پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین – سعید کوشافر: این هفته نیز با خبرهایی از سراسر جهان خدمت شما رسیدیم هرچند که هنوز اخبار حملات تازه داعش به کشورهای سوریه وعراق و مذاکرات ایران وکشورهای موسوم به 1+5 درصدر اخبار جهان وایران قرار دارد اما جدای از دنیای سیاست هم خبرهای خواندنی فراوانی از فوتبال و جامعه تهیه کردیم که باهم میخوانیم ...

ازباقی ماندن بحث اورانیوم درمذاکرات و حضور داعش دربیابانهای تهران تا تخفیف ویژه مجلس رقص و تبانی اشکار وبی سابقه در فوتبال ایران

***مهمترین بحث باقی مانده، غنی سازی اورانیوم است

خبرگزاری رویترزدقایقی قبل در خبری با عنوان " ایران و آمریکا می گویند پیشرفت هایی را در مذاکرات سخت هسته ای داشته ایم" نوشت: ایران و آمریکا می گویند که پیشرفت هایی را در مذاکرات هسته ای در سطح بالا، داشته اند، اما هنوز کار اساسی و توافق اصلی باید در ماه نوامبر یعنی ضرب الاجل نهایی صورت گیرد و هنوز نیاز به زمان است.

 

خانم "روبین پامروی" در تحلیلی در خبرگزاری رویترز نوشت:دو طرف (ایران و آمریکا) بر این باورند که باید تا زمان ضرب الاجل 24 نوامبر دیدار هایی را داشته باشند، هرچند که بسیاری از متخصصان تردید دارند که ایران و آمریکا بتوانند به توافقات نهایی و کامل در مورد برنامه هسته ای ایران برسند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز در اوایل روز پنجشنبه وین را بعد از یک دیدار 6 ساعته با وزیر امور خارجه ایران، ترک گفت و به سفر اروپایی خود ادامه داد.

ظریف وزیر امور خارجه ایران این دیدار ها را بسیار سخت و جدی توصیف کرد و بیان کرد که تمرکز دو طرف بر روی مشکلات اصلی متمرکز شده است و این در حالی بود که طرف های آمریکایی نیز در مصاحبه های خود اعلام کردند که پیشرفت هایی شکل گرفته است.

وزیر امورخارجه ایران، آقای ظریف همچنین اعلام کرد، که در این فرصت باقی مانده تا 24 نوامبر با جان کری و اشتون دیدار خواهد کرد.

***عکس هایی که رجوی با دیدن آن ها سکته می کند

وب سایت "انجمن نجات" وابسته به اعضای جدا شده از گروهک تروریستی منافقین در گزارشی از افشا شدن افکار و اهداف پلید سرکردگان منافقین خبر داد.

در بخش هایی از این گزارش آمده است:«بعد از پیروزی انقلاب و بعد از اینکه رجوی در جامعه ایران نتوانست افکار التقاطی خودش را پیش ببرد و رو به ترور آورد و هزاران بیگناه را کشت و هزاران خانواده را آواره کرد شاید اصلا فکرش را نمی کرد که روزی برسد که همه دروغهایش برملا شود و گمان عقب مانده خودش در ابتدا این بود که قبل از اینکه همه چیزش برملا شود به قدرت رسیده و بعد از آنهم به بهانه انقلابی بودن بقیه کارهایش را پیش ببرد ولی نه نشد خداوند همه چیزش را دارد برملا میکند و الان که روز به روز با افرادی که دهها سال با این فرقه بودند که اکثر آنها هم فریب خورده بودند روبرو می شویم یا خاطراتشان را بیان میکنند به گوشه ای از جنایات این مرد پلید علیه نیروهای خودش هم پی می بریم البته این را هم گفته باشم خاطراتی که می شنویم یا می خوانیم گوشه ای از جنایات این مرد کثیف است که در این سالیان علیه نیروهایش می باشد که خیلی از خاطرات و ناگفته ها با از بین بردن افرادش شاید برای همیشه از بین رفته اند خیلی جنایات با اسیر نگه داشتن سایر افراد در اشرف و در لیبرتی و در جاههای دیگر هنوز کسی از آنها خبر ندارد از بین رفته اند.

ولی همین اندازه که در دنیای ارتباطات امروز می خوانیم متوجه می شویم که چقدر این مرد دیوانه وار به دنبال قدرت بوده و هست که هیچ رحمی حتی به نیروهایش نکرده و نمی کند و نمی تواند به غیر از این نیروهایش را در بردگی خودش نگه دارد این واقعیت است که اگر رجوی می توانست که نیروهایش را با قوانین امروز بشری در بردگی خودش قرار دهد اینکار را می کرد و نیازی هم به پیشنهاد نبود و به قول خودش وبعد تاکید مریم اگر می شد تشکیلات را با قوانین امروز بشری پیش ببرد که اینهمه هزینه برای مسعود بر نداشت ولی افسوس که نمی تواند این کار را بکند و تقصیر او هم نیست تقصیر دنیاست که دارد پیشرفت می کند و علم بشری است که دارد پیشرفت می کند و مانع از پیشبرد خط و خطوط رجوی به عنوان جلودار تکامل است که خودش و افراد را سالیان سال از همه چیز عقب و دور نگه داشته است.

امروز در کجای دنیا ما شاهد این هستیم که افراد را داخل پادگانی بکنند و دهها سال مانع از ارتباط وی با خانواده اش بشوند بعد هم بگویند این افراد به میل خودشان اینجا مانده اند! آخر کدام میل کدام انتخاب به اراده و انتخاب انسان هم اینها دارند خیانت می کنند و اجبار را انتخاب و دستور را اختیار معنی می کنند.

در بضعی از سایتها عکسهای از چند تا از دوستانم که در اشرف با هم بودیم و آنها را به اصطلاح میلیشیا می گفتند یا همان بچه های سازمان را دیدم و درجا ناخود آگاه داد زدم رجوی بدبخت با دیدن این عکسها سکته میکنه چون سالیان سال به اینها هم خیانت کرد و در این سالها نتوانستند فرم مو و ریش و سبیلی که دوست دارند را داشته باشند بچه های که نه ایران را دیده بودند و نه از ایران خبری دارند و با همین سازمان بزرگ شدند و همه خاطراتشان هم مربوط به همین فرقه است و همه اطلاعاتشان هم از ایران آن چیزی است که در این سالیان در سازمان به دروغ به همه می گفتند و هرگز واقعیت ایران را ندیده بودند این گواه بر این است که اصلا افرادی که در سازمان بودند کاری به این ندارند که در ایران چی میگذره یا نمیگذره بلکه با فشارهای که در سازمان به افراد آورده اند همه از این فرقه نفرت دارند این به این هم ربط نداره که بخوای به ایران بیای یا به هرجای دیگری ولی کسانی که واقعیت فرقه را دیده اند از رجوی و افکارش متنفر هستند حتی افرادی که همین الان در فرقه هستند چون خود آنها هم با فریب نگه داشته شده اند و روزی خود آنها هم که بیرون می کشند این حرفها را می گویند شاید طول بکشد ولی این فرقه و افکارش رو به تباهی است چون تاریخ مصرفش تمام شده .

شاید خیلی سوالشان بشود مگر چه عکسهای گرفته اند جوابشان این است که عکسهای دسته جمعی یا فردی بسیار معمولی که هر کسی دارد وبا ظاهری معمولی ولی همین ظاهر معمولی و همین عکسها برای رجوی از هزار شمشیر تیز تر بر گلویش هستند چون در سالیان اسارت در اشرف حتی اجازه یک لحظه با هم بودن و خندیدن و عکس گرفتن را نداشتند چه رسد به اینکه بخواهند هر مدل مو و ریشی داشته باشند و در جمعی خوش باشند و عکس بگیرند.»

***دو شخصی که همیشه مشکوک هستند

"علیرضانوری زاده" مدیر و مجری تلویزیون ماهواره ای "ایران فردا" که از سوی عربستان سعودی تاسیس و حمایت مالی می شود در گفتگویی تلفنی با "محمد نوری زاد" کارگردانی که این روزها برای جلب توجه و اعتماد رسانه های بیگانه و ضد انقلاب دست به کارهایی می زند که بیشتر شبیه افرادی است که مشکل ذهنی و روانی دارند، به بررسی وضعیت ایرانیانی پرداختند که در خارج از ایران زندگی می کنند و نمی توانند به ایران بیاند.

نکته جالب توجه در این مباحث این است که محمد نوری زاد بدون آن که به جرم این افراد بپردازد، آن ها را ایرانیانی می داند که فقط حق ورود به ایران را ندارند اما از جنایت ها و خیانت های این افراد سخنی به میان نمی آورد. افرادی که قبل از انقلاب جزعوامل اصلی رژیم پهلوی بوده و دستشان به خون مردم بی گناه هم وطنشان آلوده است و عده ای نیز با وطن فروشی خود و جاسوسی برای اجانب نه تنها از این کارهای خود پشیمان نیستند بلکه مصرانه به این کارها ادامه می دهند و حتی با لابی گری خود در آمریکا از طرفداران اصلی تحریم های بیشتر علیه کشور ایران هستند. تحریم هایی که مستقیما به مردم و هموطنان خودشان مربوط می شود. کسانی که فقط کارشان در خارج از ایران خیانت و وطن فروشی است.

مسئله مهم دیگر این است که عده کثیری از ایرانیانی که در خارج از ایران سکونت دارند آزادانه به داخل ایران رفت و آمد می کنند و هیچ مشکلی از این بابت متوجه آن ها نیست چرا که آن ها بدون اینکه جرمی مرتکب شوند به خارج از ایران مهاجرت کرده اند اما محمد نوری زاد از این ایرانیان حرفی نمی زند بلکه به صورت عمومی از ممنوعیت ورود به داخل ایران سخن می گوید.

محمد نوری زاد خطاب به علیرضا نوری زاده و دلسوزی برای افرادی که در خارج از ایران زندگی می کنند گفت: «من واقعا دلم برای این افراد می سوزد که همیشه در حسرت وطن خود می سوزنند و حق ندارند به داخل خاک ایران قدم بگذارند و باید درغربت زندگی کنند.»

وی در ادامه با گلایه از افراد ضد انقلاب افزود: «با اینکه من برای این افراد دادخواهی می کنم و همیشه علیه جمهوری اسلامی حرف می زنم اما هنوز بعضی از افراد خارج از ایران و افرادی که در داخل هستند به من اطمینان ندارند و همیشه به من مشکوک هستند.»

همچنین علیرضا نوری زاده مدیر شبکه در واکنش به گلایه وی خاطر نشان ساخت: «شما که فقط چند سال است علیه جمهوری اسلامی فعالیت می کنید اینگونه متهم می شوید اما من 35 سال علیه جمهوری اسلامی فعالیت کرده ام آن هم در خارج از ایران و هنوز هم عده ای به من مشکوک هستند.»

اینکه هیچ گروهی به این دو شخص اعتماد ندارد چیز عجیبی نیست. چرا که "محمد نوری زاد" در داخل ایران دست به کارهایی می زند که با هیچ منطقی سازگار نیست. یکروز به دیدن بهاییان که یک فرقه ضاله هستند می رود و پای آن ها را می بوسد و روز دیگر در جمع کسانی حاضر می شود که نسبت با فرقه ضاله بهاییت زاویه دارند. یکروز در جمع اصلاح طلبانی که تحت لوای جمهوری اسلامی فعالیت می کنند و هیچ مشکلی با جمهوری اسلامی ندارند حاضر می شود و روز دیگر شرکت در انتخابات را تحریم و در جمع کسانی رویت می شود که هیچگونه علاقه ای به نظام نداشته و علنا علیه جمهوری اسلامی سیاه نمایی می کنند.

در خارج از ایران هم "علیرضا نوری زاده" دست کمی از رفیق خود ندارد. یکروز در جمع سلطنت طلبان سخرانی می کند و روز دیگر در کنفرانسی حاضر می شود که قائل به انتخابات هستند و از دشمنان اصلی سلطنت و نظام شاهنشاهی هستند. یک روز از دوران قبل از انقلاب تعریف و تمجید می کند و از رضا شاه و محمد رضا شاه یک قهرمان ملی می سازد و روز دیگر برای همرنگ شدن با بعضی از نویسندگانی که در دوران پهلوی به زندان رفته اند از آن دوران به عنوان دوران خفقان سیاسی و دیکتاتوری یاد می کند و ده ها مورد دیگر...

***نزدیکی ایران و آمریکا؛ فاجعه در کمین است

روزنامه واشنگتن پشت  در نوشتاری به قلم "جنیفر روبین" (Jennifer Rubin) با عنوان "نزدیکی فاجعه آمیز با ایران" به تحلیل و بررسی آخرین وضعیت پرونده مذاکرات هسته ای ایران پرداخت.

واشنگتن پست در این باره نوشت: «جان کری که شامگاه سه‌شنبه در پاریس سخن می‌گفت، به خبرنگاران گفته است فکر نمی‌کند رسیدن به توافق نهایی با ایران تا روز ۲۴ نوامبر دست نیافتنی باشد. او در عین حال تاکید کرد که هنوز موضوع‌های بسیاری برای حل و فصل وجود دارد.

او در پاسخ به خبرنگاران در مورد احتمال تجدید مدت زمان ضرب الاجل توافقات هسته ای گفت: من پاسخ آن را نمی دانم، هرچند که این موضوع بعید نیست.»

نویسنده روزنامه واشنگتن پست با این اشاره آورده است: «در طول مذاکرات هسته ای، ایران به راستی توانسته و می تواند که تهدید نظامی آمریکا علیه خود را برطرف کند.

