۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 238708

در حالی که آمریکا به دنبال ورود نظامی به لیبریا برای مبارزه با بیماری ناشناخته ابولا بود، اسناد ساخت این ویروس توسط خود آمریکا افشا شد.

ابولا را چه کسی ساخت؟+عکس
 
شبکه اطلاع رسانی راه دانا در گزارشی نوشت: از ابتدای به وجود آمدن کشورهای جهان، همواره بسیاری از کشورها برای رسیدن به قدرت‌ و داشتن دست برتر در جهان از روش‌های مختلف استفاده کرده‌اند.

یکی از مهم‌ترین و مهلک‌ترین این روش‌ها استفاده از سلاح‌های بیولوژیک است.

سلاح‌های بیولوژیک نه مانند تفنگ و موشک انسان را از بین می برند و نه تأثیری بر ساختمان‌ها می گذارند؛ این سلاح ها مستقیما با سلامت انسان‌ها در ارتباط هستند.

در حقیقت برخی از دانشمندان که علم خود را به خدمت استکبار درآورده اند، با دستکاری ژنتیکی برخی از بیماری های ساده و یا ساختن ماده ژنتیکی جدید که حاوی یک بیماری کشنده باشد یک سلاح بیولوژیک تولید می‌کنند.

این بیماری با نفوذ در یک منطقه و به خاطر نداشتن درمان در یک زمان کوتاه می‌تواند به کشته شدن هزاران نفر منجر شود و اگر جلوی آن گرفته نشود می‌تواند به راحتی مردم دنیا را نابود کند.

نکته بسیار مهم در استفاده از این نوع سلاح‌ها که باید به آن توجه داشت، این است که ارتش آمریکا در ظرف دهه‌های گذشته برای دست‌یابی به این تسلیحات علاوه بر نظامیان خود حتی شهروندان غیرنظامی از همه جا بی‌خبر آمریکایی را نیز قربانی آزمایش‌های بیولوژیک کرده و آنها را به عنوان نمونه‌های آزمایشگاهی به کار گرفته و از آنان به صورت حیوانات آزمایشگاهی برای تست عواملی همچون گاز خردل، گاز اعصاب، داروهای روان‌گردان، باکتری‌ها و ویروس‌های گوناگون استفاده کرده است.

در سال 2001 سندی از پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا به دست آمد که نشان می‌داد، طی سال‌های 1962 تا 1973 هزاران سرباز آمریکایی عمدا در معرض عوامل شیمیایی و بیولوژیک قرار گرفتند، عواملی مانند گاز اعصاب، گاز سارین، باکتری ای کولای (E-coli)، باکتری باسیلوس گلوبیجی (Bacillus globigii)، سیاه زخم و طاعون و بر روی نظامیان بی‌خبر از همه جا که توان هیچ‌گونه دفاع یا محفاظتی از خود نداشتند، انواع و اقسام آزمایش‌های شیمیایی و بیولوژیک انجام شد.

نکته مهم مذکور در این سند آن بود که این گزارش "تنها دو روز پس از حملات 11 سپتامبر" منتشر شده بود و در آن زمان به دلیل شرایط حاکم بر آمریکای پس از حوادث 11 سپتامبر هیچ کس توجهی به آن نکرد.

افشای این سند و ده‌ها و صدها سند مشابه آن در سال‌های اخیر موجب شده تا برای بسیاری از صاحبنظران و کارشناسان امور بین الملل درباره علت و دلیل اصلی ظهور بیماری‌هایی مانند ایدز، بیماری لژیونری، هپاتیت سی، جنون گاوی، ویروس‌های عامل خونریزی، تب لاسا، سندرم خستگی مزمن، بیماری جنگ خلیج فارس و بیماری‌های دیگر سوالات بیشماری مطرح شود.

به ویژه آنکه گزارش‌های علمی تاکید می‌کنند، در حالی‌که در هشت دهه اول قرن بیست آمار مرگ و میر ناشی از بیماری‌های مسری در آمریکا رو به کاهش گذاشته، یک باره و از سال 1981 تا 1995 میزان ابتلای به اینگونه بیماری‌ها رشد 58 درصدی را به ثبت می‌رساند و این ثابت می‌کند که هرچه می‌گذرد، آمریکا و هم‌پیمانانش مانند رژیم صهیونیستی و انگلیس و فرانسه به جای مدرنیزه کردن تسلیحات نظامی کار را بر روی تحقیقات بیولوژیک متمرکز کرده‌اند، این درحالی است که آمریکا تاریخی کهن در استفاده از این نوع سلاح‌ها دارد.

