مجموعه ما به دنبال پیروزی برابر پرسپولیس است تا بتوانیم با شرایط بهتری به 4 دیدار باقیمانده تا پایان نیم فصل فکر کنیم. امیدوارم در پایان نیم فصل جایگاه خود را تثبیت کنیم.

فرکی: باید پرسپولیس را ببریم تا مدعی بمانیم

سرمربی تیم سپاهان گفت: قطعا دیدار با پرسپولیس نمی‌تواند ملاکی برای خوب بودن و یا بد بودن من باشد.

حسین فرکی در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های فردای سپاهان و پرسپولیس گفت: سابقه نشان می‌دهد این بازی همیشه حساس و در بیشتر مواقع منجر به پیروزی سپاهان شده است. این حساسیت به دیدارهای گذشته دو تیم برمی‌گردد. همین حساسیت‌ها منجر به حاشیه‌هایی در دیدارهای گذشته شده و در 4 فصل گذشته لیگ برتر که حضور دارم شاهد این حواشی بوده‌ام.

سرمربی سپاهان تاکید کرد: چیزی که برای من مهم است پیروزی در این دیدار خواهد بود و خوشحال‌ترین نفر می‌شوم اگر بتوانیم پرسپولیس را شکست دهیم اما خوشحال‌تر زمانی خواهم بود که این دیدار بدون حاشیه چه قبل بازی و چه بعد بازی به پایان برسد. امیدوارم بازی در یک فضای خوب و بدون حاشیه برگزار شود.

فرکی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم پرسپولیس را در بازی خانگی شکست دهیم، گفت: مجموعه ما به دنبال پیروزی برابر پرسپولیس است تا بتوانیم با شرایط بهتری به 4 دیدار باقیمانده تا پایان نیم فصل فکر کنیم. امیدوارم در پایان نیم فصل جایگاه خود را تثبیت کنیم.

وی در خصوص تقابل محمد عباس‌زاده و مهدی شریفی دو پدیده فصل گذشته لیگ برتر، تصریح کرد: هر فردی این دیدار را از نگاه خودش دنبال می‌کند. امیدوارم آن چیزی که در زمین اتفاق می‌افتد پدیده واقعی فوتبال بین محمد عباس‌زاده و مهدی شریفی باشد. شریفی می‌توانست سال گذشته کاندیدای اول در انتخاب این عنوان باشد اما به نظر کارشناسان احترام می‌گذاریم.

سرمربی سپاهان با بیان اینکه تیمش برای دیدار فردا محروم و مصدوم ندارد، خاطرنشان کرد: در بازی با صبا که به تساوی یک بر یک انجامید حق ما پیروزی بود اما با از دست دادن پیروزی خانگی یک افسوس برای ما باقی ماند که چرا نتوانستیم به برتری برسیم.

فرکی در مورد محرومیت علی حمودی، حسین ماهینی و پیام صادقیان عنوان کرد: برای من مثل روز روشن بود که ماهینی، صادقیان و حمودی نمی‌توانند بازی کنند. دوستان در باشگاه پرسپولیس  تلاش کردند محرومیت بازیکنان خود را از بین ببرند و من مخالفتی با این مسئله نداشتم، چون اگر بازیکنان آنها مجوز بازی پیدا می‌کردند بازیکن ما نیز می‌توانست بازی کند اما وقتی قانون و قانونگذار حکمی می‌دهند غیرقابل برگشت است. با توجه به شناختی که از مهدی تاج دارم می‌دانم او به دنبال پیاده کردن مقررات است.

وی ادامه داد: مسائلی که اتفاق می‌افتد بیشتر بحث‌های رسانه‌ای است که متاسفانه در فوتبال ما به این مسائل پرداخته می‌شود اما من می‌دانستم که محرومیت این بازیکنان برداشته نمی‌شود. برای آنها آرزو کردم که بتوانند بازی کنند اما می‌دانستم نمی‌توانند.

فرکی در مورد عملکرد سپاهان در دیدارهایی که وی سرمربی این تیم بوده است، تصریح کرد: اگر مقابل صبا به برتری می‌رسیدیم 3 امتیاز آن دیدار می‌توانست به ما کمک کند. ما خارج از خانه یک پیروزی و یک تساوی به دست آوردیم. تساوی ما مقابل تراکتورسازی و 50 هزار تماشاگر بود که به اعتقاد من سپاهان می‌توانست در آن دیدار برنده باشد.