در توافقات اولیه هسته ای، کاملا مشخص بود که برنامه هسته ای ایران با محدودیت و نظارتی روبرو نشد و ایران توانست تا حدی از تحریم های خود بکاهد و از طرفی اقتصاد خود را نیز بهبود بخشد.

برنامه هسته ای ایران در طول توافقات اولیه به راحتی توانست به کار خود ادامه دهد و سازمان بین الملل اتمی نیز نظارت ویژه ای بر آن نداشت.

در صورت تمدید زمان ضرب الاجل توافقات اولیه، ایران می تواند باز هم از تهدید تحریم های سنگین اقتصادی در امان باشد و از شانس تهدید نظامی آمریکا نیز کاسته شود.

از طرفی برای اسرائیل بسیار سخت خواهد بود که بخواهد به تنهایی کاری را علیه ایران انجام دهد و این در حالیست که ایران به طور علنی اعلام می کند که هرگز برنامه هسته ای خود را متوقف نمی کند و آمریکا هم گزینه های جدید را به این کشور پیشنهاد داده است که باید گفت، برنامه هسته ای ایران به طور کامل متوقف نمی شود.

رئیس جمهور آمریکا که خود نیز ائتلاف نظامی و موثر علیه گروه داعش را جدی نگرفته است، هرگز اجازه حملات نظامی علیه ایران را نخواهد داد و ایرانی ها این را به خوبی درک کرده اند و به خوبی متوجه این شده اند که نباید در این وضعیت هر توافقی را بپذیرند.»

جنیفر روبین با اشاره به انتخابات آینده در آمریکا می افزاید: «با روی کار آمدن کنگره جدید در ماه های آینده و رئیس جمهور جدید آمریکا در حدود دو سال آینده، این زمان می تواند بهترین زمان برای انجام توافقات باشد.

***آزمایش حیات پس از مرگ در آزمایشگاه

اصولا برای کسانی که به غیب و عالمی دیگر اعتقادی ندارند، و همه چیز را در حیطه استقرائات و تجربیات دنیوی و مادی می بینند، توجیه حیات پس از مرگ و مباحث مربوط به آن بسیار سخت است. عدم اعتقاد به آخرت و حیات پس از مرگ، درحقیقت، اعتقاد به بی نتیجه بودن اعمال و بی هدف بودن انسان و چراگاه بودن این دنیاست و القای مادی گرایی به مردم در جوامع مدرن امروز در حقیقت تلاش برای آلوده کردن این عالم توسط جنود شیطان است، تا جایی که دیگر نتوان در آن نفس کشید.

سایت "دویچه وله/DW" در مقاله ای در این باره نوشت، سؤال هایی از این قبیل که آیا به غیر از دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم، جهان دیگری نیز وجود دارد؟ آیا آن دنیا، تنها دنیای روح های ما است؟ سؤال هایی هستند که عقل سلیم هیچ پاسخی نمی تواند در رابطه با این موضوع به ما بدهد ولی پزشکان در کمال ناباوری، عقیده ی دیگری دارند،(البته عقل مادی گرایان شاید نتواند به این موضوع پاسخ دهد ولی عقل سلیم به راحتی می توان این عالم را بیهوده نه انگاشته و برای آن آخرتی در نظر بگیرد). پزشکان  بر این عقیده اند که این موضوع قابل بررسی است و به عنوان مثال به کسانی که لحظاتی را در مرگ سپری کرده و طعم مرگ کلینیکی را چشیده اند اشاره می کند. آنها کسانی هستند که ایمان دارند در دنیای دیگری قرار داشته اند و همه چیز را به خوبی به یاد دارند. این آزمایش در زبان انگلیسی به آزمایش نزدیک مرگ و مخفف "NDЕ " نامگذاری شده است.

در سال 2000 میلادی، آقای "پین وان لومل" متخصص قلب و عروق از هلند به همراه همکار انگلیسی خود "کریستوفر فرنج" از مرکز مطالعه بر پدیده های غیرعادی و روانپزشکی لندن اقدام به انجام یک آزمایش گسترده و وسیع نمودند. این آزمایش با حضور 344 بیمار با ناراحتی قلبی از 10 بیمارستان انجام شد. تمامی این بیماران سفر آخرت را تجربه کردند. نتایج این آزمایش همه را شوکه کرد و به فکر فروبرد. در این میان کسانی که خدا را باور نداشته و یا به اصطلاح آتئیست ها بودند نیز به شدت غافلگیر شدند. پزشکان در این رابطه اعلام کردند که هیچ شواهد قانع کننده ای از عدم وجود آن دنیا پیدا نکردند. به گفته ی آنها، بیمارانی که مرگ کلینیکی را تجربه کرند، تا نزدیکی دروازه های آن دنیا رسیده اند.

در سال 2008 میلادی، دکتر "سام پرنیا" قدم ها و آزمایش های دکتر هلندی را ادامه داد. او این تحقیقات را ابتدا در دانشگاه ساوت آمپتون "University of Southampton " آغاز و در حال حاضر در دانشگاه دولتی نیویورک "State University of New York " ادامه می دهد. او در رابطه با آزمایش حساس و بزرگ "حیات پس از مرگ و خارج شدن روح از بدن انسان" توانست 40 نفر از متخصصان حازق پزشکی را دور هم جمع کرده و یک تیم قدرتمند تشکیل دهد. جالب است بدانید که 25 درصد از بیماران مطمئن بودند که در زمان مرگ کلینیکی، خودشان را از بالا و یا از اطراف تخت دیده اند. بر اساس گفته های بیماران، روح آنها از بدن خارج شده و از ارتفاعی نزدیک به سقف اتاق به خودشان نگاه می کرده است.

برای انجام آزمایش مذکور در ابتدا از 25 بیمارستان و مرکز درمانی در کشورهای انگلیس، ایالات متحده و کادانا اعلام آمادگی شد. در این آزمایش بزرگ، با نظارت پزشکان مجرب اتاق احیا، باید حدود 1500 بیماری که مرگ کلینیکی را تجربه نمودند حضور پیدا می کردند. این بار این آزمایش کمی متفاوت تر از قبل انجام شد. بدین ترتیب بر روی کف اتاق بیمار چند تابلو بزرگ قرار داده شد که از روی تخت قابل مشاهده نبودند. این تابلوها تنها توسط یک روح جدا شده از بدن از ارتفاع سقف قابل مشاهده بودند. اگر روح کسی واقعا از بدنش جدا بشود، خواهد توانست تابلو ها را ببنید.

*** نظر امریکایی‌ها پس از مذاکرات شش ساعته با ظریف

خبرگزاری رویترز انگلیس (Reuters):امریکا، پیشرفت هایی را در مذاکرات هسته ای ایران مشاهده کرده و هنوز خواهان رسیدن به توافق تا ضرب الاجل نوامبر است.

یک مقام ارشد امریکایی گفت، برخی پیشرفت ها در مذاکرات هسته ای روز چهارشنبه با ایران به دست آمده است اما کارهای بیشتری باقی مانده که باید انجام شوند. وی افزود که هدف امریکا، رسیدن به توافق نهایی تا ضرب الاجل ماه نوامبر است. سخنان این مقام وزارت خارجه امریکا پس از مذاکرات جان کری، محمد جواد ظریف و کاترین اشتون در وین بیان شده است که حدود شش ساعت به طول انجامید.

روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال (WSJ):امریکا بر رعایت ضرب الاجل تعیین شده برای ایران، مصمم است.

مقامات رسمی امریکا اعلام کردند که به دنبال تمدید مذاکرات هسته ای با ایران پس از ضرب الاجل 24 نوامبر نیستند. این اظهارات درحالی مطرح شده که جان کری، وزیر خارجه امریکا، روز چهارشنبه با همتای ایرانیش دیدار و رایزنی کرد. مقامات امریکایی حاضر در وین همچنین گفتند، وارد جزئیات بیشتری از پیش نویس توافق نهایی شده اند اما هنوز اختلافات عمیقی باقی مانده است.

***پیشنهاد جدید امریکا به ایران در مذاکرات هسته‌ای

پایگاه اطلاع رسانی شبکه ای بی سی نیوز امریکا (ABCNews):ایران، پشنهاد هسته ای [امریکا] برای مصالحه را بررسی می کند.

دو دیپلمات که در جریان مذاکرات هسته ای قرار دارند به خبرگزاری آسوشیتدپرس (AP) گفتند: ایران درحال بررسی پیشنهاد جدید امریکا در مذاکرات هسته ای است. طبق این پیشنهاد، اجازه حفظ اکثر زیرساخت های هسته ای به ایران داده می شود اما این کشور باید ذخایر اورانیوم کم غنی شده خود را کاهش دهد. [ذخایر اورانیوم با غنای بالای ایران (20 درصدی) پیشتر و طبق توافق موقت هسته ای به اکسید تبدیل شده بود]. برنامه هسته ای می تواند برای "تهیه سوخت رآکتورها" یا "ساخت بمب اتم" به کار رود اما تهران تاکید دارد که برنامه هسته ایش صرفا برای تامین نیازهای انرژی این کشور در آینده است.

روزنامه امریکایی لس آنجلس تایمز (LATimes):مقامات می گویند، مذاکرات هسته ای ایران بار دیگر در موضوع "آینده رآکتور اراک" متوقف شده است.

بر اساس گفته یکی از مذاکره کنندگان اصلی،  آینده راکتور تحقیقاتی اراک بار دیگر به موضوع مهم و پیچیده در مذاکرات بین المللی برسر برنامه هسته ای تهران تبدیل شده است. مقامات رسمی غرب از این نگران هستند که رآکتور آب سنگین اراک می تواند میزان چشمگیری از ذخایر پلوتونیوم را فراهم سازد. ایران می گوید رآکتور اراک به منظور تولید ایزوتوپ ها جهت درمان سرطان و دیگر بیماری ها طراحی  شده است.

***جدیدترین گزارش سازمان سیا از گروهک داعش

 روزنامه الدیار نوشت: گزارشی که از سرویس های جاسوسی آمریکا در رسانه ها منتشر شده است، از وجود تروریست هایی از 80 کشور جهان در میان گروه های تروریستی در عراق و سوریه حکایت دارد.

این روزنامه لبنانی در ادامه نوشت: سازمان سیا با انتشار این گزارش از گسیل شدن تروریست از اقصی نقاط جهان و کشورهای اروپایی و آمریکایی پرده برداشت. از میان این 80 کشور، شهروندان عربستانی و تونسی بیشترین آمار تروریست ها در میان کشورهای عربی را اختصاص داده اند.

صدها زن و مرد از کشورهای اروپایی در میان تروریست ها دیده می شود. با انتشار این گزارش کشورهای جهان به ویژه همسایگان عراق و سوریه برای اینکه خطر تروریست ها هنگام بازگشت از جبهه های سوریه و عراق دامنگیر آنها نشود، محدودیت های بسیاری برای هرگونه سفرهای مشکوک در نظر گرفته و تدابیر امنیتی در فرودگاه ها و مناطق مرزی را دو چندان کرده اند.

***سلاح سری که کاخ سفید را می تواند بمباران کند

روزنامه الدیار نوشت: سلاح خطرناکی که  طراحی آن توسط یک جوان  به اتمام رسیده است، با تحقق آن در عالم خارج به یک جنگنده کاملا خطرناکی تبدیل خواهد شد. این سلاح با هیچ راداری قابل رصد نبوده  قادر است هر پایگاه نظامی آمریکایی را بمباران کند.

این روزنامه لبنانی در ادامه نوشت: با عملیاتی شدن این طرح امنیت کاخ سفید بیش از گذشته تهدید خواهد شد. این سلاح قادر است تا ناو ها و هواپیماها را به آتش بکشد.

***چگونه 5 کشور می تواند به 14 کشور تبدیل گردد؟

وب سایت "راه توده" در گزارشی به بررسی اهداف پشت پرده جنگ افروزی غرب در منطقه خاورمیانه پرداخت.

در بخش هایی از این گزارش آمده است:

«هدف این جنگ ها نابود کردن ساختار کنونی منطقه است. حکومت های عراق و سوریه باید ساقط شوند، چون حاضر به پذیرفتن نقشه غرب برای نظام نوین منطقه نیستند و نمی خواهند در برابر دعوی رهبری عربستان سعودی سر تسلیم فرود آورند. هدف این نظم نوین تامین حقوق اجتماعی، شهروندی و اقتصادی مردم نیست، بلکه هدف آن تسلط سیاسی بر منطقه است. کشورهای حوزه خلیج فارس خواستار پس راندن نفوذ ایران هستند که با علائق اسرائیل یکسان است.

هزینه رسیدن به این هدف – پس از جنگ هشت ساله میان عراق و ایران- جنگ دوم - به ایران- است. کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (امارات متحده عربی،بحرین، کویت، عمان، عربستان سعودی) دیرزمانی است که با شدت و حدت مشغول مسلح ساختن خود هستند و کنسرن های اسلحه سازی آلمان، فرانسه، انگلستان و آمریکا از این ممر سودهای کلان کسب کرده و می کنند. همگام با این اقدامات ناتو هم همکاری خود را با کشورهای خلیج ( و اردن) تقویت می کند.

غرب می خواهد تسلط خود را  بر منابع غنی نفت عراق در کرکوک و بصره  و هچنین در خلیج فارس تثبیت کند و همچنین راه دستیابی به منابع غنی گاز در بخش شرقی مدیترانه را، که اسرائیل هم دعوی مالکیت آن را کرده است، تحت اختیار خود در آورد. هدف آمریکا ، در نبرد بر سر مواد خام موجود و محدود جهان، فراتر از خاورمیانه می رود و چشم به آسیا دوخته است، که تا کنون با موفقیت در برابر تسلط غرب ایستادگی کرده است. استقرار نظم نوین بر خاورمیانه دیرزمانی است که بخشی از بازیهای نظامی را تشکیل می دهد. فرانسه بعنوان قیم و سرپرست بخشی از خاورمیانه (از سال 1922 تا 1943 رسما و از سال 1922 تا 1946 عملا) بارها تلاش کرد تا سوریه را به  بخشهای قومی و مذهبی تقسیم کند.   نخستین جنبش ملی عربی که پس از جنگ جهانی اول پدید آمد و همچنین رو در رو قرار گرفتن شرق و غرب مانع از آن شدند که نقشه " خاورمیانه نو" عملی شود.

