معاون اماكن متبركه و امور زائرين آستان قدس رضوي از تشرف بيش از 13 هزار سالمند و ناتوان در قالب طرح «يا معين الضعفا» به حرم مطهر رضوي در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

تشرف بالغ بر 13 هزار نفر به حرم مطهر رضوي در قالب طرح «يا معين الضعفا»

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني آستان قدس رضوي، محمود ممتاز با بيان اين مطلب گفت: اداره امداد و تسهيلات زائرين برنامه زيارتي «يا معين الضعفا» را با هدف ارائه تسهيلاتي با هدف كمك به تشرف سالمندان و معلولان مشهد مقدس در روزهاي سه شنبه هرهفته به شكل ثابت و در ايام خاص به صورت ويژه برگزار مي‌كند.

انتقال شبانه روزي 18 هزار زائر در حرم مطهر رضوي

وي افزود: خدمت‌يارانت در بخش صندلي چرخدار و زائربر نيز به منظور تسهيل تشرف زائران سالمند و ناتوان از مبادي ورودي حرم مطهر رضوي به نزديك‌ترين محل تشرف به روضه منوره و بالعكس به وسيله صندلي چرخدار در 5 مسير و زائربرها در 3 مسير، انتقال حدود 18 هزار نفر از زائران ناتوان را به صورت سبانه روزي برعهده دارند.

تحويل 302 هزار صندلي چرخدار در شش ماه نخست امسال

ممتاز با بيان اينكه در شش ماهه نخست امسال 302 هزار صندلي چرخدار به همراهان سالمندان و ناتوانان ارائه شده است، گفت: در اين مدت حدود 3 ميليون و 100 هزار سالمند و ناتوان از اين خدمات بهره‌مند شده‌اند.

وي با اشاره به اينكه در 10 مسير تشرف حرم مطهر رضوي خدمات صندلي چرخدار ارائه مي‌شود، اضافه كرد: زائربرها نيز در 5 مسير براي تشرف افراد سالمند و ناتوان فعاليت مي‌كنند.

معاون اماكن متبركه و امور زائرين آستان قدس رضوي گفت: با برنامه ريزي‌اي انجام شده آمار مصدومين واحد فوريت‌هاي پزشكي حرم مطهر رضوي در سه ماهه نخست امسال در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته كاهش چشمگيري داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.