عظیمی:‌سرخیو آگوئرو، مهاجم منچسترسیتی هنوز راه زیادی برای رسیدن به سطح بازیکنانی همچون مسی و رونالدو دارد، ولی در صورت ادامه روند گلزنی اش می‌تواند به رکوردهای گلزنی ستاره‌های بارسلونا و رئال نزدیک شود؛ ...

دورخیز «آگوئرو»  برای شکستن رکورد «مسی»

حتی پیش از اینکه او چهاربار به تنهایی دروازه تاتنهام را بازکند، مانوئل پیگرینی، مربی سیتی مدعی شده بود که آگوئرو شانس برنده شدن توپ طلایی را داراست. او تاکنون در هشت بازی فصل نه گل زده و با برترین گلزنان جزیره و دیگر لیگ‌های اروپایی رقابت فشرده ای را آغاز کرده است. آمار گلزنی او در لیگ برتر بهترین آمار ثبت شده در تاریخ لیگ برتر هستند و آگوئرو هر 108 دقیقه یک بار در این رقابتها گلزنی کرده است. اما مهمترین نکته در این میان دقایقی است که آگوئرو به دلایل مختلف از دست داده و برای منچسترسیتی بازی نکرده است.

 مهاجم آرژانتینی از زمان پیوستن به این تیم در تابستان 2011 تنها در 60درصد بازی‌های منچسترسیتی بازی کرده است. در این مدت تنها بازیکنانی که عملکرد بهتری نسبت به او داشته اند، رابین فن پرسی و لوئیس سوارس هستند که دست کم 1800 دقیقه یعنی 20 بازی بیشتر از آگوئرو در لیگ برتر انجام داده اند. دراین فصل منچسترسیتی قدر دراختیار داشتن و مصدوم نبودن آگوئرو را به خوبی فهمیده است. او در فصل 2014-2015 در صدرجدول بهترین گلزنان پنچ لیگ معتبر اروپایی در تعقیب رونالدو و نیمار حرکت می‌کند و منچسترسیتی را با گلهایش بعد از چلسی در مکان دوم جدول لیگ برتر نگه داشته است. پیگرینی بعد از پیروزی مقابل تاتنهام در مورد او گفت:” به خاطر اینکه او به تاتنهام چهار گل زده نمی گویم او یکی از چهار مهاجم برتر دنیاست، بلکه به این دلیل که او در صورت آمادگی 100درصد می‌تواند جزو مهم ترین بازیکنان دنیا باشد و این موضوع را در هر مسابقه ثابت خواهد کرد.”

اما از وقتی که آگوئرو از اتلتیکو به سیتی پیوسته، در هر فصل با مشکلات جسمانی متعددی روبه‌رو بوده است؛ ولی مهمترین گل او برای سیتی، گل دقیقه آخری است که در روز آخر لیگ فصل 2011-2012 به ثمر رساند و سیتی را بعد از 44 سال قهرمان جزیره کرد. آگوئرو تنها در 29 مسابقه از 59 بازی اش در لیگ برتر 90 دقیقه به طور کامل برای تیمش به میدان رفته و 50درصد موارد تعویض شده است.  مصدومیت‌ها همچنین در جام جهانی 2014 برزیل هم او را رها نکردند. آگوئرو به عنوان بازیکن اصلی تیم ملی آرژانتین این رقابتها را شروع کرد، ولی سپس در ادامه جام جهانی به عنوان یار تعویضی به ترکیب این تیم ملحق می‌شد. در این فصل، آگوئرو در دو بازی نخست لیگ به عنوان یار تعویضی در دقایق آخر به زمین رفت، ولی در دیگر بازی‌ها از ابتدا در ترکیب اصلی قرار گرفت. پیگرینی دراین زمینه گفت:” او پیش فصل خوبی داشت و برای این در دو بازی نخست به او استراحت دادیم تا به مرز آمادگی 100درصد برسد، ولی او حالا نشان داده که چطور می‌تواند برای تیم بازی کند. فصل قبل بازی کردن نظیر آنچه مقابل تاتنهام انجام داد، برایش مقدور نبود. او بارها مصدوم شد. فکر نمی کنم او درهر بازی چهار گل بزند، ولی فکر می‌کنم ارزشهایش را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان دنیا به همه نشان خواهد داد.” رقابتهای لیگ قهرمانان فرصت خوبی برای ادامه گلزنی‌های او هستند. اگرچه آگوئرو تنها یک بار در رقابتهای اروپایی این فصل در برابر رم گلزنی کرده است. سه شنبه این هفته زسکامسکو حریف منچسترسیتی خواهد بود. فصل گذشته مهاجم آرژانتینی شش گل در این رقابتها برای تیمش به ثمر رسانده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.