قائم مقام وزیر کشور با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان و نفوذ اشرار از پاکستان به کشورمان گفت: هیچ علاقه ای نداریم میان دو کشور ایران و پاکستان مجادلات مرزی وجود داشته باشد.

علاقه نداریم میان ایران و پاکستان مجادلات مرزی وجود داشته باشد

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به درخواست مقانات پاکستانی برای ارائه مدارک ورود اشرار از مرز این کشور به ایران، گفت: روز گذشته از ناحیه وزارت خارجه تذکرات لازم به سفیر پاکستان داده شد و وی هم قول پیگیری داد.

 

وی افزود: ما کشور پاکستان را کشور دوست خود می دانیم و هیچ علاقه ای نداریم میان دو کشور مجادلات مرزی وجود داشته باشد.

 

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزیر امور خارجه پاکستان روز جمعه در نشست خبری هفتگی خود گفت: تهران تاکنون مدارکی مبنی بر اثبات نفوذ تروریست ها از خاک پاکستان به ایران ارائه نداده است. اگر ایران مدارکی برای اثبات این موضوع دارد باید آن را در اختیار کمیته مدیریت مرزی قرار دهد.

 

سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در واکنش به اظهارات سخنگوی وزیر امور خارجه پاکستان اظهار کرد: نیروی زمینی سپاه اسناد کافی درباره نفوذ اشرار از کشورهای شرقی به داخل کشور را در اختیار داشته و آنها را در اختیار مسئولان وزارت خارجه و وزارت کشور قرار داده است.

 

در همین راستا سفیر پاکستان در تهران شنبه شب به وزارت امور خارجه احضار شد. مدیر کل غرب آسیای وزارت خارجه ضمن اعتراض و ابراز ناخرسندی نسبت به استفاده و تردد گروه‌های تروریستی و اشرار از خاک پاکستان برای حمله به نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، خواستار پیگیری جدی و انجام اقدامات لازم جهت جلوگیری از تکرار این گونه حوادث شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.