حادثه تلخ و وحشتناک اسیدپاشی سریالی در شهر اصفهان، این روزها به یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم تبدیل شده است.

اسیدپاشان باید قصاص  شوند!

حادثه‌ای که نخستین مورد آن مربوط به حدود یک ماه پیش است، اما در روزهای اخیر آمار آن به چهار مورد – و شاید بیشتر- هم رسیده است.

گفت و گوی خبرگزاری ایسنا با قربانیان این تراژدی‌های وحشتناک نشان می‌دهد این افراد، از اقشار عادی جامعه بوده و از قضا بر خلاف برخی گمانه‌زنی‌ها، بدحجاب هم نبوده و در میان آنها افراد فرهنگی و انسان‌دوست و خیر نیز دیده می‌شوند. بدین ترتیب به نظر می‌رسد فرد یا افراد اسیدپاش - که بر اساس شواهد تمامی این موارد اسیدپاشی نیز کار یک یا دو راکب موتور سوار بوده – بر اساس توهمات یا بیماری روانی دست به چنین اقدامهای کوری زده و موجب آسیب دیدن جدی چهار زن بی‌گناه و مظلوم شده‌اند.

خانواده قربانیان می‌گویند که دختر یا همسر آنها، هیچ‌گونه خصومت شخصی با کسی نداشته و موضوع بدحجابی نیز در میان نیست. هر چهار زن بی‌گناه دچار آسیبهای جدی و جبران ناپذیر از جمله نابینایی یک یا دو چشم و از بین رفتن صورت و زیبایی خود شده‌اند و این در حالی است که جانیان اسیدپاش هنوز در تور پلیس و چنگال قانون گرفتار نشده‌اند و چه‌بسا در حال آماده شدن برای حمله وحشیانه بعدی باشند. در این شرایط نیروی انتظامی باید با به کار گرفتن تمام توان فنی و تخصصی خود و استمداد از مردم برای شناسایی و دستگیری هرچه سریعتر این جانیان اقدام کند و به کابوس روزهای پاییزی بانوان اصفهانی پایان دهد. در این مسیر مشارکت مردم برای شناسایی و تعقیب این افراد بسیار ثمربخش خواهد بود.

اما از سویی باید پذیرفت که کوتاهی و عدم برخورد جدی و سخت قانونی با موارد پیشین اسیدپاشی که موجب تباهی زندگی چند زن مظلوم دیگر شده، سبب گستاخی و بی‌پروایی بیشتر اسیدپاشان ناجوانمرد شده است. بدون شک اقدام قاطع قضایی و قصاص فوری و برخورد سخت با عاملان چنین رفتارهای ضدانسانی، در کاهش این رفتارها بی‌تأثیر نیست. اگر قانون و مجریان آن با این افراد ددمنش، با نرمی و لطافت برخورد کنند – چنانکه تاکنون چنین بوده است – بی‌تردید شاهد ادامه این رفتارهای غیرانسانی خواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    7 0
    مجلس باید قانون بسیارسختگیرانه ای در حداعدام بگذارد بخدا مرگ برای یک زن آسانتراز این است که زیبایی وسلامتی خود را از دست بهد از جامعه طرد شودوتازه انگ بی حجابی هم به این عمل وحشینه میزنند مردم را از دین واسلام منزجر کنند خداوند لعنتشان کند
  • ايراني IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    7 0
    بايد مجرمين بدون تاخير دستگير و فوري ودر ملا عام و حتي با پخش مستقيم تلوزيوني بدست قربانيان به همان صورت قصاص شوند
  • فرهاد IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    7 0
    باید فقط اعدام شوند. با هر کسی که به مال و جان و ناموس مردم تجاوز میکنه باید با شدت برخورد بشه تا برای بقیه هم درس عبرت بشه.
  • هموطن IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    1 0
    این که درخواست همه ملت هست که بایدبا اسید قصاص شونداما کی؟ کجاهست اون شخص یا اشخاص؟
  • الهام IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    1 0
    اعدام به تنهایی کافی نیست.اونها هم باید صورتشون با اسید سوزونده شه.بغد اعدام بشن.با اعدام که سریع راحت میشن.