قدس آنلاین یزد - مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره به اجرای طرح خانواده سالم و بالنده در استان، هدف از اجرای این طرح را استمرار سلامت خانواده و جلوگیری از آسیب‏‏های احتمالی دانست .

یزد، پایلوت‏‏ شهر طرح خانواده سالم و بالنده

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، مجید جوادیان زاده در نشست اتاق فکر طرح خانواده سالم و بالنده که با حضور نمایندگان دستگاه‏‏های مرتبط و تعدادی از اساتید دانشگاه و نخبگان حوزه خانواده در دفتر اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد برگزار شد، گفت: استان یزد از دیرباز به عنوان جامعه‏‏ای خانواده محور مطرح بوده و از این جنبه، آسیب‎‎پذیری چندانی نداشته است.

وی با اشاره به اجرای طرح خانواده سالم و بالنده در استان یزد، اظهار داشت :  این طرح با هدف استمرار سلامت خانواده و جلوگیری از آسیب‏‏های احتمالی در حال اجرا است.

جوادیان‏‏زاده افزود: خوشبختانه استان یزد اکنون در مسیر توسعه یافتگی قرار گرفته و به این دلیل شاخص‏‏های صنعتی، اقتصادی و علمی بالایی را به دست آورده است اما نباید از برخي آسیب‎‎های توسعه نیز غافل ماند.

دبیر کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان ادامه داد: تجربه توسعه یافتگی در کشورهای غربی با تزلزل بنیان خانواده همراه بوده و این زنگ خطری است که ما باید برای رهایی از آن به توسعه بومی و محلی بیاندیشیم تا از مرحله توسعه به سلامت عبور کنیم.

وی به سه طرح مهم در حوزه خانواده و کاهش طلاق اشاره کرد و خاطر نشان ساخت  : خوشبختانه سازمان‏‏های دولتی  و سازمان‏‏های مردم نهاد نسبت به آسیب‏‏زدایی از خانواده حساسیت داشته‏‏اند و برخی از آسیب‏‏ها را در همان آغاز شکل‏‏گیری به مسئله اجتماعی تبدیل کردهاند تا جامعه نسبت به آنها حساسیت لازم را داشته باشد.

جوادیان زاده ابراز امیدواری کرد که اتاق فکر، محلی برای رصد و هماهنگ‎‎سازی کلیه طرح‏‏های مربوط به خانواده در استان یزد باشد و بتوان یزد را به عنوان پایلوت‎‎شهر خانواده سالم و بالنده معرفی کرد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.