معتمدی: قدس ویژه خراسان - دیروزصبح همزمان با روزجهانی ناشنوایان، صحن وسرای بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) میزبان تشرف 300نفر دانش آموز ناشنوای مقاطع مختلف تحصیلی مشهد ،خانواده و همکاران فرهنگی این مدارس بود.

تشرف 860 دانش آموز،  سالمند و ناتوان جسمی به حرم مطهر رضوی

سرپرست ادراه امور تسهیلات زائرین آستان قدس رضوی اظهار داشت:این تعداد به مناسبت روز جهانی ناشنوایان از مراکز مدارس آموزشی استثنایی مشهد به همت آستان قدس رضوی و همکاری آموزش و پرورش میهمان حرم مطهر امام رضا (ع) شدند.

نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود:دانش آموزان حاضر پس از اطعام بر سفره با کرامت امام مهربانی ها ، حضور در برنامه‌های فرهنگی و دریافت بسته‌های متبرک، هشتمین اخترتابناک امامت و ولایت را زیارت و با زبان دل با این امام رئوف ارتباط برقرار کردند.

وی اضافه کرد:همچنین در نوبت بعد از ظهر به مناسبت روز جهانی سالمند 340 نفر از سالمندان به پای‌بوسی حرم امام رضا(ع) مشرف شدند .

وی ادامه داد:از این تعداد 200 نفر از سالمندان خانواده کمیته امداد امام (ره) از شهرستانها و 140 نفر از مراکز خانه سالمندان مشهد به زیارت امام هشتم (ع) نایل آمدند .

وی با اشاره به بهره مندی این زائران از برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده از جمله سخنرانی و مداحی،اهدای بسته‌های متبرک و پخش کلیپ با مفهوم زیارت اضافه کرد: این جمع پس از استماع برنامه‌های یاد شده در دارالکرامه، در فضایی مملو از معنویت به زیارت امام رضا(ع) مشرف شدند.

به گفته وی دیروز صبح نیز همین برنامه‌های فرهنگی و معنوی برای 220 نفردیگر از سالمندان مراکز سالمندان مشهد در کنار 40 نفر از همراهان آنان برگزارشد.

وی ادامه داد:این افراد به صورت گروهی و با جاری کردن یا رضاجان بر زبان، وارد صحن مقدس انقلاب و سپس در رواق دارالکرامه از برنامه‌های تدارک دیده شده توسط آستان قدس رضوی بهره مند شدند.

*تشرف به نمایندگی از تمام دانش آموزان ناشنوای ایران

کارشناس آموزشی دانش آموزان ناشنوای مقطع پیش دبستانی و ابتدایی خراسان رضوی نیز یادآورشد:با همکاری قابل تقدیر آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش استان، همزمان با هشت مهرماه روز جهانی ناشنوایان300 نفر از دانش آموزان،اولیا و همکاران مدارس آموزشی ناشنوایان شهر مشهد به نمایندگی از تمامی مدارس ناشنوایان کشور به آستان بوسی امام مهربانی ها مشرف شدند.

ماوردی در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود:این دانش آموزان از هشت مرکز آموزشی ناشنوایان مشهد شامل دو مرکز پیش دبستانی ،دو مرکز ابتدایی دخترانه و پسرانه،دو مرکز راهنمایی دوره اول متوسطه دخترانه و پسرانه و دو مرکز دوره دوم متوسطه دخترانه وپسرانه توفیق به زیارت امام هشتم (ع) یافتند .

وی با بیان اینکه در استان سه هزار و 300 آسیب دیده شنوایی هستند،گفت:این تعداد یا ناشنوا و یا نیمه شنوا هستند که تعدادی از آنان در مدارس استثنایی استان و گروه دیگر در مدارس عادی مشغول به تحصیلند.

وی ادامه داد:در مدارس پیش دبستانی ناشنوایان مشهد آموزش به روش شنیداری - کلامی با تکیه بر استفاده از باقی مانده شنوایی انجام می‌شود که حاصل آن پیشرفت چشمگیر آموزشی و علمی این نوآموزان بوده است.

وی اضافه کرد:در این روش کودکان از بدو تشخیص مشکل همراه با مادر در کلاسهای آموزشی شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به وجود دو مرکز شبانه روزی پسرانه و دخترانه در مشهدتصریح کرد: این دو مرکزپذیرای دانش آموزان شهرهای استان و نیز حاشیه شهر مشهد است.

وی ادامه داد:همچنین در سالهای اخیر آموزش تلفیقی و فراگیر دانش آموزان آسیب دیده ناشنوا از رشد قابل چشمگیری برخوردار بوده است.در این روش دانش آموزان آسیب دیده شنوایی با کمک معلم رابط در کنار دیگر همسالان شنوای خود در مدارس عادی آموزش می‌بینند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.