رجب طیب اردوغان اعلام کرد که ترکیه با هرگونه انتقال تسلیحات آمریکایی به نیروهای کرد در سوریه مخالف است. این درحالی است که کاخ سفید از تماس اوباما با اردوغان با محوریت کوبانی خبر داد.

تماس تلفنی اوباما با اردوغان/ مخالفت ترکیه با ارسال سلاح‌ برای کردهای سوریه

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ترکیه اعلام کرده که نیروهای کرد که درحال مبارزه با داعش در سوریه‌اند با شورشیان پ.ک.ک ارتباط دارند.

در همین حال کاخ سفید اعلام کرد که باراک اوباما، رئیس جمهور ترکیه با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود درباره روند مقابله با داعش به ویژه تحولات کوبانی تلفنی صحبت کرده است.

در این تماس تلفنی دو طرف بر ادامه جنگ علیه داعش تاکید کردند و نگرانی‌ها و شروط آنکارا برای پیوستن به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

از سوی دیگر خبرگزاری آناتولی به نقل از رییس جمهوری ترکیه، گزارش داد که نیروهای کرد در سوریه برای آنکارا همانند پ.ک.ک هستند و ترکیه به پیشنهاد ارسال سلاح از سوی آمریکا برای کردهای ترکیه پاسخ مثبت نمی‌دهد.

 

مخالفت ترکیه با انتقال سلاح به کردها باعث پیچیده شدن تلاش‌های ائتلاف مقابله با داعش به رهبری آمریکا به منظور جنگ با این افراط‌گرایان خواهد شد و در آینده نیز روابط میان ترکیه و آمریکا را خدشه‌دار خواهد کرد.

 

آمریکا اعلام کرده که با نیروهای کرد در سوریه شراکت اطلاعاتی دارد و مقامات واشنگتن انتقال سلاح به این نیروهای کرد در آینده را رد نکرده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.