روزنامه‌ دیلی استار در گزارشی با موضوع سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل درباره‌ ایران و حماس، آن را تکراری دانست و نوشت: سخنان نتانیاهو نشان می‌دهد وی تا چه اندازه‌ از جهان فاصله دارد.

دیلی استار: دروغ‌های نتانیاهو درباره‌ ایران رنگ باخته‌ است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه‌ دیلی استار در این باره نوشت: بنیامین نتانیاهو سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل را به دو موضوع ایران و حماس اختصاص داد و گفت‌ که آنها به علاوه داعش از ریشه‌های یکسان می‌آیند و اهدافی یکسان دارند و برای آمریکا و قدرت‌های غربی بی‌احتیاطی است که جهت دستیابی به یک توافق هسته‌ای در ازاء لغو تحریم‌ها با ایران مذاکره می‌کنند.

سخنرانی رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل نشان داد که وی تا چه اندازه با جهان فاصله دارد و این که استفاده همیشگی صهیونیست‌ها از تاکتیک‌های هشدارآمیز دیگر رنگ باخته‌اند.

تمامی نکاتی که نتانیاهو به آنها اشاره کرده غلط هستند. از آنجایی که وی این مسائل را بارها و بارها با اغراق و بدون اینه ثابتشان کند تکرار کرده است دیگر توجه عموم مردم آمریکا را جلب نخواهد کرد. این مسائل همچنین سال‌هاست که بیشترین کشش‌ها را در روابط رژیم صهیونیستی و آمریکا ایجاد کرده است.

دیلی استار همچنین نوشت: یکی از اشتباهاتی که نتانیاهو تکرار می‌کند که شایدیک دروغ عمدی باشد، این است که هر تحرک و اتفاقی که در خاورمیانه اتفاق می‌افتد را به ارزشهای اسلامی مرتبط می‌داند و تهدیدی خطرناک می‌خواند. وی در سخنرانی‌اش مدعی شد که ایران، حماس و داعش طبق اصول اعتقادی مشابه عمل می‌کنند اما آنها کاملا از یکدیگر متفاوتند، در حالیکه نتانیاهو آنرا مشابه می‌بیند.

ایران یک کشور قوی و قدرتمند با تمدنی تاریخی و قدیمی است که از زمان وقوع انقلاب اسلامی در سال 1979 تحت فشار قرار گرفته است اما اغلب بدون اینکه در برابر غرب خم شود و در برابر تهدیدات ضعف نشان دهد قدرتش را حفظ کرده است. حماس نیز یک جنس مقاومتی است که در دهه‌ی 1980 با هدف مقابله با اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین متولد شد. اما داعش یک گروه خشن و مبتنی بر عقاید دینی است که پس از القاعده رشد کرده است. گروههایی چون القاعده و داعش تلاش کرده‌اند تا حمایت افکار عمومی در جهان عرب را به خود جلب کنند اما تقریبا ناموفق بوده‌اند و وابستگان آنها تنها بخش کوچکی از مسلمانانی هستند که با استفاده از زور و جنایت به کار خود ادامه می‌دهند.

به نوشته‌ دیلی استار، اما ایران یک داستان کاملا متفاوت است و این کشور پس از انتخاب حس روحانی به عنوان رئیس جمهور خود به طور جدی دست به رایزنی با قدرت‌های جهانی برای حل اختلافات بر سر فعالیت‌های هسته‌ای‌اش زده است. در واقع حمایت آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و افکار عمومی آمریکایی‌ها از مذاکرات هسته‌ای ایران نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی، تا چه حد در توهم خود برای تهدید خواندن ایران گیر کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.