قدس آنلاین- تبریز: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این که چهارده شبکه ماهواره‌ای به حمایت مالی انگلستان و بودجه‌های کلان بیگانگان فعالیت کرده و به ترویج قمه‌زنی و خرافه می‌پردازند و شیعه را متهم به خرافه می‌کنند، گفت: عزاداری باید از همان راهی باشد که ائمه معصومین(ع) دستور داده‌اند و از افراط و تفریط باید جلوگیری شود.‌

14 شبکه ماهواره‌ای با حمایت انگلستان به ترویج قمه‌زنی و خرافه می‌پردازند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، آیت الله مجتهد شبستری در جمع مداحان و سخنرانان تاثیرگذار استان در فرهنگسرای الغدیر تبریز برگزار شد، اظهار کرد: احیای امر اهل بیت(ع) به هر وسیله ای مخصوصا در گردهمایی که در آستانه محرم برگزار می‌گردد و برای نظم و بهره‌برداری بهتر برنامه‌ریزی و تدبیر می‌شود بسیار حائز اهمیت است.
وی اضاقه کرد: حسین چراغ راه هدایت است چرا که به توسط همین نور افراد بسیار والائی تربیت یافته‌اند.
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: ضمن طرح سئوالی مبنی بر اینکه عزاداری امام حسین(ع) هدف است یا وسیله، در پاسخ فرمودند: اگر چه فراهم کردن ابزارآلات عزاداری و پرچم و… به صورت متعارف لازم است ولی اگر وسیله باشد بدین معنی است که وسیله ای برای رسیدن به معرفت امام حسین(ع) و معرفت الله است.
امام جمعه تبریز گفت: تشکیل مجالس، هیئت‌های عزاداری، شعر خوانی‌ها و مداحی‌ها وسیله‌ای برای رسیدن به مقامات عالیه و معرفت حسینی است.
آیت الله مجتهد شبستری افزودند: باید سعی کنیم در هر محرمی که بر ما می‌گذرد بر معرفت خودمان بیافزاییم.
وی افزود: سعی کنید اشعار و گفتار و مدح‌هایتان مستند بوده و هر کتابی را مبنا قرار ندهید مثلا کتاب نفس المهموم بسیار عالی و مستند می باشد و همچنین از اشعار و گفتار ذلت آور و چیزی هایی که موجب وهن تشیع و ساحت مقدس حضرت امام حسین(ع) می گردد خودداری شود و بسیار روی اهداف امام حسین(ع) پرداخته شود که هدفش جز قیام دین چیزی نبود.
آیت الله شبستری گفت: از استعمال آلات لهو و لعب در عزاداری‌ها اکیدا خودداری شود تا عزاداری‌ها مقبول و مشروع واقع شود.
رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: از مسائل تفرقه‌انگیز از قبیل لعن خلفا به صورت علنی و اهانت به عایشه جدا پرهیز شود چرا که دشمن به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی بوده و از این اعمال خشنود می گردند.
وی با اشاره به حدیثی از حضرت امیر المومنین(ع) که می‌فرمایند: دو گروه کمر مرا شکستند که عبارت است از کسانی که در محبت من غلو کردند و دیگر کسانی که در غضب و دشمنی با من غلو کردند، افزودند: این داعشی ها همان خوارج نهروان و ساخته و پرداخته استکبار هستند که این ها را ایجاد کرده اند تا به توسط این گروه بین شیعه و سنی اختلاف و دشمنی به راه اندازند.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: این فجایعی که از طرف داعش به وقوع می پیوندد در طول تاریخ بی سابقه است و حتی حجاج بن یوسف ها هم این فجایع را انجام نداده بودند که اینها انجام می دهند
رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به این که چهارده شبکه ماهواره‌ای به حمایت مالی انگلستان و بودجه‌های کلان بیگانگان فعالیت کرده و به ترویج قمه‌زنی و خرافه می‌پردازند و شیعه را متهم به خرافه می‌کنند، افزود:  عزاداری باید از همان راهی باشد که ائمه معصومین(ع) دستور داده اند و از افراط و تفریط باید جلوگیری شود.
وی با انتقاد از افراط و تفریط در عزاداری‌ها و اینکه تا ساعت ۲ نصف‌شب با طبل و بلندگو عزاداری شود، به صلاح نبوده و بعضاً گله‌هایی در این خصوص مطرح می‌شود، افزودند: عزیزان باید توجه داشته باشند که عزاداری مستحب بوده اما آزار و اذیت مردم حرام شرعی است.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    0 1
    استكبار ميخواهد با مراسم قمه زني شيعه را وحشي جلوه دهد