عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت که ایران با گفتمان خود و با اندیشه امام خمینی که در راستای آموزه های پیامبران الهی است، توانسته به یکی از بازیگران عمده عرصه بین‌المللی تبدیل شود.

ایران اسلامی با گفتمان امام خمینی تبدیل به بازیگر عمده بین‌المللی شده است

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، کشور در سخنانی طی دومین جشنواره متفکران و فیلمسازان مستقل افق نو در تهران با اشاره به خیزش‌های ملت‌های مسلمان در چند سال اخیر گفت: "علت اصلی رشد اسلام سیاسی در جهان کنونی تجربه و از سرگذراندن الگوهای حاکمیتی غربی سکولاریستی است که در جهان شکست خورده‌اند."

به گفته رحیم پور ازغدی: "جهان اسلام 100 تا 200 سال در اختیار و تحت سیطره غربی‌ها بوده است، مساله کنونی ما یک گروه یا یک جریان خاص نیست، بلکه مساله خیزش ملت‌های تحقیر شده علیه حاکمان مستبد تحت حمایت غرب است."

وی در ادامه گفت: "تمامی رژیم‌های وابسته به غرب از جمله در خاورمیانه به بن رسیده‌اند. غرب این ملت‌ها را غارت کرده است. به همین دلیل است که می‌بینیم نهادهای اسلامی در همه جا رشد کرده و به عرصه می‌آیند."

عضو شورای عالی انقلاب  فرهنگی افزود: "متافیزیک کلیسای قرون وسطی نتوانست علوم ریاضی و تجربی را درست هضم کند. در حالی که در جهان اسلام کسانی که نظریه علمی می‌دادند، خودشان جزو علمای برجسته دین بودند."

وی با انتقاد از جرایانت سکولاریزم گفت: "مذهب در عرصه معاصر غرب تبدیل به یک داستان تخیلی شده است. و سکولاریزم، مذهب را به یک داستان و یا خرافه تقلیل داده است."

رحیم پور ازغدی گفت: "تحلیلگران غربی بر این باورند که در جهان آینده، چین به خاطر جمعیت، روسیه به علت وسعت و منابع طبیعی ازجمله بازیگران عمده بین‌المللی هستند، بنا به باور اینها ایران نیز نقش آفرینی برجسته‌ای در دنیای آتی خواهد داشت، در حالی که ظاهرا هیچ یک از این مزیت"ها را ندارد، حقیقت در این نهفته است که ایران اسلامی با گفتمان خود و با اندیشه امام خمینی که در راستای آموزه های پیامبران الهی است، چنین موقعیتی را به دست خواهد آورد. بنا به فرمایش امام خمینی، ما در اقدامات خود ما مکلف به انجام وظیفه هستیم."

وی افزود: "برخی"ها پس از انقلاب اسلامی گمان کردند که ایران وارد باشگاه ثروت و قدرت خواهد شد و از بابت پیدا شدن رقیبی به نام ایران به هراس افتادند، در حالی که آنها ماهیت و پیام واقعی انقلاب اسلامی را که مبتنی بر اسلام ولایی است را نفهمیدند."

وی با انتقاد از نسخه غربی حقوق بشر گفت: "در حالی که غرب همجنس‌بازی و خودکشی را جزو حقوق بشر می داند، اسلام آن را سقوط بشر و قتل نفس تلقی می"کند."

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.