دبیر کل جدید سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) جامعه بین‌المللی را مسئول فروپاشی اوضاع امنیتی و سیاسی در لیبی خواند.

ناتو جامعه جهانی را مسئول فروپاشی اوضاع لیبی دانست

به گزارش تسنیم به نقل از «الشرق الاوسط»، «ینس استولت برگ» دبیر کل نروژی ناتو در نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود در نیویورک اظهار داشت سازمان ناتو به مسئولیت خود در حمایت از غیرنظامیان لیبیایی در سال 2011 کاملا عمل و به جلوگیری از افزایش قربانیان در لیبی کمک کرد این در حالی است که جامعه جهانی به مسئولیت خود اقدام نکرده است.

نخست وزیر سابق نروژ که در ماه مارس از سوی 28 کشور عضو ناتو جایگزین «آندرس فوگ راسموسن» شد،  افزود جامعه جهانی زمانی‌که اقدام به پیگیری عملی اوضاع لیبی به منظور ایجاد امنیت و ثبات سیاسی در آن نکرده، نقش خود را نقض کرده است و این خارج از محدوده وظایف ناتو است.

براساس این گزارش، شهر «گادامس» در جنوب غربی لیبی، یکشنبه گذشته شاهد برگزاری گفتمان ملی بین گروه‌های سیاسی بود و در آن شماری از اعضای شورای نمایندگان لیبی و فرستادگان بین‌المللی حضور داشتند.

«برناردینو لئون» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در لیبی اعلام کرد دور اول گفت‌وگوها بین گروه‌های لیبیایی در شهر گادامس در فضایی سازنده و مثبت انجام شد و شرکت کنندگان در آن با آغاز روند سیاسی و بررسی کل امور موافقت کردند و «آتش‌بس فوری در سرتاسر این کشور را خواستار شدند.»

از زمان حمله کشورهای غربی به لیبی و سقوط دولت قذافی این کشور در هرج و مرج به سر می برد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.