دلارام عظیمی: چند ساعت پیش از شروع بازی منچسترسیتی و رم در دومین روز لیگ قهرمانان اروپا روابط عمومی باشگاه انگلیسی در سایت توئیتر با این جمله کنایه آمیز از رمی‌ها استقبال کرده بود:...

رکورد شکنی «توتی» در چمپیونزلیگ

 به انگلیس خوش آمدید. پذیرایی از شما باعث افتخار ماست، ولی آیا حقیقت دارد که بهترین بازیکن تاریخ باشگاه شما تاکنون نتوانسته در خاک انگلیس گلی به ثمر رساند؟” در اواسط نیمه نخست فرانچسکو توتی، اولین گلش در انگلیس را به ثمر رساند. کاپیتان جلوروسی در 38 سالگی، همچون بازیکنان 28 ساله حرکت کرد و مثل یک ستاره واقعی دروازه هارت را گشود.

این گل توتی باعث شد که آن پیام باشگاه منچسترسیتی در توئیتر با پاسخ های زیادی روبه‌رو شود. با گلی که توتی در ورزشگاه اتحاد به ثمر رساند، یک رکورد دیگر هم که به رایان گیگز تعلق داشت، شکسته شد. افسانه منچستریونایتد که 24 سال در این تیم حضور داشت، همچنان رکورددار حضور در ترکیب این باشگاه است. گیگز تابستان امسال از فوتبال حرفه‌ای بازنشسته شد و به همین خاطر کاپیتان رم حالا مسن ترین گلزن تاریخ رقابتهای چمپیونزلیگ به شمار می‌رود. وقتی هنوز نام این رقابتها جام باشگاه‌های اروپا بود، پوشکاش این رکورد را در اختیار داشت. او با پیراهن بنفیکا در 37 سالگی و 9 ماهگی اش گل زده بود.

توتی شنبه گذشته 38 ساله شد و نتوانست مقابل ورونا گلی به ثمر رساند، ولی سه شنبه شب در منچستر که رم خاطره تلخی از شکست 7-1 مقابل یونایتد در سال 2007 داشت، جبران کرد. زمانی که بتازگی 30 سالگی را پشت سرگذاشته بود و خیلی از هم تیمی های کنونی اش از جمله پیانیچ هنوز به سن قانونی هم نرسیده بودند و رودی گارسیا هم در دیوژن در لیگ 2 مربیگری می‌کرد. ولی توتی در ورزشگاه اتحاد هیچ نشانی از بازیکن 38 ساله نداشت و با سرعت دنبال توپ دوید و وقتی 20 دقیقه به پایان مسابقه درحالیکه موقعیت گل دوم رم را هم هدر داده بود، از زمین بیرون رفت، خیلی از هواداران انگلیسی برای او کف زدند. گارسیا می‌خواست توتی را برای مسابقه حساس روز یکشنبه برابر یوونتوس در فرم مطلوب نگه دارد. برای تیم او مهم ترین هدف در منچستر نباختن بود. توتی بعد از بازی درحالیکه رضایت در چهره اش موج می‌زد، گفت:”تیم ما موقعیت های بهتری داشت. خیلی زود به گل خورده واکنش نشان دادیم. سیتی یکی از قدرتمندترین تیمهای اروپاست. اما این نتیجه چیزی را برای ما تغییر نمی‌دهد. هدف ما صعود از این گروه است و می‌دانیم که با حضور بایرن و سیتی در این گروه کار سختی پیش رو داریم، اما می‌توانیم هر تیمی را با مشکل روبه‌رو سازیم” .

توتی در مورد رکوردش گفت:” به رکورد فکر نمی‌کردم. بیشتر از اینکه به فکر خودم باشم به تیم فکر می‌کنم. این همیشه قدرت اصلی من بوده است. وقتی تیم به گلزنی تو کمک می‌کند، رکورد‌ها هم از راه می‌رسند و طبیعی است.” رودی گارسیا مربی جلوروسی هم بعد از بازی گفت:” من واقعاً به بازیکنان افتخار می‌کنم. ما در گروه مرگ در حد و اندازه تیمهای بزرگ دیگر نشان دادیم. به نظرم ما موقعیت های بهتری نسبت به سیتی داشتیم، ولی در ده دقیقه پایانی کمی با مشکل روبه‌رو شدیم، برای اینکه در خط میانی چند بازیکن از چند هفته پیش به طور ثابت بازی کرده‌اند. اختلاف کنونی ما با سیتی سه امتیاز است. این بازی به ما اعتماد به نفس داد. برای اینکه من و تیم از 14 ماه پیش با هم کار می‌کنیم. بازی کردن در زمین یکی از ثروتمندترین باشگاه‌های جهان فوق العاده است. با این روحیه می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم. حالا به فکر بازی یکشنبه با یووه هستیم.”

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.