پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین – سعید کوشافر: بازشنبه شد وما با دستی پر از خبرهای خواندنی خدمت شما رسیدیم ، اگرچه این هفته نیز خبرهای مربوط به داعش درصدر قرار داشت واز همه مهمتر محاصره و نفوذ داعشی ها به شهر کوبانی بود اما دربخش داخلی هم مذاکرات و اندک زمانی باقی مانده برای توافق مهمتر از سایر خبرهای خودنمایی میکرد.با هم بخوانیم اخبار بسته ویژه این هفته را...

ازفروش سنگ قبر بجای مصالح ساختمانی ودرخواست عبای روشن از روحانی تا  ربودن 25 هزار دختر توسط داعش و آموزش موسیقی ویژه محرم وصفر

***ضرب الاجل توافق هسته ای ایران و افزایش فشارها به جان کری

خبرگزاری آسوشیتدپرس  در مطلبی با عنوان " فشارها به جان کری در زمینه مذاکرات هسته ای با ایران افزایش یافته است" نوشت: همزمان با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل ۲۴ نوامبر برای حصول توافق هسته‌ای، رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا تمرکز خود را بار دیگر بر روی برنامه هسته ای ایران گذاشته است.

آسوشیتدپرس در این باره می نویسد: «فشارها بر واشنگتن برای حصول توافقی که جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را بگیرد، افزایش یافته است.

 انتخابات سنای آمریکا کم‌تر از یک ماه دیگر برگزار می‌شود و اگر جمهوری‌خواهان اکثریت آرا را کسب کنند، فشارها بر جان کری برای اتخاذ موضعی سرسخت‌تر در مورد پرونده هسته‌ای ایران افزایش خواهد یافت.

دیپلمات ها می گویند قرار است جان کری، کاترین اشتون، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا، و محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، هفته آینده در وین گردهم بیایند. پس از این دیدار، در دور دیگری از مذاکرات، بریتانیا، چین، فرانسه، آلمان و روسیه هم حضور خواهند داشت. تمامی طرفین، تنها ۷ هفته وقت دارند به یک توافق جامع هسته ای دست پیدا کنند تا بتوانند تحریم‌ها را کاهش دهند و در ازای آن  برنامه هسته ای ایران را محدود کنند. این در حالی است که عدم دستیابی به توافق جامع به معنای از بین رفتن روند مذاکرات خواهد بود.

تندروها در آمریکا، اسرائیل و دیگر نقاط جهان نگران هستند قدرت های جهانی امتیازات زیادی به تهران بدهند و باعث شوند ایران در آستانه تولید جنگ‌افزار هسته‌ای قرار گیرد و منطقه خاورمیانه و فراتر از آن را مورد تهدید قرار دهد.

از طرف دیگر، دیپلمات هایی که دور میز مذاکرات جمع می شوند صرفا با یکدیگر مذاکره نمی کنند بلکه هر گونه توافقی را که نماینده دولت میانه روی حسن روحانی به دست می آورد باید به تایید محافظه کاران تندرو و رهبر ایران برساند. در آن سوی ماجرا نیز،  باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، نیز باید هر گونه توافق هسته ای با ایران را به تایید کنگره این کشور برساند.

در آمریکا جمهوری خواهان، بطور فزاینده ای به سیاست خارجی دولت اوباما رویکرد انتقادی پیدا کرده اند و معتقدند موضع آمریکا در خصوص برنامه هسته ای ایران در حال تضعیف شدن است. از این رو در آستانه دور دیگری از مذاکرات، فشارها بر وزیر خارجه آمریکا رو به افزایش است.

امروز همچنین مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به پرسشی در خصوص زمان دور بعدی مذاکرات ایران و گروه پنج به علاوه یک گفت: «فکر می کنم تا پیش از پایان هفته آینده در وین مذاکرات دوجانبه و چندجانبه خواهیم داشت.»

***«توافق خوب» یعنی کنترل کامل برنامه اتمی ایران

خبرگزاری "آتلانتیک"  در مقاله ای به قلم "دیوید فروم" با عنوان «توافق هسته‌ای خوب چیست؟» به بررسی آنچه که از نظر وی توافق خوب بینجمهوری اسلامی ایران با کشورهای غربی می‌باشد، پرداخته است.

فروم در این مقاله می‌نویسد: «مدیر خاورمیانه و سیاست دفاعی در مرکز کنترل سلاح و عدم تکثیر سلاح هسته‌ای، به برداشت اخیر من درباره این‌که دولت اوباما "از خواست‌های درازمدت خود برای از کار انداختن سانتریفیوژهای ایران عقب‌کشیده" و طبق پیشنهاد جدیدش در مذاکرات هسته‌ای "ایران می‌تواند پیشرفت به سمت ساخت سلاح در هر زمان ممکن را از سر بگیرد" پاسخ داده است.»

وی در ادامه می‌افزاید: «"لیسی هیلی" این‌را متوجه نشده که تحت هر توافقی این موضوع می‌تواند اتفاق بیفتد. چون ایران پیشاپیش دانش لازم برای ساخت برنامه کنونی خود را بدست آورده، حتی اگر تمام سانتریفیوژهای خود را از کار بیندازد یا نابود کند، می‌تواند دوباره آن‌ها را بسازد. سئوال مهمتر این است که آیا آمریکا می‌تواند حرکت ایران را به سمت فعال کردن دوباره برنامه‌اش تشخیص دهد و به موقع واکنش نشان دهد؟ پاسخ این است که این با عوامل گوناگونی تعیین می‌شود، از جمله نظارت شدید و قابل تایید و بازرسی دائمی. بدون توافق این توان را نداریم که نظارت کنیم و برنامه هسته‌‌ای ایران را تحت کنترل درآوریم. هیچ چیزی خطرناک‌تر از این نیست.»

فروم سپس به اخبار منتشر شده از ایران در روز دوشنبه اشاره می‌کند و می‌نویسد: «بنابر گزارش‌ها انفجار در تجهیزات نظامی نزدیک تهران موجب کشته شدن دو نفر شده است. خبرگزاری نیمه رسمی ایسنا گفت، "این آتش‌سوزی در یک واحد تولید مواد انفجاری رخ داده..." یک وب‌سایت هوادار مخالفان گزارش داده که انفجاری بزرگ نزدیک سایت نظامی پارچین، در جنوب شرقی پایتخت، رخ داده اما این موضوع تایید نشده است... از سال ۲۰۰۵ به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اجازه بازرسی از این سایت داده نشده است.»

نویسنده مقاله نشریه آتلانتیک در پایان خاطرنشان می‌کند: «نکته کلیدی این است. واضح است که حاکمان ایران می‌خواهند تحریم‌ها برداشته شود. تاکنون اقدامات قابل توجهی انجام داده‌اند و احتمالا به زودی چیزهای بیشتری هم از دولت اوباما می‌گیرند. با این حال، حاکمان ایران به دنبال بازسازی روابط خود با آمریکا نیستند. آن‌ها خواستار سود حداکثر بدون کنار گذاشتن برنامه سلاح هسته‌ای هستند. هرگونه حق بازرسی که ممکن است به آمریکا داده شود حقوقی خواهد بود که با عدم همکاری ادامه‌دار ایران با اهداف سازمان بازرسی همخوانی داشته باشد.»

این درحالی است که عدم موافقت ایران با بازدید بازرسان آژانس از تاسیسات دفاعی پارچین ادعایی باطل است. در همین باره روزنامه امریکایی "کریستین ساینس مانیتور" (ChristianScienceMonitor) در مورد سوابق بازدیدها از پارچین می‌نویسد: «ناظران آژانس در ژانويه و نوامبر ۲۰۰۵ اجازه ورود به پارچين را پيدا كردند. اين مجموعه يك پايگاه نظامي بزرگ و وسيع است كه صدها ساختمان و ساختارهاي زيرزميني دارد. در آن زمان، اين پايگاه به چهار بخش تقسيم شده بود. ايرانيان به ناظران اجازه دادند با استفاه از اطلاعات ماهواره‌اي دو بخشي را كه مي‌خواهند، انتخاب كرده و از ساختمان‌ها يا ساختارهاي آن بخش بازديد كنند. در سال ۲۰۰۵ ناظران بيش از پنج ساختمان را بررسي كرده و نمونه‌هايي از خاك و محيط اطراف آنجا برداشتند. آنها مورد مشكوكي به دست نياوردند، اما آن ساختمان‌ها شامل ساختمان‌هايي نبودند كه اكنون مورد نظر آژانس است. هاينونن كه رئيس هيات ناظران در آن زمان را به عهده داشت، مي‌گويد: "ما از قبل ساختمان‌ها را انتخاب نكرديم، بلكه زماني كه به پارچين رسيديم آنها را انتخاب كرديم بنابراين كل مجموعه در اختيارمان بود. زماني كه به آنجا رسيديم، به آنها گفتيم كدام ساختمان را مي‌خواهيم بازرسي كنيم."»

***نگرانی واشنگتن از کمک ایران

چندی پیش و همزمان با سفر علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران به لبنان اعلام شد که «ایران تصمیم گرفته است، هدیه‌ای به ارتش لبنان تقدیم کند».

علی شمخانی هشتم مهر تاکید کرده بود که «این هدیه تاخیر نخواهد داشت و پس از سفر قریب الوقوع وزیر دفاع (ایران) به لبنان اجرایی خواهد شد.»

در همین زمینه خبرگزاری رویترز نیز با استناد به گزارش خبرگزاری «ان ان‌ای» لبنان گزارش داده که ایران می‌خواهد تجهیزاتی را برای تقویت ارتش لبنان برای جنگ با گروه‌های افراطی جهادی پیشنهاد کند.

اما گویا این همکاری نظامی و امنیتی به مذاق آمریکایی‌ها خوش نیامده است و این بار نیز با دخالت آشکار در امور داخلی کشورها نگرانی خود را از تحکیم بیشتر روابط بین تهران و بیروت، اعلام کرده و لبنان را از پذیرش کمک نظامی جمهوری اسلامی ایران بر حذر داشته است.

طبق گزارش منابع خبری، واشنگتن مقامات لبنان را تهدید کرده است که در صورت قبول کمک های تهران از سوی بیروت، آمریکا کمک های خود به ارتش این کشور را متوقف می کند.

در همین رابطه روزنامه الاخبار لبنان نوشت: آمریکایی‌ها می گویند همکاری نظامی و امنیتی میان ایران و لبنان، زیر پا گذاشتن تحریم‌ها علیه ایران است و کمک نظامی ایرانی ها به ارتش لبنان روابط بیروت و واشنگتن را با خطر مواجه خواهد ساخت.

***از دزدی ناموس تا سرقت ماشین و گلدان

وب سایت "انجمن نجات" متعلق به اعضای جدا شده از گروهک تروریستی منافقین در نوشتاری به قلم یکی از جدا شدگان از این فرقه به بررسی سرقت های نه چندان دور اعضای این گروهک در عراق پرداخت.

در این نوشتار آمده است:

«در اخبار خواندیم که اعضای این فرقه به گورستان های شهر پاریس و حومه محل استقرار مریم رجوی هم رحم نکردند و گلهایی که مردم عادی بالای سر ازدست رفتگانشان گذاشته اند را دزدیده اند و آنها را به خانه مریم خانم آوردند تا در مراسم ها جهت تزئینات استفاده کنند! حقیقتا باین می گویند(حداکثر استفاده از امکانات موجود البته با حداقل هزینه!).

