رییس جهاد دانشگاهی طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن قدردانی از معظم له به دلیل ابلاغ سیاستهای کلی علم و فناوری ،آمادگی این نهاد را برای اجرای این سیاست‌ها اعلام کرد.

جهاد دانشگاهی آماده اجرای سیاست‌های ابلاغی علم و فناوری و اصلاح نظام ملی نوآوری است

به گزارش سرویس فناوری ایسنا دکتر سید حمیدرضا طیبی در این نامه ضمن اعلام آمادگی کامل برای اصلاح نظام ملی نوآوری ، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی دانش بنیان قریب به یک دهه است که مطالعاتش را بر موضوع نظام ملی نوآوری کشور متمرکز کرده و در حوزه یاد شده دارای تجارب و دستاوردهای کارشناسی مناسبی بوده و آماده ارایه دستاوردهای علمی و عملی خود در راستای بازآرایی نظام مذکور است.

 

متن کامل نامه رییس جهاددانشگاهی بدین شرح است

 

محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی

 

حضرت آیت‌ا... العظمی‌ خامنه‌ای‌(مد‌ظله‌العالی)

 

سلامٌ علیکم؛

 

احتراماً، با ابراز شادمانی و شکر‌گزاری به درگاه خداوند متعال بابت حصول سلامتی حضرتعالی، بدینوسیله مراتب تشکر و قدردانی جهاددانشگاهی را بابت ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری اعلان می‌دارد.

 

معظم‌له همواره اهمیت توسعه علمی و فناورانه در افزایش اقتدار و ثروت در کشور را به صورت پیوسته گوشزد فرموده‌اید. همگان واقفیم که علیرغم پیشرفت‌های علمی کشور، در حوزه تولید فناوری و بویژه تجاری‌سازی آن که نیاز کنونی برای ایجاد اشتغال عزتمندانه برای جوانان و شکوفایی اقتصادی است در حد انتظار عمل نکرده‌ایم. نظام ملی نوآوری ایران که باید مسئولیت تولید علم و تبدیل آن به قدرت و ثروت را در کشور به عهده داشته باشد، نیازمند مهندسی مجدد جهت تبیین و تفکیک دقیق شرح وظایف عناصر این نظام و تکمیل سایر عناصر مورد نیاز به منظور حرکت روان و متصل کلیه عناصر برای تولید علم، فناوری و کاربرد آن در صنعت و جامعه ملی و بین‌المللی است. انشاءا... با اصلاح نظام ملی نوآوری، برنامه‌ریزی، مدیریت و تلاش جهادی همه نهاد‌های ذیربط شاهد تحقق اهداف عالی نظام در افق 1404 باشیم. جهاددانشگاهی بعنوان یک نهاد انقلاب اسلامی دانش‌ بنیان قریب یک دهه است که بخشی از بررسی‌ها و مطالعات خود را بر نظام ملی نوآوری کشور متمرکز کرده و در حوزه یاد شده دارای تجارب و دستاورد‌های مطالعاتی و کارشناسی مناسبی است، از این رو آمادگی خود را برای ارائه دستاورد‌های علمی و عملی در راستای کمک به بازآرایی مناسب نظام مذکور اعلام می‌دارد.

 

و‌السلام‌ علیکم و رحمة‌ا... و برکاته

 

حمید‌رضا طیبی

 

رئیس جهاددانشگاهی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.