پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین - سعیدکوشافر: بازهم شنبه شدو با یک بسته مملو از خبرهای خواندنی سراغ شما امدیم اگرچه عمده خبرهای هفته گذشته بازهم به داعش و ائتلافی که برای نابودی انها شکل گرفته و عملیاتهای بی نتیجه آنها اختصاص داشت اما دربخش خبرهای داخلی هم باید اشاره ای به حاشیه های سفر نیویورک و مذاکرات نیم نگاهی انداخت درعین حال ضمن تهیه اخباری دراین خصوص خبرهای متنوع دیگری هم برای شما اماده کردیم که با هم مرور میکنیم.

از خاطره تنبیه حسن روحانی و جعل امضای یک نماینده برای سخنرانی  تا واکنش  عارف به معرفی بعنوان وزیر علوم و استقلالی شدن پیوس

***آمریکا بیانیه صادر کرد: ریحانه نباید اعدام شود

جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای بار دیگر به شکل آشکار در امور داخلی ایران دخالت کرد.

بنابراین گزارش، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در این بیانیه که در وبگاه وزارت خارجه این کشور منتشر شده، ضمن اشاره به نزدیک شدن زمان اعدام یک زن ایرانی که مردی را به قتل رسانده، از تصمیم به اعدام این زن ابراز نگرانی کرده است.

وی مدعی شده است که اعدام این شخص با قوانین داخلی ایران و همچنین تعهدات بین‌المللی این کشور در تعارض است.

جن ساکی ضمن اشاره به برخی گزارش‌ها از احتمال تعویق این اعدام، مدعی شده که زن مزبور تحت شرایط سخت اعتراف کرده است.

وی از مقامات ایرانی خواسته تا به‌دنبال شفاف‌سازی این پرونده باشند.

***جزئیات تازه از زندگی زنان داعش

بیشتر زنانی که در گروه تروریستی داعش عضویت دارند، اتباع کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، انگلیس و آلمان هستند.

پیوستن زنان و دختران اروپایی به گروه های تروریستی در سوریه و عراق به ویژه عضویت در داعش و روند رو به رشد مهاجرت شهروندان اروپایی به مناطق درگیری های تروریستی باعث نگرانی مقامات امنیتی اروپایی شده است.

القدس العربی در گزارشی نوشت: یک چهارم از زنان و دختران اروپایی که از خانه و خانواده خود می گریزند تا به گروهک های تروریستی ملحق شوند، فرانسوی هستند. انگلیس و آلمان نیز پس از فرانسه در این زمینه بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند.

روزنامه گاردین نیز نوشت که 50 زن از انگلیس و 40 زن از آلمان به داعش پیوسته اند و کوچکترین آنها یک دختر ۱۲ ساله آلمانی می باشد و اتریش با 14 زن در مکان چهارم قرار دارد.

گفته می شود بیشتر این زنان در استان الرقه ساکن هستند.

براساس تحقیقات مرکز کینگز وابسته به دانشگاه لندن، تعدادی از دختران نوجوان اروپایی برای ازدواج با اعضای داعش به سوریه رفته اند و تنها تعداد کمی از آنها در این کشور سلاح به دست گرفته اند.

اگرچه تحقیقات اندکی در مورد انگیزه زنان و دختران از پیوستن به داعش وجود دارد اما تبلیغات گروهک تروریستی داعش در شبکه های اجتماعی حاکی است که سربازگیری از زنان از طریق فریب دادن آنها برای شرکت در اعمال خیریه و بشردوستانه انجام می شود و در این میان صفحات گروهک داعش در شبکه اجتماعی فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی تصاویری از زنان مسلح و حتی زنانی را نشان می دهد که سر بریده در دستان خود دارند تا از این طریق قدرت این زنان عضو داعش نشان داده شود.

به گزارش العالم، بر اساس پژوهشی که در موسسه کینگز انجام شده است: بیشتر زنان و دختران اروپایی عضو داعش بین 16 تا 24 سال سن دارند و اغلب آنها از تحصیلات دانشگاهی برخوردارند.

 ***آمریکا باید ایران را سرنگون کند!

در حالی که چند روز از نشست مجمع عمومی سازمان ملل در آمریکا و همچنین مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 می گذرد، مقامات آمریکایی بر حجم حملات خود علیه کشورمان افزوده اند.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد که مواضع ضد ایرانی وی مشهور است مجددا در سخنانی خواهان حمایت از عناصر مخالف نظام ایران شد.

وبگاه خبری «ویووز» گزارش داد که، «جان بولتون»، سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد و از نو محافظه کاران ضد ایرانی این کشور در تازه ترین اظهار نظر در باره جمهوری اسلامی ایران گفت:« سیاست‌های آمریکا باید تغییر نظام ایران باشد.»

بولتون در سخنان خود مدعی شد که تنها راه حل در زمینه ایران سرنگونی این حکومت و برگرداندن  آن به دست مردم است.

وی خاطر نشان ساخت که دولت آمریکا باید برای سرنگونی حکومت ایران به مخالفان کمک کند و البته این کار باید پیشتر از این‌ها صورت می‌گرفت اما هنوز هم دیر نشده است.

در همین رابطه، رییس جمهور اسبق آمریکا نیز طی سخنانی درحالی که سعی کرد خود را حامی صلح نشان دهد، مدعی شد که قادر بوده در زمان ماجرای گروگانگیری ایران را با خاک یکسان کند.

«جیمی کارتر»، رییس جمهور اسبق آمریکا طی مصاحبه با شبکه خبری «سی ان‌بی‌سی» گفت: «شکست عملیات آزاد سازی گروگان‌های آمریکایی در تهران فرصت را از وی برای غلبه بر «رونالد ریگان»، دیگر رییس جمهور اسبق آمریکا گرفت.»

کارتر در این مصاحبه تاکید کرد که اگر وی علیه ایران می‌جنگید، اهالی این کشور او را برای بار دوم در سال 1980 به ریاست جمهوری انتخاب می‌کردند.

کارتر در این زمینه گفت: «اگر علیه ایران عملیات نظامی انجام می‌دادم به عنوان ریاست جمهور جدید انتخاب می‌شدم. من قادر بودم ایران را با سلاح‌های که در اختیار داشتیم از نقشه حذف کنم اما به خاطر حفظ جان بیگناهان و نیز در خطر بودن جان گروگان‌های آمریکایی از انجام آن منصرف شدم. دعاهای من نیز البته مستجاب شده و گروگان‌ها سالم آزاد شدند. من  بر این باورم که تصمیم مناسبی اتخاذ کردم که البته کار آسانی نیز نبود.»

همسر جیمی کارتر نیز که در این جلسه حضور داشت با انتقاد از افکار عمومی آمریکا گفت: «در کشور ما صلح بسیار دشوار و جنگ محبوب می‌باشد.»

***عیدی سرکرده داعش در عید قربان چه می تواند باشد؟

روزنامه الدیار نوشت: با اینکه در هفته های اخیر ضربات سنگینی از سوی حملات هوایی متوجه گروهک داعش شده است و همگان به طبل مبارزه با داعش می کوبند، ولی منابع درآمد این گروهک از سوی بعضی از رهبران بی لیاقت عرب همچنان ادامه دارد.

این روزنامه در ادامه نوشت: رهبران گروهک داعش از دادن عیدی به اعضای این گروهک همزمان با حلول عید قربان خبر دادند.

این عیدی به مبلغ 100 دلار برای هر تروریست در نظر گرفته شده است. رسانه های وابسته به داعش که بعضی از آنها در پایگاه اصلی تروریست ها در استان الرقه سوریه در حال فعالیت هستند، این خبر را اعلام کرده اند.

***هشدار ایران به ترکیه درباره دخالت نظامی در سوریه

در پی موافقت پارلمان ترکیه با اقدام نظامی در عراق و سوریه، ایران به این کشور درباره پیچیده‌تر شدن اوضاع در منطقه هشدار داده است.

محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران در تماس تلفنی با مولود چاوش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، خواستار عملکرد مسؤولانه کشورهای منطقه شد.

آقای ظریف در گفت‌و‌گو با آقای چاوش‌اوغلو روش به کارگرفته شده برای مبارزه با تروریسم در منطقه را مورد انتقاد قرار داد و نسبت به هرگونه اقدام که شرایط جاری را پیچیده تر کند، ابراز نگرانی کرد.

ترکیه علاوه بر مقابله با داعش، بر برکناری بشار اسد از حکومت در سوریه تاکید دارد و این موضوع را از اولویت های خود می داند.

ایران بر خلاف ترکیه، با هرگونه اقدام علیه حکومت سوریه مخالف است و حسن روحانی مخالفت خود را با عملیات هوایی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در خاک سوریه اعلام کرده است.

به نوشته وب سایت بی بی سی فارسی، جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، رای مجلس ترکیه نشان می دهد این کشور خواهان ایفای نقش برجسته تری در ائتلاف بر ضد گروه داعش است.

***الحاق پهپاد «آرپی‌جی» زن به سازمان رزم سپاه

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص استفاده این نیرو از هواپیماهای بدون سرنشین در حراست از مرزها اظهار داشت: پهپادهای نیروی زمینی سپاه در شمال غرب و جنوب شرق و غرب کشور مأموریت‌های شبانه‌روزی انجام می‌دهند.

سردار محمد پاکپور همچنین از ساخت یک پهپاد رزمی جدید در نیروی زمینی سپاه خبر داد و گفت: سازمان جهاد خودکفایی نزسا در حال ساخت یک پهپاد رزمی است که تست‌های آن انجام شده و کم‌کم به پایان کار خود می‌رسد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تأکید کرد: این پهپاد رزمی مجهز به RPG بدون آتش عقبه است، زیرا آتش عقبه آر.پی.جی یک مشکل برای پهپادها بود که خوشبختانه این مشکل رفع شده است.

***نشنال پست: عقب نشینی اوباما در برابر انقلاب آقای خمینی

سایت نشنال پست (nationalpost) در نوشتاری با عنوان "جنگ با داعش به معنی آرامش و تجلیل از ایران نیست" نوشت:

در سخنرانی سالانه اوباما در سازمان ملل، باراک اوباما درگیری ها در خاورمیانه را با عنوان "جنگی که برنده ای نخواهد داشت" توصیف کرد، در حالیکه شواهد و مدارک نشان دهنده این است که اوباما اشتباه می کند و من بر این باورم که ایران استفاده زیادی از این امر می کند و به نظر می رسد که برنده این جنگ، ایران باشد.

باید گفت که جمهوری اسلامی عملیات های زیادی را در سطح جهان مدیریت کرده و انقلاب ایران توانسته است از آغاز تاکنون ناآرامی های جهانی را علیه غرب، به راه بیاندازد.

انقلاب آقای [آیت الله]خمینی که هم اکنون هم ادامه دارد، قوانین خاص خود را داشت و در حال حاضر که رهبر انقلاب ایران، [آیت الله]علی خامنه ای است و رئیس جمهور ایران، یک رئیس جمهور معتدل به نام حسن روحانی است، همچنان در ایران  شعار مرگ بر آمریکا شنیده می شود و حسن روحانی علنا اعلام کرده است که ما باید شعار مرگ بر آمریکا را با عمل خود نیز نشان دهیم و خطوط قرمز آمریکا را به عقب بکشانیم.