اصلا چه عیبی دارد آن بنده خدا که از دنیا رفته اگر چند کامیون گل هم برایش بیاورید به حال او فایده ای ندارد !!! لااقل گلها به (خواهر مریم برسد که بتواند در جنگ صدبرابری که هم اکنون درگیر آن است از آنها استفاده کند!!). شاید برای کسانی که آشنایی چندانی با این فرقه عجیب و غریب ندارند این کار سازمان خیلی تعجب برانگیز باشد اما برای کسانی که از نزدیک با این فرقه آشنایی دارند خیلی جای تعجب نیست چراکه موارد مشابه در گذشته بارها و بارها مشاهده شده است!

برای نمونه در زمان جنگ امریکا با عراق و سقوط دولت صدام رسما از طرف فرمانده هان محورها دستور آمد که هرآنچه که می شود به قرارگاه اشرف منتقل کرد را با خود بیاورید. از کامیون های ارتش عراق که در گوشه ای بجا مانده بود تا سلاح و خودروهای سواری مردم که بدلیل جنگ و درگیری به گوشه ای رها شده بود و صاحبانش برای نجات جانشان آنها را رها کرده و فرار کرده بودند تاحتی اجازه داده شده بود که به پادگانها و خانه های مردم عادی وارد شویم و هرچه که می شود آورد را با خود به قرارگاه اشرف ببریم.

*** کارمند آژانس که پشت درهای ایران ماند، امریکایی بوده است

خبرگزاری رویترز (Reuters) به نقل از "منابع دیپماتیک" مدعی شد: کارمند آژانس بین المللی انرژی هسته ای که از ورود وی به ایران جلوگیری شده، یک کارشناس تسلیحاتی امریکایی بوده است.

رویترز افزود: آژانس ماه گذشته [میلادی] اعلام کرد، ایران از صدور ویزا برای یکی از اعضای تیم این سازمان که 31 آگوست از تهران دیدار کردند، خودداری کرده است. هدف از این ملاقات، پیشبرد تحقیقات بلندمدت آژانس بین المللی انرژی هسته ای درباره ابعاد احتمالی نظامی در برنامه هسته ای ایران بوده است.

گفتنی است، ایران طبق قوانین بین المللی حق رد بازرسان آژانس را دارد و پیشتر نیز از این حق استفاده کرده بود. افشای اطلاعات سری ایران توسط برخی ماموران آژانس از نگرانی های این کشور بوده و یکی از عوامل شهادت دانشمندان هسته ای ایران به دست سرویس های جاسوسی بیگانه عنوان شده است.

***ارسال سلاح از ایران به یمن، زیره به کرمان بردن است

فرهمند علیپور، کارشناس صدای آمریکا، درباره وقایع یمن و واکنش عربستان به آن گفت: «حوثی ها در واقع با پنبه سر بریده اند و طوری عمل کرده اند که عربستان تحریک نشود و اقدام نظامی نکند.»

وی در مورد حمایت ایران از حوثی ها و ادعاهای مطرح شده پیرامون کمک تسلیحاتی ایران به آنها نیز گفت: «در خارج از مرزهای یمن، تنها کشوری که انگیزه حمایت از شیعیان یمن را دارد، ایران است؛ ایران می تواند موجب توازن قدرت در یمن شود... برخلاف گفته های مطرح شده در این برنامه، ایران برای حوثی ها سلاح نفرستاده است... یمن سال هاست به بازار سیاه سلاح تبدیل شده است.»

***صدای آمریکا: هیچ ردپایی از ایران در یمن وجود ندارد

نیما تمدن، کارشناس صدای آمریکا، که مدتی را در یمن به عنوان روزنامه نگار حضور داشته، با تاکید بر مبالغه غربی ها و سران عرب درباره نقش ایران در این کشور گفت: «زمانی که در یمن بودم، بارها سعی کردم رد پای ایران را در این کشور پیدا کنم... هیچ جا نبود.»

تمدن با اشاره به علاقه و احترام خاص حوثی ها به ایرانی ها، این علاقه را صرفا موجب همزاد پنداری میان حوثی ها با ایرانی ها دانست.

وی در مورد عوامل پشت پرده در یمن، معتقد است کشورهایی مثل عربستان و امارات هستند که از ترس قدرت گرفتن اخوان المسلمین، با حوثی ها کنار آمده و از آنها به نوعی حمایت می کنند.

***فروش سنگ قبر به عنوان مصالح ساختمانی

وب سایت "انجمن نجات" متعلق به اعضای جدا شده از گروهک تروریستی منافقین در یادداشتی به قلم یکی از جدا شدگان این گروهک در واکنش به گلدان دزدی منافقین در پاریس به بررسی پیشینه فکری و عقیدتی این کار پرداخت.

در این یادداشت آمده است:

همه جور دزدی شنیده بودیم به جز گل دزدی از قبرستان حتی دزدی سنگهای قبر را در عراق شنیده بودم چون به عنوان مصالح ساختمانی می فروشند و نیازشان به پول را تأمین می کنند ولی دزدی گل و گلدان از قبرستان و نه حتی از مغازۀ گل فروشی آن هم نه برای فروش و تأمین نیاز پولی بلکه برای استفاده جهت تزیین و یا هدیه به منظور جلب توجه و حمایت و لابی سازی خیلی تازگی دارد و خیلی هم گداصفتی و یا گدا بازی دزد را می رساند آن هم از سازمانی با ادعاهای کذایی معروف و ثروت نفتی صدام بخشیده و با آن سرمایه گذاریهای هنگفت شده و هزینه های ملیونی برای جشنها و مراسم و سالنهای آنچنانی و لابی های اینچنینی در آن ور و این ور جهان که همه با آن آشنا هستند و نیازی به تفصیل اینجانب نیست!! و… اما می گویند فرد هر چه دارا و ثروتمندتر باشد خسیس تر می شود و شخص نادار چون کمتر چیزی برای از دست دادن دارد کمتر بیمی برای خرج کردن به خود راه می دهد.

موضوع گل و گلدان دزدی دستگاه مریم رجوی از قبرستان نزدیک محل اقامت او در اور سور اواز فرانسه در این هفته را که مطبوعات فرانسه به تفصیل نوشتند و سایتها و رسانه های فارسی زبان به قدر کافی آن را منعکس کرده و به آن پرداختند و موضوع به پلیس فرانسه و شکایت زن صاحب گلدانها و به دادگاه کشیده شد دیگر نیاز به شرح و بسط در اینجا ندارد. اما قصد من از این نوشتار یادآوری سابقه و پایۀ فکری و ایدئولوژیک این کار دزدی و جعل و تقلب در اروپا و آمریکا و عراق می باشد. این که می گویم ایدئولوژیک برای اینکه این کار مبتنی بر تحلیلها و برداشتهای فکری و عقیدتی رهبری عقیدتی سازمان مجاهدین یعنی مسعود و مریم رجوی است که اساسا مبتنی بر ماکیاولیسم و مصحلت جویی است که هر گاه صلاح و نیازشان باشد دست به هر کاری می زنند و هدفشان هر وسیله ای را توجیه می کند.

***انتقاد رییس دفتر سید محمد خاتمی از حسن روحانی

"محمد علی ابطحی" رییس دفتر سید محمد خاتمی در تازه ترین اظهارات فیسبوکی خود به بهانه فیلتر شدن سایت "انتخاب" توسط دولت واکنش نشان داد.

وی در این خصوص نوشته است: «این فیلتر سایت انتخاب، خیلی عجیب بود. نه برای اینکه یک سایت فیلتر شده. این که خیلی عجیب نبود. این که می گویند معاون رئیس جمهور به خاطر معاونش، عامل تعطیلی بوده است،‌عجیب است. آن هم سایتی که همیشه هوادار معتدل رئیس جمهور بوده است.»

ابطحی در ادامه افزوده: «یعنی این قدر در اطراف رئیس جمهور سعه صدر نباشد، می توانند جامعه را به اعتدال فرا بخوانند؟ در زمان آقای خاتمی وقتی آن قدر آش شور شد که در یک مورد بالاخره خود دادستان یک هفته نامه را به خاطر اهانت صریح به رئیس جمهور تعطیل کرد، خود آقای خاتمی در نطقی خواستار باز کردن هفته نامه شد. اطرافیان به آقای روحانی بد نکنند این قدر...»

***دخالت آشکار پارلمان کانادا در امور داخلی ایران

نمایندگان پارلمان کانادا در موضعی مداخله جویانه خواستار عدم اجرای احکام سه مجرم در جمهوری اسلامی ایران شدند.

وب سایت "رادیو فرانسه" (RFI) نوشت: «نمایندگان فدرال احزاب سیاسی کانادا، همه با هم، متحدانه از ایران تقاضا کردند که از اجرای حکم اعدام سه شخص خودداری کند.»

بر پایه این گزارش، «سه تنی که در ایران به اعدام محکوم شده‌اند و نمایندگان پارلمان کانادا خواهان جلوگیری از اعدام آنان شده‌اند عبارتند از: "حسین کاظمینی بروجردی"- یکی از روحانیان مخالف حکومت، "ریحانه جباری"- زن بیست و شش ساله که مورد تجاوز قرار گرفته و تجاوزگرخود را به قتل رساند و "امید کوکبی" فیزیک‌دانی که حاضر به همکاری با حکومت نشده است.»

رادیو فرانسه افزود: «تنها در ماه اوت (اگست)، ایران 95 محکوم به اعدام را اعدام کرده است و از زمانی که حسن روحانی، در رأس جموری اسلامی قرار گرفته است یعنی از همان ماه اوت سال 2013 ، تا حالا 650 نفر اعدام شده اند.»

"واین مارستون" یکی از وکلای نئودموکرات کانادا، گفته است که «این اعدام ها باید متوقف شوند و ما به عنوان کانادایی، میتوانیم کاری بکنیم.»

یکی دیگر از وکلای پارلمان کانادا اضافه میکند که «کار بد، زمانی صورت میگیرد که آدم های خوب هیچ کاری نمیکنند.»

یکی دیگر از نمایندگان این پارلمان اضافه میکند که «موضع اعدام در ایران، در جلسات این هفتۀ سازمان ملل هم مطرح خواهد شد و همچنان در در اجلاس بعدی کمیساریای عالی حقوق بشر ژنو هم در مورد این مسئله صحبت خواهد شد.»

***خانم معلمی که سر از جهاد نکاح درآورد

شبکه تلویزیونی "سی‌ان‌ان" در گفتگو با دختر 25 ساله‌ای که خود را خدیجه معرفی می‌کند، به عمق فاجعه سوء استفاده از زنان یا آنچه داعش آن را جهاد نکاح می‌خواند پرداخت.

وی در سوریه متولد شده و دارای تحصیلات دانشگاهی است که در دوره‌هایی نیز در مدارس این کشور به تدریس می‌پرداخت.

حدود سه سال و نیم قبل که اعتراضات علیه دولت سوریه شکل گرفت، از طریق اینترنت با یک مرد تونسی آشنا شد؛ مردی که او را مجاب کرد تا برای عمل کامل به دستورات اسلام به داعش بپیوندد(!) و این رابطه تا آنجا پیش رفت که حتی آن دو در شهر رقه قرار ازدواج می‌گذارند.

با اصرار خدیجه، خانواده‌اش به این شهر نقل مکان می‌کنند و او به توصیه دختر عمویش که در رقه ساکن و همسرش عضو داعش بود، با حقوق ماهیانه 200 دلار جذب پلیس زنان این گروه تروریستی می‌شود.

