جواد حسینی : مسؤولان فدراسیون فوتبال روز یکشنبه اعلام کردند از ورود دوربین‌های رسانه ملی به استادیوم‌های کشور جلوگیری خواهند کرد تا به این ترتیب از حقوق باشگاه‌های لیگ برتر برای دریافت حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر دفاع کنند.

مسابقات هفته دوازدهم پخش مستقیم می‌شود!

غلامرضا بهروان در این باره گفت:« ما خودمان هم از این تصمیم ناراحت هستیم اما چاره‌ای جز این کار نداریم چون کفاشیان به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیری فوتبال این دستور را صادر کرده است.»

رئیس فدراسیون فوتبال بهتر از هر کسی می‌داند که تصمیمش در دقیقه 90 از سوی مراجع بالادستی وتو خواهد شد اما با این حال ژست مدیران قاطع را به خود می‌گیرد تا شاید مسؤولان رسانه ملی از تصمیم خود صرفنظر کنند و با مبلغ ارائه شده فدراسیون فوتبال بابت خرید امتیاز حق پخش تلویزیونی موافقت کند اما مسؤولان رسانه ملی بدون اعتنا به تصمیم مدیر اول فدراسیون هیچ واکنشی به انتشار این خبر نشان ندادند تا فوتبالی‌ها متوجه این اتفاق شوند که آنها کوچکترین نگرانی و دغدغه‌ای بابت این مسأله ندارند چون یقین دارند دوربین‌ها به ورزشگاه‌ها راه پیدا خواهند کرد.

هرچند مدیران رسانه ملی در این رابطه موضع گیری مستقیم و علنی نداشتند اما از نوع برخورد آنها پیدا بود که آنها این تهدید را هرگز جدی نگرفتند، برای اثبات این مسأله می توان به گفت و گوی یکی از مدیران رسانه ملی در جمعی خودمانی استناد کرد، گفته می شود یکی از مسؤولان رسانه ملی روز یکشنبه در حاشیه یکی از جلسات مدیران رسانه ملی در خصوص نحوه پوشش اخبار بازی‌های پارآسیایی در واکنش به این خبر خطاب به مدیران شبکه های صدا و سیما گفته که هیچ نگرانی و دغدغه ای نسبت به این خبر وجود ندارد چون دوربین ها به ورزشگاه ها خواهند رفت چون مرجع تصمیم گیری در این رابطه فدراسیون فوتبال و علی کفاشیان نیست.

همزمان با انتشار این اظهارنظر صریح اخبار نیمه رسمی دیگری هم در این رابطه در راهروهای صدا و سیما شنیده شد که صدا و سیما به مسؤولان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده رقم قابل پرداخت بابت خرید حق پخش تلویزیونی همان رقمی است که تقدس نژاد در جلسه وزارت کشور اعلام کرده و هیچ تغییری در این رقم صورت نخواهد گرفت.

با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر این ماجرا به نظر می‌رسد از هم اکنون سرنوشت جنگ برای کفاشیان و فدراسیون فوتبال مغلوبه است،چون به غیر از این که کفاشیان توان مقابله با سیاست های رسانه ملی را ندارد در صورت عدم جلوگیری از ورود دوربین های تلویزیونی با شرکت ایران نوین مجری انحصاری تبلیغات محیطی لیگ برتر هم به مشکل خواهد خورد.

از آنجا که فدراسیون فوتبال با شرکت ایران نوین قرارداد سنگینی دارد و بابت پخش تلویزیونی مسابقات از طریق رسانه ملی به این شرکت و اسپانسرهای آن تعهد داده است بسیار بعید است که مانع از ورود دوربین ها به ورزشگاه ها شود چون در صورت بروز این اتفاق شخص اولی که به مشکل خواهد خورد علی کفاشیان و تیم همراه او خواهد بود.

نکته قابل توجه دیگر در این ماجرا که نشان می‌دهد تهدید فوتبالی‌ها برای جلوگیری از ورود دوربین ها به ورزشگاه به دور از واقعیت است، اظهارات مدیر ورزشگاه آزادی در این رابطه بود. توفیق کابلی در مورد پخش نشدن مسابقات هفته دوازدهم لیگ برتر گفت:‌ هنوز به ما نامه‌ای از سوی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال برای پخش نشدن مسابقات ابلاغ نکرده‌اند!

منتقدان و کارشناسان با در نظر گرفتن اتفاقات روز یکشنبه پیش بینی کردند مدیران فدراسیون فوتبال با اعلام خبر مذکور قصد داشتند فضا را برای اجرایی کردن تصمیم خود مورد ارزیابی قرار دهند تا در صورت استقبال افکارعمومی و حمایت نهادهای بالادستی تصمیم خود در این رابطه را اجرا کنند اما عدم استقبال دستگاه های ذی ربط با این مسأله نشان داد این اتفاق هرگز عملی نخواهد شد. این طیف با اشاره به ارسال نامه تشکر وزیر ورزش و جوانان به عزت ا... ضرغامی بابت حمایت رسانه ملی از عملکرد وزارت ورزش در بازی‌های آسیایی اینچوان بسیار بعید است روابط گرم و دوستانه این دو نهاد دولتی به این سادگی تحت الشعاع قرار بگیرد و وزارت ورزش و جوانان از موضع فدراسیون فوتبال در قبال رسانه ملی حمایت کند به همین دلیل باید منتظر عقب نشینی چندین باره فدراسیون و قبول شکست دوباره کفاشیان در این ماجرا باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.