هدف هائی از این نوع زود گذر نیستند و عمری دراز می یابند. طی جنگ لبنان در سال   2006 ، کوندالیزا رایس، وزیرخارجه آمریکا در آن زمان، نقشه مشابهی را مطرح ساخت و گفت دردی که لبنانی ها می کشند" شبیه درد زایمان   خاورمیانه نو است".منطقه یک " آشوب سازنده " را از سر می گذراند که مرحله مقدماتی برای نظم نوین است. در سپتامبر 2013 نیویرک تایمز مقاله ای منتشرساخت تحت عنوان " چگونه 5 کشور می تواند به 14 کشور تبدیل گردد".   نقشه جغرافیای  جنوب شرقی حوزه مدیترانه و شبه جزیره عربستان  نیز  به مقاله منظم شده بود . در این نقشه سوریه و عراق ، لیبی، یمن  و عربستان سعوی – پس از ساقط شدن حکومت سلطنتی – مشاهده می شد.

خط مرزی پیش بینی شده  طوری بود که مناطق مسکونی گروههای قومی و مذهبی که ادعا می شود وجود دارند، از هم جدا می کرد. در منطقه ساحلی می تواند محل  سکونت علوی ها ( علویستان)  و منطقه شمالی کردستان باشد که شما عراق تا مرز ایران را در بر می گیرد. در شرق سوریه منطقه سنی ستان قراردارد که بخش مهمی از عراق را تا آنسوی بغداد در بر می گیرد. عراق نیز به سه قسمت تقسیم شده است: کردستان در شمال و در غرب سنی ستان که تا سوریه پیش می رود ،  غرب و جنوب عراق هم منطقه شیعی نشین است که " شیعی ستان" نامیده شده است.جنوب " سنی ستان "هم مرز است با اردن و عربستان سعودی و شمال هم مرز است با ترکیه. این بخش سنی نشین همان منطقه ایست که  نیروهای داعش یا دولت اسلامی طی یک سال  بتصرف خود در آورده است. 

فعالیت این گروه سبب شده که هم عربستان و هم ترکیه مرزهای خود را تحکیم کنند، مسلح سازند و ( از ناتو ) تقاضای دریافت کمک نظامی کنند. عربستان از آلمان یک سیستم نظارت نظامی  و مقادیر زیادی اسلحه  دریافت کرده است.  ترکیه  تانک های نیروی زرهی خود راهمراه با 10 هزار سرباز در کنار کوبانی متمرکز ساخته و چشم به آن دوخته که  " دولت اسلامی " ( داعش) منطقه خود گردان کردها را منهدم کند. هر دو کشور ترکیه و عربستان از پیدایش   منطقه سنی نشینی که فعلا در تصرف داعش است سود می برند، زیرا از یکسو  دشمن دیرین آنها سوریه بیشتر تضعیف می گردد و سرزمینی که در اختیار دارد کوچکتر می شود. از سوی دیگر ارتباط زمینی خوبی که میان ایران، عراق، سوریه و حزب الله لبنان وجود دارد قطع می شود.»

***کمپ تروریستی یا خانه سالمندان؟!

وب سایت "رجویسم" متعلق به اعضای جدا شده از گروهک تروریستی منافقین در گزارشی، تصاویر جدیدی از افراد این گروهک از داخل کمپ لیبرتی منتشر کرد.

رجویسم نوشت: «درآخرین عکسهای منتشر شده از ساکنان کمپ لیبرت که توسط تلویزیون سازمان مجاهدین طی مراسمی سازمانی همزمان با اجلاس چند روز پیش پخش شده است این سوال را مطرح کرده است که آیا این محل خانۀ سالمندان و بازنشستگان است یا کمپ تروریست های ارتش آزادیبخش ملی ایران؟!»

در ادامه نیز افزوده شده است: «آیا رجوی با اینها می خواهد «سرنگونی» را محقق کند؟»

***ورود "عروسان جهادی" داعش از غرب

یکی از دغدغه های مهم این روزهای دولت های غربی، چگونه مواجهه با تهدیدی است که از جانب شهروندان خود که به داعش پیوسته اند احساس می کنند. شهروندانی غربی که اگر با افکار افراطی و تروریستی به کشورهای خود در آمریکا و اروپا برگردند هر لحظه این کشورها را تهدید خواهند کرد. در این میان شاید موضوع پیوستن زنانی که متولدغرب هستند یا سالهای طولانی در آنجا زیسته اند به تروریست های داعش قابل تأمل تر باشد.

چرا زنان پرورش یافته در کشورهای غربی به فکر پیوستن به داعش افتاده اند؟ و چرا آن ها غرب را رها می کنند تا به سوریه و عراق روند؟ این ها سؤالاتی است که "دکتر کاترین براون" استاد مطالعات دفاعی در دانشگاه لندن   تلاش کرده در مقاله ای در بی بی سی به آن پاسخ دهد.

آنچه می خوانید مقاله ای است که بی بی سی از خانم براون منتشر کرده است و در آن مانند روال همیشگی رسانه ها و متفکران غربی که سعی در افراطی نشان دادن اسلام و تروریست خواندن مسلمانان دارند، به جای استفاده از لفظ داعش، تأکید ویژه ای بر استفاده از عبارت "دولت اسلامی" برای تروریست ها شده است:

خدیجه که در این عکس در کنار شوهرش دیده می شود، در توییتر خود نوشته بود می خواهد اولین زن جهادی باشد که یک گروگان غربی را می‌کشد.

خبرهای اخیر مربوط به مفقود شدن یسرا حسین دختر دانش آموز، اقصی محمود دانشجو و خواهران دوقلو به نام سلما و زهرا حلین، نگرانی ها در مورد گرایش زنان مسلمان بریتانیایی به افکار و گروه‌های اسلامگرای تندرو را افزایش داده است.

ارزیابی ها نشان می دهند که بین ۵۰ تا ۶۰ زن مسلمان بریتانیایی از طریق خاک ترکیه به سوریه رفته تا به گروه تندرو دولت اسلامی [تروریست های داعش] بپیوندند. علاوه بر بریتانیا زنان مسلمان دیگری هم از کشورهای آمریکا، اتریش، فرانسه، هلند، کانادا، نروژ و سوئد به این گروه پیوسته اند.

***با سکوت آمریکا میراث مرگبار صدام به دست داعش افتاد

دولت و ارتش آمریکا که به بهانه وجود سلاح های کشتار جمعی به عراق حمله کرده بودند، جز کارخانه های تعطیل شده مواد شیمیایی چیزی نیافتند. آن ها که خود این مواد شیمیایی را برای جنگ با ایران به صدام فروخته بودند، آن را کم اهمیت دانستند و نه تنها نابود نکردند بلکه افکار عمومی جهان را در جریان وجود آن قرار ندادند. به گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اکنون این مواد شیمیایی قدیمی به دست تروریست های داعش افتاده است.

به‌ گزارش نیویورک تایمز، آمریکا افکار عمومی جهان را از خطر زرادخانه مهمات شیمیایی باقی‌مانده از دوران صدام حسین در عراق مطلع نکرده است. تروریست‌ها در عراق پیش‌تر با کمک این مهمات بمب‌های شیمیایی دست‌ساز ساخته‌اند.

به نوشته سایت دویچه وله  روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" در مطلبی که چهارشنبه (۱۵ اکتبر/ ۲۳ مهر) در مورد سلاح‌های شیمیایی عراق منتشر کرده، ارتش آمریکا را متهم کرده است که افکار عمومی جهان را از ابعاد و خطرهای مهمات شیمیایی باقی‌‌مانده از دوران صدام حسین مطلع نکرده است.

به‌گزارش این روزنامه، در عراق هزاران گلوله توپ حاوی گاز خردل و صدها راکت پرشده با گاز اعصاب سارین وجود دارد. بخشی از این سلاح‌ها اکنون به دست تروریست‌های "دولت اسلامی" [داعش] افتاده است.

سال ۲۰۰۳ میلادی زمانی که ارتش آمریکا وارد عراق شد، برخلاف ادعای سازمان‌های اطلاعات مخفی این کشور خبری از ساخت سلاح‌های کشتارجمعی در عراق نبود.

کارخانه تولید سلا‌ح‌های شیمیایی عراق در سال ۱۹۹۱ تعطیل شده بود، اما باقی‌مانده سلاح‌های شیمیایی در انبارهای نقاط مختلف این کشور نگهداری می‌شدند. این سلاح‌های شیمیایی برخلاف سلاح‌های شیمیایی سوریه که ساخت اتحاد جماهیر شوری سابق و روسیه بودند، با کمک کشورهای غربی تولید شده بودند.

نیروهای بین‌المللی اعزام شده به عراق پس از سال ۲۰۰۳ میلادی چندین بار مورد حمله با سلاح‌های شیمیایی قرار گرفته‌اند. اما آنطور که نیویورک تایمز گزارش می‌د‌هد، ابعاد این ماجرا تا کنون روشن نبوده است.

دولت آمریکا آن زمان پرونده سلاح‌های شیمیایی عراق را در شمار پروند‌ه‌های محرمانه طبقه‌بندی و در سال ۲۰۰۹ میلادی "سازمان منع سلاح‌های اتمی" را از وجود چنین سلاح‌هایی در عراق مطلع کرد. عراق نیز بعدها به جمع این سازمان پیوست، اما افکار عمومی جهان در جریان این موضوع قرار نگرفت.

میراث مرگبار صدام حسین اما همچنان در عراق باقی مانده است. سال ۲۰۱۰ میلادی زمانی ‌که ارتش آمریکا عراق را ترک کرد، هنوز تمامی سلاح‌های شیمیایی این کشور نابود نشده بودند. ارتش عراق نیز در سال‌های پس از این تاریخ موفق نشده تمامی این سلاح‌ها را از بین ببرد.

دویچه وله با اصرار بر اسلامی خواندن تروریست ها افزود: تروریست‌های "دولت اسلامی" [داعش] روز ۱۱ ژوئن سال ۲۰۱۴ انباری در شمال غربی بغداد را تصرف کردند که در آن راکت‌های قدیمی پر شده با گاز سارین و گلوله‌های توپ حاوی گاز خردل نگهداری می‌شدند. آن زمان کارشناسان سلاح‌های شیمیایی بر این باور بودند که این مهمات فرسوده که به سختی قابل حمل و نقل هستند‌، خطری جدی نخواهند بود. حتی وزارت خارجه آمریکا نیز خطر این سلاح‌ها را اندک توصیف کرد.

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: «ما گمان نمی‌کنیم که ترکیبات شیمیایی این مهمات هنوز ارزش نظامی داشته باشد.» او افزود: «جدا کردن این ترکیبات شیمیایی (برای ساخت سلاح‌های جدید) اگر غیرممکن نباشد، بسیار سخت است.»

اما "نیویورک تایمز" گزارش می‌دهد که شورشیان عراق، که احتمالأ اعضای شبکه القاعده بودند، پیش‌تر دست‌کم دو بمب‌ دست‌‌ساز حاوی ترکیبات شیمیایی ساخته‌اند. با این که تأثیر این بمب‌ها در زمان انفجار آن‌ها اندک بود، اما بی‌خطر نبوده‌اند.

***کردها، تروریست ها را از کوبانی فراری دادند

با مقاومت مردان و زنان کرد در شهر کوبانی سوریه، تروریست های داعش در حال فرار از این شهر هستند و بیشتر بخش های شهر به دست کردها افتاده است. ائتلاف ضد داعش هم که در حدود یک ماه گذشته کردهای کوبانی را تنها گذاشته بود و مدام از سقوط کوبانی و طولانی شدن جنگ خبر می داد، حملات هوایی اش را افزایش داده است.

به نوشته سایت بی بی سی، مقام های کرد در شهر کوبانی سوریه  می گویند که تروریست های داعش درحال عقب نشینی از بخش هایی از این شهر است.

««"ادریس نسان" به این شبکه گفته است که داعش در روزهای اخیر کنترل بیش از ۲۰ درصد از بخش هایی که تحت کنترل داشت را از دست داده است.

مقام های وزارت دفاع آمریکا می گویند که با تشدید حملات هوایی آمریکا در کوبانی صدها پیکارجوی [تروریست] این گروه کشته شده اند.

این خبر درحالی منتشر می شود که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و رهبران اروپایی بر نیاز به تلاش بیشتر برای متوقف کردن پیشروی داعش در عراق و سوریه توافق کردند.

در بیانیه دفتر نخست وزیری بریتانیا آمده است که آقای اوباما و رهبران بریتانیا، فرانسه، آلمان و ایتالیا در یک کنفرانس ویدئویی توافق کردند که حمایت از یک "رویکرد فراگیر سیاسی" در عراق و آموزش نیروهای محلی در عراق و سوریه را افزایش دهند.

آقای نسان گفت که نیروهای کرد در کوبانی درحال پیشروی علیه داعش هستند. او گفت: «شاید در چند روز گذشته داعش حدود ۴۰ درصد شهر کوبانی را کنترل می کرد اما حالا کمتر از ۲۰ درصد شهر را در کنترل دارد.»

***داعش، یک استاد زن را مقابل کودکانش سربرید

گروه تروریستی داعش، یک استاد زن را به دلیل اعتراض به کشتار شهروندان بیگناه مقابل کودکانش سربرید.

