وزیر امور اطلاع‌رسانی دولت بحرین، روز سه‌شنبه موافقت این کشور با «نظارت بین‌المللی» بر انتخابات پارلمانی که در ماه نوامبر برگزار خواهد شد را رد کرد.

وزیر اطلاع رسانی بحرین: هیچ نیازی به نظارت بین‌المللی بر انتخابات نداریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری بحرین، «سمیره ابراهیم بن رجب» وزیر امور اطلاع‌رسانی دولت بحرین، روز گذشته در یک نشست خبری در مقر امور رسانه‌ای درخصوص آمادگی‌های وزارت امور اطلاع‌رسانی دولت برای انتخابات آتی این کشور سخن گفت.

رجب در پاسخ به سوالی درخصوص تمایل بحرین به حضور ناظران بین‌المللی در انتخابات آتی این کشور، گفت: «کشور بحرین 3 انتخابات پارلمانی شفاف و تحت نظارت نهادهای جامعه مدنی و مطابق با استانداردهای بین‌المللی برگزار کرده است؛ بنابراین ما هیچ نیازی به نظارت بین‌المللی بر این انتخابات نداریم.»

این وزیر بحرینی ادامه داد «در بحرین شماری نهادهای ملی و حقوقی نظیر بنیاد ملی حقوق بشر وجود دارند که می‌توانند ناظر بر این انتخابات شوند.»

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص مذاکره با اپوزیسیون بحرینی در پرتو اعلام موارد توافق ملی، گفت: «ما در حال گام گذاشتن به انتخابات در روز 22 ماه نوامبر آینده هستیم تا مرحله جدیدی در مسیر دموکراسی آغاز شود و ملت بحرین همچنان صاحب تصمیم‌گیری و مدافع ملتش، نهادهایش و منافعش بمانند.»

«حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین در 21 سپتامبر با صدور بخشنامه‌‌ای زمان برگزاری انتخابات پارلمانی و شهرداری‌ها این کشور را تاریخ 22 نوامبر اعلام کرد. دور دوم این انتخابات نیز در تاریخ 29 نوامبر برگزار خواهد شد.

این در حالی است که مخالفان بحرینی تهدید کردند تا زمانی‌که دولت به خواسته‌های آنها پاسخ ندهد، این انتخابات را تحریم می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.