قدس آنلاین_ هنگامه طاهری: این که بدون اعلام قبلی شماره های تلفن همراه برای ارسال پیامکهای سرگرم کننده یا مسابقه با جوابهای مشخص وتبلیغ در خصوص ارایه هدیه و جایزه برای تشویق کاربر به ارایه پاسخ , مورد سوء استفاده واقع شود , سود سر سام آوری از پاسخ مشترکان را به جیب اپراتورها و شرکت های برگزارکننده سرازیر می کند و چون اپراتورها ذی نفع هستند معمولا به حقوق کاربران کم توجهی می نمایند.

پیامک های تبلیغی آزار دهنده صدای کاربران را درآورده است/راهکار قطع پیامکها

عضویت در

والیوردبا ارسال m

در گوشی با ارسال h

خاطره ها با ارسال b

دهکده ثروت با ارسال k

نزدیکتر به خدا با ارسال n

هر پیام 100 تومان

به گزارش قدس آنلاین،شما هم روزانه از این قبیل پیامها در یافت می کنید . "میلیونر شو"،" هفته های 200 میلیونی"، "دوست دارید خواب راحت و آرام داشته باشید"، "چه كسی می خواد از تیم ملی حمایت كند و برنده شود؟" "شانس برنده شدن هواپیمای دونفره و آپارتمان به شما داده شده است"، "سوتی های بزرگ و جالب"، "رازهای داشتن خانواده شاد و خوشبخت"، "انواع نرخ خودرو، مسكن، طلا، ارز و سكه" را می توانید با ارسال پیامك به شماره مورد نظر با قیمت مناسب دریافت كنید از جمله پیامك های همراه اول است که  مردم را کلافه کرده و گاه با فعال سازی یا بدون فعال سازی از ارسال هزینه های آنچنانی در قبوض تلفن گله مندند البته تنها پای همراه اول در این تخلف و ورود غیر قانونی به حریم شخصی افراد در میان نیست بلکه اپراتور دوم نیز دست کمی از همراه اول ندارد.

حالا آزار زنگهای مکرر این پیامکها یک طرف , هزینه های اجباری برای پیامکهای بدون استفاده از طرف دیگر کاربران را نقره داغ می کند چنانکه به گفته یکی ا ز شاکیان این قضیه  در خصوص سیم کارتی که اصلا مورد استفاده قرار نداده با کاهش شارژ مواجه شده و وقتی پیگیری کرده موضوع به همین پیامکها مربوط شده است.خلاصه بازار پیامکها به ویژه در حوزه تبلیغ داغ است که خواسته و ناخواسته از طریق گوشی تلفن همراه به صاحبان این وسیله ارتباطی می رسد و بعضا بیشتر از یک پیام ضروری است.

حتما شما هم در قبض تلفن همراه خود با کلمه ارزش افزوده مواجه شده اید . با این که ارزش افزوده در فروشگاه های خرید برای ما مفهوم دیگری دارد اما بهتر است بدانید این مفهوم در قبض تلفن همراه به معنای هزینه پیامکهای تبلیغاتی است که  در قالب سرویس ارزش افزوده ثبت می شود.

با این که ضمن تماس خبرنگار قدس آنلاین  با شرکت همراه اول یکی از کارشناسان تاکید می کند : "تا این پیامکها فعال نشود  برای  کاربران هزینه ای در برنخواهد داشت" , اما در همان لحظه شاهد بودیم  به یکی از کاربران شاکی , خبر فعال بودن یکی از همین پیامکها را می داد در حالی که وی تاکید برعدم فعال کردن چنین پیامکهایی داشت.

به هر حال به گفته همین کارشناس چنانچه کلمه خاموش یا offرا به شماره 20379 ارسال کنید پیامکهای مزاحم و هزینه بر،غیر فعال می شوند.

هر چند در این زمینه  برای آسایش از اس ام اس های تبلیغاتی نیز اعلام شده عدد ۱ را به شماره پیامک ۸۹۹۹  ارسال کنند, اما  آن هم راهکار موثری نیست چرا که علی رغم ارسال بازهم پیامک های تبلیغی مزاحمت خود را برای کاربران به همراه دارد.

به هر حال این که بدون اعلام قبلی شماره های تلفن همراه برای ارسال پیامکهای سرگرم کننده یا مسابقه با جوابهای مشخص وتبلیغ در خصوص ارایه هدیه و جایزه برای تشویق کاربر به ارایه پاسخ مورد سوء استفاده واقع شود سود سر سام آوری از پاسخ مشترکان را به جیب اپراتورها و شرکت های برگزارکننده سرازیر می کند و چون اپراتورها ذی نفع هستند معمولا به حقوق کاربران کم توجهی می نمایند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسين IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    4 0
    با سلام تمام اينها نوعي قمار است وقمار ورباه به هر شکل حرام است جامعه اسلامي خود مروج قمار است بنام بانکداري اسلامي رباه خواري از يک طرف بيداد ميکند و بنام برنده شويد از طرف ديگر قمار بازي را ترويج ميدهد همه اشان هم کلاه بردارند ومخل آسايش مردم هيچ نهتد نظارتي براين شيوه قمار بازي نيست تورو خدا مردم نجات دهيد............