سرورهادیان: قدس ویژه خراسان - «غدیر» با همه تلاشها و زحمات شیفتگان امیرالمؤمنین (ع)، متأسفانه در غربت به سر می‌برد.

برنامه‌های دهه ولایت در خراسان رضوي اعلام شد

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوي با اعلام این مطلب گفت: غدیر، بحث اعلام ولایت علوی و معیار الگوی زندگی اسلامی است.

حجت الاسلام سعید آخوندی در نشست دهه ولایت افزود: غدیر شاخص سبک اسلامی و قبله‌های دقیق امت پیامبر (ص) و نقطه وحدت جهان اسلام است.

وی از تمامی دستگاه‌های ذی ربط و قشرهای مختلف مردم خواست تا در برنامه‌ریزی قطار بزرگ ولایت برای رسیدن به مقصود برای جهانی شدن غدیر که حکومت امیرالمؤمنین (ع) است، تلاش کنند. وی درخصوص ویژه برنامه‌های جشن ولایت علوی- اکمال دین نبوی، امیرالمؤمنین (ع) را بزرگترین واقف جهانی اسلام پس از پیامبر (ص) اعلام کرد و افزود: سنت حسنه وقف همچنان ادامه دارد و باید نسبت به وقف و جشنهای غدیر بکوشیم.

معاون فرهنگی - اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تعداد شهرستانهای برگزار کننده مراسم را 20 شهرستان برشمرد و خاطر نشان ساخت: همچنین 110 پایگاه برگزار کننده مراسم دهه ولایت است که این جشنها همچنین در 89 بقعه متبرکه و 12 مسجد حاشیه شهر مشهد برگزار می‌شود.

وی شروع برنامه‌های ویژه دهه ولایت را ساعت 10 صبح تا 13 اعلام کرد و گفت: در 48 بقعه متبرک دعای ندبه، 24 بقعه متبرک عقد اخوت، 56 بقعه متبرکه میثاق نامه و در 30 بقعه متبرکه تجلیل از سادات و همچنین در 34 بقعه متبرکه خطبه خوانی قرائت می‌شود.

وی از همایش بانوان ولایی در 40 بقعه متبرکه که در بعد از ظهر روز قبل عید غدیر است، خبرداد و گفت: این همایش با هدف تبیین جایگاه زن در امر ولایت برگزار می‌شود.

حجت الاسلام آخوندی تصریح کرد: در 53 بقعه متبرکه مراسم شب عید غدیر، در 60 بقعه متبرکه نصب پوسترهای نمایشگاهی، در 60 بقعه متبرکه دعای عرفه، در 40 بقعه متبرکه جشن روز عید قربان برگزار می‌شود.

وی در ادامه نشست خبری برنامه‌های دهه ولایت (عید قربان تا عید غدیر)، از برپایی نماز عید قربان در 38 بقعه متبرکه، «ایستگاه همه واقف باشیم» در 24 بقعه متبرکه و دفتر مشاوره و پاسخگویی به مسایل شرعی در 38 بقعه خبرداد.

وی همچنین از برگزاری 12 محفل انس با قرآن کریم و اعزام و به کارگیری 40 روحانی در بقاع متبرکه سخن گفت: و افزود: در شب عید غدیر یادواره شهدای کاشمر در امامزاده سید حمزه، کاشمر و اجتماع سادات در بقعه سید محمد علوی جغتای و سپس حرکت به سمت گلزار شهدا انجام می‌شود.

وی از اجرای سایر برنامه‌ها به برگزاری جشن ویژه کودکان در بقعه متبرکه بی بی شطیطه نیشابور و بقعه دیگر استان اشاره و تصریح کرد: از 12 تا 21 مهر جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی با شعارهای به ترتیب ولایت و نیایش، ولایت و اطاعت، ولایت وقرآن، ولایت و بصیرت، ولایت و جوانان، ولایت، ایثار و شهادت، ولایت و هدایت، وقف از منظر ولایت، ولایت و بانوان و ولایت و امامزادگان نامگذاری شده است.

معاون فرهنگی - اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوي در پاسخ به خبرنگار ما درخصوص جمع موقوفات غدیر در خراسان رضوي تأکید کرد: جمع موقوفات در خراسان رضوي 76 وقف است که متاسفانه وقفهای غدیر از کیفیت خوبی برخوردار نیست و درآمد و سرمایه‌ای که وقف کرده‌اند، بسیار اندک است.

آخوندی تأکید کرد: این بدان معنا نیست که اگر سرمایه‌ای اندک است، افراد وقف نکنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.