حسین پور حسین: قدس ویژه خراسان - در دومین نشست همایش جهادی با محوریت هشت سال دفاع مقدس و تقارن آن با دهه ولایت و روز مباهله، آیت ا... عالمی نماینده مردم خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در وزارت کشاورزی ...

ساختمانهای چند طبقه می‌سازیم، اما از سرمایه‌های معنوی دفاع مقدس غافل شده‌ایم

در اجتماع ایثارگران و مدافعان ولایت جامعه العباس مسجد امام خمینی (ره) مشهد به ایراد سخن پرداخت.

آیت ا... عالمی با بیان اینکه در این نشست با حضور ایثارگران و جانبازان و آزادگان عطر شهیدان به مشام می‌رسد، اظهار داشت: امیدوارم خداوند همه ما را مشمول شفاعت شهیدان قرارداده و ما را در همسایگی آنها قرار دهد.

نماینده مردم خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در مباهله لعنت را برکسی می‌فرستند که دروغ بگوید و هر کس که دروغ بگوید،  دشمن خداست و کلمه لعنت، یعنی دوری از پروردگار عالم و هرکسی که این کلمه را علیه مؤمنی بگوید، به عذاب الهی دچار می‌شود و هر کجا که سخن از توحید است، باید در باور همگان باشد که مباهله اثبات کننده توحید است.

آیت ا... عالمی با بیان اینکه مباهله به معنای نفرین کردن به همدیگر است، افزود: وقتی پیامبر اکرم (ص) با منطق و استدلال و بیان آیات الهی رسالت خود را به همگان عرضه داشت، مسیحیان نپذیرفتند و راه مخالفت پیشه کردند و چنان شد که رسول خدا (ص) از آنها خواست تا در نشستی گردهم آمده و در مقابل همه از خداوند بخواهند که حقیقت را روشن کند و دروغگویان را به عذاب برساند. مشرکین با خود گفتند اگر پیامبر (ص) با اصحاب بیاید، ما پیروز خواهیم بود و اگر با اهل بیت (ع) بیاید، چه کنیم و وقتی متوجه شدند که پیامبر اکرم (ص) به اتفاق دامادش علی بن ابی طالب و فاطمه (س) حسن (ع) و حسین (ع) به این نشست آمده آنها که فکر می‌کردند پیامبر (ص) با جمعیتی بزرگ و سرو صدا پا به عرصه مباهله می‌گذارد و با آنها وارد مبارزه می‌شوند، ناچار عقب نشینی کرده و راه مصالحه در پیش گرفتند که این واقعه حقانیت را به آنها ثابت کرد و گفتند حق با اوست و از مباهله پشیمان شدند و پس از آن حکومت اسلامی در بین مردم برقرار شد و کسی جرأت نکرد به اسلام و مسلمین لشکرکشی کند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در این نشست گفت: آنچه شما و شهدا و رزمندگان و آزادگان و جانبازان انجام داده‌اید، باید در تاریخ ماندگار شود و همان طور که در دفاع مقدس، ایثارگری‌ها به نمایش گذاشته شد، باید اکنون نقش زینبی ایفا کرده، وقایع را آن طور که در صحنه دفاع مقدس اتفاق افتاده است، به تحریر درآورید.

عابدین عابدی مقدم با تأکید بر اینکه هنوز حال و هوای جبهه با حضور شما در این جمع بخوبی مشاهده می‌شود، افزود: اگر کسی از شما بپرسد کی هستید، می‌گویید در فلان جبهه و جنگی حضور داشته و آزاده و جانباز و رزمنده هستم.

وی با اعلام اینکه ما ساختمانهای چند طبقه می‌سازیم، اما از سرمایه معنوی و فرهنگی و آثار به جای مانده از دفاع مقدس خود غافل شده‌ایم، گفت: باید مطالبی را که به یاد می‌آوریم و خاطراتی که از دوران دفاع مقدس داریم، پرونده‌ای برای خود داشته باشیم و این پرونده را در جایی در چند طبقه در معرض پژوهش آیندگان قرار دهیم و پرونده فرهنگی ماندگاری را از آنچه داریم، به یادگار بگذاریم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از استودیو ضبط صدا و مرکز اسنادی که با استانداردهای روز مطابقت دارد، سخن گفت: و افزود: از همین امروز چند دقیقه‌ای را وقت گذاشته و هر چه را که از این دوران به خاطر دارید و هر عکس و فیلم و نشانه‌ای که در اختیار دارید، برای خود پرونده‌ای بسازید و اینها را در اختیار قرارداده تانگهداری شود و هر وقت که لازم شد، بتوانید از آنها استفاده کنید. عابدی مقدم با اعلام اینکه طی تفاهمنامه‌ای با آموزش و پرورش دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم با تشکیل گروه‌های چهار نفره با ظرفیت 250 هزار نفر آماده‌اند تا با کارت شناسایی مراجعه کرده و به ضبط و ثبت خاطرات و نشانه‌های به جا مانده از دفاع مقدس ورود پیدا کنند، گفت: این دانش آموزان می‌توانند با این روش و با همیاری همه آزادگان و ایثارگران و جانبازان یک دوره عملی دانش پژوهشی، آزاده پژوهشی، جانباز پژوهشی و شهید پژوهی را با انتخابی که در فضای دفاع مقدس انجام می‌دهند، به نسلهای بعد منتقل کنند و آنها به اختیار خود می‌توانند از خانواده‌های خود که در دفاع مقدس حضور داشته‌اند. از من و شما و هرکس که جانبازی و آزادگی را تجربه کرده است، پرس و جو کرده و پرونده شهید و جانباز و آزاده و رزمنده را به عنوان یک تکلیف برای خود و ما تشکیل داده، در مرکز اسناد و ثبت و ضبط آثار به یادگار گذارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.