به عبارت دیگر، رئیس جمهور آمریکا از ایران خواسته است تا موارد اصلی را از برنامه هسته ای خود خارج کند تا به نوعی فعالیت های سلاح اتمی ایران نیز متوقف بشود. اکنون حرف ها حاکی از این است که برخی از سانتریفیوژها از چرخه خارج شوند و از اورانیوم های غنی شده نیز کاسته بشود که این امر نشان دهنده عقب نشینی اوباما از مواضع اولیه خود است و گذشته از این، اوباما قول داده است که بعد از اجرای این خواسته ها، از تحریم های ایران بکاهد.

تعامل و رفتار اوباما کاملا از شعارهای او مشخص است. اوباما چند سال قبل قول داده بود که از تمامی توان آمریکا برای جلوگیری از برنامه هسته ای ایران و تولید سلاح اتمی جلوگیری کند، در حالی که آمریکا هفته قبل، باز هم از راه دیپلماتیک به دنبال حل برنامه هسته ای ایران بود و روی این موضوع پافشاری کرد و این روند تنها در صورتی امکان پذیر است که ایران از این موقعیت استفاده کند؛ پیشنهاد من هم این است که رهبران ایران نیز این فرصت استفاده بکنند.

علاوه بر این باید گفت این رهبران ایران هستند که حزب الله لبنان را ساختار بندی کردند و این فرماندهان و نخبگان سپاه قدس ایران هستند که عملیات های زیادی را در سرتاسر جهان انجام می دهند و در حال حاضر نیز در سوریه هم حضور دارند.

***کعبه ارث پدر آل سعود نیست!

مقامات عربستانی یک نفر از حجاج مصری که در حرم مکی حکام عرب را لعنت می کرد، بازداشت کردند.

مقامات سعودی این حاجی مصری را به بیمارستان بیماران روانی در طائف منتقل کرده اند تا از سلامت عقلی وی اطمینان حاصل کنند.

به گزارش رصد الاخبار،"محمد جمعه مختار"  وزیر اوقاف مصر در همراهی با این تصمیم عربستان سعودی، از مقامات این کشور خواست تا حاجی مذکور را به مصر تحویل دهند تا در صورت اثبات سلامت عقلی، دادگاه مصر او را محاکمه کند.

وزیر اوقاف مصر مدعی شد که این حاجی مصری به جرم «تحریک سیاسی بر علیه حاکمان عرب و اتهام زدن به آنها مبنی بر این که این حاکمان اسلام را از بین برده اند» محکوم است و اقدامات لازم برای بازگرداندن او به مصر مهیا شده است.

تعداد زیادی از فعالان اجتماعی معترض به این اقدام آل سعود و مصر در صفحات اجتماعی ضمن محکوم کردن این برخورد، اعلام کردند: «مکه مکانی مقدس و متعلق به تمام مسلمانان است اما خاندان سعود فقط به کسانی که خودشان بخواهند اجازه زیارت و حج میدهند و هرکسی را که بخواهند از این فریضه الهی محروم می کنند. کعبه، خانه و ملک آل سعود نیست که در آن هرکاری که بخواهند بکنند.»

***افتتاح نخستین سفارت‌خانه داعش در یک کشور «مسلمان و دوست»؟!

گروه داعش از تصمیم خود برای افتتاح اولین هیات دیپلماتیک خود در یک کشور "مسلمان و دوست" خبر داد.

پایگاه روزنامه انگلیسی زبان (آيدنلك ديلى) به نقل از ابوعمر التونسی مسئول فعلی روابط خارجه گروه داعش نوشت: این گروه امیدوار است که روابط دوجانبه اش با ترکیه با رهبری رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری جدید ترکیه پیشرفت بیشتری داشته باشد.

وی افزود: اولین نمایندگی دیپلماتیک گروه داعش با هدف تامین خدمات کنسولگری برای همه کسانی است که قصد پیوستن به این گروه تندرو در عراق را دارند، در شهر استانبول ترکیه افتتاح خواهد شد.

طبق گزارش شبکه العالم، گروهک تروریستی داعش همچنین اعلام کرده است که هزینه های درمانی را که زخمی‌های عضو این گروه را که برای درمان به ترکیه پرداخت کرده اند، متقبل می شود.

در همین حال حزب جمهوری خواه مردم (اصلی ترین حزب مخالف ترکیه) با صدور بیانیه‌ای، تصمیم دولت ترکیه مبنی بر اجازه دادن به داعش برای گشایش دفتر دیپلماتیک قانونی در چانکایا (از مناطق توسعه یافته و مرفه نشین در شهر استانبول) را محکوم کرده است.

"احمد داود اوغلو" نخست وزیر ترکیه پیشتر اعلام کرده بود؛ دیپلمات های ترک که داعش آن ها را ژوئن گذشته پس از سلطه بر موصل در شمال عراق به بازداشت خود درآورده بود، به موجب توافق با داعش برای مبادله بازداشت‌شدگان، آزاد شده اند.

***حمایت منافقین از کاظمینی بروجردی

 وب سایت "سازمان مجاهدین خلق" وابسته به  گروهک تروریستی منافقین در اطلاعیه ای حمایت همه جانبه خود را از"حسین کاظمینی بروجردی" اعلام کرد و از دیگر منافقین و اپوزیسیون فعال خارج از کشور درخواست یاری طلبید.

حسین کاظمینی بروجردی، با پوشیدن لباس روحانیت، بدون داشتن تحصیلات حوزوی و با استفاده از سادگی مردم آن ها را اغفال و تفاسیر جدید از دین به آن ها ارائه کرده بود، توسط نهادهای قضایی کشور دستگیر و روانه زندان شد. بروجردی در اعترافات خود اذعان داشته از سوی عناصر ضدانقلاب خارج نشین همچون علیرضا نوری زاده بارها مورد حمایت وقاع شده و حتی به طور مداوم تماس تلفنی داشته اند.

بلافاصله بعد از دستگیری این روحانی نما، شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب خارج از کشوراز قبیل "بی بی سی"، "صدای آمریکا"، "ایران فردا" و همچنین وب سایت هایی که تمام تلاششان سیاه نمایی علیه دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی است در اقدامی هماهنگ شده و همسو به حمایت  همه جانبه از این فرد مشکوک پرداخته و حملات رسانه ای خود را علیه جمهوری اسلامی بیشتر کردند.

در همین راستا افرادی مثل "جورج بوش" که در عرصه بین المللی خود نماد شرارت هستند، نیز دست به کار شده و حمایت خود را از حسین کاظمینی بروجردی اعلام کردند.

حمایت همه جانبه سازمان های جاسوسی و ضد انقلاب به این جا ختم نمی شود و در تازه ترین حمایت های خارجی، این بار گروهک تروریستی منافقین با تشدید حملات رسانه ای علیه جمهوری اسلامی، در وب سایت رسمی خود فراخوان نجات و حمایت از این شخص را منتشر کرده و از دیگر منافقین و اپوزیسیون و فعالان رسانه ای درخواست یاری کرده است. منافقین با "آیت الله" خواندن این شخص در حالیکه وی اصلا سواد حوزوی ندارد و حتی به اعتراف خودش روخوانی قرآن را به طور صحیح نمی داند و معرفی کردن این شیاد به عنوان زندانی سیاسی، خواستار آزادی وی هستند.

***حاشیه‌نگاری «BBC» از کمپین هسته‌ای فیلمسازان ایرانی

وب سایت "بی بی سی فارسی"  در گزارش به حواشی کمپین فیلمسازان ایرانی برای "حمایت از توافق هسته‌ای" واکنش نشان داده که در ادامه از منظرتان می گذرد.

به گزارش بی بی سی : در حالی که کمپینی اینترنتی با عنوان "نه به عدم توافق [هسته ای]" به امضای شش سینماگر شناخته شده ایرانی راه اندازی شده است، مجید مجیدی،‌ یکی از این سینماگران، تشکیل کمپینی با چنین مضمونی را رد کرده است.»

آقای مجیدی گفته است که «وزیر امور خارجه ایران از هنرمندانی که در جهان شناخته شده اند،‌ برای کمک در موضوع مذاکرات هسته ای دعوت کرد و ما فقط پوستری را که از سوی وزارتخانه آماده شد تایید کردیم.»

نام عباس کیارستمی، اصغر فرهادی، مجید مجیدی، رخشان بنی‌اعتماد، رضا میرکریمی و محمد مهدی عسگرپور به عنوان آغازکنندگان این کمپین در وبسایت و توییتر آن ثبت شده است.

پوستر این کمپین به زبان انگلیسی است و عبارت "هیچ توافقی بدتر از عدم توافق نیست" که روی آن چاپ شده، در داخل ایران با مخالفت هایی روبه رو شده است.

در بخش دیگری از این پوستر آمده است:‌ «بحران ادامه داری که بر همه ما اثر می گذارد می‌تواند حل شود.»

مجید مجیدی گفته:‌ «من این تعبیرِ غلط را که 'هیچ توافقی بدتر از عدم توافق نیست' قاطعانه رد می کنم و می‌پرسم که کدام عقل سلیمی می‌گوید ایران باید به هر قیمتی در پرونده هسته ای با غرب به توافق برسد که اگر قرار بود هر آنچه آنها می گویند ما بپذیریم، مذاکرات تاکنون چندین باره به نتیجه رسیده بود.»

آقای مجیدی گفته است:‌ «شعار 'هیچ توافقی بدتر از عدم توافق نیست' به هیچ وجه مورد تایید امضاکنندگان این حرکت نیست و قطعا نظر ما این نبوده است که بگوییم به هر قیمتی باید مذاکرات به نتیجه برسد.»

اما در مقابل، رضا میرکریمی، در دفاع از این کمپین گفته است: «این جمله که 'هر توافقی بهتر از عدم توافق است' خطاب به طرف‌های غربی مذاکره‌کننده نوشته شده و مصرف داخلی ندارد و از این منظر کاملا قابل دفاع است.»

در همین حال، محمدمهدی عسگرپور، کارگردان و مدیرعامل خانه سینما هم گفته است:‌ «از متن انگلیسی بیانیه و ترکیب امضا کنندگان کاملا مشخص است که این نامه خطاب به طرف غربی‌ نوشته شده است و هدف آن آشنا کردن افکار عمومی جهانی با مسئولیت خطیری است که به عهده طرف‌های مذاکره کننده غربی است و همچنان معتقدیم هر توافقی با ایران برای غربی‌ها بهتر از عدم توافق است. بدیهی است اگر می‌خواستیم پیامی برای داخل داشته باشیم‌، متن را فارسی منتشر می‌کردیم و از بزرگان دیگری از سینما می‌خواستیم ما را همراهی کنند.»

آقای عسگرپور گفته است: «این کمپین با هماهنگی دستگاه‌های دیپلماسی کشور و برای دفاع از حقوق شناخته شده هسته‌ای کشورمان تنظیم شده است تا از ظرفیت چهره‌های موفق سینمای ایران در خارج از کشور در جهت تقویت دیپلماسی عمومی استفاده شود.»

بی بی سی در پایان گزارش خود خاطرنشان کرد: «آخرین دور مذاکرات ایران و ۱+۵ هفته پیش در نیویورک بدون نتیجه مشخصی به پایان رسید. دو طرف مذاکرات هسته ای می گویند با وجود پیشرفت های زیادی که در این مذاکرات داشته اند هنوز اختلاف نظرهای عمیقی وجود دارد. دو طرف می خواهند تا کمتر از دو ماه دیگر به توافقی جامع درباره برنامه هسته ای ایران برسند.»

***ژنرال آمریکایی: تصمیم نهایی درباره ایران جای دیگر گرفته می شود

ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا "جان آلن" که هماهنگ‌کننده ائتلاف بین‌المللی علیه داعش است، در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان (CNN) گفته است، آمریکا با ایران ائتلافی دو طرفه علیه داعش ندارد؛ هرچند تصدیق می‌کند ایران نقشی برای ایفا کردن دارد.