در ابتدای ورودش به داعش از احساس قدرتی که در این گروه به او دست می‌داده لذت می‌برد، اما با دیدن صحنه‌هایی متوجه می‌شود که آن طور که سرکرده‌های این گروه ادعا می‌کنند، در صدد پیاده ساختن اسلام واقعی نیستند.

از جمله آن صحنه‌ها این بود که اعضای داعش در مقابل دیدگانش، مَردی را سر بریده و پسر 16 ساله‌ای را به صلیب کشیدند.

***هجوم زنان جوان کرد به قلب نیروهای داعش

"آرین میرکان" اولین زن مبارز کرد بود که به حمله انتحاری در صفوف داعش اقدام کرد. وی به تروریست ها نزدیک شده و وارد صفوف نیروهای داعش شد و سپس نارنجک هایی که با خود داشت را منفجر کرد و با این کار پیش از این که جان خود را فدا کند، بیش از بیست نفر از نیروهای داعش را به هلاکت رساند.

بعد از او "چیلان اوزاب" دومین زن کرد بود که بیش از 18 بهار از عمرش نگذشته بود. او تا آخرین ذخیره سلاحی که داشت، نیروهای داعش را به قتل رساند و با آخرین گلوله ای که داشت خود را از بین برد و مرگ را به افتادن در چنگال داعش ترجیح داد.

زنان کرد در جریان مبارزه با داعش هم پای مردان سلاح به دست گرفته و به صفوف جنگ با تروریست ها پیوسته اند. در روزهای اول جنگ بیشترین تمرکز این زنان مبارز، دفاع از شهر ها و روستاهای کرد نشین در مقابل عناصر داعش و جبهه النصره بوده است اما با گذشت زمان اکنون زنان کرد در سطح بالایی از توان رزمی به مبارزه و رویارویی با تروریست ها قرار دارند، به گونه ای که یکی از این زنان سر یک تروریست داعش را به عنوان انتقام قطع کرد.

آمار مراکز دیدبان نشان می دهد که تقریبا 30% از رزمندگان کرد را زنان تشکیل می دهند که سنشان بین 18 تا 30 سال است. این زنان در تمرین های رزمی مشارکت می کنند و همان تمرینات نظامی مردان را برای افزایش توان جنگی خود انجام می دهند.

***ورود کماندوها به کوبانی

35 تن از اعضای گروه مسلح جبهه الاکراد پس از سپری کردن یک دوره ی ویژه ی کماندویی، روز چهارشنبه 8 اکتبر خود را به کوبانی رساندند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس به نقل از HAWARNEWS چهارشنبه شب گروهی از اعضای گروه مسلح جبهه الاکراد توانستند حلقه های محاصره ی داعشی ها را دور زده و خود را به کوبانی برسانند.

به نوشته وب سایت العربیه، گروه مسلح جبهه الاکراد، نام یک تیپ مسلح در استان حلب است که برخی از اعضای آن از اعراب منطقه هستند و بخش دیگر نیز از جوانان کُرد شهر حلب هستند.

این گروه به «واحدهای دفاع از خلق» (YPG) و حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) وابسته است، اما از آن جایی که با ارتش آزاد سوریه نیز همکاری می کند، قلمرو فعالیت های نظامی خود را از مدافعین کُرد جدا کرده و صرفا وظیفه دفاع از کردهای مقیم شهر حلب و همکاری با ارتش آزاد را بر عهده گرفته بود.

***اعدام 9 زن توسط داعش با شلیک گلوله

روزنامه الشرق الاوسط نوشت: تروریست های داعش حکم اعدام 9 زن را در موصل اجرا کردند. در میان این زنان دو پزشک و یک نماینده سابق پارلمان عراق دیده می شود.

شش زن دیگر هم خانه دار بودند. تا کنون جرم این 9 زن از سوی رهبران داعش بیان نشده است. تروریست ها با شلیک گلوله به این اقدام ناجوانمردانه مبادرت کردند.

تا قبل از این اقدام، در هفته اخیر داعش 19 مرد را  اعدام کرده بود.

***واشنگتن پست: ایران باج نمی دهد

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست  در مقاله ای به قلم "جنیفر روبین" با عنوان "ایران باج نمی دهد، وقت آن رسیده که کنگره وارد شود" نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به موضوع برنامه هسته ای ایران پرداخت و گفت: «ما هنوز  تمام مسائل برنامه هسته ای ایران را درک نکرده ایم و ما همچنان منتظر این کشور هستیم تا تصمیم لازم برای توافقات سازنده را بگیرد.»

جنیفر روبین در این مقاله نوشت:«بله مشخص است که آمریکا هنوز درک کاملی از تمام جنبه های برنامه هسته ای ایران ندارد، اما آیا این ایران است که نمی خواهد باج بدهد یا آمریکا درک درستی ندارد، باید منتظر ماند و دید که کدام یک از این دو مورد صادق است.

در گزارش اخیر رویترز نیز اعلام شد که آژانس بین المللی هسته ای اعلام کرده است که ایران به طور کامل به موارد تعهد عمل نکرده است و هنوز جنبه های نامشخصی در برنامه هسته ای ایران باقی مانده است.

به عبارت دیگر ایران برای چند سال به ناظران هسته ای اجازه بازدید از تاسیاست هسته ای خود را نداده و هنوز هم توضیح دقیقی از انفجار سایت هسته ای پارچین نمی دهد و باید بسیار عجیب و غریب باشد که مذاکره کنندگان آمریکایی بخواهند به دنبال کاهش تحریم ها علیه ایران باشند.

تصور کنید همانطور که کره شمالی دارای سلاح اتمی شد، ایران هم با روند توافقات هسته ای، رفته رفته به سانتریفیوژهای خود اضافه کند و به بمب اتمی هم برسد.

این روند یک توهم بزرگ بوده و باید گفت نبود همکاری از سوی ایران، مشخص کرده است که توافقات ایده آل اوباما برای رسیدن به یک توافق بزرگ با ایران، شدنی نیست و این توافقات نمی تواند جز این باشد که به نفع ایران تمام شود.

***افشاى راز دفن جسد بن لادن توسط رئيس سابق سیا

لئون پانتا، رئیس سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و وزارت دفاع این کشور در کتاب اخیر خود با عنوان " جنگ های ارزشمند " Worthy Fights نوشته است، اسامه بن لادن رهبر القاعده که اول ماه می 2011 در ابیت آباد پاکستان کشته شد، درحالی در داخل دریا انداخته شد که به بدن او زنجیرهایی با وزن بیش از 136 کیلوگرم پیچیده شده بود.

پانتا که تا فوریه سال گذشته سمت وزیر دفاع آمریکا را داشت، دراین کتاب که فروش آن از روز چهارشنبه در کتاب فروشی ها آغاز شد، همچنین نوشت که جسد بن لادن که از پاکستان با ناو هواپیمابر "يو اس اس كارل وینسون" آمریکا برای انداختن در داخل بحرالعرب آورده شده بود ، بر اساس سنت های اسلامی با کفن سفید پوشانده شده و برای وی نماز میت خوانده شد، سپس در داخل یک کیسه مشکی سنگین که به ماده آن اشاره نشده ، گذاشته شده است.

پانتا در کتاب 498 صفحه ای خود که با قیمت 36 دلار برای فروش در بازار آمریکا عرضه شده است، آورده است که جسد بن لادن درحالی به داخل آب انداخته شده است که به وی زنجیرهای آهنی پیچیده شده بود.

به نوشته العربیه، پانتا در ادامه می افزاید " وزن سنگین جسد بن لادن ، باعث شد که هنگام انداخته شدن به داخل آب، میز سفیدی که جسد روی آن قرار داده شده بود ، نیز به داخل آب کشیده شود و به همراه جسد به داخل آب بیافتد که جسد به علت سنگین بودن به ته آب رفت ولی میز به علت سبک بودن به روی آب آمد.

وی نوشته است که علت پیچیده شدن زنجیر به دور جسد بن لادن برای اطمینان از این بوده است که جسد وی تا عمق آب فرو رود و بالا نیاید.

***داعش ۲۵هزار دختر ایزدی را ربوده است

ویان دخیل، تنها نماینده ایزدی‌ها در پارلمان عراق می‌گوید که گروه داعش تاکنون ۲۵ هزار دختر ایزدی را ربوده است.

به گزارش رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، خانم دخیل درباره وضعیت این دختران گفته است که برخی از آن‌ها هنوز در عراق‌اند و برخی دیگر به سوریه فرستاده شده‌اند. بنا به گفته‌های خانم دخیل، این دختران برای تجاوز دزدیده شده‌اند و هر کدام به قیمت یک صد و ۵۰ دلار به فروش می‌رسند.

به نوشته وب سایت رادیو فردا، بنا به گفته‌های نماینده ایزدی‌ها در پارلمان عراق، گروه داعش تنها زنان و دختران ایزدی را ربوده و علت این امر هنوز مشخص نیست.

***غذای مسموم آشپزهای ارتش آزاد، ده ها داعشی را کشت

منابع خبری ارتش آزاد سوریه اعلام کردند که نیروهای این گروه در عملیاتی ویژه بر علیه نیروهای داعش، غذای آن ها را مسموم کردند.

به گزارش العربیه نیروهای ارتش آزاد با ریختن سم در وعده های غذایی تروریست های داعش در یکی از پادگان های نظامی "دیرالزور" ده ها تروریست داعشی را از پای در آوردند.

منابع خبری ارتش آزاد اعلام کردند که آشپزهای داعش با هماهنگی نیروهای ارتش آزاد توانستند در غذای تروریست های داعش سم بریزند و به همراه شورشیان ارتش آزاد از منطقه متواری شوند.

ارتش آزاد اعلام کرد که آشپزها اکنون در امنیت کامل هستند.

پادگانی که این عملیات در آن اتفاق افتاد "پادگان فتح الساحل" نام دارد که چندی پیش به دست نیروهای داعش افتاد و نزدیک به 1200 تروریست داعش در آن وجود دارند. بنا به گفته شاهدان عینی این اقدام ارتش آزاد، ده ها داعشی را روانه بیمارستان کرده است.

***جنبش سايبري عليه داعش

همزمان با دنیای واقعی، بخشی از جنگ علیه گروه تروریستی داعش در شبکه های اجتماعی و جبهه مجازی جریان دارد و برخی پایگاه های اینترنتی درصدد خنثی کردن تبلیغات داعش هستند.

تنها چند ساعت پس از انتشار خبر کشته شدن " آلن هنینگ " خبرنگار انگلیسی به دست داعش، هشتگ "نه به نام من"  (نباید داعش به اسم اسلام و مسلمانان بجنگد) در پایگاههای اجتماعی منتشرشد.

مسلمانان ساکن کشورهای غربی که از این واقعه تکان دهنده، اندوهگین بودند با استفاده از این هشتگ، خشم خود را از ربوده شدن مذهب‌شان به دست داعش نشان دادند.

این هشتگ به اطلاع شمار زیادی از مردم و درست به اندازه کسانی که بخش های اصلی خبری را دنبال می کنند رسید و اقدام مذکور حاصل تلاش " بنیاد تغییر فعال "بود که برای مبارزه با افراطی گری تلاش می کند.

"حنیف قادر" بنیانگذار این سازمان گفت: گروهی از جوانان فعال در این موسسه با توجه به ناشنیده ماندن صدای شمار زیادی از مسلمانان، این جنبش را راه اندازی کردند و با این فعالیت خواستند تا فضایی مجازی اشغال شده به دست گروه تروریستی داعش را پس بگیرند.

