رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از فسخ قرارداد وتوقف فعالیتهای شرکت الیت در مدیریت توقفگاه های حاشیه خیابانهای این شهر خبر داد.

قرارداد شهرداری مشهد با « الیت» فسخ شد

 

محسن انتظاری روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعیین تکلیف شرکت الیت که از سال 1391 در دستور کار شورای سوم بود، در کمیسیونهای مختلف چهارمین شورای اسلامی شهر دنبال و سرانجام مقرر شد، قرارداد شهرداری ضمن تسویه حساب با این شرکت فسخ گردد.

وی با بیان اینکه ابلاغیه فسخ قرارداد به شهرداری ابلاغ شده است، ادامه داد: هم اکنون مدیریت بر توقفگاه های حاشیه خیابان های مشهد تا انتخاب پیمانکار جدید به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری واگذار شده است.

انتظاری گفت: به این ترتیب تکلیف شرکت الیت که در پی شکایات مردم مبنی بر گران فروشی، بیش از دو سال در شورای اسلامی شهر مشهد در دست بررسی بود، با فسخ قرارداد آن با شهرداری، مشخص شد.

وی درباره قرارداد شهرداری با پروژه مجد نیز افزود: قرارداد این پروژه به عنوان اولین پروژه مشارکتی مشهد در طرح نوسازی بافت فرسوده این شهر در سال 1383 بین شهرداری و بخش خصوصی منعقد گردید.

انتظاری گفت: طبق قرارداد مزبور سرمایه گذار بخش خصوصی می بایست تا سال 1387 علاوه بر بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی، معبر را نیز باز و سهم شهرداری را پرداخت می کرد که این امر محقق نشد.

وی اظهار کرد: بر اساس گزارش سازمان بازرسی کل کشور، در این زمینه حقوق شهرداری حدود 800 میلیارد ریال تضییع شده است.

انتظاری ادامه داد: برای احقاق حقوق شهرداری جلسات متعدد در کمیسیون های مختلف شورا با حضور مدیران پروژه مجد برگزار شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه اگر تخلف و سوء استفاده ای در این پروژه از سوی سرمایه گذار انجام شده باشد، صراحتا رسانه ای خواهد شد، گفت: شهرداری تا یک ماه آینده باید نسبت به تعیین تکلیف قرارداد این پروژه اقدام کند.

گفتنی است روزنامه قدس از دو سال پیش تا کنون بیش از 50 مطلب انتقادی در خصوص فعالیت الیت به چاپ رسانده است ودر آخرین گزارش با تیتر "کابوس الیت آرامش را از خیابانهای مشهد گرفته است" هفته گذشته در همین صفحه منتشر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.