قدس آنلاین: رييس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي خراسان شمالي گفت: حدود 70 درصد سرقت موتورسيکلت ها مقابل بيمارستان ها، بانک ها و مراکز تجاري رخ مي دهد.

وقوع 70 درصد سرقت موتورسيکلت ها مقابل مراکز تجاري

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، سرهنگ قاسمعلي عبديوسفخاني با بيان اينکه طي 6 ماه نخست امسال با وجود کاهش مجموع سرقت ها در استان، سرقت موتورسيکلت افزايش يافته است، گفت: شهروندان بايد در حفظ اموال شان احتياط کنند تا سوء استفاده گران به فکر سرقت اموال شان نيفتند.

وي تصريح کرد: حدود 70 درصد سرقت موتورسيکلت ها مقابل بيمارستان ها، بانک ها و مراکز تجاري رخ مي دهد.

وی همچنين بيان داشت: از ابتداي سال جاري تا آخر شهريورماه 236 فقره سرقت موتورسيکلت با تلاش ماموران انتظامي کشف شده و در اين رابطه 95 سارق دستگير و به مراجع قضايي معرفي شدند.

سرهنگ يوسفخاني تأکيد کرد: با اين وجود رعايت نکات ايمني از سوي راکبان موتورسيکلت هم چون استفاده از قفل و زنجير سلب نمي شود و در محيط هاي عمومي و شلوغ نيز نبايد از استفاده کردن اين وسايل غافل شد.

وي با اشاره به اينکه تاکنون اين سرقت ها در استان توسط باندهاي حرفه اي انجام نشده است، خاطرنشان کرد: اين سرقت ها اغلب از طرف نوجوانان و جوانان علاقه مند به موتورسواري رخ مي دهد، به همين دليل خانواده ها نيز مي توانند در کاهش اين سرقت ها تأثيرگذار باشند.

رييس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي خراسان شمالي در ادامه افزود: اگر خانواده ها از فرزندان شان در مورد چگونگي تهيه موتورسيکلتي که در دست دارند، بازخواست کنند، ديگر آن ها به سوي اين قبيل سرقت ها نمي روند.

سرهنگ يوسفخاني در مورد مشکلاتي که موتورسيکلت در جامعه ايجاد کرده است، گفت: موتورسيکلت ايمني لازم را براي راکبش ندارد و امروزه در حوزه آگاهي استان، تخلفات زيادي با استفاده از اين وسيله رخ مي دهد.

اين مقام انتظامي کيف قاپي، ايجاد مزاحمت، رعايت نکردن مسائل ايمني و بالا بودن ميزان سرقت موتورسيکلت را از جمله تخلفاتي برمي شمرد که باعث افزايش وقوع جرم در استان مي شود و زحمات مأموران آگاهي را افزايش مي دهد.

رييس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي خراسان شمالي اظهار داشت: بيشترين آمار قربانيان تصادف ها، مربوط به موتورسيکلت است و اين وسيله خانواده هاي زيادي را داغدار کرده است.

وي در پايان تصريح کرد: درصد بالايي از جواناني که درخواست معافيت پزشکي مي کنند سلامتي جسمي خود را به دليل استفاده نامناسب از اين وسيله از دست داده اند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.