قادر گفت: جنبش ما یک پیام ساده دارد؛ اینکه مسلمانان و غیرمسلمانان می گویند آنچه روی می دهد، ارتباطی با اسلام ندارد، به نام هیچ مذهب دیگری هم نیست. این پیام خیلی قوی و ساده است.

به گزارش العالم، مسئولان مبارزه با تروریسم در پلیس انگلستان هم اکنون به شکل هفتگی در حال حذف کردن هزار و 100 مطلب در فضای مجازی هستند که سه چهارم آن مربوط به سوریه و داعش و توسط حامیان گروه های تروریستی منتشر شده است.

***درخواست از روحانی برای پوشیدن عبای روشن

جوان بمی می‌گفت روزهای پس از زلزله وحشتناک و تاسف بار بود. اما زمانی که شهر به سوی بازسازی پیش رفت امید در دل مردم شکوفه زد و وقتی ستون‌ها جای خرابه‌ها را گرفت، امید جایگزین نومیدی و سیاهی در شهر شد. مهاجرین به شهر بازگشتند و شروع به آباد کردن بم عزیزمان کردند.

نمی‌خواهم داستان بم را با ایران مقایسه کنم و بگویم دولت یازدهم کشوری زلزله زده را در اختیار گرفت اما مطمئنا دولت روحانی میراث دار دولتی بی حساب و کتاب بود. دولتی با تصمیمات غلط که زمینه ساز بروز مشکلات فراوان در کشور شد. مشکلاتی که درست است طی هشت سال بوجود آمد، اما حل آنها قطعا احتیاج به زمان بیشتری دارد.

همچون زلزله‌ای که طی چندثانیه خراب می‌کند و بازسازی آن چندسال طول می‌کشد. پیش از یک سال از دولت روحانی گذشته است و روحانی تلاش می‌کند تا مشکلات گذشته را رفع کند. دولت روحانی نقش همان ستون‌هایی را بازی می‌کند که از میان خرابه‌ها سر برآورده است و زمینه ساز امید در کشور شده است. امروز مردم پس از گذشت یک سال از عمر دولت یازدهم همچنان با امید به شرایط کشور نگاه می‌کنند و امید دارند سختی‌ها به زودی جای خود را به آرامش و ثبات بدهد. حل پرونده هسته‌ای ایران، رفع تحریم‌ها، کاهش تورم، حل بیکاری و... از مهم ترین درخواست‌های مردم از دولت حسن روحانی است.

رئیس جمهور روحانی باید بداند که مردم باید این تغییرها را حس کنند. مردم باید ببینند که ستون‌های استوار خانه‌هایشان بالا رفته است. قطعا امید بدون صبر امکان پذیر نیست و صبر زمانی حاصل می‌شود که مردم تلاش را ببینند و آن را با وجودشان حس کنند. می‌خواهم در این نوشتار قراری با رئیس جمهور روحانی بگذارم.

یکی از عادت‌های رئیس جمهور ایران پوشیدن عبای نجفی مشکی است. او معمولا در دیدارها، سخنرانی‌ها و گفت‌وگوهای تلویزیونی خود با این عبا حاضر می‌شود. نگارنده از حسن روحانی، رئیس جمهور اسلامی ایران می‌خواهد که بعد از هر گشایشی که در مشکلات کشور حاصل شد و قرار شد رئیس جمهور در تلویزیون یا سخنرانی‌های عمومی آن را به مردم اعلام کند با پوشیدن عبای روشن، قبل از سخن گفتن بشارت خبرهای خوش خود را بدهد.

بیایید «عبای روشن» شما را رمز میان مردم و رئیس جمهور قرار دهیم. هر وقت شما این عبا را پوشیدید مردم بدانند که خبرخوشی در راه است و گرهی از کار آنان باز شده است. عبای روشن می‌تواند پیام آور شادی برای مردم ایران باشد.

***چرا نگفتید هیچ دانشجویی نباید ستاره دار شود؟

 صادق زیباکلام نوشت: سخنان حسن روحاني در جمع دانشگاهيان دانشگاه تهران كه به مناسبت آغاز سال تحصيلي جديد ايراد شد، حاوي مطالب جديد و دربرگيرنده بيانات چندان شجاعانه و مقتدرانه‌يي نبود... از وي انتظار داشتيم در خصوص آزادي انديشه و ضرورت آن جدي‌تر و صبورانه‌تر صحبت مي‌كرد.

زیباکلام افزود: روحانی نگفت دانشجويان نبايد ستاره‌دار شوند، آزادي انجمن‌ها و تشكل‌هاي دانشجويي از مسائلي بود كه مطرح كرد اما به نوع ديگري. بايد مي‌گفت در دولت من اجازه نمي‌دهم دانشجويان ستاره‌دار شوند. بايد مي‌گفت در دولت من اساتيد نبايد براي گفتن نظر خود مواخذه شوند، بازنشسته شوند، ممنوع‌التدريس شوند. اينها از رييس‌جمهور انتظار مي‌رفت.

بيان اينكه حرف مغرضانه و منتقدانه زده نشود مشكلي را حل نمي‌كند. آقاي روحاني كليشه‌هايي از اين دست را نبايد بيان مي‌كرد. اينكه انتقاد سازنده چيست كليشه‌هايي است كه از آن معمولا بهره‌برداري سياسي مي‌شود. او بايد قرص و محكم مي‌گفت اجازه انتقاد را به دانشگاهيان بدهيد وگرنه دانشگاه به قبرستاني تبديل خواهد شد.

***کودک 2 ساله ای که در آغوش مادرش از ترس تمام کرد!

عقیده زن و مرد ندارد و وقتی قرار است بجنگی تا عقیده‌ات را گسترش دهی یا بجنگی و از عقیده‌ات دفاع کنی، دیگر جنگیدن زن و مرد ندارد. هر دو تلاش می‌کنند به هدف برسند. آن‌چه در صدر اسلام و در دوران انقلاب اسلامی مردم ایران می‌بینیم. خیلی شبیه به هم هستند؛ زنانی که در جنگ‌های پیامبر همراه مردان بودند تا اسلام پیروز شود و زنانی که همراه مردان انقلاب مبارزه می‌کردند تا انقلاب اسلامی مردم ایران پیروز شود. هر دو گروه هم یک هدف داشتند: به کرسی نشاندن حرف اسلام.

مرد تنها نمی‌تواند زندگی کند. نمی‌تواند بجنگد. نمی‌تواند دفاع کند. زنی می‌خواهد که همراهش باشد. در زندگی. در جنگ. کسی که درکش کند و بداند که مرد برای خدا می‌رود. زنی که در خانه از دارایی‌هایی که مهمترینش عزت و فرزندان هستند مراقبت کند. در دوران دفاع مقدس زنان مردان رزمنده سختی‌های بسیاری می‌کشیدند. چه‌ آنها که در شهر‌ها دور از همسرانشان بودند، چه آنها که همراه همسرانشان به مناطق جنگی می‌رفتند.

انتشارات فاتحان به کوشش خانه فرهنگ و هنر ساقیا و به نویسندگی سعید زاهدی و سمیه شریفلو کتاب «نگاه پر باران» را منتشر کرده است. نویسندگان در این کتاب تلاش کرده‌اند حضور هشت ساله‌ی زنان را در جنگ عراق علیه ایران روایت کنند. روایتی که قرار است زن را بخشی از جنگ ببیند و بر بخش‌های از جنگ نور بتاباند که زنان بیشتر حضور داشته‌اند.

این کتاب با بیان ۵۴۹ روایت کوتاه در ۸ بخش به موضوعاتی مانند حضور زنان در جنگ، زنان در نخستین روزهای دفاع مقدس، آوارگی زنان در هشت سال جنگ، زنان در پشتیبانی جنگ، همراهی زنان با مردان رزمنده، مادران و همسران شهدا، درگیری زنان با جنگ در شهر‌ها و همسران جانبازان و مفقودان می‌پردازد. در ادامه روایتی که از مصاحبه با «حصنه عفراوی» «نویسنده عرب زبان سوسنگرد» برگزیده شده می‌آید:

جنگ دو و نیم میلیون نفر را جنگ زده و آواره کرد که بسیاری‌شان همان روزهای اول آواره شدند تا مدت‌ها کسی مسئول نبود به جنگ زده‌ها کمک کند اما بعدها بنیاد امور مهاجران جنگی کمی کارها را سر و سامان داد بیشتر مهاجران از شهرهای آبادان خرمشهر و قصر شیرین آمده بودند هم خانه و کار و زندگی نداشتند هم روحیه.

ناآشنا بودن با محیط جدید هم مشکلی دیگر بود بیشتر آواره‌ها زنان و کودکان بودند زنانی که از خانه‌هایشان دور شده بودند و بسیاری مواقع همسران شان هم همراهشان نبود. باید می‌ماندند در غربت و رنج ودوری و بی‌خانمانی را تحمل می‌کردند.

مادر سعیده کوشا از اهالی یکی از روستاهای سوسنگرد می‌گوید: شوهرهانمان جبهه بودند خودمان باید بچه‌هایمان را به جای امنی می‌رساندیم من هفت بچه کوچک داشتم و یکی هم باردار بودم. روزهای اول حمله شان پسر دوساله‌ام عباس در بغلم بود که یکدفعه دیدم نفس نمی‌کشد. از ترس تمام کرده بود.

***وقتی که درب زندان باز شد اما هیچ کس توان فرار نداشت!

خاطرات اسارت در کنار همه سختی ها و عذاب‌هایش برای آزادگان ما شیرینی خودش را هم دارد. لحظاتی که دور از خانواده و در سرزمینی غریب سپری شد اما شاهنامه ای بود که آخرش خوش درآمد. آنچه می خوانید بخشی از خاطرات آزاده سورن هاکوپیان است.

اواخر شهریورماه۱۳۶۷، تقریباً بعد از یک ماه، برای اولین بار در کشویی سوله ی ما که عراقی ها به آن «قفس۱» می گفتند و محل تعمیر تانک های عراقی بود، تا انتهای دیوار کنار رفت. چند ردیف سیم های خاردار حلقوی که جلوی در روی هم انداخته شده بودند، اولین تصویری بود که از دنیای بیرون، مقابل چشمان مان ظاهر شد. روبه رو، صحرای بی آب وعلف، خودش را توی  دامان خسته ی چند کوه پهن کرده بود و خارهای خشک، توی حلقه ی سیم های خاردار، با هم روبوسی می کردند.

در که کامل باز شد، باد تند خودش را داخل سوله هل داد. با اینکه هوا به شدت گرم بود، نمی دانم چرا سردم شد ومثل چند نفر دیگر، توی خودم پیچیدم. مدت ها بود با دنیای بیرون ارتباط نداشتیم و شاید یادمان رفته بود چطور باید ذوق کنیم.

نگهبان های مسلح، یکی یکی و چند تا چند تا، وارد سوله شدند و آماده شلیک، روبه روی مان صف کشیدند. کسی تمایل به دیدن شان نداشت و سعی می کردیم از فضای بین آن ها که کم کم بسته می شد، معاشقه ی خار و سیم خاردار را ببینیم. اما سر نیزه ها، بی رحم و تیز، نگاه مان را بریدند و همان لذت کوتاه را از ما گرفتند.

«تعال. تعال.»

