قدس آنلاین : شهردار اصفهان گفت: اجلاس بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس فرصت مناسبی برای مطرح کردن موضوع تمدن اسلامی است و استان اصفهان به عنوان شهری که تمام ظرفیت‌های تمدن اسلامی را در خود جای داده باید معرفی شود.

"میراث فرهنگی ناملموس " فرصت مناسبی برای مطرح کردن" تمدن اسلامی" است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، سید مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در حاشیه سومین نشست شورای راهبردی اجلاس و جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس که در استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت مورد نیاز برای معرفی فرهنگ اصیل و واقعی ایران به منظور از بین بردن هرگونه ایران هراسی در میان کشورهای خارجی را در این اجلاس و با رخداد مهم بین‌المللی میراث ناملموس دارد.

وی با تاکید به حمایت‌های جدی و همکاری تمام ارگان‌های فرهنگی به منظور نهادینه شدن این اجلاس در شهر اصفهان افزود: علاوه بر رفع نیازهای مالی، باید برنامه داشت تا بتوان در حوزه میراث فرهنگی ناملموس به کل دنیا راهکارهای عملی ارائه داد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در صورتی که دبیرخانه اجلاس ICCN به صورت دائمی در اصفهان مستقر شود، موضوع ایران هراسی از بین خواهد رفت چرا که پیام این اجلاس مهم بین‌المللی، صلح و دوستی است.

وی با اشاره به برگزاری دو رخداد عظیم و مهم فرهنگی در مهرماه گفت: شهر اصفهان در روزهای آینده میزبان برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان و همچنین اجلاس بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس است که امید می‌رود این دو رخداد مهم فرهنگی به گونه‌ای برگزار شود که در شأن و منزلت شهر اصفهان است.

سقائیان‌نژاد با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده در جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس گفت: برگزاری برنامه‌ای هم چون جشنواره غذای ملل، مشارکت خانواده‌ها را برای حضور و شرکت در جشنواره برانگیخته و از طرف دیگر آنها را از تقلید کورکورانه از غذاهای فست فودی دور می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین نگرانی من، رفع مشکلات ترافیکی در روزهای برگزاری اجلاس است، بیان کرد: این درحالی است که من از حضور مردم در برنامه‌های اجلاس و جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس هیچ نگرانی نداشته و یقینا مردم حضور فعالی دارند.

شهردار اصفهان تقویت برنامه‌های فرهنگی و رسیدن به جایگاه برتر را از اهداف مهم برگزاری این گونه جشنواره‌ها عنوان کرد و افزود: این درحالی است که باید برای برگزاری هرچه بهتر این دسته از برنامه‌های ملی و بین‌المللی، توان و ظرفیت شهر اصفهان را نیز بالا برد.

وی گفت: حضور بیش از 60 کشور برای شرکت در جشنواره فیلم کودک و نوجوان و همچنین بیش از 30 کشور برای شرکت در اجلاس و جشنواره بین‌المللی میراث فرهنگی ناملموس فرصت مناسبی برای مطرح کردن موضوع تمدن نوین اسلامی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

سقائیان‌نژاد بیان کرد: در این دو جشنواره باید ظرفیت اصفهان به عنوان شهری که تمام ظرفیت‌های تمدن نوین اسلامی را در خود جای داده است، معرفی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.