ویروس ایبولا نخستین بار در سال 1976 میلادی شناخته شد که در سال 1976 ابولا حدود 300 نفر را مبتلا کرد و با شیوع آن از هر 10 نفر مبتلا به بیماری 9نفر کشته شدند.

در سال 1995 از این ویروس 80 درصد مبتلایان کشته شدند. در سال 2014 نیز با انتشار مجدد این ویروس که از گینه شروع شد و به کشورهای همسایه سیرالئون و لیبریا گسترش یافت حدود 700 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

این بزرگترین مورد شیوع ابولا از نظر موارد ابتلا، آمار مرگ و پراکندگی جغرافیایی به حساب می‌آید. 

موج اخیر شیوع بیماری ابولا در ماه مارس 2012 میلادی، در گینه کوناکری آغاز شد و سپس کشورهای مجاور را نیز درگیر کرد.

در حال حاضر بیش از 3000 نفر جان خود را به خاطر این ویروس در کشور لیبریا از دست داده‌اند که برخی گزارشات حاکی از آن است که تعداد مبتلایان به این بیماری تا 3 برابر این رقم اعلام شده هم می‌رسد.

کارشناسان بر اساس یک تحقیق راهبردی معتبر معتقدند:  فقط 40 درصد از موارد منجر به ابتلا یا کشته شدن بر اثر ویروس کشنده ابولا در لیبریا و سیرالئون به طور رسمی اعلام می شود.

براساس تحقیق سازمان جهانی بهداشت ، این بیماری که همچنین تب توام با خونریزی نامیده می شود به میزان کشندگی حدود 70 درصد رسیده است.

در ادامه روند پیش‌روی این بیماری در آفریقا، روزنامه «دیلی آبزرور» بزرگترین روزنامه کشور لیبریا در غرب آفریقا با انتشار اسناد علمی، آمریکا را سازنده و منتشر دهنده ویروس ابولا معرفی کرد و نوشت: آمریکا با سلسله عملیات های مخفی خود در آفریقا و با اسم رمز «تفاهم نامه 200» ایجاد و گسترش ویروس مهلک ابولا را در دستور کار خود قرار داد.

این روزنامه در مقاله ای به قلم پروفسور سیرل برودریک افشا کرد: ویروس کشنده ابولا یکی از ارگانیزم های اصلاح شده ژنتیکی است (GMO) که به عنوان  اسلحه ای بیولوژِکی توسط شرکتی صنعتی – نظامی در آمریکا ساخته شده است.

نویسنده مقاله در ادامه با طرح این سوال که آیا ظهور بیماری ها و ویروس هایی از جمله ابولا و ایدز اتفاقی است یا با قصد و تفکر قبلی صورت گفته است؟ می نویسد: تولید کننده انحصاری این نوع اسلحه های بیولوژیکی در آمریکا، مشخصا وظیفه کنترل و آزمایش ویروس ها و واکسن های مربوط به آنرا در قاره آفریقا بر عهده دارد.

پروفسور سیرل برودریک با تاکید بر اینکه تمام آزمایش های مخفی انجام شده توسط این شرکت آمریکایی در کشورهای آفریقایی انجام می شود تصریح کرد: این موضوع را حتی میتوان در کتاب "منطقه ی حساس "به قلم «هورویتز» در سال 1998 نیز مشاهده کرد که شرکت های صنعتی - نظامی و پزشکی آمریکا چطور با همکاری برخی کشورهای آفریقا از جمله آفریقای جنوبی، عملیات های مخفی بیولوژیک خود را برای صیانت از اطلاعات امنیت ملی آمریکا و با هدف کاهش نسل و جمعیت در آفریقا با اسم رمز تفاهم نامه 200 آغاز کردند.