آن چنان ضعیف و ناتوان شده بودیم که اگر می گفتند آن طرف سیم های خاردار خانه مان است، میلی به رفتن نشان نمی دادیم. جرأت داشتیم، اما قدرت ایستادن نداشتیم.

در که باز شد، هراس داشتیم از ضعف و سبکی زیاد، با وزش باد، مثل بادکنک به هوا بلند شویم. گرسنگی و بیماری، رمق همه را گرفته بود. از دارو و دکتر خبری نبود. هنوز نمی دانستیم چند نفریم و آیا اسرای دیگری هم در اردوگاه هستند یا نه. هر روز چند نفر نگهبا ن ما را مثل گوسفند می شمردند و کسانی را که جان داده بودند با نشان دادن انگشت از آمار کم می کردند.

تا آن روز، چند نفرمان جان داده و به شهادت رسیده بودند. روزهای اول و دوم، هرچه التماس کردیم اجساد را از میان ما ببرند، کسی گوش نکرد. آخرین بار که التماس شان کردیم، کسی رغبت نمی کرد دست به آن ها بزند و بیرون شان ببرد. مایع سیاه رنگی از زیر پیکر یکی از آن ها راه گرفته بود و بوی تعفن تندی، فضای اطراف را پر کرده بود. تا دو روز بعد از اینکه اجساد را بیرون برده بودیم، مجبور بودیم روی محلی که جسدها قبلاً در آنجا قرار داشتند، خاک بمالیم تا بوی تند و تیزش، آزارمان ندهد.

***کشته شدن یک سرباز به دست فرمانده اش!

روشنایی روز جای خود را به سیاهی شب داد و من سرگردان و متحیر و بی قرار بودم. من در آن جا به خود می گفتم: «مرگ انسان ها از دست آن ها خارج بوده و این خداست که انسان را می میراند و یا حفظ می کند.»

البته ما می توانیم با استفاده از عقل خود، راه درست از نادرست را تمیز بدهیم.

گلوله های خمپاره ایرانی ها در همه جا فرود می آمد. من و گروهی از سربازان به زیر یک صخره و دیوار مانند گچی پناه بردیم. اما دیری نپایید که یک گلوله در فراز سر ما به دیوار اصابت کرد و همه را سفید پوش کرد، تنها دهان و چشمان ما معلوم بود.

به هر حال این بار نیز از چنگ مرگ گرختیم، در واقع خداوند گاهی جان انسانی را نجات می دهد و این انسان بعد ها مبدل به یک فرد صالح و مفید می شود.

اما گاهی نیز اتفاق می افتد که خدا جان انسان شروری را نجات می دهد تا او در شرارت خود بیشتر اصرار بورزد و از این طریق گناه بیشتر مرتکب شود.

در آن ساعات ما مدام از خدا و امامان کمک می طلبیدیم و در حسرت روزهای فراغ و خوشی که خدا و پیامبر و امامان را پاک فراموش کرده بودیم، خود را ملامت می کردیم.

شام را هر طوری بود صرف کردیم. آب هم خیلی بد بود و من با دو انگشت بینی ام را می بستم و مقداری آب می نوشیدم.

از سر بی حوصلگی نزد مسئول بهداری واحد رفتم. او مقداری با من درد دل کرده و گفت که یکی از برادرانش مفقودالاثر است.

چند ساعت بعد دو هواپیمای خودی محموله های موادغذائی را در حوالی منطقه ما پرتاب کردند. تنی چند از سربازان ما به محل فرود موادغذائی رفته و آن ها را با خود به داخل منطقه آوردند.

من از دریافت سیگار به مراتب بیشتر از دسترسی به موادغذائی خوشحال شدم. این مسئله برای افراد سیگاری کاملاً منطقی است، به ویژه در آن لحظاتی که فرد سیگاری تحت فشار مشکلات گوناگون به سر می برد.

من ضمن پک زدن به سیگار آرام به خاکریز آن سوی می نگریستم. سیگار مرا در یک فراموشی موقت فرو برد و حتی تشنگی خود را از یاد بردم، دو ساعت بدین حالت سپری شد و شب کم کم چهره سیاه خود را به  ما نمایاند. آن گاه در انتظار پایان شب نشستیم و با چشمان خود منتظر طلوع آفتاب از ناحیه بلندی های «مهران» بودیم. ارتش عراق خرابی های فراوانی را در پشت این بلندی ها به بار آورد، اما ارواح طیبه و وجدان های پاک مردمان این شهر در لابه لای پرتو زرین آفتاب قابل رؤیت بود.

یکی از سربازان درباره اوضاع منطقه از من سؤال کرد، من جوابی نداشتم و به او گفتم: «هرچه بادا باد!» و به قصد استراحت در گوشه ای دراز کشیده و به یکی از سربازان سپردم که محل استراحت مرا به فرمانده اطلاع دهد.

دیری نپائید که شلیک گلوله ها از هر سو بر سرمان باریدن گرفت، من شتابان به نزد فرمانده رفته و بدون مقدمه به او گفتم: «دیگر فایده ندارد!»

***ضد و خورد خونین بخاطر اعدام یک سگ!

گفته شده سگ متعلق به پرستار اسپانیایی مبتلا به ابولا بود و بعد‌از‌ظهر امروز کشته شد. پیش از آن، مدافعان جان این سگ که گمان می‌رفت ناقل ابولا شده باشد، با جمع‌آوری امضا از طریق شبکه‌های اجتماعی به این تصمیم اعتراض کرده بودند.

پلیس اسپانیا از انتشار اخبار و گزارش‌های مربوط به اعتراضات در خصوص این ماجرا جلوگیری کرده است اما با این حال تصاویر مختصری از درگیری‌ها منتشر شده است.

طرفداران حقوق حیوانات نیز با تجمع و اعتراض به مسئولان دولتی، خواستار متوقف کردن اعدام این سگ مشکوک به ویروس شدند اما این اعتراض با ورود پلیس به محل تجمع، به خشونت و درگیری کشیده شد و شماری دستگیر و زخمی شدند.

‌در مادرید، یک مهندس اسپانیایی که از نیجریه باز‌گشته و یک پرستار به دلیل بیماری ابولا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری‌اند. در مورد مهندس اسپانیایی جواب نخستین آزمایش منفی اعلام شده است. در مورد پرستار یاد شده نیز دو آزمایش انجام شده که پاسخ تا به حال منفی بوده است.

اسپانیا قصد جدی دارد تا جلو‌ی همه‌گیری آلودگی به ویروس خطرناک این بیماری را بگیرد. با این حال، مسئولان بهداشت و درمان این کشور گفته‌اند که نمی‌توانند اطمینان دهند ‌افرادی دیگر در این کشور به ابولا مبتلا نشده‌ باشند.

اتحادیه اروپا نیز می‌خواهد برای انتقال کمک‌ها به کشورهای غرب آفریقا - که ابولا در آنها شایع شده - پل هوایی بسازد. کمیسیون اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد که قرار است حدود یک ‌میلیون یورو به پروازها‌یی به مقصد سیرالئون، لیبریا و گینه اختصاص یابد.

***گیت بازرسی در ابتدای ورودی سالن ناشران آمریکایی و رژیم صهیونیستی

سالن 8 یکی از سالن‌های نمایشگاه کتاب فرانکفورت است. ناشران کشورهای آمریکا،‌ انگلیس،‌ استرالیا‌، کانادا،‌ نیوزیلند و رژیم صهیونیستی در این سالن حضور دارند‌. بخلاف بقیه سالن‌های نمایشگاه در ابتدای ورودی این سالن گیت بازرسی وجود دارد و مراجعه‌کنندگان قبل از ورود بازرسی می‌شوند‌. علت این بازرسی بطور دقیق مشخص نیست. اما برخی بر این نکته تأکید دارند که عمده دلیل ایجاد این گیت‌های بازرسی وجود ناشرانی وابسته به رژیم صیهونیستی است. ناشرانی که از مواجهه با اعتراضات مردمی به جنایات و قتل‌عام‌های مردم فلسطین و لبنان توسط ایادی این رژیم هراس دارند. این بازرسی برای بازدیدکنندگان یک نمایشگاه کتاب همچنان عجیب و سیاسی به نظر می‌رسد. بخش قابل توجهی نسبت به این اقدام معترضند. بخش دیگری آن را مضحک می‌دانند. بخشی ناشی از ترس و نشانگر تنهایی صهیونیست‌ها می‌دانند. به‌هرحال واکنش‌ها متفاوت است.

***دردسرهای نام وحشتناک یک دختر استرالیایی

"آیسیس لسکین" یک دختر هشت ساله است که در استرالیا زندگی می کند. داشتن نام آیسیس به تازگی دردسرهای متعددی را برای این دختر بچه ایجاد کرده است؛ چرا که در زبان انگلیسی، گروه تروریستی داعش، ISIS نامید  می شود که مخفف دولت اسلامی عراق و شام است.

همزمان با انتشار جنایات گسترده گروه تروریستی داعش و انزجار عمومی از این گروه، همنامی یک دختر بچه با این گروه دردسرهای عجیبی را برای وی فراهم کرده است. هر کس که متوجه می شود نام این دختر آیسیس است از او می پرسد که آیا او یا پدر و مادر او ارتباطی با داعش دارند یا خیر. این مساله موجب عصبانیت شدید خانواده او شده است. برخی نیز از پدر و برادر این دختر می خواهند که برای همراهی با داعش، راهی سوریه شود.

بسیاری از افراد نیز از این خانواده خواسته اند که نام کودکشان را تغییر دهند؛ در خواستی که با مخالفت پدر و مادر آیسیس مواجه شده است. مادر آیسیس می گوید مشکل از مردم است؛ آنها نباید نام زیبای آیسیس را بر گروهک شیطانی داعش بکار برند.

همزمان بیانیه ای  در آمریکا به امضا رسیده است که در آن، تعدادی از افرادی که نامشان آیسیس است از مردم و رسانه ها خواسته اند که نام آنها  را به آنها برگردانند و داعش را با نام دیگری بیان کنند.

***رسوایی جنسی دامنگیر سرویس مخفی آمریکا شد

واشنگتن پست نوشت: سرویس مخفی آمریکا اخیرا به دلیل اهمال در انجام ماموریت، تحت فشار قرار گرفته است تا حدی که رئیس آن از سمت خود استعفا کرد.

از سوی دیگر اخیرا اخبار جدیدی درباره پرونده رسوایی اعضای آن در سال 2012 در کلمبیا منتشر شده است. «رسوایی و فحشای کلمبیا» قبلا در کارنامه سیاه آنان به ثبت رسیده است. در این رسوایی، سیزده نفر از ماموران سرویس مخفی در اوایل سال 2012، عازم یک شهر ساحلی در کلمبیا شدند تا مثلا اقدامات امنیتی لازم برای نشست منطقه ای اوباما انجام دهند.

سرویس مخفی با وقاحت تمام، چندین روز را در بهترین باشگاه‌های شبانه شهر سپری نمودند و حتی این رسوایی را به اتاق های هتل نیز کشاندند. در پایان، رسوایی جنسی ماموران سرویس مخفی آمریکا در یک باشگاه شبانه موجب شد تا تنها 3 نفر از آنها پس از تحقیقات داخلی بر سر کار خود بازگردند.

به گزارش واشنگتن پست در حالی که دولت اوباما در آن زمان اعلام کرد هیچ فردی از کاخ سفید در این پرونده درگیر نبوده است اخیر جزییات تازه ای از برخی مدارک و مصاحبه ها نشان می دهد که مشاوران کاخ سفید از این موضوع مطلع بوده اند.