در حالی که به اذعان تحلیلگران و سیاستمداران، ایران نقش پررنگ و نفوذ مؤثری در منطقه دارد و برای ایفای نقش خود نیازی به تشویق یا تأیید دیگران ندارد، این ژنرال آمریکایی گفته است: «و هر جا که این نقش کمکی کرده است، ما آن را تشویق کرده‌ایم.»

به نوشته سایت آمریکایی رادیو فردا  ژنرال آلن می‌گوید «ایران منافع و روابطی گسترده در عراق دارد، و داعش برای منافع ایران نیز تهدیدی به شمار می‌رود.»

به گفته او ایران می‌تواند نقشی سازنده در حمایت از عراقی‌ها ایفا کند تا «برای دولت عبادی (نخست‌وزیر عراق)، این موقعیت ایجاد شود که دولتی برای همه عراقی‌ها باشد و نه فقط شیعیان»

در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود اهدافی مشترک، خط قرمزها کنار گذاشته نشده است و آمریکا با ایران در مبارزه خود علیه حکومت اسلامی [تروریست های داعش] وارد هماهنگی نمی‌شود؛ ژنرال آلن می‌گوید: «این تصمیمی‌ست نهایی که در جای دیگر گرفته می‌شود. ما در حال حاضر مشغول گفت‌وگوهای اتمی با ایرانی‌ها هستیم…»

هماهنگ‌کننده ائتلاف علیه گروه حکومت اسلامی در عین حال گفته است همکاری بین‌المللی در این مورد، موقعیت ایجاد مشارکتی جدید را به وجود آورده است.

به گفته این ژنرال ارتش آمریکا «اکنون زمان مهمی است؛ زمانی که بسیاری کشورها با زمینه‌هایی متفاوت، نقطه‌‌نظری مشترکی دارند که موقعیتی برای ایجاد مشارکتی جدید در تلاش‌هایی که می‌تواند نتیجه‌ای واقعی بدهد، ایجاد شده است»

***هفت میلیون حساب بانکی هک شد

هکرها به اطلاعات حساب بانکی ۷۶ میلیون مشتری جی پی مورگان دسترسی پیدا کرده اند.

علاوه بر این، هفت میلیون حساب بانکی تجاری نیز مورد تعرض هکرها قرار گرفته است.

جی پی مورگان که بزرگ‌ترین بانک آمریکاست در گزارشی به کمیسیون اوراق بهادار و بورس آمریکا اعلام کرد، اطلاعات به سرقت رفته شامل اسامی دارندگان حساب و نشانی پستی آنها است.

بر اساس گزارش منتشر شده، اطلاعات حساس مانند شماره حساب و شماره شناسایی ملی مشتریان به دست هکرها نیفتاده است.

جی پی مورگان اعلام کرد تاکنون متوجه سوءاستفاده از حساب های مشتریان نشده است.

پیش‌تر، گزارش‌هایی درباره احتمال نفوذ هکرهایی از روسیه به شبکه های کامپیوتری این بانک منتشر شده بود.

جی پی مورگان در ماه اوت اعلام کرد در حال همکاری با پلیس بر سر این حادثه است.

***داعش به ۲ کیلومتری کوبانی رسید

گروه تروریستی داعش، پیشروی خود را به سمت شهر کرد نشین عین عرب که کردها به آن کوبانی می‌گویند ادامه دادند و خود را به دو تا سه کیلومتری این شهر رساندند.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع کرد گزارش داده است که حملات هوایی ائتلاف بین‌الملل به رهبری آمریکا هم نتوانسته پیشروی داعش را متوقف کند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه هم اعلام کرد که داعش و شبه نظامیان کردی که از کوبانی حمایت می‌کنند، در سی و شش ساعت گذشته، به شدت باهم درگیر بودند.

طی این درگیری‌ها، داعش موفق شدند خود را به دو تا سه کیلومتری عین عرب (کوبانی) برسانند.

آسیه عبدالله از حزب اتحادیه دموکرات کردستان سوریه گفته که درگیری‌ها در شرق، غرب و جنوب عین عرب (کوبانی) روی داد که طی آن، گروه تروریستی داعش خود را به شهر نزدیک‌تر کردند.

به نوشته العربیه، از ۱۸ روز پیش حمله داعش به سمت عین عرب (کوبانی) آغاز شد. آن‌ها بیش از ۶۰ روستا را در اطراف این شهر تصرف کرده و شمار زیادی از مردم را قتل عام کردند. در پی این حمله بیش از ۱۵۰ هزار نفر از ساکنان محلی، به سمت ترکیه فرار کردند.

****ورود به کاخ سفید با چاقو، قمه، دو تبر و 800 گلوله!

"عمر گونزالس" مردی که متهم است در حالی که چاقو حمل می‌کرده از نرده‌های کاخ سفید عبور کرده و وارد بخش‌های داخلی ساختمان شده، اتهام‌هایش را نپذیرفت.

به نوشته بی بی سی، پلیس می‌گوید عمر گونزالس ۴۲ ساله، روز ۱۹ سپتامبر در تالار شرقی کاخ سفید دستگیر شد. بر اساس اعلام پلیس، تحقیقات بعدی نشان داد که او بیش از ۸۰۰ گلوله، دو تبر و یک قمه در خودرو خود داشت.

قاضی فدرال دستور داد که وضعیت روانی او بررسی شود، چیزی که مشاور حقوقی‌اش با آن مخالف بود.

روز چهارشنبه آقای گونزالس اتهام ورود به یک ساختمان محافظت‌شده در حالی که سلاح سرد همراه داشته را نپذیرفت.

این درخواست او یک روز پس از آن اعلام شد که دادگاه قرار تعقیب صادر کرده بود.

دادستانی می‌گوید او از روی نرده اصلی دور کاخ سفید پرید و توانست از دری که قفل نشده بود وارد بخش‌های داخلی ساختمان شود. سپس به‌سرعت از یک محافظ گذشت و قبل از آنکه متوقف شود، وارد تالار شرقی شد.

***شیطنت مجری VOA در ضیافت روحانی برای ایرانیان مقیم آمریکا

سیامک دهقان پور، مجری صدای آمریکا(VOA) که توانسته بود به صیافت شام رئیس جمهوری برای ایرانیان مقیم آمریکا در نیویورک راه پیدا کند، بعد از این مراسم با برخی از ایرانیان مصاحبه ای انجام داده است که گوشه ای از آن را در برنامه  خود به نمایش گذاشت.

دهقان پور در مصاحبه ها، با تلاش کرد تا ایرانی ها سخنی علیه دکتر روحانی زده و یا حداقل اعلام کنند که هنوز از بازگشت به ایران می ترسند که البته این تلاش مجری صدای آمریکا ناکام ماند و اکثر ایرانی ها اعلام کردند که با توجه به دعوت رئیس جمهور در سال گذشته از ایرانی ها برای بازگشت به ایران، نه تنها خودشان، بلکه دوستانشان نیز به ایران سفر کرده و با هیچ مشکلی مواجه نشده اند.

***کارشناس صدای آمریکا: ایران به بان کی مون توهین نکرده است

محمدصادق جوادی حصار، از چهره های اصلی اصلاح طلبان در گفتگو با شبکه صدای آمریکا(VOA) در پاسخ به ادعای مجری این شبکه مبنی بر اینکه رفتار جمهوری اسلامی با سازمان ملل دچار تناقض است، گفت: «جمهوری اسلامی، سازمان ملل را به عنوان یک کلیت قبول دارد نه با همه اجزا و رفتارش؛ کما اینکه سازمان ملل، آمریکا و دیگر کشورهای عضو سازمان ملل، دولت جمهوری اسلامی را به عنوان یک حکومت پذیرفته اند ولی به آن انتقاد هم می کنند.»

وی ادامه داد: «اینکه آنها(آمریکا و متحدانش) قدرتمند هستند و می توانند جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهند، نشان حقانیت آنها نیست و اینکه جمهوری اسلامی در موضع تنهاتری قرار دارد، نمی شود احساس کرد موضع اش حق نیست.»

جوادی حصار برخلاف تبلیغات صدای آمریکا، پاسخ جمهوری اسلامی به گزارش بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر را توهین به وی ندانست و تاکید کرد که اگر سازمان ملل جمهوری اسلامی را به رسمیت شناخته، نباید اظهارات مسئولانش را درباره حقوق بشر زیر سوال ببرد ولی اگر سازمان ملل می گوید جمهوری اسلامی را قبول کرده اما حق انتقاد از او را برای خود قائل است، باید قبول کند که جمهوری اسلامی هم همین موضع را داشته باشد.

این اصلاح طلب، با اذعان بر اینکه همچون غربی ها بسیاری از قوانین جمهوری اسلامی را قبول ندارد، دفاعیات جمهوری اسلامی در برابر انتقادات حقوق بشری غرب را درست و مبتنی بر قوانین جمهوری اسلامی خواند و تاکید کرد نمی توان به دفاعیات مقامات جمهوری اسلامی خرده گرفت چون از بنابر وظیفه و قسم خود از قانون اساسی ایران دفاع می کنند.

***خاطره از حسن روحانی از تنبیه شدن توسط پدرش

در حالی‌ كه‌ با آمادگی‌ نسبی‌ می‌خواستم‌ به‌ كلاس‌ سوم‌ بروم‌، پدرم‌ تصمیم‌ گرفت‌ به‌ زیارت‌ عتبات‌ عالیات‌ در عراق برویم‌. بنا شد همه‌ی‌ اعضای‌ خانواده‌، به‌همراه‌ مادربزرگم‌ (جدّه‌ی‌ مادری‌)، با یك‌ خانواده‌ی‌ دیگر (آقای‌ حاج‌ محمدابراهیم‌ عربی‌ و خانواده‌اش‌) به‌ عراق برویم‌. برنامه‌ این‌ بود كه‌ در شهریور حركت‌ كنیم‌، بنابراین‌ در اوایل‌ آبان‌ به‌ ایران‌ بازمی‌گشتیم‌ و در نتیجه‌ از اواسط‌ آبان‌ وارد مدرسه‌ می‌شدم‌.

از مقدمات‌ سفر، فقط‌ این‌ بخش‌ را به‌ خاطر دارم‌ كه‌ برای‌ تهیه‌ی‌ گذرنامه‌ در سمنان‌ به‌ منزل‌ یكی‌ از اقوام‌ به‌ نام‌ آقای‌ شكرالله پیوندی‌ (عموی‌ مادرم‌) رفته‌ بودم‌. یادم‌ هست‌ یكی‌ از همین‌ عكاس‌های‌ سیار كه‌ در خیابان‌ها از مردم‌ عكس‌ می‌گرفت‌، به‌ حیاط‌ منزل‌ آقای‌ پیوندی‌ آمد و از ما عكس‌ گرفت‌. البته‌ همه‌ی‌ مسائل‌ این‌ سفر را به‌ خاطر ندارم‌. چون‌ من‌ تقریباً هشت‌ سال‌ داشتم‌، ولی‌ بخش‌های‌ مهم‌ آن‌ را كاملاً به‌ یاد دارم‌.

