ورزشکاران کاروان ایران در دوازدهمین روز هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی با کسب یک نشان طلا در تکواندو و صید چهار نشان برنز در کشتی فرنگی و راهیابی تیم ملی والیبال به مرحله نیمه نهایی فعالیت خود را دنبال کردند.

یک طلا،چهار برنز حاصل تلاش روز دوازدهم/ بسکتبال در یک قدمی طلا/ والیبال در نیمه نهایی

ورزشکاران کاروان ایران در دوازدهمین روز هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی با کسب یک نشان طلا در تکواندو و صید چهار نشان برنز در کشتی فرنگی و راهیابی تیم ملی والیبال به مرحله نیمه نهایی فعالیت خود را دنبال کردند.

در دوازدهمین روز از هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون، کاروان ایران باز هم روز پر کاری را پیش‌رو دارد و ملی‌پوشان رقابت خود را در رشته‌های تنیس روی میز، تکواندو، دوومیدانی، کبدی، قایقرانی، کشتی فرنگی، والیبال، بسکتبال دنبال می‌کنند که نتیجه عملکرد آنها تاکنون به شرح زیر است:

کشتی فرنگی
 
وزن 85 کیلوگرم:پیام بویری برای کسب مدال برنز مقابل آتایف از ترکمنستان به روی تشک رفت و در پایان موفق شد با نتیجه 11 بر صفر به پیروزی برسد و مدال برنز را از آن خود کند.
 
وزن 66 کیلوگرم: افشین بیابانگرد برای کسب مدال برنز مقابل علی مراد تاسمرادف از ازبکستان به روی تشک رفت و در پایان موفق شد با نتیجه 9 بر یک حریف خود را شکست داده و مدال برنز را از آن خود کند.
 
وزن 85 کیلوگرم: مجتبی کریم‌فر برای کسب مدال برنز مقابل عزت بیشبکوف از قرقیزستان دارنده دو مدال برنز آسیا قرار گرفت و در پایان موفق شد حریف خود را با حساب 5 بر صفر شکست داده و به مدال برنز برسد.
 
وزن 130 کیلوگرم: بشیر باباجانزاده برای کسب مدال برنز مقابل مراد رامونوف از قرقیزستان به روی تشک رفت و در پایان موفق شد حریف خود را با نتیجه 8 بر صفر شکست داده و پنجمین مدال برنز کشتی فرنگی در بازی‌های آسیایی را از آن خود کرد.
 
تکواندو
 
وزن 80 - کیلوگرم: مهدی خدابخشی در مرحله فینال در یک مبارزه خوب و هوشمندانه "ماکسیم رافالویچ" ازبکستانی را شکست داد و قهرمان شد.
 
وزن 87+ کیلوگرم : سجاد مردانی که در دور اول با قرعه استراحت روبه رو شده بود در مبارزه دوم مقابل " جو چول هم" از کره جنوبی در راند طلایی شکست خورد و حذف شد.
 
در وزن 57- کیلوگرم زنان: سمانه شش پری در سومین مبارزه خود مقابل"اهریوم لی" از کره جنوبی شکست خورد و از دور بازیها حذف شد.
 
دوومیدانی
 
دوی 200 متر: در فینال حسن تفتیان بازمان 21.24 در مکان هشتم وآخر قرار گرفت .محمد حسین ابارقی هم با 21.07 ششم شد.
 
دوی 200متر زنان: مریم طوسی در فینال با زمان 23.64 از خط پایان عبور کرد و به مقام پنجم رسید.
 
دهگانه : هادی سپهرزاد در ماده 110 متر با مانع با زمان 14 ثانیه و 95 صدم ثانیه چهارم شد و 856 امتیاز از این بخش بدست آورد.
 
در پرتاب دیسک او عملکرد بهتری داشت و با رکورد 50 متر و 88 سانتی متر اول شد تا 889 امتیاز کسب کند.
 
در پرتاب نیزه با پرتابی معادل 54.35 ، توانست 653 امتیاز کسب کند.
 
قایقرانی
 
اسلالوم زنان: در مرحله مقدماتی کانو سونیا گماری در شانس مجدد با زمان یک دقیقه و 26 ثانیه و 64 صدم ثانیه در مصاف با حریف تایلندی خود به برتری برسد و به مرحله بعدی رقابت‌ها راه یابد.
 
شقایق سیدیوسفی در کایاک تک نفره در مصاف با حریف خود به برتری رسید و توانست به مرحله بعدی صعود کند.
 
اسلالوم مردان: امیرمحمد فتاح‌پور ملی پوش کانوی تک نفره مردان و در دور یک شانزدهم به دلیل دو خطا در استارت دیسکالیفه شد و از رقابت‌ها حذف شد.
 
محمد صدیق حشمیتان نیز در کایاک تک نفره با زمان حذف شد.
 
تنیس روی میز
 
انفرادی: نوشاد عالمیان در اولین رقابت خود به مصاف محمد رامیز از پاکستان رفت که در پایان با نتیجه 3بر صفر حریف خود را شکست داد.
 
افشین نوروزی نیز برابر احمد ال عمر از یمن رفت که او نیز با نتیجه 2بر 1 پیروز شد.
 
