همزمان با ايام مبارك ذي الحجه آنا مالگورزاتا از كشورلهستان درحرم ثامن الحجج(ع) به اسلام و مذهب شيعه تشرف يافت.

تشرف بانوي لهستاني به دين مبين اسلام

به گزارش پايگاه اطلاع رساني آستان قدس رضوي، در اين جلسه تشرف، ابتدا در خصوص دين اسلام، اصول دين، نحوه گفتن شهادتين و ورود به مذهب تشيع توضيحاتي ارائه شد و اين بانوي تازه مسلمان شده، با گفتن شهادتين به دين اسلام و مذهب تشيع مشرف و اين دين آسماني را به عنوان دين اصلي خود پذيرفت.

اين بانوي لهستاني در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با تحقيقاتي كه در خصوص دين اسلام انجام دادم، دريافتم كه در دين اسلام فرصت هاي زيادي براي  نزديك شدن به خدا وجود دارد.

وي گفت: وقتي وارد حرم امام رضا(ع) شدم جلوه‌هاي معماري و آيينه‌كاري بسيار برايم جالب و شگفت انگيز بود و  خلوص و يك‌رنگي اين فضاي معنوي، مرا مجذوب خود كرد.

آنا مالگورزاتا اظهار داشت: گويي در حرم امام رضا(ع) زندگي جاريست‌، برخلاف كشورهاي غربي و اروپايي كه مملو از ساختمانهاي رنگارنگ و جاذبه‌هاي مادي‌است، اما انسان احساس آرامش و امنيت ندارد. 

وي افزود: صميميت و دوستي خانواده‌هاي ايراني و در كنار هم زيستن آنان  بسيار برايم جالب و شگفت انگيز است.

اين بانوي لهستاني در خصوص حجاب بيان داشت: با توجه به اينكه سال‌ها  حجاب را در زندگي تجربه نكرده بودم ابتدا برايم كمي سخت بود اما وقتي حجاب را قبول كردم  متوجه شدم كه  مسئله بسيار ساده‌اي است و به راحتي با آن كنار آمدم  و در واقع حجاب را نقطه اتصالم به دين اسلام مي‌دانم.

وي ابراز داشت: كليسا فضاي خشكي دارد كه حتي كودكان هم بايد به طور رسمي  بنشينند و مراسم را نظاره كنند اما با مشاهده مردم در اين فضاي روحاني و مقدس هيچ كس معذب نيست و كودكان با شادماني رفت و آمد مي‌كنند و از اين فضا لذت مي برند.

وي دليل تشرف خود به دين مبين اسلام را آشنايي با آقايي پاكستاني الاصل،ذكر كرد و افزود:  به زودي قرار است  با اين جوان پاكستاني الاصل مسلمان كه خانواده اش  ساكن ايران هستند ازدواج كنم.

در پايان اين جلسه،از طرف مديريت امور زائران غير ايراني آستان قدس رضوي، هداياي فرهنگي شامل، كتاب‌هاي آشنايي با دين اسلام و اصول اعتقادات و ماكت دست خط امام رضا (ع) به ايشان اهدا شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.