از نجف‌ نیز حرم‌ حضرت‌ علی‌(ع‌) و وادی‌السلام‌ و نماز جماعت‌ صحن‌ مطهر حضرت‌ علی‌(ع‌) را به‌ یاد دارم‌. خاطره‌ی‌ دیگری‌ كه‌ از نجف‌ به‌ یاد دارم‌ این‌ است‌ كه‌ یك‌ روز در نجف‌ به‌ حمام‌ عمومی‌ رفته‌ بودیم‌. حمام‌های‌ آن‌ زمان‌ خزینه‌ داشت‌ كه‌ عمق‌ آنها شاید حدود یك‌ونیم‌ متر بود. پدرم‌ با همراهان‌ نشسته‌ بودند و كیسه‌ می‌كشیدند و صابون‌ می‌زدند. من‌ ظرفی‌ برداشتم‌ كه‌ از خزینه‌ آب‌ بردارم‌. جلوی‌ خزینه‌ كه‌ رسیدم‌، تصمیم‌ گرفتم‌ به‌ داخل‌ آن‌ بروم‌. روی‌ پله‌ی‌ اول‌ رفتم‌، سپس‌ دوم‌ و سوم‌ و... ناگهان‌ سُر خوردم‌ و افتادم‌ وسط‌ خزینه‌! ظاهراً در لحظه‌ی‌ سُر خوردن‌، فریاد كشیدم‌ و كسانی‌ آمدند و من‌ را نجات‌ دادند. اگر متوجه‌ نمی‌شدند چه‌ بسا در اثر خفگی‌، از بین‌ رفته‌ بودم‌.

روزی‌ در كاظمین‌، به‌ بازاری‌ كه‌ نزدیك‌ مسافرخانه‌ بود رفتیم‌ و به‌ یك‌ مغازه‌ی‌ اسباب‌بازی‌ فروشی‌ رسیدیم‌. در این‌ مغازه‌، اتوبوس‌ بزرگی‌ توجه‌ من‌ را به‌ خود جلب‌ كرد، از پدرم‌ خواستم‌ كه‌ آن‌ اتوبوس‌ را برایم‌ بخرد. پدرم‌ قبول‌ نكرد. من‌ چند بار اصرار كردم‌ كه‌ باید برایم‌ بخرید، اما پدرم‌ دیگر پاسخ‌ من‌ را نداد. من‌ گفتم‌: اگر نخرید، من‌ همین‌ جا می‌مانم‌. پدرم‌ گفت‌: همین‌ جا بمان‌. من‌ همان‌ جا ایستادم‌ و مادرم‌ هر چه‌ اصرار كرد كه‌ من‌ را رها نكنند، پدرم‌ قبول‌ نكرد و گفت‌: او گفته‌ می‌ایستم‌، بگذارید بایستد.

بعد همه‌ رفتند و من‌ جلوی‌ همان‌ مغازه‌ حدود شش‌، هفت‌ دقیقه‌ ایستادم‌. چون‌ دیدم‌ خبری‌ نشد، كم‌كم‌ ترس‌ من‌ را فرا گرفت‌! نگرانی‌ من‌ این‌ بود كه‌ چگونه‌ برگردم‌ و مسافرخانه‌ی‌ خودمان‌ را پیدا كنم‌. سرانجام‌ در همان‌ مسیری‌ كه‌ خانواده‌ رفته‌ بودند دویدم‌، ولی‌ اثری‌ از آنها نیافتم‌. ولذا تلاش‌ كردم‌ از همان‌ راهی‌ كه‌ آمده‌ بودیم‌، برگردم‌. خیلی‌ به‌ خودم‌ فشار آوردم‌ تا به‌ یاد آورم‌ از كدام‌ سمت‌ آمده‌ بودیم‌؟ بالاخره‌ با ترس‌ و لرز از بازار خارج‌ شدم‌، ولی‌ برایم‌ روشن‌ نبود كه‌ از كدام‌ طرف‌ آمده‌ بودیم‌.

تنها چیزی‌ كه‌ به‌ من‌ امید می‌داد، گنبد و گلدسته‌ی‌ حرم‌ مطهر كاظمین‌ بود كه‌ فكر كردم‌ اگر مسافرخانه‌ را پیدا نكردم‌، به‌ سمت‌ صحن‌ بروم‌. عاقبت‌ نیز به‌ سوی‌ صحن‌ به‌ راه‌ افتادم‌ و از مبدأ صحن‌ مطهر، مسافرخانه‌ را پیدا كردم‌. وقتی‌ به‌ نزدیك‌ مسافرخانه‌ رسیدم‌، مادرم‌ را دیدم‌ كه‌ جلوی‌ درب‌ ایستاده‌ و فوِالعاده‌ نگران‌ و ناراحت‌ است‌. با دیدن‌ من‌ خیلی‌ خوشحال‌ شد. پدرم‌ نه‌ تنها به‌ دنبال‌ من‌ نیامد، بلكه‌ نگذاشته‌ بود فرد دیگری‌ هم‌ دنبال‌ من‌ بیاید! گفته‌ بود خودش‌ راه‌ را پیدا می‌كند. او باید بفهمد وقتی‌ من‌ گفتم‌ نه‌، یعنی‌ نه‌ و دیگر نباید لجاجت‌ كند. كاظمین‌ آخرین‌ شهر زیارتی‌ای‌ بود كه‌ در آن‌ توقف‌ كردیم‌، سپس‌ از طریق‌ قصرشیرین‌ به‌ ایران‌ بازگشتیم‌.

***محبوب ترین نام دختران در اسرائیل، اسم یک زن بدکاره

تارنمای وزارت خارجه اسرائیل و وب سایت "تهران-حیفا تل آویو" در خبری جالب توجه از محبوبترین و رایج ترین اسمی که خانواده های اسرائیلی برای دختران خود انتخاب می کنند، خبر داد.

وزارت کشور رژیم صهیونیستی در گزارش خود، رایج‌ترین و محبوبترین نامی‌ که صهیونیستها برای دختران خود انتخاب می کنند را «تامار» معرفی کرد. با بررسی درباره هویت فردی که نام او محبوبترین اسم دختر در بین صهیونیست‌ها است به نکات جالبی می‌رسیم.

بر اساس منابع دینی یهودی و مسیحی، «تامار» (به معنی درخت خرما) بیوه عیر، پسر یهودا (یکی از پسران یعقوب که قوم یهود نیز از نسل وی هستند) بود که پس از مرگ شوهرش با اونان ازدواج کرد. یهودا که پدر شوهر تامار بود، با وی همبستر شد. این عمل بعدها در شریعت موسی (لاویان ۱۸:۱۵) ممنوع شد. تامار از یهودا حامله گشت و دو پسر به نام‌های فارص و زارح زایید. یهودا هنگامی‌که از ولادت این دو فرزند آگاه شد، دستور داد تامار را زندانی کرده و سپس در آتش بسوزانند، اما تامار که مهر و عصای یهودا را نگه داشته بود، در خلوت به او یادآوری کرد که او از خود وی حامله گردیده است. (پیدایش ۶:۳۸)

***آشفته بازار روابط نامشروع، مسئولان یک دانشگاه را به فکر چاره انداخت

آشفته بازار روابط جنسی در آمریکا، مسئولان دانشگاه کالیفرنیا را مجاب کرده تا قانون محدود سازی را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش بی بی سی فارسی، قانون جدید می‌گوید رضایت برای برقراری رابطه جنسی به معنای "موافقت داوطلبانه، آگاهانه و قطعی" دو طرف است.

افزایش روابط جنسی در سایه سیاست های دولت لیبرال آمریکا طوری مرز انفجار را پشت سر می گذارد که دیگر ضرب المثل  معروف " سکوت علامت رضاست " نیز قادر به توجیه آن نیست. با این اوصاف عرصه چنان بر مسئولان دانشگاه کالیفرنیا تنگ شده که چاره کار را تنها در محدودسازی دیده اند و بر اساس قانونی تازه تاکید دارند "حتما طرفین ابراز رضایت خود را اعلام دارند."

بنابراین قانون که به امضای جری براون، فرماندار کالیفرنیا رسیده، معنای رضایت در رابطه جنسی، موافقت داوطلبانه است، نه مقاومت نکردن در برابر آن.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از ابتدای سال ۲۰۱۴ برنامه‌ای را برای مقابله با تعرض جنسی به ویژه در خوابگاه‌های و فضاهای دانشگاهی آغاز کرد. این در حالی است که ارتش آمریکا سالهاست از این مساله رنج می برد.

قانون پیشین طوری دست قربانی را بسته بود که برای اثبات تجاوز به خود باید ثابت می کرد در برابر آزار جنسی مقاومت کرده است.

بر اساس قانون جدید برقراری ارتباط جنسی با افراد مست، تحت تاثیر مواد مخدر یا خواب که ممکن است از خود مقاومتی نشان ندهند به معنای رابطه رضایت‌آمیز نخواهد بود.

بر اساس برآوردها در آمریکا از هر پنج زن یک نفر در دانشگاه مورد آزار جنسی قرار می‌گیرد.

***اولین فراماسون ایرانی

نایب‌السلطنه عباس میرزا پسر فتحعلی‌شاه در دوران حاکمیت خود بر تبریز، شش نفر را روانه انگلستان کرد. این شش نفر عبارت بودند از: میرزا صالح شیرازی، میرزا جعفر مهندس، میرزا جعفر طبیب، میرزا رضا (مترجم فارسی ناپلئون بناپارت)، محمد‌علی شاگرد قورخانه و میرزا حاجی بابا که خود در لندن مشغول تحصیل علم طب بوده است.

در میان این عده، میرزا صالح شیرازی، به خط خود سفرنامه‌ای نوشته که از روز حرکت کردن از تبریز به همراه کلنل «میجر دارسی» به سوی روسیه و از آنجا به انگلستان تا روز بازگشت به استانبول و سپس ورود به ایران را روز به روز یادداشت کرده است. وی در این سفرنامه، تاریخ روابط روس و فرنگستان و شمه‌ای از تاریخ ناپلئون و حمله به روسیه و حریق مسکو و غیره تا ایام توقف او در جزیرة سنت هلن را برشتة تحریر کشیده است.

داستان تحصیل او و پنج تن از شاگردان ایرانی در لندن و اشکالات عجیب و غریبی که در راه پیشرفت کار ایشان بوجود می‌آمده است، براستی داستان غمفزائی است که تا کسی نخواند نتواند باور داشت.

میرزا صالح مذکور در ضمن داستان خود بوسیله بعض رجال خیر‌اندیش وارد انجمن فراماسون‌ها می‌شود، و در دو جای سفرنامه اش که به خط اوست به این موضوع تصریح کرده؛ به تاریخ پنجشنبة بیستم رجب مطابق سیزدهم ماه مه 1233 هجری قمری می‌نویسد: «... چون مدتها بود که خواهش دخول به مجمع فراموشان را داشته فرصتی دست نمی‌داد تا اینکه مستر‌پارس، استاد اول فراموشان را دیده که داخل به محفل آنها شده باشم و قرارداد روزی را نمودند که در آنجا روم... روز 20 رجب مطابق 13 می‌ به همراه مستر پارس و «دارسی» داخل به فراموشخانه گردیده شام خورده در ساعت یازده مراجعت کردم. زیاده ازین درین باب نگارش آن جایز نیست...»

باز در وقایع چهارشنبه 1323 (13 نوامبر 1818) می‌نویسد: «... در صحن کلیسا مستر هریس نامی را که بزرگ‌خانة فراموشان بود و بنده را به دو مرتبه از مراتب مزبور رسانیده بود مرا دیده مذکور ساخت که یک هفته دیگر عازم ایران هستید و فردا فراموشخانه باز است اگر فردا شب به آنجا خود را رسانیدی مرتبة اوستادی را به تو می‌دهم و اگرنه ناقص به ایران می‌روی ـ خواستم زیاده در خصوص رفتن گفتگو کنم فرصت نشد...»

