رهبر شبه نظامیان پ ک ک هشدار داد که شبه نظامیان داعش اجازه قتل عام و نسل کشی در شهر کوبانی در نزدیکی مرز ترکیه را پیدا کنند مذاکرات صلح این گروه با دولت ترکیه به پایان خواهد رسید.

اوجالان دولت ترکیه را به توقف مذاکرات تهدید کرد
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ ک ک در حالی نسبت به قتل عام شهروندان کوبانی در نزدیکی مرز ترکیه توسط شبه نظامیان داعش هشدار داده است که این شهر حدود 2 هفته است در محاصره داعش قرار دارد.

بر اساس این گزارش محاصره این شهر موجب شده تا بیش از 150 هزار نفر از کردهای سوریه به ترکیه فرار کنند و فشارها بر دولت ترکیه برای دخالت در این منطقه افزایش یابد.

اوجالان تاکید کرد که اگر این تلاش برای قتل عام به اهداف خود دست یابد روند مذاکرات صلح با دولت ترکیه به پایان خواهد رسید. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از سال 2012 میلادی روند مذاکرات صلح با اوجالان را آغاز کرده است تا به جنگ 30 سال گذشته پایان دهد.

اوجالان تصریح کرد که "من از کسانی که در ترکیه هستند و نمی خواهند روند صلح و دموکراسی با شکست روبرو شود می خواهم تا مسئولیت کوبانی را بر عهده بگیرند.

جنگ و نزاع بین پ ک ک و دولت ترکیه از 15 اوت 1984 میلادی آغاز شده و در این مدت بیش از 40 هزار نفر جان خود را از دست داده اند. پ ک ک از سوی ترکیه و متحدان غربی آن در فهرست گروه های تروریستی قرار گرفته و به سایر گروه های کرد در مبارزه علیه داعش پیوسته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابراهیم IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    خاک تو سر ترکیه یک تروریست جدایی طلب تو زندان داره براشون خط و نشون میکشه