جلیل فخرایی: قدس ویژه خراسان - همزمان با سالروز شهادت متفکر اندیشمند حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالکریم هاشمی نژاد و سی و سومین سالگرد شهدای هفتم مهرماه، مراسم یادواره این شهدا در مشهد برگزار شد.

 قدرت امروز نظام اسلامی دستاورد خون شهیدان است

به گزارش خبرنگار ما، مراسم یادواره شهدا با تجلیل از مقام شهید سرلشگر پرویز حبرانی و شهدای سانحه هوایی سال 60 همراه بود.

در این آیین حجت الاسلام والمسلمین مقدسیان ارشد عقیدتی سیاسی‌های ارتش در منطقه خراسان طی سخنانی به مقام والای شهیدان اشاره کرد و گفت: پس از هشت سال دفاع مقدس تنها عامل زنده نگه داشتن روحیه دفاع و حفظ آرمانها در میان مردم و دوام و بقای انقلاب ایجاد فضای معنوی و تأثیر خون شهیدان بوده است.

وی گفت: امروز افزون بر استحکام مبانی انقلاب در میان مردم کشور، ایران اسلامی در جهان شناخته شده و به یک نیروی شکست ناپذیر تبدیل شده است که به دلیل تأثیر معنوی و حیات بخشی خون طیبه شهدا بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مقدسیان در ادامه بیان داشت: چگونه می توان باور کرد ملتی که سالهای طولانی در زیر سلطه ستمشاهی تبدیل به جماعتی تحت ظلم و ضعیف درآمده بودند یکباره پس از انقلاب و خون شهیدان قدرتی عظیم از دل همین مردم متولد شود که مایه اعجاب جهانیان باشد و این نیست مگر با تأثیر حیات آفرین خون شهدا.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه با اینکه ما همچنان ریزه خوار خوان معنویت شهدا هستیم در سطح جامعه برخوردی در شأن خانواده معظم شهدا با این افراد نمی‌شود.

ارشد عقیدتی سیاسی‌های ارتش در منطقه خراسان در ادامه یادآور شد: اگر امروز می‌بینید که گروه‌های تکفیری به نیروی مزاحم برای ابرقدرتها تبدیل شده‌اند فقط تأثیر حقانیت روشن خون شهداست.

وی سپس به اهمیت وجود نیروهای مختلف در دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: نخستین نیرویی که دشمن را در اولین روزهای جنگ توانست سرکوب کند نیروی هوایی مقتدرمان بود که با شناسایی و بمباران دقیق مواضع دشمن آنها را سرکوب کرد.

وی سپس به نقش نیروی زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و نقش کلیدی و مهم تیپ 92 زرهی لشگر اهواز و لشگر 77 پیروز خراسان را یادآور شد که اگر پایمردی رزمندگان این دو لشگر نبود، ارتباط شمال و جنوب جبهه نبرد از هم می‌پاشید.

حجت الاسلام والمسلمین مقدسیان همچنین بیان داشت: اگر هر کدام از ضربه‌هایی که بر نظام اسلامی توسط ابرقدرتهای جهان تاکنون آمده بر پیکر کشورهای دیگر آمده بود، نظام آنها از هم پاشیده می‌شد و این استحکام، ثمره خون شهدا و اتحاد مردم بوده است.

این خبر حاکی است: در این مراسم توسط امیر سرتیپ جهانشاهی فرمانده ارشد قرارگاه ارتش در شمال شرق کشور از خانواده‌های شهید سرلشگر پرویز حبرانی و خانواده‌های شهدا: هراتی، شهید اکبرنژاد، شهید حسین فقیر، امین یوسفی، اسحاق تلگردی، براتعلی فیاض سعادتی، رمضان چدانی، احمد همتی، آبادی، صارعی، داوود رحمانی، جواد علیپور، حسن آخوند قرقی، محمد حسینی، رجبعلی رضایی، حسن بخشی، فریدون تعبدی، شهید حسن آنسی، شهید دهقان، شهید جعفر فیروزفر، شهید جلال عدالتی، خالقداد قاسمی، چوپانکاره، علی اکبر آخوندی و نیز خانواده شهید عطایی تقدیر به عمل آمد.

در حاشیه این مراسم سرگرد مهدی خزاعی مسؤول روابط عمومی ارشد عقیدتی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران منطقه خراسان به خبرنگار ما عنوان داشت: این مراسم در راستای تجلیل از مقام والای شهدا و ایجاد روحیه شهادت طلبی و رزم آوری در میان کارکنان ارتش بوده است که به همت ارتش عقیدتی سیاسی‌های ارتش منطقه خراسان و با مشارکت معاونت فرهنگی- اجتماعی شهرداری مشهد، بنیاد شهید و امور ایثارگران  خراسان رضوي و شهرداری‌های مناطق 4 و 5 در سالن شهید هاشمی نژاد برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.