قدس آنلاین: مسئول کارگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات اصفهان گفت: مراحل مونتاژ و ساخت درب‌های مشبک حرم امیرالمومنین (ع) به اتمام رسیده است و این دو درب همزمان با روز عرفه برای نصب در حرم این امام همام به شهر نجف اشرف ارسال می‌شود.

ارسال دو درب مشبک حرم امیر المومنین (ع) به نجف اشرف

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، ایرانپور با اعلام این خبر افزود: بیش از 50 نفر از هنرمندان چیره دست اصفهانی در طی مدت 2 سال کار ساخت این دو درب مشبک را به اتمام رسانده اند.

وی با بیان این که این دو درب به سفارش تولیت حرم مقدس امیر المومنین (ع) توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان ساخته شده‌اند، افزود: همزمان با عید سعید غدیر این دو درب در محل اصلی خود یعنی پنچره فولادهای حرم واقع در ایوان طلا و ایوان علما نصب و رو نمایی می‌شوند.

ایران‌پور با بیان این که برای نخستین بار از هنر فیروزه کوبی در کار ساخت این درب‌های مشبک استفاده شده است، گفت: از دیگر هنرهای به کار رفته در این درب‌ها می‌توان به هنر قلم زنی برجسته، میناکاری، آبکاری طلا و نقره، خوش نویسی و معرق اشاره کرد.

مسوول کارگاه آفرینش های هنری ستاد بازسازی عتبات استان اصفهان تصریح کرد: این دو درب به ابعاد 2 متر در 3 متر و 15 سانتی متر، مزین به آیات قرآن با مضامین علی (ع)، آیه صلوات و بخش‌هایی از زیارت امیر المومنین (ع) مزین شده است.

وی با اشاره به تامین هزینه ریالی یکی از این دو درب مشبک توسط کارکنان بانک تجارت سراسر کشور، افزود: هزینه درب دیگر را نیز جمعی از خیرین اصفهانی و عموم مردم این شهر شهید پرور تامین کرده اند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.