«... روز پنجشنبه مطابق چهارم نوامبر هنگام صبح از مهمانخانة مزبور سوار شده دو ساعت از ظهر گذشته وارد به لندن گردید و چون روزی بود که بنده بایست داخل به فراموشخانه شود، یک ساعت بعد از آنکه در سه ساعت از ظهر گذشته باشد داخل به فراموش خانه شده و هفت ساعت از ظهر گذشته بعد از شام از فراموش خانه بیرون رفتم...»

پس در این صورت میرزا صالح نخستین کسی است که از ایرانیان وارد این جمعیت شده و به قراری که نوشته‌اند همو اول کسی است که مطبعة حروفی وارد ایران کرده و خود او هم در سفر‌نامه‌اش اشاره به فرا گرفتن طریقة چاپ و مرکب سازی کرده و از خریداری اسباب و ابزار کار چاپ هم ذکری می‌کند.

و همواست که به عقیده پروفسور براون در عهد محمد شاه، نخستین روزنامة فارسی دایر کرده است و شنیده‌ام که اولین لژ ماسونی را هم او در ایران راه انداخته است.

***صدای بلند موسیقی، سر یک جوان را به باد داد

قاتل جوان سیاهپوست پس از مشاجره بر سر صدای موسیقی گناهکار شناخته شده است.

به گزارش بی بی سی فارسی، مردی که یک جوان سیاهپوست را در پی مشاجره بر سر صدای بلند موسیقی در فلوریدا به ضرب گلوله کشته بود در دادگاهی تازه در قتل عمد گناهکار شناخته شده است.

دادستان ها گفتند که مایکل دان پس از این مشاجره در یک پمپ بنزین چنان عصبانی بود که به قصد کشت، ۱۰ گلوله به اتومبیل جوردن دیویس، ۱۷ ساله، شلیک کرد.

مایکل دان استدلال کرده بود که او در دفاع از خود عمل کرده اما پلیس هیچ سلاحی در اتومبیل نوجوان سیاهپوست نیافت.

در آمریکا هر کسی می تواند به بهانه دفاع از خود به روی دیگری سلاح کشیده و حتی او را به قتل برساند.

***رابطه های عنکبوتی در ایران

منظور از ازدواج سفید، زندگی مشترک یک زوج بدون ازدواج رسمی است. نوعی از ازدواج که در آن پسر و دختر بدون انجام مراحل معمول ازدواج‌های رسمی، اعم از خواستگاری و عقد و ازدواج، با یکدیگر زندگی مشترکی تشکیل داده و زیر یک سقف می‌روند، این نوع ازدواج در غرب به شکل زندگی مشترک غیررسمی در میان بسیاری از زوج‌های پیر و جوان، رواج دارد و باعث فاجعه اجتماعی و اخلاقی در غرب شده است.

بر اساس تعاریف موجود ازدواج سفید نوعی رابطه عاطفی و جنسی بین زن و مرد است که به دو شکل آن را تعریف می‌کنند، برخی بر این باورند مقصود آن است که زن و مرد بدون خواندن صیغه نکاح اقدام به تشکیل زندگی مشترک کنند، گروه دیگری نیز معتقدند نوعی زندگی مشترک بدون ازدواج رسمی است که به آن لقب ازدواج سفید داده‌اند.

این نوع از ازدواج یا بهتر است بگویم این نحوه جدید رابطه نامشروع اخیراً در تهران و شهرهای بزرگ ایران در حال گسترش است و جامعه را وارد فضای جدیدی از بی‌بندوباری کرده است. نکته جالب این نوع ازدواج به همراه داشتن تبعات فاجعه‌آمیز برای دختران جوان و اعتراف غرب در شکست این سناریوی آمریکایی است.

این پدیده شوم توانست پایه‌های خانواده در غرب را تخریب کند و باعث گسترش بی‌بندوباری شد به نحوی که بعدها از آن به‌عنوان " انقلاب جنسی" نام بردند.[۱] اما در مورد تبعات این نوع ازدواج باید گفت: یکی از تبعات این اتفاق برقراری ارتباطاتی بود که خارج از ضوابط قانونی و معیارهای اخلاقی بوجود می‌آمد. بر این اساس ازدواج سفید هم یکی از همین روابط خارج از عرف و غیرقانونی بود؛ زیرا در ازدواج سفید هیچ شرط قانونی و ثبت اداری وجود ندارد و زن و مرد در هر لحظه که بخواهند با یکدیگر هم‌خانه شده و هر لحظه که مایل نباشند از رابطه خارج می‌شوند که چنین شیوه‌ای از ارتباط با جنس مخالف نه‌تنها بر اساس معیارهای اخلاقی جامعه ما نیست بلکه مخالف با نص صریح قرآن و احادیث مذهبی ماست که همواره جوانان را به پاکدامنی، خویشتن‌داری و ازدواج حقیقی تشویق می‌کند.

***واکنش عارف درباره معرفی شدنش به عنوان وزیر علوم

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: معرفی‌ام به عنوان گزینه وزارت علوم را تکذیب می‌کنم و از اینکه چه کسی قرار است معرفی شود، اطلاعی ندارم.

وی افزود: در رابطه با وزارت علوم صحبتی با من نشده است و اگر صحبت شود کمک می‌کنم تا فرد مناسبی انتخاب شود ولی خودم قبول نمی‌کنم.

عارف اظهار داشت: امیدوارم هرچه زودتر وزیر علوم معرفی شود تا این وزارتخانه مهم هم صاحب وزیر باشد.

وی در رابطه با شورای سیاستگذاری جایزه پیامبر اعظم (ص) اظهار داشت: با توجه به جایگاهی که علم در اسلام دارد شورای عالی انقلاب فرهنگی آئین نامه ای را تصویب کرد تا عملیات اجرایی جایزه پیامبر اعظم (ص) انجام شود. عارف گفت: تلاش می‌کنیم که بهترین‌ها را برای این جایزه انتخاب کنیم و اگر فرد بسیار برجسته‌ای نباشد اصراری نداریم که تمام جوایز را معرفی کنیم.

عارف گفت: سه جایزه قرار است به دانشمندان تابع کشورهای اسلامی و یک جایزه به فرد مسلمان مستقل از تابعیت کشور اسلامی تعلق گیرد، همچنین جایزه علوم انسانی به عنوان جایزه امام خمینی مطرح است.

***دلیل مخالفت برخی نمایندگان با سفر رسایی به برزیل روشن شد!

در حالی که در همه سالهای گذشته، سفرهای خارجی نمایندگان مجلس با فرض بی‌فایده و پرهزینه بودن بسیاری از آنها مورد انتقاد افکار عمومی و حتی برخی از نمایندگان مجلس بوده است، انتشار نامه‌ای از اداره تشریفات مجلس به وزارت خارجه برای انجام هماهنگی‌های سفر حمید رسایی به نمایندگی از کمیسیون اصل نود به برزیل، نقش‌آفرینی تابش نماینده اردکان و تناقض در مواضع هیات رئیسه مجلس، جنجالی‌ترین اخبار را برای یک سفر مجلسی‌ها که البته اجرایی نشد، رقم زد.

طبق ماده 83 آیین‌نامه داخلی مجلس، مأموریتهاى رسمى فردى و جمعى نمایندگان براى شرکت در سمینارها، اجلاسها و بازدیدهاى فنى و تخصصى در داخل و یا خارج از کشور با تصویب کمیسیون ذى‏ربط و تایید هیأت رئیسه انجام خواهد شد و نامه منتشر شده نشان می‌داد که هیات رئیسه مجلس با سفر رسایی به برزیل موافق بوده است، اگر چه نعمتی سخنگوي هيئت‌رئيسه مجلس بعدا مدعی شد که كميسيون اصل 90 تصميم گرفته بود كه يكي از نمايندگان عضو اين كميسيون به برزيل اعزام شود و اين موضوع توسط رئيس كميته سفرهاي خارجي مورد تأييد قرار گرفته بود، اما اين موضوع نه در هيئت‌رئيسه مطرح شده بود و نه در اين مورد تصميمي وجود داشت.

سفر رسایی و یا نماینده‌ای دیگر به برزیل، سرانجام با دخالت و دستور علی لاریجانی رئیس مجلس منتفی شد ولی در این مسیر برخی نمایندگان مجلس مواضعی قابل توجه داشتند که مقایسه آن با رفتار این روزهای خودشان خالی از لطف نیست.

***واکنش بانک مرکزی به اظهارات مصباحی مقدم

این بانک با انتشار اطلاعیه ای به اظهارات حجت‌الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم نماینده محترم مردم تهران در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس در روز چهارشنبه پاسخ داد. در این اطلاعیه آمده است:

حجت‌الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم نماینده محترم مردم تهران در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس در روز چهارشنبه مورخ۱۳۹۳/۷/۹ مطالبی را در خصوص رقم اعلام شده برای رشد اقتصادی کشور در فصل اول سال جاری بیان و چنین نرخ رشدی برای فصل اول سال جاری را "به شدت غلط و غلط‌ انداز" عنوان نموده و با تشکیک در خصوص چنین رشدی آن را "به افسانه شبیه‌تر" دانسته‌اند. ایشان در ادامه و با مقایسه برخی ارقام و انجام محاسبات ساده، چنین‌ نتیجه‌گیری کرده‌اند که "هنوز رشد اقتصادی زیر صفر است". در پاسخ به اظهارات ارایه شده، نکاتی به منظور تنویر افکار عمومی ارایه می‌شود. رشد اقتصادی ۴.۶ درصدی اقتصاد کشور در فصل اول سال جاری بر اساس مقایسه (محاسبه درصد تغییرات) رقم تولید ناخالص داخلی به قیمتهای ثابت سال ۱۳۸۳ در فصول اول سالهای ۱۳۹۳ و ۱۳۹۲ به دست می‌آید. این بانک مطابق روال معمول در انتشار ارقام حسابهای ملی،‌ در روز پنج‌شنبه مورخ ۱۳۹۳/۷/۳ گزارش مفصلی را در خصوص دلایل این رشد و سهم هر یک از بخش‌های اقتصادی در آن، ارایه نمود. علاوه بر این، طی یک گزارش مکمل دیگر که در همان روز و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی بانک مرکزی منتشر گردید، به صراحت بیان شد رقم رشد اعلام شده بر اساس استانداردهای آماری موجود و منابع آماری رسمی محاسبه شده و لذا طرح هرگونه شبهه‌ای در این زمینه بی‌مورد است.

در بخش دیگری از صحبت‌های ایشان اعلام شده که "مگر می‌شود رشد منفی۵.۸ درصدی سال گذشته در سه ماهه اول سال ۱۳۹۳به ۴.۶ درصد رسیده باشد؟". در این خصوص نیز لازم به ذکر است که رشد اقتصادی در فصل اول سال ۱۳۹۲ معادل۴.۱- درصد بوده و ماخذ و دوره رشد ۵.۸- درصدی اعلام شده از سوی ایشان معلوم نیست، ضمن این که اساساً مقایسه ارقام رشد اقتصادی سالانه و فصلی صحیح نیست و لازم است در مقایسه ارقام اقتصادی به ویژه حسابهای ملی، تشابه دوره‌ زمانی مقایسه رعایت شود. شاید در بیان رشد ۵.۸- درصدی توسط ایشان، رقم رشد مقدماتی سال ۱۳۹۱ (که متعاقبا" طبق روال معمول در زمینه تجدید نظر ارقام حسابهای ملی به ۶.۸- درصد تعدیل یافت ) مد نظر بوده است که باز هم مقایسه رشد اقتصادی در یک فصل با رقم رشد سالانه در دو سال قبل، صحیح نیست.

