محمدزاده: قدس ویژه خراسان - رئیس پلیس خراسان رضوي گفت: با انعکاس مشکلات ایجاد شده در پی افزایش عوارض آزادراه مشهد- باغچه به استانداری، عوارض خودروهای سبک در این محور به قیمت سابق بازگشت.

کاهش عوارض آزادراه مشهد- باغچه و انتقال جمعه بازار خودرو

سردار بهمن امیری مقدم در نشست خبری روز گذشته خود با اصحاب رسانه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما افزود: به دنبال افزایش عوارض آزادراه مشهد-باغچه بسیاری ازخودروهای عبوری اقدام به تردد از محور قدیم نیشابور می کردند که با بالا رفتن حجم ترافیک این محور، در همان چند روز اول چند فقره تصادف فوتی به وقوع پیوست که با جمع بندی گزارشهای رسیده موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت و گزارشی نیز به استانداری ارسال شد.

وی اظهار داشت: با توجه به حساسیت موضوع که خطرهای جانی برای هموطنان ایجاد می کرد، استانداری نیز وارد کار شد و قیمت عوارض خودروهای سبک را به حالت قبل بازگرداند.

از سوی دیگر به منظور ایمن سازی بیشتر محور قدیم سرعتگیرهایی در مناطق حادثه خیز نصب شد که خوشبختانه پس از اقدامات صورت گرفته تصادف منجر به فوت در این مسیر گزارش نشده است.

امیری مقدم در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات جمعه بازار خودرو مشهد اشاره کرد و گفت: حدود یک ماه پیش در جلسه‌ای با مدیران شهرداری تصمیم خود بر انتقال این بازار ظرف 45 روز را اعلام کردیم و تا 2 هفته دیگر مهلت داده شده به پایان می‌رسد و پس از آن دیگر اجازه نمی‌دهیم جمعه بازار خودرو در محل نمایشگاه بین‌المللی دایر شود و اساساً باید در محل مناسبی و با نظارت دقیق‌تر ایجاد شود.

* استان امن

وی درخصوص عملکرد پلیس خراسان رضوي در 6 ماهه نخست سال جاری نیز گفت: از ابتدای سال جاری 860 هزار تماس با مرکز فوریتهای پلیسی 110 صورت گرفته که از این شمار 500 هزار تماس عملیاتی شده، اما نکته قابل تأمل افزایش 100 درصدی تماسهای ارشادی و راهنمایی شهروندانی است که افزون بر 200 هزار تماس می‌باشد که باید این روند اصلاح شود و شهروندان برای پرسیدن آدرس یک اداره نباید با 110 تماس بگیرند. با این حال تصادفات، نزاع، سرقت، مزاحمتهای خیابانی بیشترین تماسها با 110 را به خود اختصاص می‌دهند.

وی ادامه داد: در 6 ماهه اول سال جاری 13 تن مواد مخدر کشف شده که نزدیک به 5 تــن آن از منازل افــــراد خرده فروش جمع آوری شده است.

همچنین افزایش 37 درصدی کشف سرقتها، 31 درصدی دستگیری سارقان و 19 درصدی دستگیری قاچاقچیان، از دیگر نتایج آماری عملکرد پلیس استان می‌باشد.

وی گفت: در این مدت از 6 هزار راننده تست سلامت گرفته شده است و در حوزه تصادفات فوتی جاده‌ای و شهری در مجموع یک درصد کاهش داشته‌ایم و در تصادفات درون شهری به تنهایی 22 درصد کاهش مشاهده می‌شود.

وی به اجرای چند مرحله طرح جمع آوری معتادان پرخطر و دستگیری 900 معتاد پرخطر و خیابانی اشاره کرد و اظهار داشت: ماهانه سهمیه اعتباراتی 400 معتاد به استان اختصاص می‌یابد که امیدواریم بتوانیم بیش از پیش جامعه را از وجود معتادان پرخطر پاک کنیم.

* پلیس جهادی

رئیس پلیس خراسان رضوي درخصوص برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در استان نیز گفت: شعار امسال هفته نیروی انتظامی «پلیس، تلاش جهادی و کارآمدی» می‌باشد که تلاش می‌کنیم در جهاد خدمتگزاری به مردم و تأمین امنیت تمام توان خود را بگذاریم.

وی برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم اجرای رزمایش و تمرین اقتدار، ارایه خدمات مضاعف به مردم، برگزاری جشنواره فیلم، عکس و پوستر «ما»، اجرای طرح مردم یاری ویژه مناطق محروم، ملاقات چهره به چهره مردم با فرماندهان انتظامی را از جمله مهمترین برنامه‌های 35 گانه طراحی شده برای هفته نیروی انتظامی در خراسان رضوي دانست که در روزهای آینده به صورت دقیق و در قالب ویژه نامه پلیس رضوی از طریق روزنامه قدس مشروح اقدامهای صورت گرفته به آگاهی مردم خواهد رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.