قدس آنلاین،شهرکرد؛ حلقه‌ی علمی كشاورزی و منابع طبيعی بسيج اساتيد دانشگاه شهركرد در اولين جشنواره‌ی حلقه‌های علمی بسيج اساتيد كشور مقام دوم گروه گياهان دارويی فراموش شده را كسب كرد.

افتخار آفرینی حلقه‌ی علمی كشاورزی و منابع طبيعی بسيج اساتيد دانشگاه شهركرد

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، اولين جشنواره‌ی کشوری حلقه‌های علمی بسیج اساتید با هدف تعامل و هم‌اندیشی اساتيد كشور، شناسايی و انتخاب برترین حلقه‌های علمی و محوريت خلاقیت در برقراری ارتباط و تعامل آموزشی و پژوهشی با اعضا در راستای دانشجو پروری، تولیدات آموزشی و پژوهشی از قبیل کتاب و مقاله و ارتباط با صنعت و رفع نیازهای جامعه، در زنجان برگزار شد.

 در این جشنواره کشوری حلقه‌ی علمی گياهان دارويی دانشگاه شهركرد به سرپرستی دكتر عبدالرزاق دانش شهركی، رتبه‌ی دوم جشنواره در حوزه‌ی کشاورزی و منابع طبیعی را كسب كرد.

گفتنی است حلقه‌ی علمی گياهان دارويی دانشگاه شهركرد در سال 91 تشكيل و فعاليت خود را در زمينه‌ی بررسی و تكثير گونه‌های گياهان دارويی فراموش شده‌ و در حال انقراض در استان چهارمحال و بختياری آغاز كرد.

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، جمع‌آوری بذر 36 گونه‌ی در حال انقراض، احداث مزرعه‌ی زعفران، گل راعی، نعنا فلفلی، خاكشير و ساير گياهان دارويی، طراحی و تدوين 9 بروشور علمی ترويجی در راستای فرهنگ‌سازی و آگاهی‌رسانی در مصرف گياهان دارويی از جمله اقدامات اين حلقه‌ی علمی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.