مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتشار اخبار تک‌خوانی بانوان در حضور آقایان اعلام کرد که بر اساس سیاست‌های فرهنگی نظام و مبتنی بر حفظ شئونات فرهنگی ایرانی اسلامی، پس از پیروزی انقلاب مجوز اجرای موسیقی توسط بانوان صرفا برای مخاطبان زن صادر شده که همواره مورد تایید نظام بوده است و هرگز مجوزی برای اجرا و تکخوانی بانوان در حضور آقایان صادر نشده است.

تاکنون هیچ مجوزی به تکخوانی و اجرای بانوان در حضور آقایان نداده‌ایم

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر کل دفتر موسیقی بر نظارت این وزارتخانه به تولید و اجرای آثار هنری بر اساس سیاست‌های فرهنگی نظام و منطبق بر فرهنگ ایرانی اسلامی تاکید کرد.

پیروز ارجمند با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، موسیقی و موسیقی‌دانان معتهدانه همراه و همگام با انقلاب، آرمان‌ها و ارزش‌های آن بود‌ه‌اند گفت: همراهی مجدانه هنرمندان در تمامی ایام انقلاب اسلامی نشان از پایبندی موسیقدانان ایرانی به آرمان‌های نظام اسلامی دارد. حمایت بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب از موسیقی‌های فاخر و ارزشمند نیز از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است که نشان از عزم نظام در حمایت از هنر معنوی و موسیقی فاخر دارد.

از سوی دیگر او درباره کنسرت­های موسیقی با حضور بانوان گفت: برنامه‌های موسیقی برای مخاطبان عام با حضور هنرمندان خانم صرفا حالت همخوانی و کر را دارد. در تمامی سال‌های بعد از انقلاب نیز مجوزهایی در این قالب اجرایی برای گروه‌ها با معیارهای دفتر موسیقی صادر شده است.

وی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با احترام به دغدغه‌های دلسوزان نظام،  عزم خود را بر تولید و حمایت از آثار هنری فاخر و ارزشمند قرار داده است تا محصولات هنری منطبق با مناسبات عرفی و شرعی و قانونی جمهوری اسلامی در دسترس مردم قرار گیرد.

وی در مورد نظارت بر تولید و نشر آثار موسیقایی و اجرای صحنه‌ای در این حوزه تصریح کرد: بر خلاف برخی اظهارنظرها، در دوره کنونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نظارت کیفی بر محتوا، مضامین و شیوه اجرای آثار، سخت‌گیرانه‌تر و با وسواس‌ بیشتری انجام می‌شود. نظارت بر کیفیت و ارتقای سطح آثار هنری تولید شده از اهداف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. این نظارت بر عهده شوراهای شعر و موسیقی است که تمامی اعضای آن از هنرمندان و متخصصان متعهد و ارزشی این عرصه هستند که پشتوانه و گنجینه ارزشمند نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند.

ارجمند در مورد برخورد با تخلفات احتمالی انجام شده در این حوزه بر تلاش وزارت ارشاد نسبت به تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌های نظام تاکید کرد و افزود: وزارت ارشاد درصدد است با تعامل بیشتر با سایر دستگاه‌های نظام، نظارت کامل‌تری را بر مجموعه‌های اجرایی و تولیدی موسیقی داشته باشد و با هر تخلفی در این زمینه قاطعانه و بر اساس قانون برخورد‌ می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به اینکه باید سیاست‌های حوزه فرهنگ و هنر مبتنی بر سیاست‌های کلی نظام و نه صرفا سیاست‌های دولت باشد، سیاست‌های راهبردی این وزارتخانه در حوزه موسیقی با توجه به منویات رهبری و اسناد شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تدوین و اجرا می‌شود.

مدیر کل دفتر موسیقی در مورد انتشار اخباری در مورد اجرای برنامه حرکات موزون برای مخاطبان خانم در تالار وحدت تهران گفت: تاکنون هیچ‌گونه مجوزی برای حرکات موزون و غیرمتناسب با فرهنگ اسلامی صادر نشده است. تنها اجراها محدود به آیین‌ها و بازی‌های برگرفته از فرهنگ اقوام ایرانی است که با نظارت دقیق و صرفا برای بانوان توسط بانوان اجرا می‌شود. اجرای این آیین‌های قومی، بخشی از فرهنگ محلی ایرانی اسلامی است که در سال‌های گذشته نیز مجوز اجرای آن پس از بررسی مسایل شرعی و عرفی داده شده است. این آیین‌ها و بازی ها جزو میراث کشورمان هستند و در مراکز هنری دیگر از جمله صدا و سیما نیز به آن پرداخته شده­ است.

وی تاکید کرد: سیاست کلی وزارت فرهنگ و ارشاد در حوزه هنر منطبق بر حفظ و صیانت از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است که دو تمدن و فرهنگ ایرانی و اسلامی را شامل می‌شود.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.