قدس آنلاین- تبریز: رئيس پليس فتا آذربايجان‌شرقي گفت: فردي که با انتشار عکس‌هاي افراد آغاز به آزار و اذيت و تهديد به اسيدپاشي دختران مي‌کرد شناسايي و دستگير شد.

عکسهاي شخصي وسيله‌اي براي آزار دختران جوان / تهدید دختران به اسید پاشی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمد قاسملو اظهار کرد: چندي پيش خانمي به هويت معلوم با ارائه شکوائيه اعلام داشت مدتي است از طرف يک پسر مورد آزار و اذيت و مزاحمت‌هاي تلفني و تهديد به اسيدپاشي قرار گرفته و اخيراً نيز با سرقت گوشي تلفن همراه وي اقدام به انتشار عکس‌هاي وي در يکي از شبکه‌هاي اجتماعي کرد از این رو موضوع در دستور کار يکي از کاراگاهان تيم مبارزه با جرائم اخلاقي قرار گرفت.

وی افزود: در بررسي هاي اوليه مستنداتي فني از فضاي مجازي و تماس ها و پيامکهاي ارسالي به گوشي شاکيه جمع آوري شد و در گام بعدي با استفاده از شگردهاي خاص پليسي و بهره گيري از تجهيزات آزمايشگاه فرانزيک، مستندات محکمه پسند دال بر انجام تخلف از طرف فرد اعلامي شاکيه بدست آمد.

سرهنگ قاسملو ادامه داد: با هماهنگي مقام قضايي سيستم هاي رايانه اي متهم جمع آوري و متهم جهت تحقيق به اين پليس انتقال داده شد که با وجود مستندات فني در تفهيم اتهام، وي تخلف وارده را قبول نکرده و اعلام داشت که کار وي نبوده است.

اين مقام انتظامي تصريح کرد: سيستم هاي رايانه اي و تجهيزات الکترونيکي ضبط شده از متهم بررسي و مشخص شد سيستم به جهت عدم شناسايي، عکس هاي شاکيه را با همکاري و از طريق گوشي خواهرش در فضاي مجازي منتشر کرده است.

وي با بيان اينکه متهم براي بار دوم به اين پليس دعوت شد و چون چاره اي نداشت لب به سخن گشود و اعلام داشت جهت آزار و اذيت شاکيه که قبلاً با هم دوست بودند به اين عمل دست زده است

گفتني است، نتيجه تکميلي تحقيقات به عرض مقام قضايي منعکس و پرونده به همراه متهم جهت سير مراحل بعدي تحويل دادسرا شد.

رئيس پليس فتا آذربايجان شرقي در پايان خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه گوشي هاي تلفن همراه هوشمند قابل حمل بوده و امکان سرقت و مفقودي آن هر لحظه متصور است، از نگهداري عکس و مطالب شخصي و محرمانه در آنها جدا خودداري نموده و در استفاده از برنامه هاي شبکه هاي اجتماعي تلفن همراه تجديد نظر و با سبک و سنگين کردن تهديدات و مزاياي آن، نحوه بهره گيري از آن را انتخاب کنيم و به خاطر داشته باشيم. پليس فتا استفاده از شبکه هاي اجتماعي خارجي را توصيه نمي کند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.