قدس آنلاین،الف.زمینی؛ گسترش اعتراضات مردم ترکیه به حمایت اردوغان از داعش و صحبت های نوبخت در خصوص عدم کاهش حقوق بازنشستگان و غیرسرطان زا بودن بنزین های پتروشیمی؛ از جمله مهمترین خبرهای امروز بودند.

از "وایبر و کم شدن درآمد مخابرات" و "عدم کاهش حقوق بازنشستگان" تا "دولت راستگویان و بنزین غیرسرطان‏زا"

ایران در جمع 5 قدرت نوظهور فناوری فضایی

امروز روزنامه "قدس" نگاهی داشته است به دستاوردهای فضایی کشور؛ این روزنامه در تیر یک خود می نویسد: "ایران در جمع 5 قدرت نوظهور فناوری فضایی"

گفتنی است فناوری فضایی در حالی در ایران وارد بیست و دومین سال خود می شود که کشورمان به دانش ساخت ماهواره های کوچک و دانشجویی، ماهواره های سنجش از دور و نیز ماهواره برهای داخلی دست یافته است و ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی را برای رسیدن به هدفگذاری نهایی که همان اعزام انسان به فضا است در اختیار دارد.

بر اساس اعلام اتحادیه جهانی مخابرات، کشورمان در زمره 5 قدرت نوظهور فناوری فضا و جایگاه اول منطقه است  و حتی پرسرعت ترین آنها در دستیابی به این دانش قرار گرفته است. در همین حال بررسی ها از جایگاه ایران به عنوان هشتمین کشور دارای چرخه کامل فناوری فضایی حکایت دارد.

***

آتش کوبانی در دامان ترکیه

در تیتر دیگری در روزنامه "قدس" می خوانیم: "14 کشته در تظاهرات کردهای ترکیه"

البته روزنامه "شهروند" تعداد کشته ها در درگیری پلیس و معترضان را 19 نفر می داند. در این روزنامه می خوانیم: "اعتراض کردها در ترکیه سرکوب شد"

"جمهوری اسلامی" در تیتر یک خود از دلیل این اعتراضات می نویسد: "گسترش اعتراضات مردم ترکیه به حمایت اردوغان از داعش"

"وطن امروز" تبانی اردوغان با داعش را دلیل خشم کردها می داند. این روزنامه نیز در تیتر یک خود نوشت: "آتش کوبانی در دامان ترکیه"

روزنامه "ابرار" هم در تیتر یک خود نوشت: "بارزانی عبور پیشمرگ ها از خاک ترکیه را با هدف مبارزه در کوبانی خواستار شد"

روزنامه "کیهان" نوشت: "در پی حمایت آنکارا از داعش صورت گرفت: تظاهرات ضددولتی در 30شهر ترکیه"

روزنامه "مردم سالاری"  از ادامه اهمال ترکیه در حمایت از مردم در مقابل تروریست های تکفیری می نویسد: "جنگ و گریز داعش در کوبانی"

"سیاست روز" از ناآرامی در سراسر ترکیه خبر می دهد و می نویسد: "افتادن اردوغان در چاهی که برای دیگران کنده بود"؛ "رسالت" نیز از اعلام حکومت نظامی در 6 شهر ترکیه نوشت.

و در پایان روزنامه "ایران" هم در این خصوص تیتری به این شرح داشت: "غائله کوبانی، ترکیه را به آشوب کشاند"

***

عدم کاهش حقوق بازنشستگان

"همشهری" در تیتر یک خود می نویسد: "کاهش غیرقانونی حقوق بازنشستگان متوقف شد"؛ در این روزنامه از قول سخنگوی دولت می خوانیم: "کاهش حقوق بازنشستگان صحت ندارد و بر پایه قانون، اگر قبلا هم کسر شده به آنها پرداخت می شود"

البته روزنامه "جام جم" در این خصوص می نویسد: "سخنگوی دولت خبر حذف اضافه کار از محاسبات حقوق دوران بازنشستگی کارمندان را تایید کرد"

"اسرار" و "ابتکار" نیز از قول "نوبخت" تیتر زدند: "حقوق بازنشستگان کاهش نمی یابد"

گفتنی است پیش از این خبری مبنی بر کاهش 30درصدی حقوق بیش از یک میلیون بازنشسته منتشر شده و آن را بخشنامه ای برای جبران نقدینگی دولت دانستند.