دونفره: ایران با ترکیب افشین نوروزی و نوشاد عالمیان در این مرحله برابر چین قرار گرفت که با نتیجه3بر صفر شکست خورد و از دور رقابتها حذف شد.
 
کبدی
 
تیم ملی بانوان ایران در سومین دیدار خود به مصاف تایلند رفت که موفق شد در یک مسابقه سخت و نزدیک حریف خود را با نتیجه 37 بر 25 شکست دهد. ایران در نیمه نهایی حریف بنگلادش خواهد بود.
 
تیم ملی مردان در آخرین دیدار مرحله گروهی برابر ژاپن قرار گرفت که با نتیجه‌ 53- 21 به پیروزی رسید.
 
ایران در نیمه نهایی این رقابت‌ها با پاکستان رقابت می‌کند.
 
والیبال
 
ایران در مرحله‌ یک چهارم نهایی برابر کویت قرار گرفت و در دیداری آسان 3 بر صفر این تیم را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند.
 
ست‌های این دیدار با نتایج 25-21، 25-18 و 25-14 به سود ایران رقم خورد.
 
بسکتبال
 
 تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله نیمه نهایی بازی های آسیایی به مصاف قزاقستان رفت و در شرایطی که همه در انتظار یک پیروزی آسان بودند دچار مشکل بود و به سختی برنده شد. بسکتبالیست های ایران با نتیجه 80 بر 78 قزاق ها را شکست دادند و برای نخستین بار در تاریخ به فینال بازی های آسیایی رسیدند.
 
ایران روز سکوی پنجم؛ قزاقستان فاصله گرفت
 
 تا پایان روز دوازدهم هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی ــ اینچئون 2014 هزار و 162 مدال تقسیم شده که سهم ایران از این تعداد 40 مدال است. کاروان تیم ایران در روز دوازدهم بازی‌ها نیز در رقابت‌های مختلف شرکت کرد و موفق شد 5 مدال رنگارنگ در رشته‌های تکواندو و کشتی فرنگی کسب کند.
 
سهم تکواندو یک مدال باارزش طلا بود که مهدی خدابخشی آن را کسب کرد و 4 نماینده کشتی فرنگی کشورمان یعنی بیابانگرد، بویری، کریم‌فر و باباجان‌زاده نیز 4 مدال برنز کسب کردند تا تعداد مدال‌های مجموع کاروان ایران به 15 مدال طلا، 11 نقره و 14 برنز برسد.
 
در صدر جدول توزیع مدال‌ها کاروان چین حضور دارد که توانسته 131 طلا، 90 نقره و 73 برنز کسب کند و کره‌جنوبی نیز با 62 طلا، 61 نقره و 66 برنز در جایگاه دوم است. ژاپنی‌ها هم که در رتبه سوم جدول حضور دارند تا به اینجا 39 طلا، 62 نقره و 59 برنز کسب کرده‌اند.
 
قزاقستان نیز که بالاتر از ایران در رتبه چهارم قرار دارد، فاصله‌اش را با کاروان ورزشی کشورمان بیشتر و با 20 طلا، 17 نقره و 29 برنز جایگاه چهارمی‌اش را محکم‌تر کرده است. با این شرایط کار ورزشکاران کشورمان برای تکرار عنوان چهارمی دوره گذشته سخت‌تر از روزهای قبل شده است.
 
برنامه مسابقات ورزشکاران ایران در روز سیزدهم
 
برنامه روز سیزدهم بازی‌های آسیایی اینچئون به شرح زیر است:
 
کاراته
 
67- حسین سمندر
 
75- سعید حسن پور
 
68 + حمیده عباسعلی
 
قایقرانی
 
اسلالوم بانوان
 
سونیا گماری (ایران) – نانجین چن (چین) ساعت 15 کانو
 
فینال 16 رده بندی 15:40
 
شقایق سیدیوسفی (ایران) – چوهان چانگ (چین تایپه) ساعت 15:23 کایاک
 
فینال 16:10 رده بندی 15:50
 
دوومیدانی
 
امین نیک‌فر پرتاب وزنه 20:30
 
بوکس
 
احسان روزبهانی (ایران) - عادل بیک نیازیم بتوف ( قزاقستان ) نیمه نهایی
 
جاسم دلاوری (ایران) – عبدالایف (ازبکستان) نیمه نهایی
 
علی مظاهری (ایران) – درویش محمد (اردن) نیمه نهایی
 
پینگ پنگ
 
ندا شهسواری (ایران) – هنگ کنگ تک نفره ساعت 10
 
نوشاد عالمیان (ایران) – ژاپن تک نفره ساعت 13
 
افشین نوروزی(ایران) – ژاپن تکنفره ساعت 13
 
تکواندو
 
بهنام اسبقی 68 کبوگرم
 
شکرانه ایزدی 67 کیلوگرم
 
والیبال
 
ایران – چین نیمه نهایی ساعت 16:30
 
هندبال
 
ایران – بحرین ساعت 16
 
کبدی
 
زنان ایران – بنگلادش نیمه نهایی ساعت 11
 
مردان ایران – پاکستان نیمه نهایی ساعت 14

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.