سپهر سینا : نابه سامانی در باشگاه پرسپولیس حرف اول و آخر را می‌زند؛ چند دستگی میان اعضای هیات مدیره حالا به اتفاقی کاملا طبیعی تبدیل شده است، ...

سرخ ها بدون اسپانسر و هیأت مدیره

باند سیاسی هر آنچه تصمیم می‌گیرد را عملی می کند و اعضای مخالف که صدایشان به جایی نمی‌رسد چون پول ندارند ترجیح می‌دهند در گفت و گو با رسانه ها نقش آفرینی کنند تا به واسطه فشار رسانه ها مانع از تکروی های رئیس هیات مدیره و همراهانش شوند. نکته جالب دیگر این که برخی اعضا هم به هیچ یک از این دو طیف گرایشی ندارند به همین دلیل کاملا منفعل عمل می‌کنند تا نگرانی میان هواداران بابت عملکرد سؤال برانگیز اعضای هیات مدیره به بالاترین حد ممکن برسد.

پس از این که رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس تصمیم به کنار زدن اسپانسر تیم گرفت، بسیاری از منتقدان بر این باور بودند که مدیران ارشد بالادستی او در وزارت ورزش و جوانان در برابر تصمیمات بحث برانگیز سیاسی موضع گیری خواهند کرد و مخالفت خود را به این تصمیم اعلام می کنند اما مصاحبه امیر رضا خادم نماینده تام الاختیار وزیر در امور واگذاری دو باشگاه بزرگ پایتخت به بخش خصوصی نشان داد که وزارت ورزش و جوانان نیز بی میل به کنار زدن اسپانسر باشگاه نیست و در این مسیر از سیاسی حمایت می کند.

این اتفاق در شرایطی شکل گرفت که پیش از این اعلام شده بود وزارت ورزش و جوانان مخالف حذف شرکت بهره بردار اسپانسر پرسپولیس است اما با موضع گیری خادم این گمانه زنی از بین رفت تا مسؤولان شرکت بهره بردار اسپانسر پرسپولیس مواضع تندی علیه مدیریت وزارت ورزش و شخص سیاسی اتخاذ کنند. همین عامل سبب شد معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس که پس از این اتفاقات به دلیل تصمیم رئیس هیات مدیره حذف شده بود، با انجام مصاحبه ای افشاگری‌هایی درباره نحوه تصمیم گیری سیاسی در مجموعه پرسپولیس انجام دهد.

تفرشی با انتقاد از رئیس هیات مدیره پرسپولیس، سیاسی را به اقدامات غیر فوتبالی برای کاهش ارزش برند پرسپولیس متهم کرد و در این خصوص گفت:« متأسفانه آقایان خیلی راحت دروغ می‌گویند و نمی‌دانم مردم را چه فرض کرده‌اند که این همه دروغ به خورد مردم می‌دهند! شاید آنها از عدم اطلاع مردم از ریز مسائل سوءاستفاده می‌کنند و این حرف‌ها را می‌زنند و مردم هم به دلیل کم اطلاعی فکر می‌کنند که آنها درست می‌گویند.»

وی در ادامه گفت:« خواجه‌وند مصاحبه کرده و گفته که این تصمیم درون‌باشگاهی است؛ مگر می‌شود تصمیم به این بزرگی با نظرات درون‌باشگاهی صورت بگیرد؟‌ با یک حساب سرانگشتی حدود 20 میلیارد تومان به بدهی‌های پرسپولیس اضافه شد و آقایان باید جوابگوی این مسائل باشند. حالا با این شرایط کدام بخش خصوصی می‌تواند با این دیدگاهی که بر باشگاه حاکم است وارد میدان شود و در پرسپولیس سرمایه‌گذاری کند؟ آقایان! با چه مجوزی برای تیمی که 30 میلیون هوادار دارد تصمیم شخصی می‌گیرید؟ می‌بینیم که آقایان اول موضوعی را مطرح می‌کنند و وقتی که می‌بینند همه چیز به ضررشان است از بیخ و بن آن مسأله را تکذیب می‌کنند. به نظر می‌رسد دوستان می‌خواهند پرسپولیس را ذلیل کنند تا آن را مفت بخرند. این یک بازی کثیف است که آقایان آن را انجام می‌دهند.»

با این وجود و انتقادهای تند تفرشی،سخنگوی هیات مدیره پرسپولیس ضمن رد ادعاهای مطرح شده از سوی تفرشی اعلام کرد به زودی اسپانسر جدید باشگاه معرفی خواهد شد، امیررضا خادم نیز این مسأله را تایید و اعلام کرد سه مجموعه جدید آمادگی خود را برای همکاری با باشگاه پرسپولیس اعلام کردند اما انتشار خبری درباره عدم صلاحیت هیات مدیره پرسپولیس برای حذف اسپانسر ابهامات موجود در این باره را دوچندان کرد.

امضای هیات مدیره قانونی نیست

گویا هنوز هیأت مدیره جدید و اساسنامه جدید باشگاه پرسپولیس در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت نشده تا باشگاه پرسپولیس با مشکل جدیدی روبرو شود. بر این اساس تا امروز فقط امضای محمد رویانیان و محمد پنجعلی در ثبت شرکت‌ها معتبر است با این شرایط امضای هرگونه قرارداد توسط اعضای فعلی هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس تخلف محسوب می‌شود زیرا اعضای جدید هنوز نتوانسته‌اند امضا و نام خود را ثبت کنند.

سیاسی فعلا ماندنی است

با وجود این که اخباری مربوط به برکناری قریب الوقوع سیاسی در محافل خبری منتشر شد و حتی رسانه رسمی دولت در حوزه رسانه های ورزشی خبر برکناری سیاسی طی روزهای آتی را منتشر کرد روز یکشنبه مسؤولان وزارت ورزش و جوانان این خبر را رد کردند تا همچنان سیاسی به عنوان مرد خبرساز پرسپولیس در راس این باشگاه پرحاشیه حضور داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.