قدس آنلاین،الف.زمینی؛ برنامه دولت برای ساخت یک و نیم میلیون مسکن استیجاری و اعتراف بی سابقه معاون رئیس جمهور آمریکا در خصوص شکل گیری داعش؛ از جمله مهمترین خبرهای امروز روزنامه ها بودند.

از "رمزگشایی از جعبه سیاه واقعی آنتونوف" و "شمارش معکوس تراژدی انسانی در کوبانی" تا "زنانی که شیر بودند"

ساخت یک و نیم میلیون مسکن استیجاری

روزنامه "قدس" در تیتر یک خود از برنامه دولت برای ساخت یک و نیم میلیون مسکن استیجاری می نویسد: "طرح جامع مسکن رونمایی می شود"

عصرایرانیان: "اعتبار 1000میلیاردی مسکن مهر تامین نشد!"

روزنامه اقتصادی-مدیریتی "فرصت امروز" نیز در تیتر یک خود نوشت: "مسکن اجتماعی، یک طرح و هزار ابهام"

منتفدان می گویند این خانه ها در حالی بناست تنها به سه دهک کم درآمد جامعه اختصاص پیدا کند که دولت هنوز روشی قابل اتکا برای آن مشخص نکرده است و معلوم نیست معیار تفکیک این دهک ها از یکدیگر اطلاعات سازمان هایی مانند بهزیستی و کمیته امداد خواهد بود یا شیوه ای دیگر اقشار آسیب پذیر را تعیین می کند.

***

رمزگشایی از جعبه سیاه واقعی آنتونوف

روزنامه "همشهری" در تیتر یک خود می نویسد: "رمزگشایی از جعبه سیاه واقعی آنتونوف" در این روزنامه می خوانیم: "کارشناسانی که اوایل امسال هشدار داده بودند آنتونوف140 قابلیت پرواز ندارد، چند هفته پیش از سقوط برکنار شدند"

گفتی است پیش از این رئیس سازمان هواپیمایی کشوری دلایل سقوط هواپیمای آنتونف 140 در حوالی شهرک آزادی تهران در 19 مردادماه امسال را اعلام کرده و گفته بود: "از کار افتادن موتور هواپیما دو ثانیه قبل از پرواز یکی از عوامل اصلی سقوط بوده است."

***

شمارش معکوس تراژدی انسانی در کوبانی

روزنامه "کیهان" در تیتر یک خود با عنوان "اعتراف پدرخوانده" می نویسد: "معاون اوباما: داعش دست پرورده متحدان منطقه ای ماست"

"جام جم" در مطلبی تحت عنوان "اعتراف بی سابقه" نوشت: "معاون رئیس جمهور آمریکا متحدان واشنگتن در منطقه از جمله ترکیه، عربستان و امارات را مسئول شکل گیری داعش معرفی کرد"

"آفتاب یزد" نیز ضمن جالب توجه دانستن اعترافات معاون اوباما؛ از قول وی تیتر زد: "ترکیه و عربستان به شکل گیری داعش کمک کردند"

روزنامه "جمهوری اسلامی" نیز سرمقاله خود را ه موضوع "دعوای پدرخوانده های داعش" اختصاص داد.

گفتنی است در حال حاضر شمارش معکوس تراژدی انسانی در کوبانی به رغم ائتلاف جهانی علیه داعش آغاز شده است. در تیتر یک روزنامه "جوان" می خوانیم: "45 هزار کرد در محاصره داعش و ترکیه"

***

زنانی که شیر بودند

کاروان ایران در مسابقات آسیایی اینچئون نتایج بسیاربهتری نسبت به دوره قبل بازی های آسیایی گرفته است. این کاروان با توجه به تعداداعزام ورزشکار و طبیعتا هزینه هایی که کمتر انجام شده نتیجه ای بهتر از نظرمدالی به دست آورده است.

در همین راستا برخی روزنامه های امروز به بررسی عملکرد ورزشکاران ایران در بازی های آسیایی اینچئون پرداختند. "مردم سالاری" در این خصوص تیتر زد: "100ورزشکار کمتر فرستادیم، یک طلا بیشتر گرفتیم"

روزنامه "شهروند" هم از عملکرد درخشان بانوان در بازی های آسیایی نوشته است: "زنانی که شیر بودند"

"نسل فردا" نیز با بیان اینکه کاروان ورزش ایران خوش درخشید؛ تیتر زد: "خداحافظ اینچئون!"

روزنامه "ایران" نیز از پیام تبریک روحانی به ورزشکاران می نویسد. این روزنامه در تیتر خود آورده است: "پایان خوش اینچئون برای ایران"

تیم ایران در مسابقات اخیر276 ورزشکار با خود به همراه برده . 218 مرد و 58 بانو اعضای از اعزامی کاروان ایران به مسابقات بودند که موفق شدند 57 مدال به دست بیاورند.

***

خروج بابک زنجانی از تحریم

انگلیس، بابک زنجانی و مجموعه شرکت های او (سورینت) را از تحریم خارج کرد که به نظر می رسد دسترسی ایران به دارایی های او را تسهیل می کند. روزنامه "شرق" در این خصوص نوشت: "انگلیس در پی حکم «دادگاه اروپا» اعلام کرد: لغو تحریم بابک زنجانی"

آرمان امروز: "همزمان با حذف دانشگاه شریف و چند شرکت دیگر از لیست تحریم ها؛ انگلیس تحریم بابک زنجانی را لغو کرد"

اعتماد: "خروج بابک زنجانی از تحریم"

اسرار: "انگلیس تحریم 6 فرد و موسسه ایرانی را لغو کرد"

البته هر چند اکثر روزنامه ها از لغو تحریم 6 فرد و موسسه ایرانی نوشته اند؛ اما افکار در تیتر خود نوشت: "انگلیس تحریم 9 فرد و موسسه ایرانی را لغو کرد"

هفت صبح: "حذف ناگهانی نام بابک زنجانی از فهرست تحریم های بریتانیا"

حال این سئوال مطرح می شود که: "خروج نام بابک زنجانی لطفی در حق اوست یا کمکی به دولت ایران تا بتواند اموال او را به جبران بدهی او به وزارت نفت ضبط کند؟"

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسنی IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    1 0
    چه دروغهای شاخدار و خنده داری دمای هوا و بار مسافران عامل سقوط نیست ,عامل سقوط جناب وزیر بی کفایت آقای آخوندی و معاونانش هستند که اجازه ادامه فعالیت این قارقارک را داده اند اگر احمدی نژاد بد بود که این هواپیما نما را فعال و عملیاتی کرد, چرا شما که خود را خوب می دانید جلوی ادامه فعالیت آن را نگرفتید و مهندسان متخصص که پرواز آن را اشتباه دانسته و ادامه فعالیتش رد کرده بودند را اخراج کردید؟
  • نسترن IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    1 0
    "کارشناسانی که اوایل امسال هشدار داده بودند آنتونوف140 قابلیت پرواز ندارد، چند هفته پیش از سقوط برکنار شدند" واقعا تلخه امیدوارم پیگیری بشه