از سوی دیگر رئیس تیم تحقیقات این پرونده اعلام کرده است به دلیل آنکه در سال انتخاباتی بوده، از سوی مقامات مافوق برای تاخیر در ارائه تحقیقات تحت فشار قرار گرفته است چرا که نتیجه آن بر انتخابات تاثیر می گذاشته است.

نیروهای سرویس مخفی آمریکا که مسئول حفظ امنیت کاخ سفید و ریاست جمهوری هستند از تصمیم مخفیانه کاخ سفید برای تکمیل نکردن تحقیقات ناراحت هستند.

***توزیع هرویین در مهدکودک آمریکایی دردسر ساز شد

پلیس دیلاویر در شرق آمریکا اعلام کرد که یک دختربچه آمریکایی بسته های کوچک حاوی هرویین را میان دوستان خود در مهد کودک توزیع کرد در حالی که گمان می کرد آب نبات هستند. مادر این کودک اینک تحت بازداشت است.

مربیان مهد کودک "هیکوری تری" در شهر سیلبیویل پس از آن که متوجه شدند که شماری از کودکان بسته های کوچک حاوی پودر سفید رنگ در دست دارند، با پلیس تماس گرفتند. نیروهای پلیس بسته ها را جمع آوری کردند و با انجام آزمایشات مشخص شد که این پودر سفیدرنگ، هرویین است.

شب قبل از این رویداد، حیوان خانگی کیف این دختربچه چهارساله را پاره کرده بود و مادرش صبح یک کوله پشتی به او داد تا با آن به مهد کودک برود؛ و کودک بدون آنکه بداند کوله پشتی حاوی بسته های هرویین است، آن را با خود به مهد کودک آورد.

پلیس منطقه در بیانیه ای اعلام کرده که این کودک به گمان آنکه بسته ها، آب نبات هستند به همین دلیل آنها را میان همکلاسی های خود پخش کرده است.

زمانی که مربیان مهد متوجه مساله شدند، کودکان هیچ یک از بسته های کوچک را باز نکرده بودند. در کوله پشتی این کودک حدود 249 بسته کوچک هرویین با وزن 3735 گرم پیدا شده بود.

آشلی تول (30 ساله) مادر این کودک با اتهام در اختیار داشتن موادمخدر و به خطر انداختن جان یک کودک مواجه شده و ممکن است با اتهامات دیگری نیز روبرو شود، اما در حال حاضر با ارایه وثیقه به مبلغ 6 هزار دلار آزاد شده است.

***آموزش فشرده موسیقی برای ماه محرم!

مدتی می‌شود که موسیقی جای خود را در مراسم‌ عزاداری باز کرده است. بعضی‌ها موسیقی را یک نوع آسیب برای عزاداری اهل بیت (ع) می‌دانند؛ بعضی‌ها ترانه‌های لس‌آنجلسی را مبنای نوحه‌ها و مراسم عزاداری قرار می‌دهند و از طرفی بعضی آموزشگاه‌های موسیقی هم این روزها عزم خود را برای استفاده از بازار تدریس موسیقی در ایام سوگواری ماه محرم جزم کرده‌اند.

چندی پیش پخش تراکت در یکی از محله‌های تهران توجه‌مان را جلب کرد. تراکتی که از آموزش موسیقی با ساز فلوت، آن هم به‌مناسبت ایام سوگواری محرم حکایت می‌کرد!

«آموزش فلوت ایرانی در 10 جلسه به‌مناسبت ماه محرم» این جمله ما را بر آن داشت تا با آموزشگاه یادشده تماس بگیریم و بیشتر با روند آموزش موسیقی در 10 جلسه‌ای آشنا شویم.

وقتی با یکی از خانم‌های مسوول تماس تلفنی گرفتیم، این موضوع را تأیید کرد و در توضیحات بیشتر گفت: این کلاس‌ها به‌مدت 10 جلسه و با شهریه‌ی 300 هزار تومان برگزار می‌شود و مدت هر جلسه یک ساعت خواهد بود. البته در صورتی که ساز نداشته باشید، 50 هزار تومان بهای ساز و نرم‌افزار آموزشی است.

او درباره‌ی نحوه‌ی آموزش هم توضیح داد: در این 10 جلسه، 10 آهنگ شاد و 10 آهنگ غمگین آموزش داده خواهد شد که همه‌ی این آهنگ‌ها کاربردی و در مجالس مختلف قابل استفاده هستند. در واقع، هدف ما این است که شما از این ساز به‌عنوان یک حرفه استفاده کنید. جلسه‌ی اول هم رایگان است.

خانم مسوول همچنین افزود: از این آموزش‌ها قطعا می‌شود، در ایام محرم استفاده کرد. البته نت‌خوانی را هم باید یاد بگیرید.

***اولین پروژه سینمایی ایران در مورد داعش

پلان هایی از فیلم سینمایی «آوازهای سرزمین من» با حضور محمد احسانی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، جمیله بوپاشا از اعضای جبهه آزادیبخش الجزایر و حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم قائم مقام سازمان صداوسیما و اهالی رسانه در شهرستان رباط کریم فیلم برداری شد.

«آوازهای سرزمین من» به سفارش مرکز بین الملل صدا و سیما با تهیه کنندگی امیرحسین شریفی و کارگردانی عباس رافعی در حال تولید است. تمام بازیگران این فیلم از هنرمندان شناخته شده سینمای لبنان، مصر و سوریه انتخاب شده‌اند.

فیلمبردای «آوازهای سرزمین من» شهریور امسال در لبنان شروع شده است. اما بخش هایی از این فیلم  شامل سکانس های انفجار و پلان هایی که امکان فیلمبرداری آن‌ها در لبنان وجود ندارد،‌ در شهرستان رباط‌کریم تهران فیلمبرداری می شود. این بخش ها که شامل حمله نیروهای داعش و انفجارهای مهیب است،‌ در دکورهای عظیمی که به این خاطر طراحی و ساخته شده اند، جلوی دوربین می روند.

فیلمبرداری«آوازهای سرزمین من» در رباط کریم تا یک هفته دیگر ادامه دارد. 20 درصد از فیلمبرداری کار باقی مانده است و تدوین همزمان آن توسط پرهام وفایی در حال انجام است

جمیله بوپاشا در جریان بازدید از پشت صحنه مجموعه «آوازهای سرزمین من» گفت: داعش ساخته و پرداخته استعمارگران، یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی است و در تلاش است به گونهای افکار عمومی جهان را ضد مسلمانان تهییج کند، اما این رفتار‌ها محکوم به شکست است.

محمد احسانی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در مورد ساخت فیلم «آوازهای سرزمین من» گفت: ساخت آثاری اینچنین می‌تواند تمایز بین اسلام ناب محمدی و اسلام ساخته شده به دست صهیونیست ها را مشخص کند و نشان دهد قرائت رحمانی که از اسلام می‌شود چه تفاوتی با قرائیت متحجرانه و خشن از اسلام دارد. تبعا ساخت چنین فیلم‌هایی برای مخاطب مسلمان و کشورهای منطقه موثر واقع می‌شود.

***نگرانی معاون متواری وزارت ارشاد از سخنان روحانی

علی اصغر رمضانپور معاون فرهنگی وزیر ارشاد در دولت اصلاحات بود.

او چند سال پیش به انگلیس رفت و عار همکاری با شبکه بی‌بی‌سی را به جان خرید.

وی در مصاحبه با جرس و درباره اظهارات روحانی در مصاحبه با سی‌ان‌ان مبنی بر اینکه کسی در ایران به خاطر روزنامه‌نگاری در زندان نیست، معتقد است زبان روحانی درباره مسئله آزادی بیان و حقوق بشر تغییر کرده است.

وی پیام سیاسی اظهارات اخیر رئیس جمهور را نزدیکی به زبان رسمی حکومت می‌داند و می‌گوید پیام داخلی این نزدیکی، به این معناست که این مسئله از فهرست اولویت‌های دولت به هر دلیلی خارج شده است. این تغییر زبان دیپلماتیک از نظر بین‌المللی به معنای نزدیک‌تر کردن بیان آقای روحانی به زبان رهبر جمهوری اسلامی و نمایش دهنده کاهش فاصله میان جناح‌ها در سطح بالای جمهوری اسلامی است.

به اعتقاد رمضان‌پور این تغییر زبان برای این است که به غربی‌ها بگوید روی باز شدن فضا در ایران حساب نکنید. در عین حال به منتقدان تندروی خود در ایران اجازه ندهد تا از سخنان او برای تحریک قوه قضائیه علیه دولت استفاده کنند.

جرس نوشت: غیر از روحانی، محمود احمدی‌نژاد و محمد خاتمی، رؤسای جمهوری پیش از وی نیز، وجود روزنامه‌نگاران زندانی را انکار کرده بودند. خاتمی در پاسخ به سؤالی در این باره گفته بود از کجا معلوم است که این‌ها خودشان مقصر نباشند و جرم‌شان چیز دیگری نباشد؟. احمدی‌نژاد نیز بارها در مجامع مختلف عنوان کرده بود که کسی به جرم روزنامه‌نگاری یا سیاسی در زندان نیست.

یادآور می‌شود برای عناصر ضد انقلاب و مهره‌های سرویس‌های جاسوسی بیگانه نفوذ در مطبوعات اغلب پوششی برای پیشبرد فعالیت‌های غیر مطبوعاتی و ضد امنیتی است. نشانه روشن این حقیقت نیز، اتفاقات پس از خروج برخی از همین روزنامه‌نگارنماها از کشور و برداشتن نقاب از هویت واقعی خویش است.

***خاطره سایت هاشمی رفسنجانی تکذیب شد!

سایت آقای هاشمی رفسنجانی که علاقه وافری به ذکر خاطرات بدون سند دارد، انگار اینبار بدون اجازه یکی از رزمندگان دفاع مقدس دست به خاطره سازی از قول وی در مدح آقای هاشمی زده است!

در این خاطره گویی هتاکانه ادعا شده است که حضرت امام(ره) طی دیداری به این رزمنده گفته است: به رزمندگان بگوئید من به آقای هاشمی اعتماد کامل دارم و آقای هاشمی از من هم برای این نظام و انقلاب دلسوزتر است(!)، ایشان هم اداره سیاسی جنگ و هم اداره نظامی جنگ را بر عهده دارند و کسی غیر از ایشان نمی تواند این مسئولیت مهم را عهده دار باشند و من ایشان را همیشه دعا می کنم.

در پی انتقاد سایت بی‌باک از این این ادعای هتاکانه و کذبی که در قالب یک خاطره بیان شده بود و اعتراض و واکنش نخبگان به این توهین آشکار، آقای م.ج در گفتگو با بی‌باک اصل این خاطره را تکذیب کرد و گفت: بنده سالها در دفاع مقدس بوده ام و از حدود یک ماه پیش هم خارج از کشور بوده ام که تازه از سفر آمده ام و چنین مطلبی از قول من صحت ندارد.

وی ضمن رد خاطره هتاکانه ادعایی سایت آقای هاشمی اظهار داشت: این موضوع کذب را از طریق مراکز قضائی پیگیری خواهم کرد.

حال باید از جناب آقای هاشمی رفسنجانی پرسید که خاطره گویی بدون سند توسط وی تا چه حد توانست جایگاهش را ارتقا دهد که سایت وی اینبار به تحریف و خاطره سازی از زبان دیگران پرداخته است!

