رئیس پارلمان لبنان با تاکید بر این که هیچ کس نمی تواند هدیه نظامی ایران به ارتش لبنان را قبول نکند، گفت: لبنان هزینه ای برای هدیه نظامی ایران پرداخت نمی کند و این کمک های بلاعوض است.

واکنش رئیس پارلمان لبنان به تهدید اخیر آمریکا

به گزارش قدس آنلاین ، روزنامه جام جم در ستون " نبض سیاست" امروز یکشنبه خود نوشت؛

رییس جمهور با مردم گفت وگو می کند

خبرگزاری ایرنا به نقل از معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور نوشت: حسن روحانی شامگاه عید سعید غدیر خم (فردا شب) در یک برنامه تلویزیونی به طور زنده با مردم سخن خواهد گفت.

به گزارش ایرنا، پرویز اسماعیلی با اعلام این خبر افزود: رئیس جمهور در پنجمین گفت و گوی زنده تلویزیونی، گزارشی تازه از عملکرد دولت در حوزه های گوناگون ارائه خواهد کرد.

بهمنی: نقشی در پرونده زنجانی نداشتم

رئیس سابق بانک مرکزی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر این که در پرونده بابک زنجانی از سه وزیر و رئیس بانک مرکزی سوال شده است، گفت: بانک مرکزی در این پرونده دخالتی نداشته و از من در این خصوص تحقیق نشده است.

به گزارش ایرنا، محمود بهمنی با بیان این که بانک مرکزی هیچ نوع قرارداد یا تفاهم نامه ای با بابک زنجانی نداشته است، ادامه داد: فروش نفت مربوط به وزارت نفت است و این وزارتخانه باید دلایل و توجیهات خود را ارائه کند.

بهمنی در پاسخ به این پرسش که آیا از شما در ارتباط با پرونده بابک زنجانی تحقیق شده است یا نه، گفت: از من تحقیق نشده بلکه سوال کرده اند و من نیز پاسخ داده ام.

تحسین سیاست های روحانی از سوی ماهاتیر محمد

ماهاتیر محمد، نخست وزیر اسبق مالزی گفت: روش ها و سیاست های دکتر روحانی را خیلی خوب ارزیابی و آن را تحسین می کنم.

به گزارش ایرنا، ماهاتیر محمد در دیدار خداحافظی محمدجلال فیروزنیا، سفیر ایران در کوالالامپور با اشاره به شرکت خود در مراسم تحلیف ریاست جمهوری حسن روحانی در تهران، نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه را بسیار مهم خواند.

نخست وزیر اسبق مالزی در ادامه با اشاره به اختلافات در جهان اسلام، گفت: باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم دیگران بین مسلمانان، اختلاف و درگیری ایجاد کنند.

وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت وحدت و پرهیز از اختلاف و درگیری بین شیعه و سنی، افزود: آمریکایی ها خود، داعش را ایجاد کرده و حمایت کردند و اکنون به فکر مبارزه با آن افتاده اند.

واکنش رئیس پارلمان لبنان به تهدید اخیر آمریکا

پس از انتشار اخباری مبنی بر تهدید مقامات لبنانی از سوی آمریکا درخصوص همکاری نظامی با ایران، رئیس پارلمان لبنان با تاکید بر این که هیچ کس نمی تواند هدیه نظامی ایران به ارتش لبنان را قبول نکند، گفت: لبنان هزینه ای برای هدیه نظامی ایران پرداخت نمی کند و این کمک ها بلاعوض است.

به گزارش فارس و به نقل از وبگاه تلویزیون المنار، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: ارتش لبنان در شرایط فعلی به هر قطعه سلاحی نیاز دارد.

بری درباره موضوع تمدید دوباره دوره فعلی پارلمان تاکید کرد که موضوع تمدید عمر مجلس اجتناب ناپذیر است و احتمالا برای دو سال و هفت ماه دیگر تمدید شود.

در همین حال، خبرگزاری فارس گزارش داد که وزیر دفاع لبنان به منظور گفت وگو و رایزنی با مقامات عالی رتبه نظامی و سیاسی کشورمان، بیست و پنجم مهر به تهران سفر می کند.

براساس این گزارش، مقبل را در این سفر سه روزه، هیاتی بلند پایه نظامی و امنیتی همراهی خواهد کرد.

علی شمخانی، دبیر شورای​عالی امنیت ملی کشورمان در سفری که چندی قبل به لبنان داشت اعلام کرد: ایران تصمیم گرفته، هدیه ای به ارتش لبنان تقدیم کند و این هدیه تاخیر نخواهد داشت.

گزارش هاشمی از دیدار با رهبر انقلاب درباره سیاست های کلی نظام

آیت الله هاشمی رفسنجانی دیروز در جلسه کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، شرحی از دیدار اخیرش با مقام معظم رهبری و محور گفت وگوها، بخصوص آیین نامه نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام ارائه کرد.

به گزارش فارس، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: الحمدلله پس از دوران نقاهت، وضع سلامتی ایشان به بهبودی کامل نزدیک شده است.

در ادامه جلسه درباره مغایرت و عدم انطباق چند طرح و لایحه مجلس شورای اسلامی و دولت با سیاست های کلی نظام بحث و بررسی شد. در بخش دوم جلسه درباره «شاخص های چشم انداز که قابلیت مقایسه بین المللی دارند» و «شاخص های سرمایه اجتماعی که قابلیت مقایسه بین المللی ندارند، بویژه در زمینه های اخلاقی، دینی و فرهنگی» بحث و تبادل نظر شد.

چه تعداد «پاسدار» در قرارگاه خاتم مشغول به کار است

سردار عبادالله عبداللهی، فرمانده فعلی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) از همکاری 5000 شرکت پیمانکار بخش خصوصی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا خبر داد و افزود: قرارگاه سازندگی، 135 هزار نفر نیرو دارد که از این بین تنها 2560 نفر نیروی رسمی هستند و بقیه را نیروهای مردمی تشکیل می دهند.

به گزارش فارس، وی افزود: البته ما نیروهای وظیفه ای را که در دانشگاه ها مشغول به تحصیل هستند و نخبه محسوب می شوند شناسایی و جذب می کنیم تا آنها بتوانند در میدان عمل نیز تجربه کسب کنند و بعد از پایان خدمت سربازی براساس تقاضای خود می توانند تبدیل به کادرهای قراردادی شوند.

به گفته فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، در میان 135 هزار نفر نیروی مشغول به کار در این قرارگاه، بالغ بر 35 هزار نفر در سطح مهندس، فوق لیسانس و دکتری هستند و بقیه نیروها نیز به لحاظ فنی، افراد ماهر و باتجربه محسوب می شوند.

وی گفت: البته این 135 هزار نفر به صورت مستقیم مشغول کار هستند و چند برابر اینها ـ بیش از 500 هزار نفر ـ در حوزه های دیگر مثل پشتیبانی و تدارکات و غیره به صورت غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.