"محمد عمر الشمری" عضو شورای موصل گفت: اهالی شهر موصل پیکر شهید "هناء محمد فخری البغدادی" را تشییع کردند.

الشمری به شبکه رسانه‌ای عراق تأکید کرد: تروریستهای داعش بامداد پنج شنبه پس از اعدام این زن مقابل خانواده و کودکانش، به خانواده وی گفتند که حق برگزاری مجلس ختم ندارند.

به گزارش العالم، هناء البغدادی که قبلا استاد دانشگاه بود، در صفحه فیسبوک خود از جنایات عناصر داعش و کشتار شهروندان بیگناه انتقاد کرده بود که به همین دلیل تروریستهای داعش او را سربریدند.

الشمری تأکید کرد که داعش 4 دادگاه شرعی تشکیل داده که توسط افراد بد سابقه اداره می شود.

***مهاجرت اسرائیلی ها به آلمان بحران جدید رژیم صهیونیستی

پایگاه خبری "النشره" به نقل از روزنامه انگلیسی "ایندیپندنت" امروز گزارش داد که جوانان اسرائیلی بسیاری در این اواخر از سرزمین های اشغالی به آلمان مهاجرت کردند و در آن کشور استقرار یافته اند به دلیل آنکه به این نتیجه رسیده اند که زندگی در آنجا بهتر و آسان تر است.

این روزنامه توضیح داد که این امر باعث ایجاد سر و صداهای فراوان و بحران جدیدی در اسرائیل ایجاد شده که مهاجرت را به معنای خیانت و ننگ تلقی می کند.

ایندیپندنت در همین رابطه اظهارات "اسحاق شامیر" نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی را نقل کرد که گفته بود: شرم آور است که اسرائیلی ها جریان "هولوکاست" را فراموش کرده و اسرائیل را تنها به خاطر شکم هایشان ترک می کنند و به آلمان مهاجرت می کنند.

این روزنامه می افزاید که کسانی که موفق به اقامت در آلمان شده اند هم اکنون در حال تشویق دوستان خود هستند تا آنان را نیز به نزد خود فرا بخوانند.

این در حالی است که شبکه هایی نیز برای مهاجرت اسرائیلی ها به نیویورک، لندن، واشنگتن، میامی، لس آنجلس، پراگ، کاستاریکا، رم و هر جایی که بتوان از لحاظ اقتصادی در آن زندگی کرد، ایجاد شده است.

گفته می شود  بیشتر افراد متقاضی برای مهاجرت جوانان و دانشجویان دانشگاهی و مهندسان و پرستاران کودک و همچنین افرادی از سازمان امنیت و افسران ارتش اسرائیل هستند و در این اواخر صف های طولانی در مقابل سفارت آلمان در تل آویو  برای تقدیم اوراق مهاجرت و پذیرش تشکیل می شود.

***حمایت اسرائیل از تروریست های جبهه النصره

"موشه یعلون" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از حمایت این رژیم از گروهک تروریستی النصره در منطقه مرزی جولان خبر داد.

یعلون به رسانه های گروهی صهیونیستی گفت: طرف هایی (تروریست هایی) که به مرز (سرزمین های اشغالی و سوریه) سیطره دارند از اسراییل کمک دریافت می کنند و ما به آنها دارو، شیر خشک، غذا، تجهیزات و پتو برای زمستان می دهیم به  شرط آن که نگذارند سازمان های افراطی به مرز برسند.

به گزارش پایگاه اینترنتی "الحدث نیوز"، یعلون افزود: طرف مسلط به مرز، ارتش موسوم به آزاد و برخی از مناطق نیز تحت نفوذ جبهه النصره است که البته جریان معتدل تر در القاعده می باشد.

وی با طرح این ادعا که با وجود حضور افراد مسلح اوضاع جولان نگران کننده نبوده و با ثبات و تحت کنترل است، افزود : تقریبا سلاح شیمیایی در سوریه نمانده و داعش در مرز جولان حضوری ندارد.

به گزارش العالم، کارشناسان سیاسی معتقدند: بحران سوریه که از زمستان سال 1389 با حمایت های مستقیم کشورهای غربی-عربی به ویژه آمریکا و ترکیه آغاز شده، برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی و نابودی مقاومت اسلامی در منطقه می باشد.

 ***ماجرای بی سابقه پیرزن کوبانی که داعش آن را اسیر کرد

سایت خبری مزمز اعلام کرد: تروریست ها در جریان سیطره به یکی از مناطق کوبانی زن مسنی که سرپرستی نداشت را اسیر کرده و به مکان امنی جهت مراقبت منتقل کردند.

این سایت خبری در ادامه گزارش داد: در روزهای اخیر کلیپی توسط داعش در این رابطه بر یوتیوب منتشر شده است که توجه کاربران شبکه های اجتماعی را جلب کرد. در این ویدیو تروریست ها از پیرزنی را که همه اعضای خانواده اش را در جنگ داعش علیه کردها از دست داده بود، مورد حمایت و مراقبت قرار دادند.

تروریست ها این پیرزن را سوار بر موتورسیکلت کرده و وی را به پشت جبهه ها در مکان امن منتقل نمودند و آب و غذا در اختیار وی قرار دادند. این اقدام تروریست ها و انتشار آن در شبکه های اجتماعی برای وانمود کردن دل رحمی نیروهای داعش و تبلیغ اسلامی بودن خلافت ابوبکر البغدادی صورت گرفته است! تاکنون اهالی شهر کوبانی از سرنوشت این پیرزن اطلاعی ندارند.

***توصیه یک مادر به فرزند یتیمش!

آنچه می خوانید خاطره ای است از زندگی شهید ذبیح الله عامری:

با شنيدن صداي در خانه به خود آمدم. در را مي كوبيد و من را صـدا مي زد.

با سرعت رفتم و در را باز كردم. گفتم: «چي شده مادر؛ چرا اين قدر عجله مي كني؟»

گفت «امروز درسمان «پدر به مسافرت مي رود» بود. مـن يـاد گـرفتم بنويسم، پدر! مي خوام براي پدرم نامه بنويسم!»

محمد جواد را به داخل خانه بردم؛ هنوز نفس نفس مـي زد. دسـتي بـه سر و رويش كشيدم و گفتم: «آدم براي كسي نامه مي نويـسد كـه نـشاني ازش داشته باشه! ما كه نشاني پدرت رو نداريم! مگه نمي بينـي مـن هـم براش نامه نمي دم؟ من هم دلم براش تنگ شده!»

خيلي سخت بود. به زحمت توانستم به او بفهمانم كه پدرش مفقـود است.

گفت: «پس بايد چكار كنم؟ تو چكار مي كني مامان؟»

گفتم: «من صبر مي كنم!»

بلافاصله گفت: «پس به من ياد بده چطوري بايد صبر كنم!»

گفتم: «از خدا بخواه بهت صبر بده، خدا هم مي ده!»

***خواننده داعش همچنان دختران مالزیایی را فریب می دهد

آکل زینال، خواننده یک گروه راک مالزی با پیوستن به گروه تروریستی داعش درصدد جذب دختران و زنان این کشور به این گروه تروریستی است.

فعالیت این خواننده گروه راک مالزی در حالی افزایش یافته است که اعضای گروه تروریستی داعش همچنان برای جذب دانشجویان مالزیایی با استفاده از شبکه اجتماعی فیسبوک اقدام می کنند.

رسانه های مالزی با اشاره به فعالیت این خواننده مالزیایی در گروه تروریستی داعش از پیوستن یکی از دانشجویان دختر دانشگاه بین المللی اسلامی این کشور به گروه تروریستی داعش با توجه به فعالیت این خواننده خبر دادند.

این دختر دانشجو که «شمیمی فایقا» نام دارد پس از فعالیت آکل زینال، خواننده راک مالزی و آشنایی با وی روز چهارم اکتبر(12 مهر) به ترکیه رفته است تا به گروه داعش بپیوندد.

آکل زینال، برای جذب این دختر دانشجو با وی از راه فیسبوک قرار ازدواج گذاشته است.

بخش ویژه مبارزه با تروریسم پلیس مالزی پیش بینی کرد این دختر دانشجو هم اکنون در مرز ترکیه و سوریه در انتظار ورود به خاک سوریه و پیوستن به داعش باشد.

دو نفر در خط مرزی استان هاتای ترکیه انتقال این دختر دانشجوی مالزی به خاک سوریه را پیگیری می کنند.

ایوب خان مایدین، معاون بخش ویژه مبارزه با تروریسم پلیس مالزی گفت که این فرد در تلاش برای جلب توجه زنان و دختران مالایی از موسسات آموزش عالی برای پیوستن به داعش است.

وی گفت حداقل سه زن در مالزی تحت تاثیر این تفکرات قرار گرفته و در سوریه شناسایی شده اند و بسیاری از مالایی های فارغ التحصیل دانشگاه های مالزی و خارج از این کشور امکان دارد در این گروه باشند.

***سفر "شرم آور" روزنامه نگار زن نیویورک تایمز به ایران!

خانمی فرانسوی که مدیر بخش فرانسه روزنامه آمریکایی "نیرویورک تایمز"  هم هست به دلیل انتشار دیدگاه ها و عکس هایش از ایران با حمله جریان های ضد ایرانی در غرب مواجه شده است.

عصبانیت افراطیون ضد ایران از انتشار سفرنامه خانم "الین شیلینو" (Elaine Sciolino)، آن قدر جدی بود که سخنگوی نیویورک تایمز را ناگزیر کرد واکنش نشان دهد و بگوید "خطاها برطرف می شود." علت عصبانیت و حمله به خانم روزنامه نگار این بوده است که چرا وی مطلبی بر ضد برنامه هسته ای ایران یا ادعای نقض حقوق بشر در ایران ننوشته است و چهره زیبایی از ایران به نمایش گذاشته است!

دولت ها و رسانه های غربی در حالی ایران را به نقض حقوق بشر و عدم وجود آزادی متهم می کنند که خود اصول ابتدایی آزادی و حقوق بشر را رعایت نمی کنند، نمونه آن همین مورد است که به یک روزنامه نگار فشار می آورند که مطابق گفته آن ها بنویسد و آنچه را که خود از ایران دیده و شنیده، اصلاح کند.

به نوشته سایت صدای آمریکا(VOA) ««خانم "الین شیلینو" از نویسندگان روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز و رئیس بخش فرانسه این نشریه در پاریس است. او از سال ۱۹۷۹ میلادی و پس از انقلاب، بارها به ایران سفر کرده است. وی در میانه ماجرای گروگانگیری و همچنین جنگ هشت ساله با عراق نیز به ایران رفته بود.

سفر اخیر خانم شیلینو به ایران، این بار کاملا متفاوت بود. سفری سیزده روزه به اعماق فرهنگ ۲۵۰۰ ساله ایران. سفری زمینی از تهران به مرکز، غرب و جنوب غرب آن کشور. سفری در گذر از کوه‌ها و دشت‌ها و اقامت در روستاها و نیز هتل‌های گران قیمت در طول مسیر.

اما آنچه گزارش او را بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار داده است، برخی اعتراضات به نحوه تنظیم این گزارش و عدم اشاره به شرایط موجود در ایران است؛ این که او هیچ اشاره‌ای به عدم رعایت حقوق بشر در آن کشور نکرده است و آنچه در گزارش او آمده، تنها تعریف و تمجید است.

***پنهان‌کاری همسران و دوستان مجازی!

خانواده، این اجتماع کوچک، بستری است که انسان را به کمال واقعی و آرامش حقیقی می رساند. بنابراین ضرورت، پرداختن و اصلاح و هدایت این بنای مقدس با توجه به اهمیت این موضوع و به جهت تاثیر این نهاد مقدس بیش از بیش احساس می شود. در این مقاله تلاش شده به معضلات زندگی آنلاین و تاثیر آن روی روابط بین همسران بپردازیم.

اساس خانواده بر مودت و رحمت است. ما از خانواده به عنوان کوچکترین نهاد اجتماعی تاثیر‌گذار که سلامت جامعه در گرو سلامت اوست، یاد می کنیم. تربیت و پرورش کودک در خانواده، این نهاد کوچک اجتماعی آغاز می شود و تاثیر مستقیمی بر روی افکار کودک در بزرگسالی می گذارد. در صورت بروز هر گونه مشکل در تربیت کودک، که جز رنج و افسوس تداعی دیگری ندارد، این کودکان رشد یافته از راه اصلی خود دور می مانند و درصد زیادی از آنها در زندگی آتی شان همچون والدین خود با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد.

واژه کاربران اینترنتی، گروه های آنلاین و شبکه های اجتماعی نامی آشنا برای نسل امروز است. چه بخواهیم و چه نخواهیم، تکنولوژی با سرعت زیاد به سمت جلو در حرکت است. تکنولوژی و ابزارهای مدرن ارتباطی می توانند هم در جهت صحیح و مثبت یعنی ایجاد کانون آرامش و هم در جهت منفی یعنی ایجاد آسیب های اجتماعی مورد بهره برداری واقع شوند هر چند که متاسفانه امروزه بیشتر شاهد هستیم که جوانان استفاده صحیحی از این وسیله ارتباطی نمی کنند. به عنوان مثال شبکه های اجتماعی نظیر وایبر، واتس آپ و فیس بوک، تانگو و ... که به شکل رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته و جمعیت کثیری را با خود همراه کرده، باعث غفلت و دوری خانواده ها از یکدیگر شده است و می بینیم که بعضا افراد به قدری گرفتار و وابسته شده اند که از نقش اصلی خود که همسری، مادری و پدری است غافل می مانند و ساعت ها خود را با شبکه های اجتماعی مشغول می کنند. بعضی نیز به قدری علاقه مند به این شبکه های اجتماعی می شوند که در جمع خانواده و در کنار همسر همچنان مشغول پیغام دادن و پیغام گرفتن هستند.