ایشان در ادامه صحبت های خود ذکر نموده اند:" احتمال دارد در مقایسه سال ۹۳ با ۹۲ این نرخ رشد به دست آمده باشد که با کم کردن ۴.۶ از نرخ ۵.۸- نتیجه ۱.۲- می‌شود. یعنی هنوز نرخ رشد زیر صفر است." در این خصوص نیز باید توجه داشت که اساس" جمع و تفریق کردن نرخهای رشد اقتصادی (آنهم رشد اقتصادی یک فصل و نرخ اقتصادی یک سال در گذشته) از نظر علمی و کارشناسی به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

ایشان در بخشی دیگر از صحبت های خود، رشد اقتصادی ۴.۶ درصدی فصل اول سال جاری را به « افسانه» تشبیه نموده‌اند. قاعدتاً اگر ایشان گزارشهای تکمیلی بانک مرکزی در این خصوص را ملاحظه می‌فرمودند، به این نکته واقف می‌شدند که با وجود رشد ۴.۶ درصدی اقتصاد در فصل اول سال ۱۳۹۳، کماکان سطح تولید ناخالص داخلی به قیمتهای ثابت سال ۱۳۸۳ در سطحی کمتر از رقم فصل اول سال ۱۳۹۰ قرار دارد. این امر بدان معنی است که اقتصاد ایران در مرحله بازیابی توان از دست رفته و به عبارت دیگر، بازیابی استفاده از ظرفیتهای خالی خود قرار دارد و هنوز به سطح تولید سال ۱۳۹۰ نرسیده است. لذا، با وجود رشد ۴.۶ درصدی اقتصاد در فصل اول سال جاری، اتفاق خارق‌العاده و غیرقابل باوری در اقتصاد کشور صورت نپذیرفته است و چنین نرخ رشدی پس از ۸ فصل رشد منفی، کاملاً طبیعی است.

در پایان توصیه می‌شود، صاحب‌نظران و کارشناسان محترم در برخورد با آمار رسمی منتشره رویکرد علمی و کارشناسی خود را حفظ کنند و از ایجاد ابهام و خدشه در آمارهای رسمی کشور و وارد نمودن ملاحظات و انگیزه های غیر اقتصادی پرهیز نمایند. واقعیت آن است که اقتصاد ایران پس از ۸ فصل نزول مستمر، در نقطه عطفی قرار گرفته است که امید می‌رود با استمرار سیاستهای اقتصادی دولت یازدهم و بهبود شرایط و فضای اقتصاد کلان، ظرفیتهای خالی در بخشهای مختلف اقتصاد به سرعت بازیابی و استفاده شده و با بازیابی توان از دست رفته، نهایتاً در مسیر بسط و گسترش و بالندگی قرار گیرد. ضمن آن که رشد ۴.۶ درصدی اقتصاد در فصل اول سال جاری مسرت بخش و حاکی از حرکت اقتصاد در مسیر صحیح می‌باشد، انتظار می‌رود با همت و تلاش مسئولین و فعالان اقتصادی کشور، انشاءالله این مسیر در آینده نیز تداوم داشته باشد و شاهد حرکت هر چه بیشتر اقتصاد در مسیر رشد و شکوفایی باشیم.

***جایزه ایرانیان سانفرانسیسکو به فرامرز قریبیان

قریبیان برای بازی در فیلم «گناهکاران» جایزه جشنواره ایرانیان سانفرانسیسکو را از آن خود کرد. ایرانیان مقیم سانفرانسیسکو پیش از این نیز از قریبیان تقدیر کردند و برای او بزرگداشت گرفتند.

جشنواره سپنتا در شهر سانفرانسیسکو ایالت کالیفرنیا برگزار می‌شود و امسال هفتمین دوره خود را گذراند. در این دوره جشنواره فیلم «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» به کارگردانی پوران درخشنده نیز توانست به عنوان بهترین فیلم حاضر در این دوره جشنواره معرفی شود.

فرامرز قریبیان «گناهکاران» را بر اساس فیلمنامه‌ای نوشته پسرش سام قریبیان کارگردانی کرد و توانست در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بهترین بازیگر مکمل مرد را برای رامبد جوان در بر داشته باشد.

***جعل امضای نماینده مجلس

ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت ، توضیحاتی پیرامون حاشیه‌های به وجود آمده در جلسه چهارشنبه ۹ مهرماه مجلس ارائه کرد.

آقامحمدی در همین زمینه گفت: آقای پیرمؤذن نماینده اردبیل بدون اطلاع من طی یادداشتی خطاب به هیأت رئیسه اعلام کرده بود که من وقتم را برای نطق به وی دادم؛ هنگام نطق‌ها زمانی که مشاهده کردم نام آقای پیرمؤذن قرائت شد با مراجعه به هیأت رئیسه علت را جویا شدم که آنها به بنده گفتند شما طی یادداشتی وقت خود را به آقای پیرمؤذن داده‌اید.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من به هیأت رئیسه گفتم که هیچگاه چنین یادداشتی از جانب من نوشته نشده و وقتم را به هیچکدام از نماینده‌ها نداده‌ام، خاطرنشان کرد: پس از اظهارت من هیأت‌رئیسه یادداشتی را به من داد که در آن نوشته بود، آقای پیرمؤذن به جای این جانب نطق کند. در پائین این برگه نام و امضای من وجود داشت که من پس از مشاهده این برگه به جعل عنوان توسط آقای پیرمؤذن اعتراض کرده و خواستار توقف نطق نماینده اردبیل شدم.

وی ادامه داد: ‌پس از اعتراض من به جعل عنوان، هیأت‌رئیسه مجلس به بنده توصیه کرد که به دلیل حفظ شأن و جایگاه مجلس اجازه دهند نطق آقای پیرمؤذن ادامه یابد و پس از پایان نطق از طریق قانونی پیگیر مسئله شوم که من هم به دلیل حفظ حرمت و شأن خانه ملت و نمایندگان این موضوع را پذیرفتم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اقدام کمال‌الدین پیرمؤذن را برخلاف موازین اخلاقی دانست و از لزوم پیگیری آن از طریق مراجع قانونی سخن گفت.

آقامحمدی همچنین خاطرنشان کرد: جالب اینجا بود که آقای پیرمؤذن که خود مرتکب جعل عنوان و تخلف شده علیه تخلفات سخن می‌گفت.

آقامحمدی مجددا ضمن جعلی خواندن نامه منتسب به وی که توسط نماینده اردبیل به هیأت‌رئیسه مجلس داده شده، اظهار داشت: بنده دلیل اقدام آقای پیرمؤذن را نمی‌دانم اما این کار بسیار غیراخلاقی و از یک نماینده مدعی غیرقابل قبول است؛ هرچند این کار یک نوع جعل سند است و از لحاظ حقوقی نیز قابل پیگیری است که البته من هم از طریق قوه قضائیه و هم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان موضوع را پیگیری خواهم کرد.

***"ندا" عبور از موسوی و خاتمی است یا کودتایی علیه ژنرال ها؟

مدتی است که نام تشکل "ندای ایرانیان" که کوتاه شده "نسل دوم اصلاحات" است در فضای رسانه ای کشور مطرح شده. هرچند خبرهای مرتبط با این تشکل نئو اصلاح طلب چندان مورد توجه فضای رسانه ای قرار نگرفت اما در این مدت محل بحث و گفتگوی بسیاری از محافل سیاسی کشور بود. از این رو اهمیت دارد تا واکاوی جدیدی داشته باشیم در چرایی آمدن صادق خرازی با عصای ندای ایرانیان.

 اگر صادق خرازی که این روزها بیشتر دست به عصا ظاهر میشود و نقش محوری در ندا دارد را نادیده بگیریم؛ ندا حزبی است که اغلب بچه های تشکل جوانان اصلاح‌طلب را گرد خود جمع کرده است، جوانان که نه! به قول خودشان مردهای کامل 40 ساله که در ساختار اصلاح طلبی سنتی جایی برای آنها نبود.

کسانی چون سیدشهاب طباطبایی (خواهرزاده سیدمحمد خاتمی)، سجاد سالک (روزنامه نگار)، رضا شفیعی، حسن یونسی (فرزند علی یونسی مشاور روحانی)، سعید نورمحمدی (مشاور سیدمحمدخاتمی)، بهروز شجاعی، هادی حیدری (روزنامه نگار) و... که اغلب جوان ها و دانشجویان دوران دوم خردادند و امروز گرد سفیر دولت اصلاحات جمع شده تا هدفی خاص را پیگیری کنند. درباره چرایی راه اندازی ندا چندین شائبه مطرح شده که بررسی آنها میتواند آینده حرکت سیاسی اصلاح طلبان را مشخص نماید.

اولین شائبه ای که مطرح شد، بحث استقلال طلبی جوان هایی بود که اگر چه برای اصلاحات جان کنده بودند اما هیچگاه نقشی در تصمیم سازی و یا تصمیم گیری بزرگانشان نداشتند. آنها بیشتر مهره های سرباز بودند که در نزدیکی انتخابات فراخوانده شده و با چند سمت نمایشی همچون مسئول ستاد، عضو اتاق فکر ستاد و... تهییج و به کار گرفته می شدند. امروز که به گذشته نگاه میکنند، می بینند تنها بهره آنها از اصلاحات پوستر چسبانی و جان کندن در ستاد و درگیری با مردم و بعضی هایشان هم زندان بوده است.

البته این دور از انتظار نبود چرا که اغلب چهره‌های اصلی اصلاح‌طلب، نیروهای امنیتی و نظامی دهه 60 بوده‌ و منش فکری و سبک رفتاری آنها همچنان بسته، محدود و خودی ‌سازی است. البته تفرعن پس از قدرت گیری در اواخر دهه70 نیز به این فضا کمک کرد تا جوانان فعال اصلاح طلب دیروز، سرخوردگان امروز باشند و تلاش کنند تا با راه اندازی حزبی جدید، خود را در بازی بزرگان وارد کنند.

بهروز شجاعی یکی از افرادی است که سخنانش این شائبه را تقویت میکند چرا که معتقد است: جوانان اصلاح طلب نتوانستند مسیر لازم را در احزاب طی کرده و یک پله بالا بروند و تاثیر گذار باشند؛ به همین خاطر پس از گذشت سالها هنوز تحت عنوان "جوان اصلاح طلب" فعالیت میکنند.

*جوانان اصلاح طلب زمانی خبرساز شدند که "پویش موج سوم" را در سال 87 راه اندازی و از محمدخاتمی برای حضور در انتخابات دعوت کردند، شاید این اولین گام مهم آنها برای اثرگذاری در سطوح بالای تصمیم سازی سیاسی بود. پویش موج سوم پس از مدتی مصادره شد؛ تصمیم ها بار دیگر توسط بزرگانشان و پشت درهای بسته و به نفع میرحسین موسوی گرفته و این جوان ها تنها چیزی که نسیبشان شد مسئولیت راه اندازی ستادهای تبلیغاتی بود.

پس از آنکه سران فتنه آن گناه بزرگ را مرتکب شدند، بخشی از همین موج سومی ها مسئولیت آشوب و غبار آلوده کردن فضا را بر عهده گرفته که در همین رابطه برخی از آنها نیز دستگیر و محکوم شدند.

***کودکی که هر ماه 3 کیلو چاق می‌شود

پزشکان می‌گویند این پسربچه به سندرم گرسنگی مبتلاست که یک بیماری ژنتیکی محسوب می‌شود. کودکان مبتلا به این بیماری نادر ژنتیکی سه تا شش برابر بیش از کودکان هم سن و سال خود غذا می‌خورند و باز هم احساس گرسنگی می‌کنند. این کودک همچنین از کم کاری تیروئید رنج می‌برد که این مسئله نیز سبب تشدید اضافه وزن او می‌شود.