وی با اشاره به افزایش فروش این کتاب واقعی و وحشتناک در آمریکا نوشت: نویسنده کتاب «منطقه حساس»  تمام تلاش خود را کرده تا فقط از حقایق استفاده کند. «هورویتز» در این کتاب افشا می کند که بیولوژیست های مخفی آمریکا، بیماری و ویروس مهلک ابولا را برای اولین بار در زئیر (کنگو) تست کرده و پس از آن بود که این کشور را به گسترش دهنده ویروس‌های بیولوژیکی خود تبدیل می کنند.

پروفسور سیرل برودریک در این مقاله علمی آورده است: پایگاه های زیادی در آفریقا به خصوص در غرب آفریقا تاسیس شده اند تا برای مبارزه با بیماری های نوظهور از جمله ابولا، واکسن یا راه درمانی را ارائه کنند که همگی آنها زیر نظر آمریکایی ها و سازمان های وابسته به آن فعالیت می کنند.

نویسنده مقاله روزنامه دیلی آبزرور بزرگترین روزنامه کشور لیبریا در پایان از رهبران آفریقا میخواهد تا بر علیه این جنگ‌های بیولوژیکی و ستم‌گری‌ها به پا خیزند و نگذارند تا مردم آفریقا، به عنوان موش آزمایشگاهی برای رسیدن به اهداف کثیف غرب مورد سوء استفاده قرار گیرند.

بر اساس این گزارش، سه روز پیش هم دکتر درنیس دان پزشک ارشد لیبریا، مهم ترین مقام پزشکی این کشور پس از جان باختن معاونش براثر ابتلا به تب توام با خونریزی ابولا، خود را قرنطینه کرد.

دکتر دان تصمیم گرفته خود و همچنین کارکنان بخش های تحت امرش را به مدت 21 روز ( حداکثر دوره خفتگی این ویروس ) در قرنطینه قرار دهد.

لیبریا بیشترین آسیب را از این بیماری که از اواخر سال 2013 بر غرب آفریقا سایه افکند، متحمل شده است. بر اساس آمار، لیبریا با ثبت یک هزار و 830 مورد فوت، بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری را در میان دیگر کشورهای ابولازده غرب آفریقا - گینه، سیرالئون، نیجریه، سنگال- به خود اختصاص داده است.

با مشاهده شدن نمونه‌های ایبولا در آمریکا، این کشور تصمیم جدی خود را برای مقابله با این ویروس گرفته است؛ به طوری که پیش از این اوباما اعلام کرد یک گروه نظامی را برای مقابله با این بیماری به آفریقا می فرستند.

اما هدف اصلی آمریکا از این اقدام چیزی جز نسل کشی در آفریقا به ویژه لیبریا نیست؛ این کشور در سال 1847 توسط بردگان آزادشده‌ای که از آمریکا به قاره آفریقا بازگشته بودند بنیاد شده و یکی از قدیمی‌ترین جمهوری های قاره آفریقا است.

لیبریا پس از درگیری‌های درونی زیادی که داشت و سال‌ها مشکلات خود را پشت سر گذاشت؛ بالاخره طی سال‌های اخیر توانست به یک استقلال نسبی دست پیدا کند و جمعیت این کشور به طور چشمگیری در حال گسترش بود.

از طرف دیگر آمریکا می تواند به بهانه مبارزه با این بیماری به این کشور ورود نظامی داشته باشد تا از این طریق بر معادن سرشار زغال سنگ و طلای این کشور مسلط شود و در کنار آن تحقیقات خود را بر روی این بیماری شروع کند و آزمایش‌های لازم را برای کامل کردن تحقیقات بر روی سلاح‌های بیولوژیک خود شروع کند.

در صورت افزایش جمعیت این کشور، از آنجایی‌که جمعیت زیادی از مسلمانان در این کشور زندگی می‌کرد و این کشور یکی از مخالفان سرسخت آمریکا بود؛ این کشور یک خطر جدی برای آمریکا محسوب می‌شود.

در حال حاضر با ورود این بیماری در آمریکا، مسئولان این کشور از هراس رواج ایبولا در آمریکا دست به دامان دانشمندان خود شده‌اند تا درمان این بیماری را هرچه سریعتر شروع کنند.

 

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930710000572#sthash.xbXxS0zv.dpuf

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.