متخصصان و روانشناسان امر بر این عقیده هستند که یکی از اختلاف های اساسی بین زوجین، در زمینه مسائل عاطفی است که با توجه به تغییر و تحولات جامعه و رشد فن آوری در صورت عدم هدایت و برنامه ریزی درست و صحیح از سوی خانواده، روابط بین همسران قطعا با مشکلات و معضلات جدی رو به رو خواهد شد.

***صحنه هایی از حضور داعش در بیابان های تهران!

سایت آمریکایی رادیو فردا  در گزارشی به ساخت فیلمی با موضوع داعش و با عنوان "آوازهای سرزمین من" در تهران پرداخته است.

رادیو فردا که وابسته به سرویس جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا (CIA) است، نوشته است: این روزها فیلمی در تهران جلوی دوربین است که در آن به موضوع «داعش» و ماجراهای پیرامون آن پرداخته می‌شود. این فیلم که کارگردانش عباس رافعی است،‌ چند هفته پیش در جنوب لبنان کلید خورد و گروه پس از فیلمبرداری هشتاد درصد از کار به تهران آمدند تا سکانس‌هایی را که امکان ضبط آنها در لبنان وجود نداشته، در ایران مقابل دوربین ببرند.

این سکانس‌ها که در تهران و رباط کریم با نصب و ساخت دکورهای لازم فیلمبرداری می‌شود،‌ مربوط به صحنه‌های درگیری و جنگ داعش با سایر گروه‌هاست.

این سایت آمریکایی که از ساخت چنین فیلمی دچار نگرانی شده، بدون ارائه هیچ دلیل، این پروژه سینمایی را سفارش شده و با مضمون خاص خواند و مدعی شد: با گسترش بحران‌های منطقه و درگیری‌های داعش،‌ برخی فیلمسازان با آماده کردن فیلمنامه‌هایی با موضوع داعش،‌ درصدد جلب نظر نهادهای دولتی برای تأمین بودجه مورد نیاز ساخت فیلمشان برآمدند.

اولین پروژه مرتبط با داعش با نام «آوازهای سرزمین من»،‌ توسط عباس رافعی که سابقه ساخت چند فیلم سینمایی مانند «کیمیا و خاک» با موضوع انقلاب ۵۷ و «آزاد راه» با موضوع روحانیت را در کارنامه‌اش دارد، به تهیه‌کنندگی امیرحسین شریفی و با سرمایه‌گزاری مرکز بین‌الملل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران چندی پیش در لبنان کلید خورد.

سایت وابسته به سرویس جاسوسی آمریکا در ادامه افزود: «‌فیلم "آوازهای سرزمین من" که به نوعی محصول مشترک ایران و لبنان محسوب می‌شود، از حمایت‌های مادی و معنوی ‌حزب‌الله لبنان هم بی‌بهره نیست و حتی سیدجواد حسن نصرالله، فرزند سیدحسن نصرالله (دبیرکل حزب‌الله لبنان) سر صحنه فیلمبرداری این اثر در لبنان حضور پیدا کرده است. جالب اینکه سیدجواد حسن نصرالله، چند ماه پیش به همراه فاطمه مغنیه (دختر عماد مغنیه) در ایران حضور یافتند و در مراسم اختتامیه جشنواره مقاومت، ‌از آنها تجلیل شد. از دیگر نکات قابل توجه فیلم «آوازهای سرزمین من»، حضور زینب مغنیه،‌ خواهر عماد مغنیه (از فرماندهان سابق حزب‌الله لبنان)‌ به عنوان بازیگر در این فیلم است. زینب مغنیه که علاقه ویژه‌ای به بازیگری و بخصوص تئاتر دارد،‌ چندی پیش حتی برای آموزش دوره تئاتر خیابانی به ایران سفر کرده بود و زیر نظر افرادی چون دکتر قطب‌الدین صادقی، مجید امرایی و شهرام کرمی آموزش دیده بود.»

او که پیش از این حتی سابقه بازیگری در یک سریال عربی را نیز داشته است،‌ در گفت‌وگویی در باره علاقه عماد مغنیه به سینما و موسیقی ایران گفته است: «حاج عماد خیلی به موسیقی و سینمای ایران علاقه داشت. به خصوص به موسیقی سنتی ایران، این علاقه به گونه‌ای بود که یک ساعت پیش از شهادت آهنگ امشب در سر شوری دارم محمد اصفهانی را گوش می‌داد...»

***حاشیه تازه پرسپولیس با حضور یک خواننده زیرزمینی

در تمرین تیم فوتبال پرسپولیس یک خواننده زیرزمینی شرکت کرد.

این خواننده که به صورت غیرمجاز ترانه می‌خواند در صفحه شخصی‌اش در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشته بود که می‌خواهد فوتبالیست شود و تیم راه‌آهن را برای فوتبالیست شدن انتخاب کرده بود اما امروز در حالی که پیراهن شماره 8 پرسپولیس را بر تن کرده بود در تمرین این تیم حاضر شد و روی نیمکت پرسپولیس نشست.

این خواننده غیر مجاز با همه بازیکنان پرسپولیس و کادر فنی این تیم هم دست داد و با تعدادی از بازیکنان این تیم عکس یادگاری هم گرفت.

***خواننده پاپ پشیمان از همکاری با ماهواره‌ ها

این خواننده جوان حدود یازده سال است که در فضای موسیقی پاپ مشغول به فعالیت است. او نوازنده گیتار و دمام است و در کنار خوانندگی، آهنگسازی نیز می‌کند. طالب‌زاده این روزها در حال ایفای نقش در فیلمی به نام «سکه» است که به کارگردانی حسن حج گذار مقابل دوربین رفته و یکی از نقش‌های اصلی آن را ایفاء می‌کند.

وی با اعلام اینکه از دو سال قبل دیگر هیچ نوع همکاری با شبکه‌های ماهواره ای ندارد، گفت: در سال‌های قبل چندین شبکه ماهواره‌ای کلیپ‌های من را بدون هماهنگی و کسب اجازه از روی سایتم برداشتند و چون این فیلم‌ها کیفیت تصویری بالایی داشت، به راحتی از این شبکه‌ها پخش می‌شد. این موضوع مشکلاتی را برای من در داخل کشور به وجود آورد و فوق العاده ضرر کردم. حالا می‌خواهم به شکل رسمی در ایران فعالیت داشته باشم و به همین دلیل از دو سال قبل با پیگیری‌های مختلفی که انجام دادم، مانع از ادامه پخش این کلیپ‌ها از شبکه‌های مذکور شدم.

این خواننده با تاکید بر علاقه خود به حضور در فضای رسمی موسیقی کشورمان گفت: من هم می‌توانستم مثل دیگر همکاران از ایران خارج شوم و در خارج فعالیت موسیقیایی‌ام را انجام دهم اما به دلیل عشق و علاقه به ایران، در کشورم ماندم و همین جا ازدواج کردم و تا دو ماه دیگر پدر خواهم شد. دوست دارم فرزندم در این محیط بزرگ شود و خودم هم می‌خواهم در همین فضای رسمی فعالیت کنم و روزی از دست بزرگان این کشور جایزه بگیرم. امیدوارم مسئولان هنری نیز فرقی میان ما که در ایران می‌مانیم، با آن‌هایی که از ایران خارج می‌شوند قائل باشند و به لحاظ معنوی و قانونی از ما حمایت کنند.

طالب‌زاده درباره فعالیت‌های جدید خود گفت: خیلی دوست دارم در فضای سینما و تلویزیون نیز فعالیت داشته باشم. یکی از علاقه‌های جدی من ایفای نقش یک رزمنده است. در گذشته در چند تئاتر موزیکال فعالیت داشتم و حالا برای اولین بار در فیلم «سکه» مقابل دوربین رفته‌ام. تجربه همکاری با این گروه و همبازی شدن با شهرام قائدی، رضا رویگری و... برایم جذاب و شیرین است و امیدوارم مورد پسند مخاطبان نیز قرار گیرد.

طالب زاده که اخیراً آلبومی سمفونی و ارکسترال برای خانواده شهدا و جانبازان را اجرا کرده، درباره این کار گفت: ارکستر بزرگی زحمت تنظیم این آهنگ را کشید و از نوازنده‌های زیادی در این کار استفاده کردیم. اشعار این قطعه موسیقایی توسط علی بحرینی، پژواک انتظاری سروده شد.

وی که این روزها در حال جمع آوری قطعات اولین آلبوم خودش است نیز گفت: آلبوم جدیدم حاوی 13 قطعه موسیقایی است. البته من جزو خواننده‌هایی نیستم که مایل‌اند هر سال آلبوم جدید به بازار عرضه کنند و دوست دارم یک آلبوم خوب و شنیدنی عرضه کنم که هم خوب شنیده شده و هم ماندگار شود.

***تخفیف استثنایی برگزاری جشن های رقص زنانه در اعیاد

برخی موسسه‌های فرهنگی (!) کشور به مناسبت فرارسیدن اعیاد قربان و غدیر اقدام به برگزاری جشن های رقص زنانه کرده اند!

اخیرا برخی آگهی‌های اینترنتی در سایت های مختلف منتشر شده است که بر اساس آن، جشنی با عنوان "حرکات موزون آیینی با موسیقی زنده ویژه بانوان" تبلیغ می شود.

بر این اساس، جشن مذکور به مناسبت اعیاد قربان و غدیر با 58% تخفیف استثنایی(!) همراه است و به این ترتیب بلیت 70 هزار تومانی آن 29 هزار و 400 تومان فروخته می‌شود!

در این جشن زنانه حضور پسربچه ها و نیز هرگونه تصویربرداری ممنوع اعلام شده است. در آگهی های مربوطه، توضیحی درباره مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این مراسم رقص داده نشده است.

با این وجود، برگزاری چنین جشنی آن هم به بهانه مذهبی با مجوز یا بدون مجوز ارشاد عجیب به نظر می رسد. اگر ارشاد برای چنین جشن رقصی مجوز صادر کرده باشد، معلوم نیست مسئولان این وزارتخانه چه توضیحی برای این موضوع دارند و اگر مجوزی در کار نباشد، چگونه است که جشن رقصی آن هم در اعیاد مذهبی بدون مجوز، اطلاع و اقدام وزارت ارشاد برگزار می‌شود؟

***آوازه خوانی و رقص مختلط در مهد کودک ها وجود ندارد!

همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه تاکنون آموزش مونته سوری در مهدهای کودک گزار نشده است، گفت: بر خلاف گزارش سایت ها و روزنامه ها، آموزش مونته سوری ( آوازه خوانی، رقص مختلط) در مهدهای کودک وجود ندارد و شهروندان در صورت مشاهده می توانند به مسئولان گزارش دهند تا برخورد قانونی با این  تخلف انجام شود.

وی افزود: از ابتدای مهر امسال 7 مهد کودک نه به دلیل تخلفات آموزشی، بلکه به دلیل تخلفات ساختمانی و عدم رعایت بهداشت در استان ها تعطیل شده است.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: همکاری لازم با ستاد اقامه نماز انجام شده و تمام ظرفیت های خود را به کار بسته‌ایم تا  بصورت جدی و در صورت مشاهده با این تخلف در مهدهای کودک برخورد کنیم.

هاشمی خاطر نشان کرد: تخلف شاید به صورت مقطعی در برخی مهدهای کودک وجود داشته باشد اما اجازه ادامه تخلف را به صورت دائمی در مهدهای کودک نمی دهیم و در صورت مشاهده با این تخلف برخورد می کنیم.

*** زنان بیش از مردان اصرار بر جدایی دارند

احمد بور بور اظهار کرد: متاسفانه تجمل گرایی باعث افزایش توقعات زنان شده و این زیاده خواهی بی مبنا سبب شده تا زنان بیشتر از مردان تقاضای طلاق کنند.

وی افزود: رقابت‌های ناآگاهانه زنان با هم نوعان و دوستانشان موجب شده تا زنان امروزه نسبت به زنان در گذشته، درخواست طلاق بدهند در حالیکه در گذشته زنان توجهی به تجملات نداشتند و در هر شرایطی زندگی می‌کردند.

مسئول تنقیح گزارش‌های سازمان بازرسی کشور خاطر نشان کرد: مردان امکان برآورده کردن همه انتظارات زنان را با توجه به شرایط کاری و اقتصادی خود ندارند و زنان بدون صبر و آگاهی، تقاضای طلاق می‌کنند.

وی با بیان اینکه مجتمع‌های قضایی با افزایش مراجعات طلاق افزایش یافته است، اذعان داشت: عمده‌ترین علت افزایش طلاق توجه به مسائل مادی و مالی است و حتی هنگام آغاز زندگی دختران بدون در نظر گرفتن محورهای اصلی زندگی به مقوله مادیات نگاه دارند.

بور بور در پایان گفت: جوانان قبل از ازدواج آموزش‌های لازم را ببینند تا با نحوه صحیح زندگی آشنا شده و با آگاهی وارد زندگی شوند.

***رابطه غیراخلاقی با حیوانات ممنوع

برخی از کشورهای اروپایی در راستای هدونیسم یا لذت‌گرایی قبول کرده‌اند که برای رسیدن به لذت جنسی می‌توان از هر چیزی استفاده کرد اما اکنون وزیر غذا و کشاورزی دانمارک اعلام کرده است که این کشور در حال طراحی قانونی برای تبعید کسانی است که رابطه جنسی با حیوانات دارند. این لایحه مدت زمانی بسیار طولانی در انتظار تصویب بود.

