قدس آنلاین-شهرکرد:شرکت مخابرات علاوه بر اینکه حق بیمه کارگزاران مخابرات روستایی را پرداخت نمی کند، در نظر دارد قراردادی با آنها ببندد که در آن دو ساعت در روز به کار اشتغال داشته باشند.

تجمع کارگزاران شرکت مخابرات استان چهار محال و بختیاری جهت اجرای قانون کار

به گزارش خبر نگار قدس از شهرکرد،بعد ظهر دیروز حدود 200نفر از کارگران شرکت مخابرات استان چهار محال و بختیاری با حضور و تجمع مقابل درب اصلی استانداری چهار محال و بختیاریخواستار اجرای قانون کار سازمان تامین اجتماعی شدند.

 این تعداد کار کنان شرکت مخابرات استان  اجرای قانون کار و مصوبه مجلس در خصوص پرداخت حق بیمه از سوی شرکت مخابرات چهارمحال وبختیاری را مورد تاکید قرار دادند.

آنان حذف پیمانکاران، انعقاد قرارداد مستقیم مخابرات باکارگزاران، تداوم بیمه و ایجاد امنیت شغلی را از خواسته های خود اعلام و از مسوولان استان پیگری این موارد را خواستار شدند.

یکی کارگزاران مخابرات روستایی استان چهارمحال وبختیاری که خود را ذبیح الله مهدوی معرفی کرد، در همین خصوص به خبر نگار ما گفت: برای تحقق خواسته های این صنف امروز با مدیرعامل شرکت مخابرات استان مذاکراتی انجام شد، ولی خواسته های کارگزاران محقق نشد.

وی مدعی شد: شرکت مخابرات استان از کارگزاران انتظار دارد با شرکت و پیمانکار ثالث قرارداد امضاء کنیم و کارگزاران با این شیوه قرارداد موافق نیستند.

یکی دیگر از کارگزاران که خود را مجید موسوی معرفی کرد نیز گفت:بیش از 25 سال برای مخابرات کار کرده ام و در این مدت خودم ، حق بیمه را واریز کرده ام و اکنون بیش از 11ماه است که حقوقی از مخابرات دریافت نکرده ام.

وی با بیان مشکلات درمانی خود، اضافه کرد:به دلیل اینکه قرارداد ما تمدید نشده، نتوانسته ام بیمه خود را واریز کنم و برای تامین هزینه های درمانی خانواده با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنم.

یکی دیگر از کارگزاران مخابرات روستایی مدعی شد: شرکت مخابرات علاوه بر اینکه حق بیمه کارگزاران مخابرات روستایی را پرداخت نمی کند، در نظر دارد قراردادی با آنها ببندد که در آن دو ساعت در روز به کار اشتغال داشته باشند.

اکثر کارگزاران مراجعه کننده به استانداری مدعی شدند که سابقه کاری آنان بین 5 تا 29سال است اما ماهانه مبلغ کمی به عنوان حقوق دریافت می کنند و با وجود مصوبه مجلس مبنی بر اینکه از دی ماه سال 88 باید از سوی مخابرات بیمه می شدند، حق بیمه ای برای آنان پرداخت نشده است.

کارگزاران مخابرات روستایی لغو قرارداد با شرکت های پیمانکاری و واسطه ای را خواستار شدند.

شایان ذکر است مدیرکل امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری در نشستی با نمایندگان کارگزاران مخابرات روستایی مراجعه کننده به استانداری شرکت و پس از شنیدن خواسته های آنان نسبت به پیگیری مطالبات آنان از شرکت مخابرات استان قول مساعد داد.

گفتنی است در بهمن ماه سال 88 قانون بیمه کارگزاران مخابرات روستایی از سوی رئیس مجلس ابلاغ شد.

در ماده واحده این قانون آمده است: دولت مکلف است ضمن درج در بودجه سال 1389 کل کشور، حق بیمه کلیه کارگزاران مخابرات روستایی (از هر نوع بیمه) را براساس دوره کارگزاری، نسبت به سنوات کارکرد آ نان که بابت آنها بیمه پرداخت نشده، بر مبنای سهم کارفرما و صرفاً بابت حق بیمه از محل بودجه سال 1389 کشور و حداکثر تا پایان سال مذکور پرداخت کند.

این پرداخت مشمول جریمه تاخیر نمی شود و از هر نوع جریمه معاف است و هر نوع پرداخت بابت خدمات این کارگزاران بعد از واگذاری در بورس بر عهده شرکت طرف قرارداد با کارگزاران است.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.