***تدریس بخش هایی از قرآن در استرالیا ممنوع شد

پایگاه خبری «Sydney Morning Herald» نوشت: شورای علمای استرالیا که متشکل از 250 نفر از ائمه جماعات مساجد این کشور است، در اعتراض به این لایحه اعلام کرد: این لایحه توهین‌آمیز، مخالف آزادی بیان و ناقض حقوق اجتماعی و سیاسی مسلمانان است.

این لایحه بخشی از قوانین جدید امنیت ملی استرالیا است که هم اکنون در کمیته مشترک اطلاعات و امنیت پارلمان این کشور در حال بررسی است.

اعضای شبکه حقوقی مسلمانان استرالیا هفته گذشته نیز در مقابل ساختمان این کمیته جمع شدند و اعلام کردند که قوانین باید گروه‌های افراط‌گرا را هدف قرار دهد نه مسلمانان عادی را.

آنان اعلام کردند: با زیربنایی که برای وضع این قوانین در نظر گرفته شده، همه ادیان آسمانی را می‌توان به غلط به ترور محکوم کرد.

پبش از این اعلام شده بود که دولت استرالیا در نظر دارد، بیش از ۷۰ میلیون دلار برای جلوگیری از رشد تفکرات رادیکالی و پیوستن جوانان به گروه‌های افراطی در خاورمیانه هزینه کند که تصویب قانون مبارزه با تروریسم در همین راستا صورت گرفت.

لازم به ذکر است، مسلمانان بیش از 200 سال است که در کشور استرالیا زندگی می‌کنند و حدود 2 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

***تقاضای اندونزی از عربستان درباره حج

'لقمان حکیم' وزیر امور مذهبی اندونزی از' بندر بن محمد حجار' وزیر حج عربستان سعودی تقاضا کرد سهمیه حج تمتع اندونزیایی ها را افزایش دهد.

'عبدالجمیل' مدیر کل حج و عمره در وزارت امور مذهبی اندونزی روز پنجشنبه گفت که انتظار می رود با افزایش سهمیه اندونزی زمان انتظار 20 ساله اندونزیایی ها برای انجام مناسک حج تمتع کوتاه تر شود.

به نوشته تارنمای روزنامه 'رپوبلیکا'، وی گفت که اندونزی به عربستان پیشنهاد کرده است برای افزایش سهمیه پرجمعیت ترین کشور اسلامی از سهمیه های استفاده نشده دیگر کشورها استفاده کند.

این مقام اندونزیایی گقت که تاکنون مقامات این کشور پاسخی دریافت نکرده اند، اما وزیر حج عربستان سعودی این ایده را مدنظر قرار داده است.

اندونزی همچنین در نظر دارد برای کاهش مدت زمان انتظار مسلمانان این کشور برای انجام مناسک حج تکرار تشرف به حج و اعزام چند نوبته یک فرد را ممنوع کند.

امسال حدود 150 هزار مسلمان اندونزی که 250 میلیون جمعیت دارد و 90 درصد آن ها مسلمان هستند برای انجام مناسک حج به عربستان اعزام شدند.

***القاعده کلیپ اعدام 14 سرباز شیعه یمنی را منتشر کرد

گروه تروریستی القاعده کلیپی را در اینترنت منتشر کرد که در آن 14 سرباز یمنی به جرم شیعه بودن اعدام می شوند.

به نظر می رسد ایجاد یک وقفه امنیتی در یمن پس از روی کار آمدن حوثی ها در صنعا و بالا گرفتن اختلافات قبیله ای فرصت مناسبی را برای این اقدام تروریست های القاعده فراهم کرده است.

این کلیپ که در تویتر منتشر شده است نشان می دهد که تروریست ها با چهره های نقاب دار، اتوبوسی را که از "شبنام" به سوی مناطق شرقی یمن در حال حرکت بود را متوقف و برخی از مسافران را مجبور به پیاده شدن کردند.

در این کلیپ مشخص نیست که این اتفاق در چه زمانی رخ داده است.

در این کلیپ از زبان یکی از تروریست های القاعده گفته می شود: «خداوند به یاران دینش یاری داد تا 14 سرباز از شیعیان حوثی را که در شهر "شبنام" در حمله نظامی به اهل سنت شرکت داشتند اسیر کنند. سه نفر از این سربازان سر بریده می شوند و بقیه با گلوله به قتل خواهند رسید.»

*** اگر اختلاس نکرده و با بیت المال بازی نکنند سدها پر آب می شود

«آيت‌الله العظمی جوادی آملی» با اشاره به اينكه خداوند مقصد محض و دائم الفيض است اظهاركرد: كار خدا هيچوقت تعطيل‌بردار نيست و ذات اقدس الهي دائما در حال فيض است.

ایشان خشكسالي را امتحاني الهي ذكر كرد و گفت: رفع اين مشكل راهي ندارد به جز اينكه به ممتحن باز گرديم و در اين زمينه بيان شده اگر شما به وظيفه خود عمل كنيد. باران نازل مي‌شود.

این مرجع تقلید با بيان اينكه خداوند بيان كرده اگر امتحان شديد، نماز و دعا بخوانيد و سپس منتظر شويد و از من بخواهيد اظهاركرد: اگر بشر صالح باشد، مشكلات ومسائل اقتصادي حل مي‌شود واگر نباشد، باران در درياها مي‌بارد.

ایشان يادآور شد: دو اصل كلي در دين آمده، اگر مردم به بيراهه نروند و اختلاس نكرده و با بيت‌المال بازي نكنند، به اندازه كافي باران نازل و سدها پر ميشود.

آيت‌الله جوادي آملي عنوان كرد: خداوند بيان كرده اگر امتحان شديد، نماز و دعا بخوانيد سپس منتظر شويد و از من بخواهيد من به شما مي‌دهم.

***اقدام ضد قرآنی شهردار آمریکایی

روزنامه «واشنگتن تایمز» نوشت: «مایکل وینترز»، شهردار شهر «گریت فالز» در ایالت «مونتانا»ی آمریکا پس از دریافت نسخه‌ای از قرآن کریم، شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی را به خاطر اجرای طرح ارسال نسخه‌های قرآن برای مقامات آمریکایی، هدف حمله قرار داد.

شهردار گریت فالز که چند روز قبل از یازدهم سپتامبر امسال نسخه‌ای از قرآن کریم را در دفتر خود دریافت کرد، با نوشتن سرمقاله‌ای تند ضمن مربوط کردن گروه‌های تروریستی به دکترین اسلام، توزیع نسخه‌های قرآن را محکوم کرد.

وی در این مقاله نوشت: در زمانیکه ناآرامی در خاورمیانه به اوج رسیده، آمریکایی‌ها توسط تروریست‌های اسلامی سربریده می‌شوند و امنیت ملی در خطر است، شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی برای من یک نسخه از قرآن می‌فرستند تا آن را در کتابخانه‌ام قرار دهم!

وینترز که بازنشسته نیروی هوایی آمریکا است، ادامه می‌دهد: آنطور که فهمیده‌ام همه شهرهای اصلی مونتانا نسخه‌های قرآن کریم را دریافت کرده‌اند.

وی در ادامه این مقاله تأکید می‌کند که مردم آمریکا باید طرح توزیع نسخه‌های قرآن از سوی این سازمان اسلامی را یک تهدید زیرکانه تلقی کنند!

مایکل وینترز می‌افزاید: دریافت قرآن درست سه روز پیش از سیزدهمین سالگرد یازده سپتامبر مسئله‌ای قابل توجه است.

***کشوری که در آن تبلیغ برای داعش آزاد است

به تازگی پلیس اندونزی فردی را که ادعای رهبری گروه داعش را در این کشور بر عهده دارد و شهروندان اندونزیایی را برای رفتن به سوریه و عراق تشویق می‌کرد دستگیر کرد، اما به دلیل ثابت نشدن اتهامات، او را‌‌ آزاد کرد.

در این کشور آسیای جنوب شرقی به دلیل وجود آزادی بیان بیش از حد و محدودیت‌های قانونی که قبل از اثبات جرم نمی‌توان فردی را دستگیر کرد هواداران افراطی گروه تروریستی داعش، آزادانه به تبلیغ برای این گروه می‌پردازند.

طبق آمار منتشر شده از زمان اعلام خلافت اسلامی توسط گروه تروریستی داعش حدود ۲۰۰ نفر از اندونزیایی‌ها با سفر به سوریه و عراق به این گروه تکفیری پیوسته‌اند.

ژنرال «بوی رافلی امار ـ Boy Rafli Amar» سخنگوی پلیس اندونزی در این باره می‌گوید: ما تنها می‌توانیم فعالیت‌های مظنونان فعالیت‌های تروریستی را رصد کنیم اما طبق قوانین جنایی تا اثبات نشدن جرم آن‌ها نمی‌توانیم هیچ اقدامی علیه آنان انجام دهیم.

مؤسسه مطالعات سیاسی جنگ اندونزی در گزارشی که از گسترش فعالیت تبلیغی برای گروه‌های تروریستی مانند داعش ارائه کرده است تغییر قوانین فعلی اندونزی را با توجه به ماهیت حزبی مجلس این کشور و همچنین سایر اولویت‌های قانون‌گذاری مجلس با چالش عظیمی مواجه می‌داند.

***مراسم بزرگ عشاق حسینی در شهر آمرلی

 شبکه الکفیل وابسته به تولیت آستان مقدس حضرت اباالفضل العباس علیهالسلام (عتبة المقدسة العباسیة) از حضور هیاتی متشکل از خدام و مادحین این عتبه در شهر تازه آزاد شده آمرلی، برای اعلام حمایت از مردم شیعه و ترکمن این شهر و کمک به بازسازی آمرلی در عراق خبر داد، حضوری که البته با تشکیل یک مجلس بزرگ حسینی به میزبانی تولیت آستان مقدس اباالفضل العباس همراه بوده است.

چند هفته پس از آزادسازی شهر ترکمن و شیعه آمرلی از محاصره گروه داعش که با مقاومت 80 روزه مردم این شهر همراه بود، اینک، هیاتی از عتبه عباسیه، برای سرکشی به این شهر و اعلام حمایت از مردم  آمرلی به این شهر تازه آزاد شده سفر کردهاند، تا با برگزاری یک مجلس بزرگ حسینی از برنامه ویژه عتبه عباسیه برای حمایت مادی و معنوی از مردم آمری خبر بدهند.

این در حالی است که استقبال قابل توجهی از این مجلس بزرگ حسینی که مداح معروف عرب، نزار القطری در آن به مداحی پرداخته بود، صورت گرفته است. استقبالی که نشان میدهد 80 روز مقاومت این مردم در مقابل گروه تروریسی داعش، با اتکا به این شور حسینی ممکن شده است.

***توصیه احمدی مقدم به آمران به معروف

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم اظهار کرد: این روزها شاهدیم که برخی از دوستان با دغدغه‌ای که دارند به دنبال امر به معروف و نهی از منکر هستند. این کار آنها و دغدغه‌شان در مقابل ناهنجاری‌ها و مسائل فرهنگی برای ما ارزشمند است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد جامعه و یک حکومت دینی است، خاطرنشان کرد: باید بسترهای امر به معروف و نهی از منکر از سوی حکومت فعال شود.