دن جورجن‌سن، وزیر غذا و کشاورزی دانمارک گفته است: تصمیم گرفته‌ام که انجام عمل جنسی با حیوانات را ممنوع اعلام کنم. دلایل زیادی هم دارد که مهمترین آن این است که در بیشتر موارد این کار یک حمله به حیوانات است.

بنا به گفته‌های وی، یکی از مسائلی که باعث شده این تصمیم را بگیرد آسیبی است که به شهرت کشورش توسط قانون اجازه عمل جنسی با حیوانات زده شده اشت. وی همچنین گفته است که حیوانات نمی‌‌توانند بگویند که این کار را نکنید بنابراین باید ممنوع شود. صنعت زوفیلیا یا استفاده جنسی از حیوانات یکی از جاذبه‌های توریستی دانمارک است.

طبق آخرین نظرسنجی موسسه گالوپ، هفتاد و شش درصد از مردم دانمارک موافق این ممنوعیت هستند.

این لایحه که نیاز به یک سری تغییرات دارد در سال 2015 اعلام عمومی خواهد شد. نبود چنین قانونی در دانمارک باعث رشد توریسم " س ک س " با حیوانات در این کشور شده بود.

کارولین لاندستورم، فعال دانمارکی حقوق حیوانات گفته است که به نظر من دولت دانمارک اقدامات کافی برای حمایت از حیوانات را انجام نداده است.

اما آنچه مشهود است این است که این عمل شینع تا حدی در میان مردم کشورهای غربی شیوع داشته که دولت مجبور به ورود به این میدان شده و برای جلوگیری از آلوده شدن گوشت حیوانات و جلوگیری از بیماری‌های مشترک انسان و حیوان، دست به چنین قانون‌گذاری‌ای بزند.

***غرق شدن نسل جدید در طلاق

متأسفانه در سال‌های اخیر آمار طلاق به شکل نگران‌ کننده‌ای در حال افزایش است این در حالی است که اکثر این طلاق‌ها به‌صورت توافقی می‌باشد. با آنکه در گذشته زندگی بشر، تلاش‌های فکری و قانونی برای جلوگیری از طلاق، هرگز به اندازه امروز نبود و مانند امروز درباره علل پیدایش و افزایش و راه‌های جلوگیری از طلاق به فکر نبودند، اما طلاق در گذشته بسیار کمتر از امروز بود. طبیعی است علت افزایش طلاق در دنیای امروز وضعیت زندگی اجتماعی و روابط و اخلاق انسان مدرن است که علل طلاق و گسست خانواده را فزونی بخشیده است.

بدون شک اگر مسئولین بتوانند سبک زندگی اسلامی را در جامعه پیاده کنند هیچ‌ گاه شاهد طلاق و اختلاف شدید بین خانواده‌ها در جامعه نخواهیم بود؛ زیرا امروزه دنیای مدرن، انسانی را پرورانده است که اصل در زندگی او لذت و بهره‌ مندی فرد و ارضاء خواسته‌های شخصی اوست. به‌ نحوی‌که مجله نیوزویک چندی قبل اعتراف کرد:«علت طلاق در ازدواج‌های ده یا بیست ساله ناسازگاری نیست، بلکه بی‌میلی به تحمل ناسازگاری‌های دیرین و هوس برای درک لذت بیشتر و کام‌جویی‌های دیگر است. در عصر قرص‌های ضد حاملگی و دوران انقلاب جنسی و اعتلای مقام زن، این عقیده در میان بسیاری از زنان قوت گرفته که خوشی و لذت، مقدم بر استواری و نگهداری کانون خانوادگی است. زن آمریکایی امروز، کامجو‌تر از زن دیروزی بوده و در برابر نارسایی آن کم‌ تحمل‌تر از مادر بزرگ خویش است.» [۱]

طبق تحقیقات اکثر طلاق‌ها ناشی از درگیری وعدم هم‌ فکری زوجین نیست. مطالعات نشان می‌دهد که تنها حدود یک سوم زوج‌های طلاق گرفته، گفته‌اند که آزار، بحث‌های مکرر و دعواهای جدی، علت طلاق آنان بوده است.

این روز‌ها آستانه تحمل افراد، برای مواجهه با ناراحتی‌ها بسیار پایین‌تر از گذشته شده و به همین دلیل ازدواج‌ها به طلاق منجر می‌گردد. اگر اعتقاد داشته باشیم که طلاق کاری دشوار و نادرست است، زندگی مشترک را به خاطر فرزندان تحمل می‌کنیم، اما اگر باور کنیم که طلاق آسان و قابل قبول است، رابطه زناشویی را به خاطر خودخواهی خودمان قطع می‌کنیم.

متأسفانه این معضل در کشورهای اسلامی و در ایران نیز به‌ تدریج گسترش یافته و گروهی از زنان و مردان مسلمان امروزی نیز متأثر از دنیای مدرن با ترجیح لذات فردی خویش و کاهش آستانه سازگاری، به‌آسانی تن به طلاق می‌دهند. طلاق در شهرهایی که تأثیرپذیری بیشتری از فرهنگ جدید غرب داشته‌اند، آمار بالاتری دارد.

عامل دیگر مهم افزایش طلاق در غرب، بی‌بندوباری جنسی و فراهم بودن کام‌جویی‌های جنسی برای مردان و زنان در سطح وسیع و دامن‌زدن به بی‌بندوباری است و این کام‌جویی‌های خارج از خانواده، میل به خانواده را کاهش داده و خانواده را در معرض سقوط و فروپاشی قرار داده است. به گفته شهید مطهری (ره) پیش‌قراولان قرن ‌ما، روز به روز عوامل اجتماعی طلاق و انحلال کانون خانوادگی را افزایش می‌دهند و با یکدیگر در این راه مسابقه می‌دهند و آن‌گاه فریاد می‌کشند که چرا طلاق این‌قدر زیاد است؟ این‌ها از طرفی عوامل طلاق را افزایش می‌دهند و از طرف دیگر می‌خواهند با قیدوبند کانون جلو آن را بگیرند. [۲]

***اوشو و ترویج دینی ابتذال

اوشو روشهای زیادی برای به وجود آمدن عمل اتحاد و یکی شدن پیشنهاد داده و آنها را در تمرینات شبکه ای و سلسله وار خود به شاگردان نیز آموزش می دهد. و برای اینکه بتواند تصویری جذاب از آزادی جنسی نشان دهد به الفاظ و واژهای چون: "بدل شدن از پستی به عالی،و یا تبدیل شدن لجن به نیلوفر"تمسک جسته است، تا خوانده را به گفتارهایش ترغیب کند.

اومی گوید:آزادی جنسی  باید بزرگترین هنرمدیتیشن شود.این پیش کش تنتره (کتابی که اوشو به تفصیل درباره رابطه جنسیت و پیوند زن و مرد صحبت می کند)به دنیاست .پیش کش تنتره از همه عالی تر است،زیرا کلیدهایی را در اختیار قرار می دهدکه از پست ترین به والاترین استحاله پیدا کنی،کلیدهایی را در اختیار قرار می هد که لجن را به نیلوفر آبی بدل کنی.(۱)

اوشو مستقیما و با کمال صراحت درباره آزادی جنسی و روابط آزاد جنسی و استفاده بی حد و حصر و بی شرمانه از نیروی جنسی سخن به میان می آورد، و ضمن مباحث مختلف با اندک بهانه ای از این مباحث سخن به میان می آورد،گویا رسالت خود را ترویج دین آزادی جنسی و اعلام آزادی جنسی می داند.مروری بر فرازها و جمله های اوشو ما را به این حقیت رهنمون می کند که، معنویت و عرفانی که اوشو امروزه مروج و منادی آن شده، چیزی جز آزادی جنسی محض نیست. لذا مکتب اوشو را می توان همان عرفان مبتنی بر آزادی جنسی نام گذاری کرد.(۲)

اوشو با کمال وقاحت و بی شرمی تمام، آزادی جنسی را فعلی الهی دانسته و در سخنرانی هایش سعی می کند آن را مقدس جلوه دهد.

او در این باره می گوید:می خواهم به شما بگویم که آزادی جنسی الهی است.(۳)

همچنین می گوید:انرژی آزادی جنسی،انرژی الهی است.(۴)

واینکه تمام ضدیت با آزادی جنسی را دور بیندازید(۵)

برای اینکه اوشو بتواند به عمل حیوانی آزادی بی حدوحصرجنسی تقدس ببخشد به انواع واژه ها و گفتارهای جذاب و در عین حال پست تمسک می جوید و سعی می کند با به کار بردن الفاظ، و واژه های دهن پر کن خواننده را در مسیر خواسته های خود قرار دهد.او حتی با تهمت زدن به روحانیون و مبلغین دینی، آنان را مانع اصلی تکامل انسان ها معرفی می کند.

***افزایش اعتیاد در میان فوتبالیست‌ها

خبرها حکایت از این داشت که یک فوتبالیست لیگ برتری که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را نیز دارد، به دلیل استفاده از مواد مخدر توهم زا مدعی شده که منزلش مورد دستبرد سارقین قرار گرفته که با مراجعه ماموران نیروی انتظامی به غیر از برخی مواد مخدر، سر نخ دیگری در منزل این ورزشکار یافت نشد!

البته مطرح شدن بحث استعمال مواد مخدر از سوی فوتبالیست ها موضوع جدیدی نیست و کاملا مسبوق به سابقه است که با اهداف مختلفی صورت می گیرد و مهم ترین آن کاهش وزن است. استعمال از شیشه بین فوتبالیستها برای پایین آوردن وزن در سال های اخیر به شکل چشمگیری رواج پیدا کرده و آمار و ارقامی که ارائه می شود، نگران کننده است.

مباحثی که در گذشته مطرح می شد حکایت از استعمال تفریحی مواد مخدر از سوی برخی فوتبالیست ها داشت. اما شواهد و قراین امروزی حکایت از اعتیاد به این مواد مخدر دارد.

این بار حرف از پایین آوردن وزن با استفاده از ماده مخدر شیشه است که فوتبالیستها برای رسیدن سر وزن مناسب و کم کردن کیلوهای اضافی از این ماده استفاده می کنند تا چشم مشتریان فصل نقل و انتقالات را به خودشان جلب کنند. ظاهرا استفاده از مواد مخدر برای وزن کم کردن برای اولین بار است که در دنیا توسط فوتبالیست های ایرانی ابداع می شود. ابداعی که احتمالا معضل بدتری از دوپینگ در ورزش ایران خواهد بود.

ظرف چند سال اخیر بارها و بارها دیده شده که بازیکنانی با اضافه وزن زیاد برای تست دادن در تمرینات تیم ها حضور پیدا کرده اند و مدعی شده اند که با تمرینات اختصاصی و فشار خیلی زود به سر وزن می رسند و این اتفاق ظرف یک ماه افتاده است! اما تغییرات ظاهری و رفتاری بازیکنان این واقعیت پنهان را به اثبات رسانده که شیشه عامل وزن کم کردن این بازیکنان بوده است. نمونه دیگر استفاده از ماده مخدر شیشه حکایت از این داشت که در اردوی یکی از تیم های تهرانی که در خارج از پایتخت برگزار می شد، یکی از بازیکنان تیم برای رسیدن به شرایط وزنی مناسب در اتاق خود، شیشه مصرف می کرد!

یکی از بازیکنان سابق تیم ملی در خصوص استعمال دخانیات برخی فوتبالیست ها می گوید: آنقدر از این موارد در میان فوتبالیست‌ها دیده‌ام که گفتنش برایم سخت است. حتی دوستان نزدیکم در تیم‌های مختلف موادهایی مصرف می‌کردند که نمی‌توانم بگویم. متاسفانه درخصوص مصرف مواد مخدر خیلی چیزها در طول سال‌هایی که بازی می‌کنم، دیدم تا حدی که از گفتنش سرم درد می‌گیرد!

***قرآن هایی که اشتباه چاپی دارند

روزنامه الکترونیک الوئام درباره جمع آوری نسخه های قرآنی که در عربستان پخش شدند نوشت: 36 نسخه قرآن‌ دارای اشتباه چاپی و در اندازه‌های مختلف که اطلاعات چاپ آن منسوب به مرکز انتشارات سوریه است، در شهر عفیف عربستان کشف و ضبط شد.

لازم به ذکر است که این اشتباه چاپی در آیه 9 سوره مبارکه انسان «إنمَا نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللّهِ لَا نُرِیدُ مِنْکُمْ جَزَاء وَلَا شُکُورا» است که حرف «ر» در کلمه «شکورا» چاپ نشده است.

***افزایش ریش تراشی مردان کردستان ترکیه

وب سایت "بی بی سی" در گزارشی از افزایش تراشیدن ریش مردهای ترکیه خبر داد.

بی بی سی می نویسد: «کار سلمانی های مردانه در نواحی کردنشین جنوب شرقی ترکیه اخیرا حسابی رونق گرفته است. بسیاری از مردان ساکن این مناطق برای این که انگ جهادی به آنها نزنند ریش‌های خود را از بیخ می‌تراشند. به خصوص در شهر دیاربکر پس از درگیری‌هایی که بین اقلیت پرشمار کرد و اسلامگرایان روی داد مردهایی که ریش بلند داشتند به شدت نگران شدند.»

در ادامه افزوده شده است: «دلیل اعتراض های شدید کردها در دیاربکر و سایر نقاط جنوب شرقی ترکیه به گفته آنها، "بی تفاوتی" دولت در مقابله با گروههای جهادی و به خصوص گروه موسوم به دولت اسلامی در نواحی مرزی سوریه است. این اعتراضات به سرعت به خشونت انجامید. به گزارش روزنامه ملیت چاپ ترکیه، دسته های خشمگین جوانان کرد در شهر دیاربکر به مردانی که ریش بلند داشتند حمله کرده و آنها را متهم می کردند که به خاطر داشتن ریش بلند به گروههای جهادی و افراطی وابسته‌اند. به گزارش این روزنامه، تحت تاثیر این برخوردهای خشونت آمیز صدها نفر از مردان به سلمانی ها هجوم برده و ریش های خود را از ته تراشیده اند.»

