رییس جمهوری چهارشنبه شب در ادامه دیدارهای مستمر خویش با خانواده شهیدان، راهی جنوب شهر و کوچه پس کوچه های میدان خراسان در تهران شد تا با اسدالله عابدی پیرمرد با صفا و زنده دلی دیدار کند که سه فرزند برومند خود را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

روحانی: از دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان روحیه و قوت می گیرم

اگر چه منزل حاج اسدالله پدر شهیدان علی ،حسن و ابوالفضل عابدی به ظاهر کوچک بود ولی در درون آن پدری زندگی می کرد که دلی به وسعت آسمان و به صفا و زلالی چشمه ساران داشت.

وقتی رییس جمهور با مهربانی و صمیمیت در کنار حاج اسدالله قرار گرفت و از او خواست تا از فرزندانش بگوید بلافاصله بغض گلویش را گرفت و چشمانش بارانی شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار با تجلیل از فداکاری و ایثارگری خانواده شهدا گفت: از دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان ، روحیه و قوت می گیرم. این دیدارها باعث برکت برای دولت است و دعای این عزیزان، دولت را در برابر همه بدخواهان و دشمنان پیروز می کند.

رییس جمهوری با بیان اینکه اگر ایثار، فداکاری ، اخلاص و پیروی از فرمان امام(ره) نبود، دشمنان همه چیز را از ما گرفته بودند، خاطرنشان ساخت: دشمنان ما کسانی نیستند که به حد و مرزی قایل باشند. آنها اگر راه را پیش روی خود باز ببیند تا آخر جلو می آیند.

دکتر روحانی تصریح کرد: هشت سال ایستادگی و فداکاری رزمندگان اسلام و خانواده آنان ، درسی برای متجاوزان و قدرت های بزرگ بود که بدانند ملت ایران با سلاح ایمان و اراده خود در برابر هر نوع حربه دشمنان پیروز است.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در منطقه داشته و دارد، اظهار داشت: پرچمی که ملت ایران به دنبال انقلاب اسلامی به اهتزاز در آورده، سایر ملت ها را هم بیدار کرده است و امروز آثار آن را می توان در همه جای دنیا مشاهده کرد.

دکتر روحانی گفت: دشمنان در اوایل پیروزی انقلاب به زعم خود قصد داشتند با حمله ای وسیع و گسترده ،کار انقلاب اسلامی را تمام کنند، اما آنچه توانست آنها را مأیوس کند و همه ملت را در برابر دشمنان بسیج کرد، نفس گرم امام(ره) بود. 

وی تصریح کرد: امام راحل با نفس گرم خویش همه مردم را در مسیر فداکاری و ایثار قرار دادند.

رییس جمهوری گفت: مردم با انگیزه دینی و برای رضای خدا به میدان آمدند و زمانی که این روحیه وجود داشته باشد دیگر ترس از دشمنان معنا ندارد.

دکتر روحانی با تأکید بر ادامه راه شهدا و امام راحل و رهبری عزیز انقلاب تصریح کرد: بعد از امام(ره) مقام معظم رهبری همان راه را ادامه داده اند و بی تردید با ادامه همین راه ،از پیچ ها و گردنه ها عبور خواهیم کرد.

رییس جمهوری افزود: ملت ایران همانند روز اول شروع نهضت، با نشاط و شور و شعور در صحنه حضور دارد و امروز خیلی ها در جهان، عظمت انقلاب و ملت بزرگ ایران را درک کرده اند.

در این دیدار که در فضایی صمیمی و با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی معاون رییس جمهوری در امور ایثارگران و رییس بنیاد شهید و حسین فریدون دستیار ارشد رییس جمهوری برگزار شد، لوح تقدیری به رسم یادبود از سوی رییس جمهوری به این جانباز سرافراز دفاع مقدس اهدا شد.

گرچه دیدار رییس جمهوری از خانواده شهیدان عابدی سرزده بود ولی مردم محله که متوجه حضور دکتر روحانی در محله خود شده بودند پشت درب خانه حاج اسدلله عابدی تجمع کرده بودند و با شعارهای انقلابی و حماسی تشکر و قدردانی خود را از رییس جمهوری ابراز می کردند .

مردمی که به صورت چشم گیر در محل حضور رییس جمهوری حاضر شده بودند با دیدن دکتر روحانی با ذکر صلوات و با گفتن روحانی تشکر تشکر و روحانی خوش آمدی ،خوشحالی و شادمانی خود را از دیدار رییس جمهور خود ابراز کردند.

دکتر روحانی نیز با حضور در میان مردم صمیمی این منطقه با آنان گفت و گو و به ابراز احساساتشان پاسخ داد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.