والدین «میسائل» می‌گویند: تاکنون داروها برای درمان او بی‌اثر بوده‌اند. میشل، پدر میسائل می‌گوید: وقتی مردم در خیابان ما را می‌بینند ناگهان می‌ایستند و از پسرم عکس می‌گیرند. آنها می‌گویند تا به حال چین چیزی را ندیده‌اند. آنها مدام سن و وزن فرزندم را می‌پرسند. در حال حاضر هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد.

***فروش شارژ سیم‌کارت‌های ایرانی در فروشگاه‌های عربستان

 چهاردهم شهریور ماه اولین گروه از ایرانیان جهت انجام اعمال عبادی روحانی حج، عازم سرزمین وحی شدند.

گروه‌های دیگر هم به مرور طبق اعلام زمانبندی آژانس‌ها روانه این سرزمین شدند تا نهایتا 64 هزار و 850 ایرانی، در صحرای عرفات گرد یکدیگر جمع شوند و با هم دست به درگاه الهی بلند کرده و ندای الهی العفو سردهند.

حال به دور از این فضای روحانی، بیشترین حجم ترافیکی اپراتورهای موبایل برای ارتباط با حاجیان مربوط به روز عرفه و عید قربان است. تمهیدات اپراتورهای داخلی برای حاجیان نیز شامل امکان شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری از طریق سایت و شماره‌های در نظر گرفته شده است.

در این میان فروشگاه‌هایی در عربستان در کنار توزیع سیم‌کارت‌های عربی اقدام به شارژ سیم‌کارت‌های ایرانی نیز از طریق فروش کارت شارژ کرده‌اند .

***فیس بوک مجبور به تغییر سیاست شد

فیس بوک بعد از حدود 10 سال، سیاست سرسختانه خود در مورد لزوم استفاده کاربران از اسامی حقیقی را تغییر خواهد داد.

این شرکت اعلام کرده اعتراضات جدی کاربران و برخی شخصیت‌های مشهور که دوست دارند از اسامی مستعار و هنری خود در این سایت به جای اسامی حقیقی خود استفاده کنند، عامل این مساله بوده است.

برخی تحلیل گران می‌گویند یکی دیگر از علل این مساله از راه رسیدن شبکه‌های اجتماعی رقیب است که توانسته‌اند با ارائه خدمات جذاب‌تر فیس بوک را به چالش بکشند. از جمله این شبکه‌ها می‌تواند به Ello اشاره کرد که به کاربرانش قول داده از نمایش آگهی‌های تبلیغاتی و همین طور نقض حریم شخصی کاربران و انتقال اطلاعات انها به شرکت‌های ثالث خودداری کند. این وعده‌ها باعث شده در هفته‌های اخیر صدها هزار نفر به Ello بپیوندند.

فیس بوک اعلام کرده که قصد دارد روش‌های خود برای شناسایی هویت افراد به منظور جلوگیری از سوءاستفاده از این شبکه اجتماعی را هم بهبود ببخشد. هر چند جزییات بیشتری در این زمینه ارائه نشده است. البته صاحب نظران معتقدند اگر فیس بوک واقعاً به دنبال حفظ کاربران خود است باید از فروش اطلاعات آن‌ها به شرکت‌های تبلیغاتی و همین طور همکاری‌های نزدیک اطلاعاتی با دولت آمریکا خودداری کند. در غیر این صورت خطر کاهش کاربران این شرکت را به شدت تهدید می‌کند

 ***زیاده خواهی سعودی ها دلیل کاهش قیمت نفت جهان

روز چهارشنبه بهای نفت شاخص آمریکا، وست تگزاس اینترمدیت، در ساعت پایانی بازار به طور ناگهانی کاهش یافت تا روند کاهشی آن در سه ماهه سوم نیز ادامه یابد.

این در حالی است که در پی کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا و ثبات در فعالیت های کارخانه ای چین در ماه سپتامبر موجب شده بود در ساعات آغازین بازار بهای نفت شاخص اروپا، برنت و نفت شاخص آمریکا، وست تگزاس اینترمدیت، افزایش یابد.

اما در پی اعلام عربستان در خصوص کاهش بیش از حد انتظار قیمت فروش رسمی به مشتریان آسیایی برای کسب بیشترین سهم از قراردادهای فروش در ماه نوامبر موجب شده روند کاهش بهای نفت باردیگر بر بازار های نفت آمریکا و اروپا حکمفرما شود.

این روشن ترین نشانه از اراده اولین صادر کننده نفت جهان برای داشتن سهم در بازار و ادامه تامین بازار جهانی از سوی این کشور است.

***پولدارترین ایرانی کیست؟

مجله فوربس که هرساله لیست پولدارترین افراد دنیا منتشر می کند، امسال در یک اقدام جالب، با معادل سازی ارزش دارایی افراد در مقاطع زمانی مختلف تا کنون، برای اولین بار لیستی را منتشر کرده است که در آن 200 نفر که در طول تاریخ بیشترین ثروت را داشته اند معرفی شده اند. اولین نفر در این لیست که به عنوان پولدارترین فرد در تاریخ معرفی شده، چنگیز خان با 417 میلیارد دارایی است!

نکته جالبی که در این لیست به چشم می خورد، وجود تنها یک ایرانی در این لیست 200 نفره است، که در این رده بندی جایگاه 193 را به خود اختصاص داده است.

بر خلاف تصور اکثر ایرانیان در مورد پولدارترین فرد ایرانی! این عنوان به پیر امیدیار، مدیر سایت ebay اختصاص دارد.

امیدیار در سال 1967 در کشور فرانسه- پاریس به دنیا آمد. پدر او ایرانی و مادرش فرانسویست. وی در 6سالگی به همراه خانواده خود به امریکا می رود و در کالج نافتز در رشته علوم رایانه تحصیل می کند.

امیدیار در سال 1995 سایت ebay را تنها از روی سرگرمی راهاندازی می کند ولی پس از گذشت اندکی این سایت به یکی از بزرگترین و پردرآمد ترین سایت های اینترنتی تبدیل می شود.

Ebay به عنوان اولین سایت حراجی اینترنتی لقب گرفته است. این سایت در حال حاضر تعداد 6000 کارمند دارد و در سال 2005 میلادی معادل 441 میلیون دلار سود داشته است.

ebay در حال حاضر 144 میلیون عضو دارد و روزانه میلیون ها معامله بصورت مجازی در آن صورت می گیرد.

امیدیار در لیست ثروتمندان حال حاضر دنیا در رتبه 17 قرار دارد و ثروت او حدود 8 میلیارد دلار برآورد شده است.

***گلر استقلالی به پرسپولیس پیوست

پرسپولیس در این فصل با دو گلر کار خودش را شروع کرد. دو دروازه بان در یک سطح که به نظر می رسید در ادامه با هم به مشکل بربخورند.

البته این اتفاق نیفتاد و حالا احتمال جدایی نیلسون به خاطر پرداخت نشدن مطالباتش وجود دارد.

اما این مطلب به این دو گلر مربوط نیست. مربوط به جوانی است که از روز گذشته به جمع گلرهای پرسپولیس پیوسته است.

مرتضی قدیمی پور که 5 سال کاپیتان رده های پایه استقلال بود، دیروز به جمع شاگردان درخشان پیوست.

قدیمی پور متولد سال 75  و از گلرهای آینده دار فوتبال کشور است. او با پیوستن به نیلسون و سوشا حالا برای سال های بعد کسب تجربه می کند.

***سوتی جالب تلویزیونی در بازی والیبال ایران - چین

 در چارچوب بازی های آسیایی اینچئون تیم ملی والیبال کشورمان در دیدار نیمه نهایی به مصاف تیم ملی چین رفت. در جریان این بازی کارگردان تلویزیون کره جنوبی دچار یک اشتباه عجیب شد و در قسمت اعلام نتیجه از پرچم کشورمان برای کشور چین استفاده کرد.

***پرسپولیسی ام اما فعلا به پیراهن استقلال تعصب دارم

هنوز اول راه است و می‌خواهد برای آینده‌اش درست تصمیم بگیرد. او که آرزو دارد روزی فرشاد پیوس دوم شود در همین ابتدای راه با حضور در تیم استقلال ب به حاشیه رفت. اتفاقی که خودش هم فکرش را نمی‌کرد.

ماهان پیوس در خصوص بازتاب حضورش در استقلال گفت: «فکر نمی‌کردم با این قرارداد شهر را به هم بریزم و اسمم در دهان‌ها بیفتد. واقعیت این است که آقای جباری مدیر استقلال ب بازی من را قبلا دیده بود و گفت پیش ما می‌آیی؟ من هم چون تهران بود و شرایط خوب بود قبول کردم.»

فرزند فرشاد پیوس درباره نظر پدرش برای استقلالی شدنش این‌گونه اظهار نظر کرد: «بابا گفت هر جا بهتر می‌توانی بازی کنی، برو. چون خودش سرمربی خونه به خونه بود کمی کار برای من سخت می‌شد اگر به آن جا می‌رفتم. بازی نکنی یک جور، در ترکیب هم باشی یک جور دیگر حرف می‌زنند.»

ماهان پیوس در خصوص بازتاب حضورش در استقلال این‌گونه از خود واکنش نشان داد: «خودم هم فکرش را نمی‌کردم چنین بازتابی داشته باشد و دلیل اصلی آن هم این است که پسر فرشاد پیوس هستم. اما به نظر من فوتبال حرفه‌ای شده و این مسائل در فوتبال حرفه‌ای جایی ندارد. من از بچگی پرسپولیسی بودم و خودم را یک پرسپولیسی می‌دانم اما حالا که پیراهن استقلال را پوشیده‌ام به استقلال تعصب دارم.»

پیوس در ادامه گفت: «امیدوارم آن قدر خوب کار کنم که یک روز به پرسپولیس بروم. این تیم، تیم اصلی استقلال نیست پس می‌خواهم آن قدر خوب کار کنم تا شاید در آینده در پرسپولیس بازی کنم.»

ماهان پیوس در پاسخ به این سوال که آیا از همین ابتدای فوتبالت می‌خواهی یاغی شوی و حتما چندی بعد هم داور را خواهی زد با خنده گفت: «مگر من پیام صادقیان هستم که داور را بزنم! دوست نداشتم این‌قدر زود سر زبان‌ها بیفتم. واقعا فکر نمی‌کردم پرسپولیسی‌ها از این ماجرا ناراحت شوند. بزرگترین آرزوی من این است که با پیراهن پرسپولیس در داربی به استقلال گل بزنم.»

ماهان پیوس در این باره که آیا روزی می‌تواند جایگاه پدرش را بگیرد تصریح کرد: «واقعا گلزنی روی دست بابا نیامده. آرزو دارم پیوس دوم شوم و خیلی دوست داشتم از تجربیات پدرم استفاده کنم اما قسمت نشد.»

***علی دایی مشتری لیگ برتری پیدا کرد

عبدالرزاق میراب در مورد آخرین وضعیت سرمربی تیم گسترش فولاد گفت: باشگاه با مهدی تارتار برای جدایی به توافق رسید و این مربی با توافقی دو طرفه از مجموعه گسترش فولاد جدا شد.

وی درباره دلایل این جدایی خاطرنشان کرد: به هر صورت این موضوعی بود که دو طرف در مورد آن به جمع بندی رسیدند.

سرپرست تیم فوتبال گسترش فولاد تصریح کرد: جلسه هیئت مدیره باشگاه تشکیل شده و احتمالا امروز جانشین تارتار مشخص خواهد شد.