در خاتمه نیز تصریح شده: «سلمانی های مردانه می گویند گاهی اوقات در روز ۱۵ مشتری برای تراشیدن ریش به آنها مراجعه می کنند. یکی از این سلمانی ها می گوید:"در جریان این برخوردهای خشونت آمیز به برخی که با گروههای جهادی مثل دولت اسلامی هیچ ارتباطی ندارند، حمله شد. مردان ریشو اکنون به ما مراجعه می کنند تا ریش خود را کاملا بتراشند و یا شکل آن را تغییر دهند."

یک سلمانی دیگر در شهر دیاربکر گفت که قبلا در طول هر روز حداکثر ریش سه و یا چهار مرد را می تراشید. او می افزاید :"من پانزده سال است که مغازه سلمانی دارم و در گذشته هیچگاه این قدر ریش نتراشیده ام." کردهای ترکیه از دولت این کشور می خواهند که از پیکارجویان کرد سوریه که در شهر مرزی کوبانی با گروه دولت اسلامی (داعش) می جنگند، حمایت کند.»

***شرط ورود به وهابیت چیست ؟

برای ورود به هر دین ، مذهب و آیینی شرط یا شروطی لازم است و تا زمانی که انسان شرط یا شرایط آن دین را نپذیرد، هرگز نمی توان وی را پیرو واقعی آن مذهب دانست . به عنوان مثال شرط ورود به دین اسلام اظهار شهادتین یعنی شهادت به وحدانیت خداوند متعال و شهادت به رسالت و نبوت خاتم الانبیا ص است . از منظر اسلام هر کس اظهار شهادتین نمایند اگر چه ظاهری باشد نه واقعی ، مسلمان است و جان و مال و ناموس و آبروی وی محترم.

و این آن چیزی است که در اخبار نبوی نیز به صراحت آمده است و مورد قبول همه مذاهب اسلامی است ، همه مسلمین اعم از شیعه و سنی یکدیگر را مسلمان دانسته و خون و مال و ناموس هم را محترم می شمارند . از طرفی فرقه وهابیت نیز خود را مسلمان و بلکه تنها فرقه مسلمان و پیرو واقعی سنت رسول خدا ص می داند و معتقد است که پیروان باقی مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی ، مسلمان نیستند ، حال باید دید شرط ورود به این فرقه چیست و آیا آن شرط همان شرط ورود به اسلام است یا خیر ؟!

احمد زینى دحلان مفتى مكّه مكرّمه در این زمینه مى نویسد: «كان محمّد بن عبد الوهّاب إذا اتّبعه أحد وكان قد حجّ حجّة الإسلام، یقول له: حجّ ثانیاً! فإنّ حجّتك الأولى فعلتها وأنت مشرك، فلا تقبل، ولا تسقط عنك الفرض. وإذا أراد أحد الدخول فى دینه، یقول له بعد الشهادتین: اشهد على نفسك إنّك كنت كافراً، وعلى والدیك أنّهما ماتا كافرین، وعلى فلان وفلان، ویسمّى جماعة من أكابر العلماء الماضین أنّهم كانوا كفّاراً، فإن شهد قبله، وإلّا قتله، وكان یصرّح بتكفیر الأمّة منذ ستّمائة سنة، ویكفّر من لا یتّبعه، ویسمّیهم المشركین، ویستحلّ دماءهم وأموالهم» (۱)

اگر چنانچه كسى به مذهب وهّابیّت در مى آمد و قبلًا حج واجب انجام داده بود «محمّد بن عبد الوهّاب» به وى مى گفت: باید دوباره به زیارت خانه خدا بروى چون حج گذشته تو در حال شرك صورت گرفته است. و به كسى كه مى خواست وارد كیش وهّابیّت بشود مى گفت: پس از شهادتین باید گواهى دهى كه در گذشته كافر بوده اى و پدر و مادر تو نیز در حال كفر از دنیا رفته اند، و همچنین باید گواهى دهى كه علماء بزرگ گذشته كافر مرده اند.و جالب این که اگر چنانچه گواهى نمى داد ، وى را مى كشتند.

آرى او بر این باور بود كه تمام مسلمانان در طول دوازده قرن گذشته كافر بوده اند، و هركسى را كه از مكتب وهّابیّت پیروى نمى كرد او را مشرك دانسته و خون و مال او را مباح مى كرد.

***چگونه انسان با یک بار "لا اله الّا الله" وارد بهشت می شود؟

آیت الله جوادی آملی در درس خارج فقه خود به سر اینکه چگونه انسان با یک بار لا اله الا الله گفتن وارد بهشت می شود، پاسخ دادند.

وی در درس خارج فقه خود به مباحث اخلاقی و چگونگی وارد شدن انسانی که یک بار لا اله اله الله گفته پرداخته و گفتند: در بعضی روایات آمده است که اگر در قیامت یک بار «لا اله الا الله» بگوید وارد بهشت می‌شود.

سر این مسئله این است که در آن زمان و به طور کلی بعد از مرگ زبان انسان دست خودش نیست بلکه اعمال و رفتار دنیایی و آنچه در دنیا انجام داده است زبان انسان می‌شود.

نمونه آن مسئله رؤیا و خواب است که انسان در آن عالم زبانش در اختیار خودش نیست بلکه زبانش در اختیار ملکات اوست. اگر انسان بد دهنی بود در خواب هم بد دهنی خواهد کرد و اگر انسان متذکری باشد در عالم رؤیا هم ذکر می‌گوید.

تفاوت عالم رؤیا و عالم دنیا هم در این است که در عالم دنیا هم ذکر آن ثواب دارد و هم بد دهنی گناه دارد چرا که در اختیار انسان است اما در عالم رؤیا این چنین نیست یعنی نه ذکر صواب دارد و نه بد دهنی گناه.

وی اضافه کرد: بنابراین افعال انسان بعد از موت در اختیار خودش نیست بلکه در اختیار ملکات و خلق و خوی اوست لذا هر چه در دنیا کرده بود آن روز ظهور می‌کند و شاید به همین دلیل باشد که در مورد بعد از مرگ گفته شده است «الیوم نختم علی افواههم» همین مسئله باشد.

***مجازات‌ دارندگان ماهواره و کشف حجاب در خودرو

برخی از نمایندگان مجلس طرحی را ارائه کرده اند که در آن نحوه برخورد با کشف حجاب در وسایل نقلیه، پوشش نامناسب زنان در انظار عمومی و نیز واحد های مسکونی که ماهواره نصب کرده اند، مشخص شده است.

این طرح که در جلسه علنی 17 مهر مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد ' صیانت از حریم عفاف و حجاب' نام دارد و به امضای 36 نماینده همچون روح الله حسینیان، حسین نجابت، غلامرضا مصباحی مقدم، مهرداد بذرپاش، ابراهیم کارخانه، زهره طبیب زاده، فاطمه آلیا، نیره اخوان بیطرف، لاله افتخاری و حسن کامران رسیده است.

در یکی از مواد این طرح از نیروی انتظامی خواسته شده با بکارگیری نیروهای زن آموزش دیده در انظار و امکان عمومی به بانوان فاقد حجاب شرعی تذکر بدهد و زنانی که با پوشش غیرشرعی و نامناسب، عفت عمومی را جریحه دار می کنند ابتدا متعهد به شرکت در دوره های آموزشی و سپس محکوم به پرداخت جریمه نقدی از دو تا ده میلیون ریال کند.

در ماده یک این طرح هم آمده است ' چنانچه راننده یا سرنشینان وسایل نقلیه اقدام به کشف حجاب، روزه خواری، مزاحمت برای نوامیس یا حرکات غیرمتعارف خلاف عفت عمومی' کنند باید یک میلیون ریال جریمه شوند و در صورت تکرار علاوه بر 10 نمره منفی، وسیله نقلیه به مدت 72 ساعت توقیف می شود.

طبق ماده پنج این طرح، اشتغال به کار بانوان در واحدهای صنفی باید با رعایت حرمت آنها و پرهیز از اختلاط با مردان و در ساعات متعارف یعنی 7 صبح تا 10 شب باشد.

عدم رعایت از این ماده تخلف صنفی محسوب می شود و واحد صنفی متخلف از طریق نیروی انتظامی به مدت یک هفته و در صورت تکرار به مدت یک ماه تعطیل خواهد شد.

مشاغل پرستاری، پزشکی و مهمانداری هواپیما از شمول این ماده خارج است، ضمن آن که خاطرنشان شده اشتغال در ساعات شبانه برای مشاغلی که به خدمات بانوان نیاز دارند با دریافت مجوز از اماکن نیروی انتظامی مجاز است.

نمایندگان امضا کننده این طرح در ماده 7، نصب و تعمیر تجهیزات دریافت از ماهواره را ممنوع کرده اند و مرتکب را در مرتبه اول محکوم به پرداخت جزای نقدی و در صورت تکرار مشمول حبس دانسته اند.

مدیران ساختمان ها هم موظف هستند نسبت به جمع آوری تجهیزات مرکزی غیرمجاز ماهواره اقدام و به ساکنین تذکر کتبی بدهند.

در صورتی که تا یک ماه پس از تذکر به ساکنان اقدامی صورت نگیرد ، مدیر ساختمان باید موضوع را به نیروی انتظامی گزارش کند. عدم تذکر به ساکنان آپارتمان ها و یا عدم ارسال گزارش به نیروی انتظامی موجب محکومیت مدیر ساختمان به جزای نقدی خواهد شد.

*

***آمریکایی‌ها در جاده مخصوص!

هاشم یکه‌زارع در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه خودروی تبریز، درباره واردات خودروهای رنو به صورت CBU، اظهار کرد: من همواره با واردات خودروی CBU یا هر کالای آماده دیگری مخالف بودم زیرا به معنای اشتغال برای کارگران خارجی است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به پرسشی درباره کاهش فعالیت‌های رنو در ایران، اظهار کرد: قرارداد تندر 90 قبلا توسط ایدرو منعقد شده بود و من در آن سال‌ها مطالبی را درباره نقاط ضعف این قرارداد بیان کردم که هم‌اکنون تحقق یافته است.

وی ادامه داد: در این زمینه کافی است بررسی شود که چرا ایران خودرو می‌تواند 206 را بدون پژو داخلی سازی کند اما ایران خودرو و سایپا نتوانسته‌اند همین کار را در رابطه با خودروی تندر 90 انجام دهند.

یکه‌زارع افزود: در آن زمان معتقد بودم که یکی از اشتباهات بزرگ در این قرارداد این بود که ایران خودرو یک شریک فرانسوی به نام پژو داشت و باید شریک بزرگ دیگری از یک کشور دیگر برای آن انتخاب می‌شد زیرا مشخص بود در صورت بروز شرایطی مثل تحریم، این شرکت‌ها با یکدیگر هماهنگ می‌شوند در حالی که اگر مثلا شریک جدید به جای رنو، یک شرکت آلمانی بود ممکن بود اتفاق دیگری به دلیل فرآیند رقابت رخ دهد.

وی با بیان این‌که برخلاف برخی مطالب مطرح شده، رنو در ایران یک یورو نیز سرمایه‌گذاری‌ نکرده است، تصریح کرد: اگر شرکتی آمد و در فرآیند تولید قطعاتی مانند گیربکس در صنعت قطعه‌سازی سرمایه‌گذاری کرد، می‌توان اسمش را سرمایه‌گذاری مشترک گذاشت.

یکه‌زارع در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا ممکن است شریک جدید ایران خودرو یک شرکت آمریکایی باشد؟ اظهار کرد: بله، ممکن است شریک جدیدمان آمریکایی باشد چه اشکالی دارد؟ اگر شرایط فراهم شود.

***گوشت گران می شود

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران نسبت به کمبود دام و افزایش قیمت گوشت در استانه ماه محرم و بازگشت حجاج اظهار نگرانی کرد.

علی اصغرملکی اظهار کرد: بارها متذکر شدیم اگر قرار است صادرات دام زنده انجام شود باید کارشناسی شده باشد. چون در غیر این صورت تاثیراتی در بازار خواهد داشت و موجب افزایش قیمت می‌شود.

وی با بیان اینکه از هفته گذشته افزایش حدود 500 تومانی در هر کیلوگرم گوشت را شاهد بودیم، اظهار کرد: فروش دام زنده در میادین میوه و تره بار و در عیدقربان حدود 20 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافت ولی این میزان فروش در قیمت ها تاثیرگذار نبود.

ملکی با اشاره به نزدیکی به ماه محرم گفت: با توجه به ایام محرم که معمولا تقاضای خرید دام افزایش می‌یابد و از طرفی آمدن حجاج که چند روزی است آغاز شده و همچنان ادامه دارد، افزایش تقاضا برای خرید دام زنده زیاد شده و همین موارد باعث نگرانی برای کمبود دام و در نتیجه افزایش قیمت آن می‌شود.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران با بیان اینکه مخالف صادرات نیستیم چون موجب تقویت دامداران می‌شود، گفت: نکته مهم این است که باید این موضوع کارشناسی شود و مازاد بر خواسته‌ها و نیازها صادر شود. البته این‌ها از مسائلی است که باید قبل از صادرات پیش بینی می‌شد چون مشکلاتی را موجب خواهد شد.

وی یادآور شد: بارها از مسئولان درخواست کردیم به فکر تامین نهاده‌های دامی برای شش ماهه دوم سال باشند چون از اواخر تابستان و اوایل پاییز، دامداران دام‌هایشان را به روستا و جایگاه‌های مخصوص می‌برند، بنابراین به نهاده‌های دامی نیاز دارند.

