تیم ملی والیبال ایران در مرحله نیمه نهایی هفدهمین دوره بازی های آسیایی اینچئون موفق به شکست چین شد و برای چهارمین بار در بازی های آسیایی به دیدار نهایی راه یافت.

والیبال ایران با شکست چین به دیدار نهایی راه یافت

 رقابت های مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال هفدهمین دوره بازی های آسیایی 2014 از صبح امروز (پنج شنبه) در شهر اینچئون کره جنوبی آغاز شد تا هشت تیم برتر این رقابت ها برای مقام های اول تا هشتم با یکدیگر رقابت کنند. 

تیم ملی والیبال ایران که روز گذشته با شکست کویت به مرحله نیمه نهایی صعود کرده بود؛ امروز در هفتمین دیدار خود در مسابقات والیبال هفدهمین دوره بازی های آسیایی 2014 کره جنوبی به مصاف چین رفت و سه بر صفر به پیروزی رسید.

ملی پوشان والیبال ایران در این مسابقه چین را در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 15، 25 بر 15 و 25 بر 19 از پیش رو برداشتند تا برای چهارمین بار در بازی های آسیایی به دیدار نهایی مسابقات والیبال راه یابند.

والیبال ایران در بازی های آسیایی سال های 1958 (توکیو). 2002 (بوسان)و 2010 (گوانگژو) به دیدار نهایی راه یافته بود و بازی های آسیایی 2014 (اینچئون) چهارمین حضور والیبال ایران در دیدار نهایی محسوب می شود.

تیم ملی والیبال ایران به رغم سه حضور در دیدار نهایی بازی های آسیایی هنوز موفق به کسب مدال طلا و مقام قهرمانی این بازی ها نشده است و در این دوره یکی از مدعیان اصلی برای کسب مقام قهرمانی محسوب می شود.

نخستین دوره بازی های آسیایی در سال 1958 به میزبانی توکیو برگزار شد و والیبال ایران تنها یک گام (پیروزی) دیگر با قهرمانی در این بازی ها فاصله دارد تا بعد از 56 سال که از نخستین دوره این رقابت ها می گذرد، به آرزوی خود برسد و برای نخستین بار به مقام قهرمانی والیبال این بازی ها دست یابد.

تیم های کره جنوبی و ژاپن در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی چهار تیم برتر مسابقات والیبال همزمان با دیدار ایران و چین به مصاف یکدیگر رفتند و پیروز این میدان حریف ایران در دیدار نهایی هفدهمین دوره بازی های آسیایی خواهد شد. 

اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران در دیدار با چین از شهرام محمودی، میلاد عبادی پور، سعید معروف، فرهاد قانمی، سید محمد موسوی، عادل غلامی و فرهاد ظریف به عنوان ترکیب آغاز کننده استفاده کرد.

عبداللطیف حمود از عربستان سعودی و سانگ جون از کره جنوبی به ترتیب به عنوان داوران اول و دوم قضات دیدار ایران و چین را بر عهده داشتند.

قبل از دیدار ایران و چین، دو بازی دیگر مرحله نیمه نهایی برگزار شده بود که تیم های هند و قطر حریفان خود را شکست دادند تا فردا در مرحله نهایی برای کسب عنوان پنجم این مسابقات به مصاف یکدیگر بروند. 

تیم های کویت و تایلند نیز که مغلوب هند و قطر شده بودند فردا در آخرین مسابقه خود به مصاف یکدیگر می روند تا عنوان هفتم را به دست آوردند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.