معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه معلمان باید برای دارای سندیکا باشند و بتوانند بر عملکرد خودشان نظارت کنند گفت: معتقدم یکی از نیازها برای طرح رتبه بندی معلمان و نظارت و سنجش حرفه‌ای آنها که باید به واسطه خود معلمان انجام شود، راه‌اندازی سازمان نظام معلمی است.

سازمان نظام معلمی، لازمه اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان
100-84.jpg

حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با (ایسنا)، درمورد ضرورت‌ تشکیل سازمان نظام معلمی که چند سال پیش هم مطرح شده بود گفت: این طرح را بنده مطرح کردم و هنوز امکان تشکیل آن فراهم نشده است.

محمدیان ادامه داد: نقطه قوت معلمان این است که آنها عناصر فرهنگی، تخصصی و تربیتی هستند و باید دارای سندیکا باشند و بتوانند بر عملکرد خودشان نظارت کنند، همانند نظام مهندسی، نظام پزشکی و غیره.

وی با بیان اینکه در این صورت از یک طرف دولت بر عملکرد معلمان نظارت دارد و از سوی دیگر از تشتت‌های صنفی و سیاسی هم جلوگیری می‌شود گفت: با تشکیل سازمان نظام، معلم تابع یک نظام رسمی می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه پیگیری این طرح در چه مرحله‌ای قرار دارد اظهار کرد: در زمانی که این مطرح شد، در کمیسیون آموزش مورد تایید قرار گرفت تا درباره ورود آن به سند تحول بنیادین بحث شود، اما متاسفانه از دستورجلسات خارج شد.

محمدیان افزود: اما اکنون معتقدم که یکی از نیازهای ما برای طرح رتبه بندی معلمان و نظارت و سنجش حرفه‌ای معلمان که باید به واسطه خود معلمان باشد، راه‌اندازی همین سازمان نظام است و می‌تواند یک سکوی برای ارتقای مهار‌ت‌های حرفه‌ای، آموزشی و نظارت و سنجش عمومی و ارزشیابی نظام آموزشی باشد و می‌تواند از بسیاری هزینه‌های آموزش و پرورش بکاهد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.