وی با تاکید بر اینکه براساس احکام رهبری و مراجع، امر به معروف در مرحله زبانی کار آحاد مردم است، گفت: اما در جاهایی که نیازمند به برخورد باشد، این وظیفه در انحصار حکومت است؛ البته عزیزانی که این دغدغه را دارند می‌توانند از بسترهای قانونی نظیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بسیج، همکاری با پلیس افتخاری، سازمان‌های مردم نهاد و... استفاده کنند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه ما از جریان امر به معروف و نهی از منکر حمایت می‌کنیم، اظهار کرد: از آمران به معروف و ناحیان از منکر هم حمایت می‌کنیم، اما نباید این انتظار وجود داشته باشد که همواره یک پلیس در کنار ناحیان از منکر باشد. این امر شدنی نیست، البته ما به نیروی انتظامی و ماموران توصیه کرده‌ایم که اگر اتفاقی برای این افراد رخ داد حتما آن را در اولویت رسیدگی قرار دهند و به سرعت به آن رسیدگی کنند.

*** با دیپلماسی‌خنده نمیشود جلوی‌تروریست ها را گرفت

حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان با بیان اینکه دولت در زمینه مبارزه با تروریست‌های شرق کشور تساهل و تسامح می‌کند، افزود: هرچند وقت یکبار شاهد این اتفاقات درد آور هستیم. در هفته‌ای که باید از نیروی انتظامی تقدیر کنیم شاهد شهادت عده‌ای نیروی خدوم این نیرو هستیم. علی رغم تلاش نیروهای نظامی و انتظامی سوء‌مدیریت باعث ایجاد این اتفاقات شده است. سپاه امنیت استان سیستان و بلوچستان را برعهده دارد و انتظار ما از این نیرو بیشتر است. در مناطقی که حرکت‌های تروریستی بیشتر در آن انجام می‌شودبه مراقبت بیشتری نیاز داریم.

وی با اشاره به تبعات این حرکت تروریستی در استان سیستان و بلوچستان افزود: این حوادث وقتی اتفاق می‌افتد سرمایه‌گذاری کم می‌شود و با کاهش سرمایه‌گذاری بیکاری بیشتر می‌شود و همین بیکاری معضلات فرواوانی مثل مشکلات اجتماعی اعم از همین حرکات تروریستی را به دنبال دارد.

شهریاری ادامه داد: در اصل این وظیفه دستگاه‌های امنیتی و نظامی است که این قضیه را پیگیری کنند ولی ما در هر زمانی که توانستیم از دولت درخواست کردیم در ارتباط با دولت پاکستان مجوز دنباله‌گیری و بمباران مواضع این تروریست‌ها را به نهادهای نظامی ما بدهد ولی دولت متأسفانه جدیتی در این کار ندارد. دیپلماسی ما در این قضیه ضعیف است و دستگاه دیپلماسی باید پاسخگوی این قضیه باشد.

***مردی که منزلش را با آیفون معاوضه کرد

عرضه محصولات جدید اپل با استقبال گسترده ای از سوی مخاطبان مواجه می شود و معمولا اتفاقات عجیب و باورنکردنی با عرضه محصولات اپل آغاز می شود.

یکی از این وقایع عجیب را می توان در معاوضه خانه مرد امریکایی با تلفن همراه آیفون 6 پلاس یا آیپد 32GB دانست.

بنا به گزارشات منتشر شده، این مرد آمریکایی اهل شهر دیترویت در ایالت میشیگان بعد از تبلیغات گسترده تلفن های همراه جدید اپل و حواشی بسیاری آن به شدت تمایل داشت تا محصولات جدید آیفون را تجربه کند اما به دلیل اینکه از لحاظ وضعیت مالی در شرایط مناسبی به سر نمی برد، قدرت خرید این محصول جدید را نداشت در نتیجه تصمیم به فروش منزل مسکونی اش می گیرد تا بتواند مبلغ خرید تلفن همراه آیفون 6 پلاس یا آیپد 32GB را تامین کند اما تا زمانی که منزل این مرد در لیست فروش قرار گرفته و مشتریانی برای خرید مراجعه کنند، وی بایستی به انتظار می ماند به همین دلیل خانه اش را حتی با نصف قیمت حقیقی به فروش می گذارد اما باز هم کسی برای خرید خانه وی مراجعه نمی کند تا در نهایت وی تصمیم به تهاتر منزلش با آیفون 6 پلاس یا آیپد 32GB می گیرد!

این خبر با وجود اینکه خنده مخاطبان را بر می انگیزد اما توجهات بسیاری را نیز به خود جلب می کند که تا چه اندازه محصولات اپل نزد طرفداران یا حتی شهروندان معمولی مورد توجه هستند.

***جاسوس قلعه نویی در تیم ملی

حنیف عمران زاده این روزها به یک منبع خبر برای امیر قلعه نویی سرمربی تیم تبدیل شده است.

از آنجایی که حنیف رابطه نزدیک و دوستانه ای با امیرحسین صادقی دارد، دائما با این بازیکن در ارتباط است و از این طریق پی به وضعیت ملی پوشان دیگر استقلال هم می برد.

به همین خاطر قلعه نویی در تمرینات و قبل از اینکه استارت تمرین زده شود، از عمران زاده آخرین اخبار مربوط به ملی پوشان را جویا می شود.

*** معاوضه بزرگ بین پرسپولیس و سپاهان

یکی از دغدغه‌های این روزهای حمید درخشان به دروازه پرسپولیس خلاصه می‌شود. جایی که دو دروازه‌بان مدعی حضور دارند که هر یک بازی کند، کار دیگری اعتراض است به نیمکت نشینی.

به همین خاطر حضور همزمان سوشا مکانی و نیلسون کوره آ در پرسپولیس حاشیه ساز شده و نیمکت نشینی هر کدام از آنها، نارضایتی رقیب را در پی دارد! موضوعی که این روزها سرمربی پرسپولیس را نگران کرده و البته او را در آستانه اتخاذ یک تصمیم جدید قرار داده است.

درخشان معتقد است که حواشی به‌وجود آمده برای بازی یا بازی نکردن دروازه‌بان‌ها، روی کیفیت فنی آنها تاثیر منفی گذاشته است. موضوعی که نارضایتی دو دروازه‌بان پرسپولیس را در پی داشته و باید اعتراف کرد که هر دو دروازه‌بان را بابت حضور در پرسپولیس پشیمان کرده است.

باتوجه به شرایط موجود، احتمال جدایی یکی از دو دروازه‌بان پرسپولیس در نیم‌فصل زیاد است و حتی از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد تصمیمات ابتدایی در این خصوص گرفته شده است.

شایعات از این حکایت دارد که دو باشگاه فولاد و سپاهان، برای جذب سوشا مکانی چراغ سبز نشان داده‌اند تا از وجود این دروازه‌بان 27 ساله در ترکیب خود استفاده کنند.

البته دراین بین زمزمه‌هایی مبنی بر پیشنهادهای داخلی و خارجی نیلسون نیز به گوش می‌رسد که هنوز رسمی نشده و فقط به صورت غیر رسمی مطرح شده است.

پرسپولیس باید در سه جام شرکت کند و درخشان حاضر نیست به همین راحتی‌ها، یکی از دو دروازه‌بان خود را از دست بدهد، مگر اینکه جانشینی برای آنها بیابد.

همین موضوع بهانه‌ای است برای طرح یک معاوضه. می‌گویند شاید سوشا مکانی به سپاهان برود و شهاب گردان دوباره راهی پرسپولیس شود. اتفاقی که با توجه به شرایط گردان در سپاهان و نیمکت نشینی‌اش در دو بازی گذشته بعید نیست. از طرفی گردان در مصاحبه‌ای مدعی شده که دلیل نیمکت نشینی‌اش فنی نیست و همین مساله، ناراحتی حسین فرکی را در پی داشته است.

***بازیکن استقلال به خاطرازدواج نافرجام به دردسر افتاد؟!

جاسم کرار این روزها با ممنوع الخروجی مواجه شده و استقلالی ها به دنبال حل مشکل وی هستند.

استقلالی ها در حالی امروز به ارمنستان رفتند که خبری از جاسم کرار در جمع آنها نبود و همچنان ممنوع الخروج است.

جالب اینکه کرار مدعی شده به خاطر بدهی مالیاتی ممنوع الخروج شده اما شنیده می شود دلیل اصلی، ازدواج نافرجام وی با یک زن ایرانی و مهریه سنگین همسر سابق وی است که مدت هاست وی را دچار مشکل کرده است.

پیش از این اخباری مبنی بر اینکه همسر سابق کرار حکم جلب وی را گرفته منتشر شده بود.

*** کتک زدن پسر اسپانسر و لغو قرارداد یک طرفه

اين روزها پرسپوليس كانون بحران در فوتبال ايران محسوب مي‌شود. بعد از رفتن محمد رويانيان، هر روز بحران​هاي اين تيم بيشتر مي‌شود.

هيأت مديره‌اي كه وزارت ورزش براي پرسپوليس انتخاب كرد، آن طور كه اهالي فوتبال و طرفداران پرسپوليس مي‌خواستند عمل نكرد.

آن طور كه گفته مي‌شود دعواي اسپانسر و هيأت‌مديره و به‌خصوص شخص حميدرضا سياسي رئيس هيأت‌مديره پرسپوليس وقتي بالا گرفت كه چك اول ماه مهر، پاس نشد.

نفر اول شركتي كه به عنوان اسپانسر، از پرسپوليس امسال حمايت مي‌كند، چند وقتي است كه در خارج از كشور به سر مي‌برد. او به دليل مشكلاتي كه برايش به وجود آورده‌اند به مسكو رفته و مي‌داند تا زماني كه اين مشكلات رفع نشود، نمي‌تواند به كشور برگردد چون در صورت بازگشت، در فرودگاه ايران، جلب خواهد شد.

در غياب رئيس شركت، پسر براي مذاكره با هيأت‌مديره و سياسي به جلسه مي‌رود. اختلافات دو طرف و جدال كلامي آنقدر بالا مي‌گيرد كه كار به درگيري فيزيكي كشيده مي‌شود و پسر اسپانسر در اين جلسه كتك مي‌خورد.

اسپانسر پرسپوليس كه گفته مي‌شود به تعهدات خود در قبال باشگاه عمل نكرده، بر اين باور است كه از 13 ميليارد توماني كه در 3 مرحله (8 ميليارد تومان چك تضميني در همان جلسه اول و دو فقره چك 2.5 ميليارد توماني) پرداخت كرده، بيش از 8 ميليارد تومان به امور باشگاه اختصاص پيدا نكرده و تا تكليف 5 ميليارد باقي​مانده مشخص نشود، پرداختي تازه‌اي نخواهد داشت.

اسپانسر البته به اين مورد هم انتقاد دارد كه راه براي بازگشت سرمايه اين شركت فراهم نشده و تاكنون حتي يك ريال از اين پول​هاي پرداختي هم برنگشته.

اين شركت براي آنكه بقيه چك​هاي خود براي باشگاه پرسپوليس را پاس كند، حتي توسط يك واسطه درخواست وام 50 ميلياردي كرده كه اين وام با ضمانت نقدي همان واسطه در دستور پرداخت قرار گرفته.

گره اصلي اينجاست كه گفته مي‌شود هيأت‌مديره پرسپوليس قرارداد با اسپانسر را به صورت يك جانبه فسخ كرده است. گفته مي‌شود دليل اين كار، حرف​هاي روز دوشنبه حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي دادستان كل كشور بود كه گفت هنوز مشكل فروش راه‌آهن حل نشده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.