رئیس جبهه ملی فرانسه دولت این کشور را حامی گروه های تروریستی در سوریه دانست و گفت: کشورهای عربستان، قطر و ترکیه حامیان کنونی طرح مبارزه با تروریسم خود در واقع از عاملان حمایت از تروریسم بودند.

عربستان، قطر و ترکیه حامیان دیروز تروریسم امروز به جنگ علیه تروریسم پیوستند

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری پایگاه الشرق الجدید، مارین لوپن رئیس جبهه ملی فرانسه تاکید کرد: عربستان سعودی، قطر و ترکیه هم اکنون و از همان ابتدا هم از گروه های تروریستی در سوریه و عراق حمایت کرده و حامیان کنونی طرح مبارزه با تروریسم خود در واقع از عاملان حمایت از تروریسم هستند.

لوپن که با شبکه 24 تلویزیون فرانسه هم صحبت می کرد در این باره گفت : " دولت فرانسه باید در انتخاب هم پیمانان خود برای مبارزه با تروریسم به صورت درستی اقدام کند، از این رو باید هرچه سریع تر روابط خود را با عربستان سعودی و قطر قطع کند، چرا که این دو کشور از حامیان و کمک کنندگان مالی به گروه های تروریستی در مناطق مختلف جهان هستند ".

رئیس جبهه ملی فرانسه در ادامه تاکید کرد : " دولت فرانسه باید با کشورهایی همکاری کند که به صورت جدی با تندروی مبارزه می کنند، نباید در این رابطه تحت سلطه آمریکا بود، چرا که آمریکا تمام صداقت خود را از دست داده است " .

لوپن در ادامه همچنین اعلام کرد: " شهروندان فرانسوی اکنون باید بدانند به چه دلیلی نیروهای نظامی کشورشان ضد سازمان داعش می خواهد در عراق و سوریه بجنگد، چرا که سیاست هایی را که دولتمردان فرانسه تا به امروز از خود نشان داده اند همسو و هماهنگ نبوده است " .

وی توضیح داد : " دولت فرانسه هنوز هیچ هدف مشخصی را در این رابطه دنبال نمی کند از این رو از یک طرف از گروه ها و جریان های تندرو در داخل سوریه حمایت می کند و همان سیاستی را که در لیبی در پیش گرفته بود اعمال می کند و بهانه پاریس در این رابطه همسو نبودنش با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه است و از سوی دیگر هم علناً از گروه های مخالف این نظام که اکنون گروه های تروریستی شناخته شده اند حمایت به عمل می آورد و در عراق هم مدعی مبارزه با تروریسم شده است .

وی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: " بسیار غیر طبیعی است که کشوری بزرگ همچون روسیه از طرح مبارزه با تررویسم کنار زده می شود، از این رو من مقامات فرانسوی را در این امر دخیل می دانم و از هم اکنون از آنها می خواهم تا دوست را از دشمن تشخیص دهند " .

این مسئول فرانسوی مقامات کشورش را به تلاش در بازگشت گروه های جهادی اعزام شده از فرانسه برای جنگ در کنار داعش و دیگر گروه های تروریستی فعال در منطقه خاورمیانه فرا خواند و گفت: " این تروریست های فرانسوی که در عراق و سوریه درحال ستیز هستند روزی به فرانسه باز خواهند گشت از این رو لازم است پاریس برای لغو تابعیت آنهایی که تابعیت دوگانه دارند اقدام مقتضی را به عمل آورد،  چرا که در صورت بازگشت این نیروها به خاک فرانسه ممکن است خطرهای جدی در انتظار دولت و مردم فرانسه باشد که تا چند دهه برای پایان دادن به این بحران ها در داخل فرانسه درگیر شویم " .

وی در این باره همچنین توضیح داد: " ستیزه جویانی که برای پیکار به عراق یا سوریه رفته اند بعد از دریافت آموزش های تروریستی در حالی به فرانسه باز خواهند گشت که هر کدام از آنها به یک تروریست حرفه ای مبدل شده است از این رو تردیدی نداشته باشید که به محض بازگشت به خاک فرانسه توشه آنها برای این ملت ارمغانی جز تروریسم نخواهد بود " .
وی در پایان نیز تصریح کرد : " برنار هنری لیوی یک شخصیتی است که صداقت خود را در فرانسه از دست داده است و دستان این مرد به خون بی گناهان آغشته شده است وی همان کسی است که نیکولای سارکوزی را برای دخالت در جنگ لیبی دعوت کرد و همو بود که سفارش کرده بود تا دولت فرانسه برای به قدرت رسیدن گروه ها و جریان های تندرو در لیبی اقدامات لازم را به عمل آورد اکنون همین شخص قصد دارد فرانسه را در سوریه هم درگیر کند و اکنون دولت پاریس را به حمایت از گروه های تروریستی ناگزیر ساخته است " .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.