وزیر دادگستری در خصوص اتفاقات اخیر در عربستان و صدور حکم اعدام برای شیخ نمر، این اقدام را نشانه شکست و افول نظام سیاسی عربستان دانست.

صدور حکم اعدام شیخ‌نمر نشانه افول نظام سیاسی عربستان است

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در حاشیه مراسم سی امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات در استان البرز و در جمع خبرنگاران، تصمیم دولت عربستان سعودی در خصوص اعدام شیخ النمر را اقدامی غیر انسانی و غیر اسلامی دانست.

 

وزیر دادگستری در این خصوص به خبرنگاران گفت: این اقدام کاملا بر ضد حقوق انسان، ضد قوانین دینی، شرعی و اسلامی است و متاسفانه رژیمی که از ترور و تروریسم و از آدمکشی و هتک حقوق ملتها ابایی ندارد دست به چنین اقداماتی می زند و همانطور که امروز می بینیم داعش ساخته و پرداخته دستگاه اطلاعاتی عربستان بوده و با پول و حمایت آنها به فعالیت و حیات خود ادامه می دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه بر اساس آخرین آمارهای اخذ شده، بیشترین حمایتها حتی از سوی برخی گروههای اجتماعی در عربستان از این گروه تروریستی صورت می گیرد و چنین رژیمی، طبعا به حقوق شهروندان خود نیز بی توجه است و آن را پایمال می کند.

پورمحمدی در خصوص شیخ النمر اظهار داشت: وجود ارزشمندی که برای منافع خود مردم عربستان و احقاق حقوق آنان تلاش می کند را بیش از دو سال زندانی کردند و اکنون حکم غیر انسانی و اسلامی اعدام را برای ایشان صادر کردند که نشانه شکست و افول این نظام سیاسی است و اگر این اتفاق بیافتد، سرنوشت خطرناک و تاریکی در انتظار آنها خواهد بود.

وزیر دادگستری در خاتمه گفت: امیدواریم دست به چنین جنایتی نزنند و ما سعی می کنیم از تمام ابزارهای حقوقی و بین المللی برای جلوگیری از بروز این جنایت استفاده کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.