مهناز خجسته نیا: قدس ویژه خراسان - اعلام خبر «فسخ قرارداد الیت با شهرداری مشهد» به نقل از رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بازتابهای گسترده ای از سوی شهروندان مواجه شد.

رئیس شورای شهر: فسخ قرارداد الیت به شهرداری ابلاغ شده است / مدیر اجرایی الیت: کسی نمی تواند بگوید بالای چشمتان ابروست

به گزارش خبرنگار ما، در پی اعلام این خبر که نتیجه پیگیری‌های قدس از عملکرد الیت بود تعداد زیادی از مخاطبان قدس در تماس با دفتر روزنامه ضمن تقدیر از این رسانه به دلیل پیگیری یک دغدغه عمومی خواستار اعلام جزییات این خبر شدند.

خبرنگار ما برای پاسخ به این درخواست عمومی شهروندان، به سراغ مدیر سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد می رود. سخنگوی این سازمان در گفت وگو با خبرنگار ما نسبت به در اختیار داشتن هرگونه اطلاعات بیشتر اظهار بی اطلاعی می کند.بخت آزما حتی از اعلام زمان فسخ این قرارداد نیز اظهار بی اطلاعی می کند و می گوید: فسخ الیت هرگز به معنی تعطیلی مدیریت پارک حاشیه ای شهر نیست!

وی با بیان اینکه درصورت فسخ این قرارداد فقط سرمایه گذار تغییر می کند، می افزاید:  ما با یک سرمایه گذار تسویه حساب می کنیم و ادامه کار را به سرمایه گذار جدیدی خواهیم سپرد.

 به گفته وی نباید این گونه تصور شود که با فسخ قرارداد الیت همه ساز وکاری که وجود دارد، جمع می شود و پارک حاشیه ای مانند قدیم آزاد خواهد شد تا هر کسی به هر شکلی که می خواهد پارک کند.

وی با اشاره به محفوظ بودن شارژ پرداختی رانندگان، در حساب پلاک خودروها می گوید: ساز و کار قبلی باقی می ماند و فقط به جای مدیر فعلی، مدیر دیگری جایگزین می شود.

وی پاسخ بیشتر جزییات را به رئیس شورای شهر موکول می کند و می افزاید: حتی زمان قطعی فسخ قرارداد الیت نیز در کمیسیون تخصصی شورا اعلام خواهد شد.

به گفته وی با فسخ قرارداد الیت حتی در نرخ پارک حاشیه ای و تعداد پارکبانها نیز  هیچ تغییری صورت نمی گیرد.

معاون حمل و نقل شهرداری مشهد هم در گفت وگو با خبرنگار ما از بیان جزییات این خبر خودداری می کند و می گوید: اجازه بدهید چون رئیس شورای شهر خبرش را اعلام کرده اند، اطلاعات تکمیلی را هم خودشان بدهند.

غلام زاده در پاسخ به این پرسش که آیا فسخ قرارداد الیت به شهرداری ابلاغ شده است؟ نیز اظهار می  دارد: قطعاً رئیس شورای شهر اگر چیزی می گوید، پخته جواب داده است.

وی خواستار پیگیری این خبر از سوی رئیس شورا می شود و می افزاید: ما هیچ اطلاعاتی نمی توانیم ارایه کنیم؛ چون فقط کارهای اجرایی را دنبال می کنیم.

وی پرسش دیگر خبرنگار ما درخصوص چگونگی ابلاغ این فسخ قرارداد را نیز بی پاسخ می گذارد و می گوید: قطعاً اگر چنین چیزی نبود، اعلام نمی شد، به هر روی تصمیماتی گرفته شده و ما اجراکننده تصمیمات خواهیم بود.

خبرنگار ما بعد از به نتیجه نرسیدن مصاحبه اش با رئیس شورای اسلامی و عضو مطلع کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد به سراغ مدیر اجرایی شرکت الیت می رود.هاشمی زادگان در گفت وگو با خبرنگار ما می گوید: فعلاً که الیت همچنان مشغول فعالیت است.

وی می افزاید: ما سر کارمان هستیم و کسی نمی تواند بگوید بالای چشمتان ابروست؛ چون کار غیر قانونی نکرده ایم.وی ادامه می دهد: شما که سه سال است دارید می نویسید دو سال دیگر هم بنویسید مشکل این است که فقط پارکبانهای ما را می زنند.

وی با بیان اینکه مدیریت پارک معابر شهری لازم است و باید باشد حتی با همین نام! می افزاید: فقط ممکن است یکی از سهامداران این شرکت درصورتی که حق سهامش را پرداخت کنند، سهمش را انتقال دهد.

به گفته وی، این شرکت دو سهامدار دارد که یکی بخش خصوصی و یکی شهرداری مشهد است.

وی در پاسخ به اینکه آیا منظورتان از حق، همان بدهی 8 میلیاردی شهرداری است، اظهار می دارد: حقوقش که خیلی بیشتر بود، اما دوستان فقط با 8 میلیارد تومان آن موافق هستند؛ چون دوست ندارند فرد دیگری در مشهد سرمایه گذاری کند.

به گفته وی همان طور که در صورتجلسه نوشته شده، اصل مبلغ سرمایه گذاری 8 میلیارد و 900 میلیون تومان به جز سودش است.وی ادامه می دهد: درخصوص رایگان شدن نیم ساعت پارک هم تا به حال پولی ارایه نشده است.وی رقم سرمایه گذار را با احتساب ضرر و زیان 18 میلیارد تومان بدهی شهرداری به الیت اعلام می کند.

هاشمی زادگان در ادامه از زمان فسخ قرارداد نیز اظهار بی اطلاعی می کند و می گوید:  اگر شما زمانی دارید ما هم داریم هنوز چیزی اعلام نشده، سه سال است که دارند قرارداد الیت را فسخ می کنند.

 

مخاطبان گرامی!

لطفاً نظرات خود را در خصوص این گزارش به شماره 300072305 پیامک کنید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ماهان پاکان IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    سلام وخسته نباسید به همه دوستان در روزنامه وزین قدس من یه پارکبان هستم که در شرکت الیت کارمیکنم ازشمایه انتقاد دارم چرا وقتی همه مسئولین شهری وشهرداری تاکید میکنن که حتی با حذف شرکت الیت طرح پارکینگ های حاشیه ای شهر مشهد همچنان به قوت خودش باقی میمونه وبه حالت قبل که رایگان بود وهرکسی هرجایی که دوس داشت پارک میکرد وباعث ازدهام بیش از حد وترافیک سنگین مخصوصا درخیابان های اصلی شهر میشد برنمیگرده وازطرفی چون طرح به قوت خودش باقی میمونه(البته طبق گفته خود مسئولین شهرداری)باخذف الیت ممکنه هم مردم ضرر کنن هم من پارکبان ازنون خوردن میفتم چون باحذف الیت طرح که ادامه پیدا میکنه فقط مردمی که پول دادن وخودروهاشون روشارژ کردن سردرگم وگیج میشن ونمیدونن پولشونوازکی وصول کنن (دقیقا سرمردم هوم بلایی میاد که سره کارباپیمانکارقبلی یعنی مجری طرح موبایل پارک اومد شما که باید خیلی خوب یادتون باشه