قائم شهر – خبرنگار قدس آنلاین : فرماندارسوادکوه شمالی از برگزاری اولین جشنواره ملی عسل در نخستین روز آبان ماه سال جاری در سوادکوه‌ شمالی خبر داد.

اولین جشنواره ملی عسل در سوادکوه شمالی برگزار می شود

محمدرضا منصوریان با اشاره به اینکه برای برگزاری این جشنواره ستادی از سازمان های دولتی ، بخش تعاونی و خصوصی تشکیل شده است، افزود : این روزها شاهد استقبال و شور و اشتیاق مردم در آستانه برگزاری جشنواره ملی عسل در سوادکوه شمالی هستیم.

وی به تولید عسل و وجود گونه‌های مختلف گیاهی شهد‌ریز در منطقه اشاره نمود و یاداور شد : اولین جشنواره ملی عسل با عنوان " سوادکوه سرزمین عسل و شیرگاه شهر عسل " در نخستین روزهای آبان‌ماه جاری برگزار می‌شود.

فرماندارسوادکوه‌شمالی اضافه نمود : همچنین نمایشگاه عرضه مستقیم عسل به مدت سه روز در منطقه پل شاهپور شیرگاه برپا می گردد.

منصوریان با بیان اینکه مازندران با از بهره مندی 5200 زنبورستان و تولید 4هزار تن عسل رتبه پنجم کشور را دراین بخش داراست، گفت: این جشنواره با اهدافی چون عسل وتغذیه سالم، زنبورداری به عنوان شغلی پایدار و کاربرد زنبور در گرده افشانی و حفظ محیط زیست برگزار می شود.

وی ادامه داد: برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره از متخصصان امر تغذیه و صنعت زنبور و همچنین متخصصان صنعت گرده افشانی بهره مند خواهیم شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.