***اقدام عجیب زن جوان بعد از زایمان در بیمارستان

سیزدهم مهر امسال دو زن وارد بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان دهدشت شدند. یکی از آنها که باردار بود، برای زایمان به این بیمارستان مراجعه کرده بود.

پرستاران با مشاهده آنها، از همراه زن باردار خواستند تا در بخش پذیرش، کارهای اداری بستری شدن وی را انجام دهد. دقایقی بعد نیز زن جوان را به بخش زایمان بیمارستان منتقل کردند. ساعاتی بعد صدای گریه های نوزاد فضای سالن بیمارستان را پر کرد. یکی از پرستاران در حالی که نوزاد پسری را بغل کرده بود، از اتاق زایمان خارج شد و کودک را به همراه زن جوان نشان داد و سپس او را به بخش نوزادان منتقل کرد.

مادر جوان نیز پس از انتقال به بخش، از پرستار خواست برای دقایقی کودکش را ببیند و سپس نوزاد به بخش منتقل شد. در همین موقع زنی که همراه مادر بود، وارد اتاق شد، لباس های او را عوض کرد و هر دو سریع از بیمارستان خارج شدند.

در پی فرار آنها، مسئولان بیمارستان ابتدا به بخش نوزادان رفتند که مشخص شد نوزاد پسر آنجاست. در ادامه آنها هنگام بررسی پرونده بالینی آن زن پی بردند او حتی هزینه زایمان را نپرداخته و فقط در واحد پذیرش، شناسنامه اش را جاگذاشته است.

مسئولان بیمارستان به جستجو در محوطه پرداختند، اما اثری از مادر کودک و زن همراه وی به دست نیامد، بنابراین موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی 110 گزارش دادند.

با تشکیل پرونده ای در این باره، ماموران پلیس آگاهی شهرستان دهدشت برای یافتن مادر فراری و زنی که او را در بیمارستان همراهی کرده بود، به جستجو پرداختند، اما موفق به یافتن آنها نشدند. شواهد نشان می داد مادر کودک لباس های خود را نیز در بیمارستان جاگذاشته و با پوشیدن لباس یکی از بیماران همان اتاق، آنجا را ترک کرده است.

آنها در مرحله بعدی تحقیقات متوجه شدند شناسنامه ای که متعلق به مادر نوزاد بوده جعلی و حتی نشانی خانه ای که او در پرونده پزشکی اش قید کرده، غیرواقعی است. هنوز مشخص نیست این مادر به چه دلیلی کودکش را در بیمارستان جاگذاشته و متواری شده است. تحقیقات گسترده پلیس برای رازگشایی از این پرونده آغاز شده است.

***پاسخ تند صادقیان به سیاسی: دلم خواست با تتلو باشم

حمیدرضا سیاسی رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در اردوی سرخ‌پوشان در هتل لاله تهران حاضر شد و با بازیکنان پرسپولیس پیش از دیدار مقابل تیم کارگر بنه‌بندرگز بوشهر دیدار کرد. این دیدار البته باعث به وجود آمدن حاشیه‌هایی هم شد.

رئیس هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس که نشان داده علاقمند است در حوزه‌های گوناگون فعالیت کند دیشب برای بازیکنان پرسپولیس در خصوص مسائل فنی هم صحبت کرد که این صحبت‌های او واکنش‌هایی را به همراه داشت!

سیاسی در جمع بازیکنان در ابتدا از پیام صادقیان انتقاد کرد که چرا با امیر تتلو، خواننده زیرزمینی که روز سه‌شنبه در تمرین پرسپولیس حاضر شده بود، عکس یادگاری گرفته که بازیکن جوان پرسپولیس رئیس هیأت مدیره این باشگاه پاسخ داد که دلم خواست که این کار را انجام دادم. اگر او باز هم به تمرین بیاید باز با او عکس می‌گیرم!

سیاسی در ادامه صحبت‌هایش از نبودن حسین ماهینی و اینکه دفاع راست پرسپولیس آسیب‌پذیر شده صحبت کرد که این صحبت‌های او که وارد فاز فنی شده بود با واکنش محمدرضا خانزاده روبه‌رو شد.

مدافع جوان پرسپولیس در پاسخ به سیاسی که از پست دفاع راست پرسپولیس اظهار نارضایتی کرده بود گفت که یعنی می‌خواهید بگویید من ضعیفم که دفاع راست مشکل دارد؟!

***شاهکار بی سابقه علیرضا جهانبخش در فوتبال هلند

همانطور که انتظار می رفت، با انتخاب مربیان، کاپیتان ها و هواداران لیگ دسته دوم فوتبال هلند، عنوان بهترین بازیکن نیم فصل اول این لیگ به ستاره ایرانی باشگاه نایمخن رسید و جایزه مجسمه گاو برنزی به وی تعلق گرفت.

علیرضا جهانبخش که فصلی رویایی را در پیراهن شماره 7 ان ای سی پشت سر گذاشته، مهم ترین و محبوب ترین مهره این فصل باشگاهش به شمار می رود. او با ادامه این روند هم حضور دوباره در سطح اول فوتبال هلند را تجربه خواهد کرد و هم به احتمال فراوان جایزه بهترین بازیکن در پایان فصل را نیز به خود اختصاص خواهد داد.

یکی از هم تیمی های علیرضا نیز جایزه بهترین گلزن نیم فصل را به خود اختصاص داده است. هر دوی این بازیکن ها پیش از دیدار با دن بوش، جایزه گاو برنزی شان را دریافت می کنند.

***دردسرهای یک نوجوان شهرستانی برای استقلالی ها

یکی از هواداران جوان استقلال که از شهرستان به تهران آمده است مدتی است با حضور در کمپ حجازی دردسر درست می‌کند.

این هوادار که بارها توسط قلعه‌نویی به او کمک شده تا مقدمات کار در یک کارواش سیار را فراهم کند گاه و بیگاه در محوطه کمپ با مردم و مراجعین درگیر می‌شود تا جایی که در حین برگزاری تمرینات استقلال بارها و بارها پای نیروی انتظامی به کمپ مرحوم حجازی باز شده است.

مسئولان نیروی انتظامی منطقه بلوار فردوس نیز از تماس های مسئولان کمپ حجازی خسته شده اند و هر وقت برای پیگیری تماس ها در مورد درگیری به آنجا مراجعه می‌کنند و آن هوادار را می‌بینند کاری انجام نمی‌دهند و مدعی هستند این شخص بعضی مواقع آنقدر در کلانتری سر و صدا ایجاد کرده که باعث خلل در کار ماموران هم شده است.

این شخص نوجوان در آخرین درگیری خود با یکی از کارمندان کمپ با مشت شیشه سرویس بهداشتی این مجموعه را شکست اما مسئولان کمپ برای آنکه برای استقلال حاشیه ای ایجاد نشود سکوت کرده و اقدام قانونی انجام نمی‌دهند.

نکته عجیب اینجا است که این شخص بعضی مواقع با تیم استقلال به سفرهای شهرستان هم می‌رود و به تشویق این تیم می‌پردازد!

**جایزه بسیار عجیب برای بانوان! +عکس

چندی پیش تبلیغ یکی از پارک‌های آبی مشهد به طرز گسترده‌ای در سطح شهر قرار گرفت که در آن برای آقایان و بانوان جوایزی در نظر گرفته شده بود. اما در میان جوایز بانوان بعد از سکه طلا به عمل زیبایی و سالن زیبایی اشاره شده بود که برای بینندگان حیرت‌آور به نظر می‌رسید.

سوالی که در این زمینه در ذهن هر مخاطبی ایجاد می‌شود این است که آیا مراجعی که بر تبلیغات شهری نظارت می‌کنند در خصوص این تبلیغ قبل از اکران شهری به مجموعه‌ای که آن را منتشر کرده است تذکر داده‌اند یا خیر و در صورتی که پاسخ خیر است که به احتمال فراوان چنین است، آیا این مراجع نباید نظارت‌هایی را پیش از وقوع چنین مسائلی انجام می‌دادند و در راستای اجرای سیاست‌های کلی فرهنگی قدم برمی‌داشتند؟

***یک تبانی آشکار و بی سابقه در فوتبال ایران!!

فوتبال ایران در رده های پایه و در سطح استانی با تبانی های زیاد و آشکاری همراه است که تا قبل از رسانه ای شدن به آن رسیدگی نمی شود.

اخیرا مسابقاتی در سطح  جوانان برگزار شده و یک تیم شهرستانی که به خاطر باخت های سنگین در قعر جدول قرار داشته، برای بقا در لیگ نیاز به یک پیروزی پرگل در بازی آخر داشت.

این تیم شمالی برای بقا باید در بازی پایانی با تفاضل 56 گل به پیروزی می رسید و در این بازی توانست حریف خود را 58 بر یک شکست دهد!

***رویارویی استقلالی ها با خواننده مشهور پاپ

اعضای تیم فوتبال استقلال قبل از سفر به اهواز در فرودگاه مهرآباد با مرتضی پاشایی خواننده پاپ روبه‌رو شده و برخورد گرمی با وی داشتند.

پاشایی که در این چند شب در کنسرت هایش در تهران فرهاد مجیدی، آرش برهانی و محمد قاضی را میهمان خود دیده بود، با بازیکنان تیم استقلال برخورد گرمی داشت. این خواننده پاپ امشب در مشهد برای علاقمندانش کنسرت خواهد داشت.

***تغییرات بزرگ؛ برکناری دو مدیر ارشد پرسپولیس

بعد از اتفاقاتی که در جریان مذاکره با مسوولان باشگاه رئال مادرید رخ داد، حالا خبر برکناری مدیران باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسد.

البته می‌گفتند سیاسی و منتقمی توانسته‌اند معاون وزیر را قانع کنند اما توجیهاتشان برای ابقای آنها کافی نبوده است.

شنیده می‌شود تا روز دوشنبه هفته آینده تغییر‌ها در بالاترین سطح مدیریتی باشگاه پرسپولیس اعمال خواهد شد و بهروز منتقمی سرپرست موقت و حمیدرضا سیاسی رییس هیات‌مدیره باشگاه که در راس هیات مذاکره کننده با رئال مادرید بودند، برکنار می‌شوند.

همین شایعه‌ها خبر آورده‌اند که مدیران وزارت ورزش دنبال جایگزین‌هایی برای سیاسی و منتقمی می‌گردند و فعلا تنها گزینه‌شان حبیب کاشانی است که برای مدیرعاملی باشگاه روی او نظر دارند.

کاشانی پیش از این در دو مقطع مدیریت باشگاه پرسپولیس را بر عهده داشته و دو روز پیش هم به‌عنوان مدیر تیم فوتبال امید ایران منصوب شد.

***ورزش عجیب و جدیدی که تا به حال ندیده اید

 ورزش اقسام مختلفی دارد که همه برای افزایش تندرستی بدن هستند اما گاهی اوقات مردم از این ورزش ها خسته می شوند و نوآوری و خشونت را وارد ورزش می کنند تا به یک مورد جدید برسند.

 در جمهوری چک یک ورزش جدید ابداع شده است که هم عجیب وهم خشن است. در این ورزش که به نام "woodkopf" شناخته می شود هر شرکت کننده یک تخته چوب دو متری روی سرش می گذارد و به مصاف رقیب خود می رود.

 در این ورزش هر شرکت کننده باید بتواند چوب نفر مقابل را از بین ببرد بدون آنکه چوب خودش به زمین بیافتد. البته گاهی در حین ضربه زدن این ضربات به سر افراد هم برخورد می کند و باعث مجروح شدن آن ها می شود.

 به نظر می رسد برای اولین بار این ورزش عجیب در سال 1992 به وجود آمده است اما به تازگی و در طول یک سال گذشته معروف شده و در حال گسترش به کل اروپاست.

 ****اولین صحبت های مجری معروف بعد از درمان سرطان

«تلویزیون یادش رفته که من را داشته! نمی‌دانم شاید هم یادش نرفته ... من هیچگاه تحت هیچ شرایطی در هر دوره کاری‌ام از هیچ مقام کشوری به هیچ عنوان کاری را برای خودم نخواستم.»

این جملات بخشی از درد دل‌ های ناصر خیرخواه - مجری قدیمی تلویزیون - است که پس از یک سال و نیم دست و پنجه نرم کردن با بیماری طاقت‌فرسا، درخواست کرده است به تلویزیون برگردد، اما انگار با اقبالی از سوی این رسانه روبرو نشده و به گفته‌ی خودش گویی تلویزیون یادش رفته که او را داشته است.

ناصر خیرخواه که بسیاری او را با اجری برنامه «تهران 20» می‌شناسند، با گذراندن آخرین دوره‌ی شیمی درمانی، حدود دو ماه است به رادیو بازگشته است و حال او رو به بهبود است.

او گفت: در حال حاضر پس از گذراندن یک سال و نیم بیماری، به رادیو برگشتم. معاون صدا به طور کامل در جریان بیماری بنده است و تلاششان بر این است که حتما دوباره به کار برگردم. در حال حاضر بیش از دو ماه است که کار اجرا را در رادیو بر عهده دارم.

او گفت: برنامه «راه شب» رادیو ایران را اجرا می‌کنم که افتخاری برای من است. همچنین برنامه «مجلس» را که 18 سال مسئولیت آن را برعهده داشتم، اجرا می‌کنم. اما زمانی که از تلویزیون و به ویژه شبکه تهران تقاضا کردم که دوباره به کار برگردم با اقبالی از آنجا روبه‌رو نشدم. دلم می‌خواست برگردم و خدمت کنم اما خب، آدمی نیستم که در اتاق این مدیر و آن مدیر بروم.

*

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.