قدس آنلاین: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) اصفهان گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه- 10 و 11 مهرماه جاری رزمایش "جوادالائمه" با حضور 6 گردان بیت المقدس در بخش جرقویه علیا – شهر حسن آباد برگزار می شود.

رزمایش "جوادالائمه" با حضور 6 گردان بیت المقدس برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سرهنگ مهدی ساعی در نشست خبری خود با خبرنگاران هدف از اجرای این رزمایش را نمایش اقتدار، ایجاد و حفظ ارتقای رزمی اعضای گردان‌های بیت‌المقدس عنوان کرد و افزود:در این راستا تمرین فراخوان یگانی، ایجاد آمادگی‌های عمومی، مردمی کردن دفاع و ایجاد وحدت و همدلی اعضای گردان‌ها با فرماندهان مد نظر است.

وی گردان های شرکت کننده در رزمایش جوادالائمه را شامل گردان 201 بیت المقدس حوزه مقاومت بسیج امیرالمومنین (ع) کوهپایه ، گردان 202 بیت المقدس حوزه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) شهر هرند، گردان 203 بیت المقدس حوزه مقاومت بسیج امام حسین (ع) شهر اژیه ، گردان 204 بیت المقدس حوزه مقاومت بسیج امام سجاد(ع) شهر محمدآباد گردان 205 بیت المقدس حوزه مقاومت بسیج امام محمدباقر(ع) شهر حسن آباد و گردان 208 بیت المقدس حوزه مقاومت بسیج امام رضا(ع) بخش مرکزی – براآن جنوبی اعلام کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) اصفهان با اشاره به اینکه در این رزمایش بیش از یک‌هزار و 300 نفر از برادران بسیجی ناحیه شرق اصفهان به مدت 36 ساعت در منطقه عملیاتی اردوگاه شهید خرازی ناحیه امام علی (ع) واقع در بخش جرقویه علیا- شهر حسن آباد برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این رزمایش عملیات تأخیری، هلی‌برد، تاخت‌ و تاز ضد هلی‌برد، عملیات دورادور، تخمین مسافت آموزش و کنترل اغتشاشات و مقابله با ناآرامی‌ها، راهپیمایی تاکتیک شبانه و آشنایی با سلاح سبک و سنگین سازمانی تخصصی توسط نیروهای شرکت‌کننده در رزمایش به اجرا گذاشته می‌شود.

وی اظهارداشت: در سال 93 سه مرحله فراخوان صورت گرفته است، در مرحله نخست آموزش‌های تئوری، مرحله دوم آشنایی با سلاح و تیراندازی و مرحله آخر ارتقا و سطح آمادگی جسمانی اعضای گردان‌های بیت‌المقدس مد نظر قرارگرفته است.

ساعی گفت: بدون شک بسیج یک ظرفیت راهبردی و تأمین‌کننده امنیت اجتماعی در بعد مردمی است که لازمه‌اش آموزش، سازماندهی و بکارگیری به موقع است؛ به همین منظور در بسیج، گردان‌های بیت‌المقدس راه‌اندازی شد و ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) بر حسب وظیفه و رسالت خود گردان‌هایی را با حضور بسیجیان سازماندهی کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه انتقال فرهنگ شهادت، جهاد و دفاع مقدس به نسل جوان، نظام را در برابر توطئه‌های دشمن واکسینه می‌کند، یادآور شد: در منظر ما دفاع مقدس و رشادت‌ها و جانفشانی‌های رخ داده در آن به واقعیت کربلا عینیت بخشید و ما در این عرصه همچون یاران امام حسین (ع) شاهد دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام بودیم.

وی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی سبب شد نظام لیبرال غرب به چالش کشیده شود و دشمنان بر این مبنا وقتی تمام نظام فکری خود را در معرض خطر و آسیب دیدند از همان ابتدا به مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران به طرق مختلف پرداختند.

ساعی افزود: مهم‌ترین ویژگی نظام جمهوری اسلامی ایران و مکتب انقلاب اسلامی، استکبارستیزی بود و این در نزاع کامل با برنامه‌ها و اهداف نظام لیبرال و سکولار غربی بود.

وی عنوان کرد: دشمنان انقلاب و اسلام در محاسبات و معادلات خود در مقابله با ایران از قدرت نرم مکتبی و مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران غافل شدند و این موجبات شکست آنها را تا به امروز فراهم کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) اصفهان گفت: دشمنان زمانی که متوجه شدند در وادی جنگ سخت راه به جایی نمی‌برند، در وادی جنگ نرم و عرصه فرهنگی علیه نظام ورود پیدا کردند و سعی کردند با در اختیار گرفتن امپریالیسم رسانه‌ای درصدد دور کردن جوان ایرانی از فرهنگ جهاد و شهادت برآیند.

وی ابراز کرد: اگر بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس، جهاد و شهادت را به درستی به نسل جوان انتقال دهیم، در برابر همه توطئه‌های دشمنان و خائنان واکسینه و بیمه خواهیم شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.