خبرگزاری مهر ششم مهرماه امسال نوشته بود: "بخشنامه جدید معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری نور امید را در دل باز نشستگان تأمین اجتماعی خاموش کرد بطوریکه بر اساس این بخشنامه با حذف حق بیمه از اضافه کار کارمندان دولت تحت پوشش تأمین اجتماعی حقوق بیش از یک میلیون بازنشسته 20 تا 40 درصد کاهش می یابد."

***

دولت راستگویان و بنزین غیرسرطان زا
روزنامه "جوان" نوشت: "با اعلام غیرسرطان زا بودن بنزین پتروشیمی از سوی سخنگوی دولت و کمیسیون بهداشت مجلس: بنزین پاک داخلی ابتکار را از سیاست بازان گرفت"

"وطن امروز" هم می نویسد: "واکنش نوبخت بعد از جریان سازی ها درباره بنزین های ایرانی "

"افکار" هم از قول نوبخت نوشت: "بنزین داخلی سرطان زا نیست"

روزنامه "کیهان" در تیتر یک خود می نویسد: "بعد از یک سال جنجال دولت راستگویان! سخنگوی دولت اذعان کرد بنزین تولید داخل سرطان زا نیست"

لازم به یادآوری است که چند روز پیش روحانی دولت خود را، دولت راستگویان دانسته بود. دکتر حسن روحانی در نشست مشترک مجلس و دولت گفته بود: "این دولت، دولت راستگویان است و به هیچ عنوان نباید در آمارهایی که از سوی نهادهای دولتی اعلام می‌شود، کسی تردید کند، البته نقد و سوال کارشناسی اشکالی ندارد."

***

وایبر و کم شدن درآمد مخابرات

روزنامه "هفت صبح" در تیتر خود می نویسد: "مخابرات: درآمدمان کم شده!"؛ در این روزنامه از گلایه صریح مدیرعامل مخابرات از جایگزینی مکالمات تلفنی با شبکه های اجتماعی و وایبر می خوانیم.

پیش از این مرکز Alexa رتبه پایگاه اینترنتی ارائه‌دهنده خدمات وایبر بین سایت‌های محبوب ایرانی را ۷۶۴ و رتبه جهانی آن را ۵ هزار و ۶۳۱ معرفی کرده بود.با همین رتبه Alexa توضیح داد که ایرانی‌ها بزرگترین گروه مخاطبان وایبر را در جهان تشکیل می‌دهند و به عبارت دیگر، بزرگترین گروه اعضای وایبر ایرانی هستند.

الکسا(Alexa) یکی از معتبرترین مراکز امتیازدهی به سایت‌های اینترنتی جهان است.

وایبر نیز یکی از چند ابزار موبایلی محبوب است که امکان ارسال پیامک و تماس‌های رایگان اینترنتی را برای کاربران فراهم می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    5 0
    پس بگو چرا میخواستن وایبر رو فیلتر کنن ...
  • نسترن IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    5 0
    خواه ناخواه این اتفاق در آینده می افته همه گوشی اندروید دار خواهند داشت و مکالمات همه وایبری یا اسکایپی خواهد شد
  • mahmoud IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    دفتر سخنگوی دولت با ارسال نامه‌ای تیتر و خبر کیهان پنج‌شنبه 93/7/17 را تکذیب کرد. خبرنگار محترمی با استناد به گزارش نهایی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مورد آلوده بودن بنزین‌های وارداتی «یورو4» و حتی بی‌کیفیت‌تر بودن آن نسبت به بنزین‌های وارداتی «یورو2» از سخنگوی محترم دولت سوالی مطرح می‌نماید که سخنگوی محترم در پاسخ، این آلودگی بنزین وارداتی «یورو4» را نفی می‌کند و تاکید می‌کند که اگر این بنزین یورو 4 وارداتی آلوده بود، دولت آن را توزیع نمی‌کرد. بنابراین آنچه در سوال خبرنگار محترم مطرح بود آلودگی بنزین وارداتی «یورو4» بوده نه بنزین تولید داخل تا سخنگوی محترم در مورد عدم آلودگی بنزین‌های داخلی خبررسانی کند.