میراب ادامه داد: علی دایی، فرهاد کاظمی و فراز کمالوند از جمله گزینه‌های باشگاه هستند و یکی، دو گزینه دیگر هم داریم.

وی درباره مطرح شدن نام تونی اولیویرا، تاکید کرد: نه اولیویرا و نه هیچ گزینه خارجی دیگری مطرح نیست و تمامی گزینه‌های ما داخلی هستند.

***مدافع استقلال: نزدیک بود معتادان را زیر کنم!

حنیف عمران‌زاده پس از برتری 3 بر یک استقلال مقابل ملوان گفت: در این مدت مصدومیت بازیکنان بر عملکرد استقلال تاثیر داشت. من و صادقی مصدوم بودیم که صادقی شرایط بازی پیدا کرد و من هم به بازی با پدیده می‌رسم. با این شرایط وضعیت تیم ما بهتر خواهد شد.وی افزود: بعد از 3 بازی که استقلال خوب بازی کرد اما با بدشانسی توپ‌هایمان گل نشد، این 3 امتیاز را گرفتیم و این روند موفقیت قطعا ادامه خواهد داشت.

عمران زاده در مورد حضور فرهاد مجیدی در ورزشگاه گفت: مجیدی تا سال گذشته در تیم ما بازی می کرد و یکی از بزرگان استقلال است. قطعا حضور مجیدی باعث افزایش روحیه بازیکنان و هواداران شد.

وی درباره بحث استفاده برخی بازیکنان از مواد مخدر گفت: در بین بازیکنان ندیدم اما اتوبان همت پاتوق معتادان است و حتی چندبار نزدیک بوده با ماشین آنها را زیر کنم!

***ماجراهای عجیب یک گزارشگر ایرانی

در جریان پخش زنده مسابقه دو تیم گسترش فولاد و پدیده از طریق شبکه سهند، گزارشگر این بازی از همان دقایق ابتدایی به شدت از مدیریت باشگاه تعریف و تمجید کرد و بارها عملکرد بازیکنان و کادر فنی را زیر سوال برد.

گزارشگر تبریزی که در این مورد شدیدا دچار زیاده‌روی شده بود، نیمی از زمان مسابقه را به ستایش از مالکان و مدیران گسترش اختصاص داد و حتی گفت آنها نمی‌توانند به جای تارتار و بازیکنانش به زمین بروند و گل بزنند!

 ***نوشته‌ای از بازیکن پرسپولیس که نباید به دست علی پروین برسد!!!

افشین اسماعیل‌زاده، بازیکن جوان پرسپولیس که سابقه بازی در لیگ دسته دوم پرتغال را نیز دارد در اینستاگرامش نوشت: در کنار سلطان.

وی ادامه داد: "شاید علی پروین از دیدن این نوشته زیاد خوشحال نشود. زیرا او سال هاست تلاش می کند لااقل هواداران پرسپولیس او را سلطان صدا کنند. هواداران استقلال که سلطان خود را دارند و آن کسی نیست غیر از علی جباری."

***تخلیه فضولات انسانی هواپیما روی خانه یک زن

«کارن بس»، ساکن شهر اوکلند نیوزیلند مدعی شد راز فضولاتی را که روی خانه و خودروش می‌ریزد را کشف کرده است.

وی می‌گوید: مطمئنا این همه فضولات پرندگان و حیوانات نیستند بلکه فضولات انسانی هستند که هواپیماها روی خانه‌اش خالی می‌کنند.

«بس‌» می‌گوید که خانه‌اش درست در مسیر پرواز هواپیماهای ورودی به فرودگاه بین‌المللی اوکلند قرار دارد.

وی گفت: وقتی در خانه را باز کردم و بیرون آمدم بوی تعفن شدیدی به مشامم رسید و فاضلاب‌های انسانی را دیدم که در تمام اطراف خانه پاشیده بود.

بس می‌گوید قصد دارد نمونه‌هایی از این فضولات را شخصا به آزمایشگاه ببرد تا ثابت کند این‌ها فضولات انسانی هستند.

در همین حال سخنگوی هواپیمایی نیوزیلند به بس پیشنهاد کرد مستقیما از ایرلاین مربوطه که این تخلف را کرده شکایت کند اما او می‌گوید چگونه می‌توانم بهفمم هواپیمایی را که ندیده‌ام مربوط به کدام شرکت هواپیمایی است تا از آن شکایت کنم؟

***دلیل عجیب مادری که از خون فرزند 7 ساله اش گذشت

دو سال قبل بود که خبر مرگ کودکی هفت‌ساله به‌نام سبحان به ماموران پلیس گزارش و مشخص شد این کودک 10روز قبل از مرگ توسط مادرش به بیمارستان منتقل ‌شده و همان زمان پزشکان اعلام کردند احتمالا کار زیادی نمی‌توانند برای سبحان انجام دهند و خونریزی مغزی شدیدی در سر او اتفاق افتاده و ضربه‌ای سنگین علت این خونریزی ‌است.

مادر سبحان به نام مینا وقتی توسط پلیس مورد بازجویی قرار گرفت، گفت ضارب، ناپدری سبحان است و زمانی که بچه کتک‌خورده او در خانه نبود. با بازداشت پیمان و اعتراف او به قتل، کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد اما قبل از محاکمه، پدر سبحان با دریافت دیه رضایت خود را اعلام کرد و روز گذشته نیز مادر این کودک اعلام گذشت کرد به این ترتیب پیمان به‌لحاظ جنبه عمومی جرم مورد محاکمه قرار گرفت.

بعد از اینکه نماینده دادستان تهران برای متهم درخواست مجازات کرد مادر سبحان در جایگاه حاضر شد و گفت: شوهر سابقم که پدر سبحان است با دریافت بیش از صدمیلیون‌تومان پول رضایت داد و من هم چون ندیدم پیمان ضربه به سر سبحان زده ‌باشد او را می‌بخشم. وی گفت: من دو فرزند داشتم. زمانی که از شوهرم جدا شدم او به‌شدت اعتیاد داشت، وضعیتش طوری بود که نمی‌توانستم به زندگی با او ادامه دهم. بعد از جدایی در آژانس کار می‌کردم که با پیمان آشنا شدم و با او ازدواج کردم.

مدتی بعد فهمیدم پیمان هم به شیشه اعتیاد دارد اما از او جدا نشدم چون با ما بدرفتاری نمی‌کرد، روز حادثه من سرکار بودم که دخترم زنگ زد و گفت حال سبحان بد است. بلافاصله خودم را به خانه رساندم و بچه را به بیمارستان بردم آنجا بود که متوجه شدم پیمان او را زده‌ است. اما جراحتی روی سرش ندیدم به همین خاطر رضایت می‌دهم. سپس پیمان در جایگاه حاضر شد. او اتهامش را رد کرد و گفت: من شیشه مصرف می‌کردم.

روز حادثه هم در بالکن شیشه کشیدم و وقتی سبحان به دستشویی رفت و خواست برای مدرسه آماده شود متوجه شدم لباسش را کثیف کرده، بچه را به حمام بردم و شستم وقتی او را بیرون آوردم در توهم شیشه فکر کردم کسی با صدای خودم به من فحش می‌دهد خیلی عصبی شدم و سبحان را زدم بیشتر به پایش می‌زدم و اصلا یادم نمی‌آید به سرش ضربه زده ‌باشم. وقتی کودک را می‌زدم مرتب می‌گفت عمو تو را به خدا من را نزن. یکدفعه دیدم حالش بد شد با همسرم تماس گرفتم و او را خبر کرده‌ام.

متهم در ادامه گفت: من می‌دانم کاری که کردم اصلا قابل جبران نیست اما خواهش می‌کنم با توجه به اینکه مینا و شوهرش اعلام رضایت کردند شما هم در مجازات زندان به من تخفیف دهید. این اولین‌ باری بود که سبحان را می‌زدم و تا پیش از این هرکاری از دستم برآمده ‌بود برای مینا و فرزندانش انجام داده‌ بودم. 

***دو زن آفریقایی قبل از دفن، زنده شدند

روزنامه "الفجر الجديد" چاپ لیبریا روز دوشنبه خبری کوتاه را با این مضمون منتشر کرد: «دو زن 60 و 40 ساله به نام های "دوريس كوي" و "ما كيبي" که به تصور پزشکان بر اثر ابتلا به ویروس ایبولا در استان نیمبا در لیبریا فوت کرده بودند، هنگام تشییع جنازه و لحظاتی قبل از دفن اجسادشان در قبر، به ناگاه زنده شدند و برخاستند".

این روزنامه جزئیات این حادثه عجیب را که شبیه معجزه بود، منتشر نکرد، اما اکثر رسانه های آفریقایی به سرعت به درج این خبر پرداختند. البته خبرنگاران هیچ مدرکی که این حادثه عجیب را اثبات کند، نیافتند.

روزنامه "الفجر الجديد" نیز اطلاعات موثقی درباره این خبر ارائه نکرده است. به نظر می رسد که هدف از انتشار این خبر، زنده کردن امید به بهبودی در دل های ده ها نفر از افراد مبتلا به ویروس ابولا در کشورهای غرب آفریقا است.

***عجیب ترین عمل دختران و پسران کانادا!

کانادا به لحاظ امنیت اجتماعی و حمایت از فقیران، یکی از بهترین کشورها است. شاید فکر کنید که فقط افراد «فقیر» و یا «کارتن خواب» در سطل زباله ها به جستجوی غذا باشند، اما اینطور نیست. در این کشور نهضت جدیدی ظهور پیدا کرده است.

افراد این نهضت خود را Freegans می نامند. این اصطلاح، ترکیب دو کلمه free (رایگان) و vegan (گیاهخواری) است. Freegan ها در جستجوی غذاهایی هستند که از قفسه فروشگاه های مواد غذایی و یا ویترین مغازه ها دور انداخته شده و یا به بیرون پرتاب می شوند. این افراد دیوانه، علاوه بر سطل زباله، از سوپر مارکت و نانوایی ها نیز دور ریزهای غذا را جمع آوری می کنند. ظاهرا هدف اصلی این افراد، صرفه جویی در هزینه مواد غذایی نیست، هر چند صرفه جویی نیز یکی از دلایل این کار به شمار می آید.

****نوشیدنی‌ های نامتعارف عربستانی برای متأهلین!

رستورانی در شهر طائف در غرب عربستان به تازگی نوشیدنی هایی تحت عنوان "نوشیدنی های ویژۀ متأهلین " را به منوی خود اضافه کرده است.

روزنامه "مکه" چاپ عربستان در این باره نوشت: مشتریان خانوادگی این رستوران از فروش چنین نوشیدنی هایی ناراضی و عصبانی هستند، زیرا با مشاهده اسامی این نوشیدنی ها در منوی رستوران می توان فهمید که این نوشیدنی ها نامتعارف هستند.

یکی از مشتریان این رستوران به نام خالد المهوش می گوید: وقتی به این رستوران می آیی، اگر پسرت بپرسد این نوشیدنی ها چیست؛ چه جوابی به وی خواهی داد؟! مسئولان نباید اجازه فروش چنین نوشیدنی ها و استفاده از چنین نام هایی را بدهند.

اسامی برخی از این نوشیدنی ها عبارت است از "ویاگرا، سوپر ویاگرا و عرَبِیَن نایت".

شهروندی دیگر به نام فهد العتینی گفت: معلوم است که فروش این نوشیدنی ها روشی احمقانه برای جذب مشتری است، ولی فروشندگان برای جذب مشتری باید روشی مؤدبانه درپیش بگیرند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.