وی درباره اظهار نظر حمید درخشان مبنی بر اینکه دیدار سپاهان - پرسپولیس نمی‌تواند مبنایی برای ارزیابی وی و حسین فرکی که به تازگی روی نیمکت سپاهان و پرسپولیس نشسته‌اند باشد، گفت: قطعا این دیدار نمی‌تواند ملاکی برای خوب بودن و یا بد بودن من باشد. کارشناسان نیز می‌دانند که برخی مواقع حتی یک نیم‌فصل نیز نمی‌تواند ملاک عملکرد یک مربی باشد.

وی اضافه کرد: بازیکنان سپاهان را می‌شناسم و براساس آن صحبت می‌کنم. واقعیت این است که برای نشان دادن عملکردم نیاز به زمان دارم و هنوز به شرایط ایده‌آل نرسیده‌ایم و دیدار با پرسپولیس ملاک خوب بودن و یا بد بودن نخواهد بود. درخشان حرف خوبی زد و با او هم عقیده‌ام. باز هم تاکید می‌کنم که این دیدار ملاک خوب بودن و یا بد بودن یک مربی نخواهد بود و اما خوشحال‌ترین نفر می‌شوم که بتوانیم نتیجه را به سود خودمان رقم بزنیم.

سرمربی سپاهان درباره وضعیت بازیکنان جوان این تیم گفت: سپاهان جوان‌های خوبی دارد اما هنوز نتوانستند آنها را به طور کامل در اختیار داشته باشد. 6 بازیکن ما در اختیار تیم جوانان هستند و تا اول آبان به تمرین سپاهان نمی‌آیند که البته از دوستی‌مهر اطلاعات آنها را در اختیار گرفتم.

فرکی ادامه داد: بخش دوم جوان‌های ما را هم امثال مهدی شریفی، جهان عالمیان و علی کریمی تشکیل می‌دهند که بیشتر می‌توانند به تیم بزرگسالان کمک کنند. واقعیت این است که ما جوان‌های خوبی در اختیار داریم اما نمی‌توانیم فعلا تغییرات زیادی در تیم داشته باشیم چون برای ما نتیجه بسیار مهم است و نمی‌خواهیم از کورس قهرمانی عقب بیفتیم چون ممکن است با بازی دادن به جوان‌ها هم نتیجه را از دست بدهیم و هم تفکر استفاده از جوان‌ها را ولی در کل می‌توانند به ما کمک کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است از رحمان احمدی و شهاب گردان به صورت چرخشی استفاده شود، خاطرنشان کرد: اصلا موافق سیستم چرخشی نیستم چون شایسته‌ها باید به میدان بروند. گردان و احمدی جزو بهترین دروازه‌بان‌های ایران هستند که همین مسئله کار ما را دشوار می‌کند. من نسبت به عملکرد تیم حریف و شرایط دیگر بازیکنان را انتخاب می‌کنم، البته مشخص نیست فردا چه کسی در درون دروازه قرار گیرد چون این تصمیم را در آخرین لحظات خواهیم گرفت.

سرمربی سپاهان در خصوص عملکرد مهدی شریفی در بازی گذشته این تیم مقابل تراکتورسازی اظهار داشت: شریفی را دو روز پیش از بازی در اختیار گرفتیم اما به خاطر اینکه توانایی بالایی دارد از او در بازی با تراکتورسازی استفاده کردم و اتفاقا عملکرد خوبی هم داشت.

فرکی در خصوص وضعیت خط هافبک سپاهان هم عنوان کرد: در بازی با تراکتورسازی اگر توپ کمی به خط حمله ما رسید به خاطر این بود که خط هافبک تراکتورسازی هم جزو بهترین‌های ایران است و ما اجازه ندادیم که در آن بازی به مهاجمان خطرناک تراکتورسازی توپ برسد.

وی درباره اینکه آیا محرم نویدکیا مقابل پرسپولیس به میدان می‌رود، گفت: نمی‌توانم در این مورد اظهار نظر کنم اما محرم بازیکن توانمندی است که عرق و تعصبش نسبت به سپاهان ستودنی است. ما در خط هافبک‌مان نیاز به تقویت داریم. ممکن است در ادامه به مشکل بربخوریم به خاطر همین خط هافبک باید تقویت شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.