سپهر سینا : ماجرای عدم انتخاب مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس از سوی هیات مدیره این باشگاه پس از دستور صریح وزارت ورزش برای جلوگیری از یک انتخاب بدون هماهنگی جدید، ...

آیا سیاسی و اسپانسر با هم می روند؟

همچنان به عنوان یکی از سوژه های داغ فوتبالی از سوی رسانه ها در حال پیگیری است.

با انتشار این خبر حالا زوایای جدیدی از این اتفاق فاش شده است که چنانچه این اتفاقات واقعی و درست باشد مشخص می‌شود جنگ بر سر قدرت در باشگاه پرسپولیس تمام شدنی نیست و هر روز نسبت به روز قبل افزایش پیدا می‌کند.

در تازه ترین اخبار منتشر شده  درباره این ماجرا آمده است پس از اعلام مخالفت وزارت ورزش با انتخاب مدیرعامل جدید از سوی هیات مدیره، حمید سیاسی با امیر رضا خادم که حامل پیغام وزیر بوده است دچار درگیری لفظی شده تا روابط حاکم میان این دو مقام مسوول به شدت تیره و تار شود.

هرچند خادم و سیاسی این خبر را تکذیب کردند اما شایع شده است که درگیری لفظی به اندازه ای بوده که رئیس هیات مدیره تهدید کرده اگر وزارت ورزش مانع تصمیمات هیات مدیره شود اسپانسر از ادامه همکاری با باشگاه خودداری خواهد کرد که خادم نیز تاکید کرده دستور وزیر باید انجام شود حال مهم نیست چه اتفاقی روی دهد.

اما اتفاق مهم پس از این اتفاقات آنجا بود که خواجه‌وند سخنگوی هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در اظهارنظر ناگهانی از احتمال تغییر اسپانسر باشگاه پرسپولیس سخن گفت و در گفت و گو با رسانه ها اعلام کرد:« امیدوار هستیم کار‌ها به درستی انجام بشود و لازم نباشد ما به دنبال اسپانسر جدیدی بگردیم .»

حمید سیاسی نیز همین جمله را تکرار کرد البته با لحنی متفاوت تا مشخص شود تهدید در این رابطه کاملا جدی است اما با این حال رئیس هیات مدیره باشگاه از پیگیری برای رفع مشکلات به وجود آمده خبر داد و تاکید کرد هر کاری لازم باشد انجام می‌دهد تا اسپانسر به فعالیتش در کنار پرسپولیس ادامه دهد.

سیاسی در خصوص اینکه گفته می‌شود دوشنبه هفته جاری در تماسی تلفنی با امیر رضا خادم خواستار مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس شده و همین مساله باعث درگیری طرفین شده است، نیز گفت:« من خیلی وقت‌ها با خادم تلفنی صحبت می‌کنم اما او هیچ‌وقت در خصوص ماهیت موضوع مدیرعاملی دخالتی نداشته است. ممکن است اگر کسی برای مدیرعاملی معرفی شود خادم در مورد آنها نظر بدهد.»

وی همچنین از عدم تمایلش به حضور در سمت مدیرعاملی خبر داد و در این خصوص گفت:« اصلاً قصد ندارم مدیرعامل پرسپولیس شوم چون الان در جایگاه رئیس هیات مدیره هستم و دوست ندارم از جایگاه تصمیم‌گیری به جایگاه اجرایی برسم. مدیرعامل تصمیمات هیأت مدیره را اجرا می‌کند.»

منتقدان و کارشناسان معتقدند رئیس هیات مدیره پرسپولیس از یک سو به دنبال تصاحب کرسی مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس برای افزایش قدرتش در این باشگاه است اما از طرفی نمی‌خواهد پرسپولیس را از دست بدهد به همین دلیل در جدال با مسوولان وزارت ورزش به صورت محتاطانه برخورد می کند تا هم پرسپولیس را تحت اختیار خود داشته باشد هم حمایت مسوولان وزارت ورزش و جوانان را در کنار خود و یارانش نگه دارد.   

اما نگاه مسوولان وزارتخانه با این نگاه کاملا متفاوت است، وزیر ورزش و جوانان که حالا شاهد افزایش قدرت رئیس هیات مدیره است برای این که قدرت عمل در این باشگاه را از دست ندهد مانع از پیشروی سیاسی شده و با صدور دستور وتو تصمیمات هیات مدیره به صورت نامحسوس به مدیران این باشگاه پیغام داد که اگر بخواهند از محدوده اختیارات خود فراتر عمل کنند ناچار به خداحافظی با این باشگاه خواهند بود چون آقای وزیر دوست ندارد به هیچ قیمتی پرسپولیس و استقلال را از دست بدهد حتی اگر اسپانسرهای این دو باشگاه از ادامه همکاری با این مجموعه ها انصراف دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.