وزیر بهداشت درباره قیمت دارو در نیمه دوم امسال گفت: فکر می‌کنم وزارت بهداشت تا به حال به تعهد خود عمل کرده، چرا که تا امروز هیچ کدام از اقلام داروهای داخلی گران نشده است و داروهای خارجی نیز کاهش قیمت داشتند.

آخرین وضعیت قیمت دارو و حمایت مالی از بیماران صعب‌العلاج از زبان وزیر بهداشت
hashemi.2.jpgبه گزارش  (ایسنا)، دکتر سیدحسن هاشمی در حاشیه‌ جلسه‌ امروز هیات دولت درباره احتمال افزایش قیمت دارو در نیمه دوم سال، گفت: در برخی موارد که بیمه‌ها به تعهد خود عمل نکرده‌اند، شاید این تصور بوجود آمده باشد که افزایش قیمت اتفاق افتاده است. اما باید بگویم که وزارت بهداشت بر عهد خود استوار است و در این راستا باید حواس‌مان به تولید کنندگان داخلی باشد که آسیب نبینند.

وی همچنین درباره طرح تحول نظام سلامت و اجرای بسته مربوط به حمایت مالی از بیماران خاص، صعب‌العلاج و نیازمند گفت: آنچه ما فکر می‌کردیم در قالب طرح تحول سلامت، بتوانیم از بیماران صعب‌العلاج حمایت کنیم به طور کامل موفق نبوده است، چراکه اشکالاتی در مورد منابع پیش بینی شده وجود دارد .

وزیر بهداشت با بیان این که در مورد بیماری‌های صعب‌العلاج 90 درصد قیمت دارو در قالب بیمه و کمک طرح تحول سلامت توسط دولت پرداخت می‌شود، تصریح کرد: اما 10 درصد باقیمانده هم برای برخی از بیماران گران است و فکر می‌کنیم تا در نیمه دوم سال در قالب مددکاری در بیمارستان‌ها به بیماران شدیدا نیازمند ومستمری بگیر بهزیستی و کمیته امداد، کمک شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.